Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Jun 30, 2011

Tembelang Najib Pecah

"Saya menekankan supaya rakyat didahulukan kerana dalam sistem demokrasi berparlimen, suara rakyat adalah suara keramat.”

Last day of Abdullah Ahmad Badawi. Najib Abdul Razak takes over as prime minister in PutrajayaItu intipati ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak beberapa bulan selepas dinobatkan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2009.
Dalam sekelip mata di bawah teraju beliau, Malaysia kembali ke era negara polis yang mewarnai pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad.
Hanya kerana berlainan pendapat dengan pemerintah, maka suara 63 Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) cuba dibisukan, manakala ruang bersuara untuk parti pembangkang disempitkan lagi.
Rakyat yang memakai kemeja T dengan membawa logo BERSIH ditangkap, malah bendera Malaysia yang dibawa mereka untuk diedarkan kepada orang ramai juga dirampas.
Ratusan ribu rakyat yang mahu turun menzahirkan keperluan untuk sistem pilihan raya diperbaiki supaya lebih adil dan telus, akan menghadapi serangan polis bersenjatakan belantan dan pancutan air berkimia pada 9 Julai.
NONESegala aktiviti penganjur BERSIH dan pemimpin-pemimpin politik yang menyokong gerakan itu diibaratkan oleh polis dan media arus perdana sebagai memudaratkan keselamatan negara.
Malah BERSIH, menurut Umno-BN, akan memberi kesan teruk kepada ekonomi Malaysia jika tidak dibendung.
Tembelang pecah
Polis di seluruh negara digerakkan untuk menahan sesiapa sahaja yang memakai baju T dengan logo BERSIH dan merampas apa sahaja yang mengandungi logo itu.
Akhirnya tembelang Najib “pecah”.
NONEJanji-janji untuk mengamalkan keterbukaan dan menjadikan rakyat sebagai paksi kepada segala tindakan beliau hanya kenyataan politik yang kosong.
Sebaliknya beliau menunjukkan kecederungan menggunakan insitusi polis untuk meluntur malah memadamkan sebarang bantahan rakyat secara terbuka. Dasar ini kerap dilakukan di zaman Dr Mahathir dan kini berulang di era Najib.
Justeru polis mula bertindak keras untuk membatalkan BERSIH.
Tidak ada negara yang mendokong demokrasi mempunyai pasukan polis yang menangkap orang hanya kerana pakaian mereka tidak seiring dengan pemikiran kerajaan.
NONEApakah undang-undang rimba berdaulat kembali apabila polis boleh menyerbu dan menyita sekretariat BERSIH tanpa waran semata-mata untuk merampas baju T dan risalah BERSIH?
Di sebalik semua tindakan polis terhadap penganjur dan penyokong BERSIH, apakah salah dengan tuntutan perhimpunan itu?
Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia, Suhakam, sendiri tidak mempunyai sebarang bantahan terhadap perhimpunan aman BERSIH, namun dukacita kerana pendapat badan ini tidak mendapat perhatian kerajaan.
police crack down bersih 290611 melacca chinese assembly hallIni kerana tuntutan asas BERSIH adalah supaya sistem pilihan raya diperbaiki khususnya ketelusan undi pos di samping pembersihan daftar pengundi.
Sebuah pilihan raya yang adil dan telus akan memberi kelebihan kepada mana-mana parti yang menang pada pilihan raya umum akan datang untuk mendabik dada kerana meraih kejayaan yang “bersih” dan tidak mencurigakan.
Amat berpengetahuan
Tidak ada sesiapa boleh menafikan bahawa pada setiap pilihan raya, BN akan bermula dengan kelebihan yang begitu besar berasaskan kawalan penuh terhadap media arus perdana negara ini dan sumber kewangan negara serta kemudahan awam.
Contohnya Utusan MalaysiaTV3, NTV7TV9New Straits Timesdan Berita Harian dikawal oleh Umno manakala The Star dikuasai MCA.
bersih rally 271207 06Ini tidak termasuk RTMdan Bernama yang diletak terus di bawah Kementerian Penerangan, Komunikkasi dan Kebudayaan.
Kelebihan ini umumnya diterima oleh Pembangkang dan Pertubuhan Bukan Kerajaan sebagai realiti politik negara, contohnya tidak mungkin Umno menyerahkan haknya untuk menentukan siapa Ketua Pengarang Utusan Malaysia mahupun Berita Harian.
Justeru tuntutan utama NGO berkenaan menerusi BERSIH ialah supaya SPR mengatasi masalah-masalah ketelusan undi pos, penghapusan pengundi hantu dan pembersihan daftar pengundi.
Justeru inisiatif 63 Pertubuhan Bukan Kerajaan ini harus disokong, bukan sahaja oleh Pembangkang tetapi juga oleh BN, yakni Najib sendiri.
Najib ingin mencanang Malaysia sebagai sebuah negara dinamis di bawah dasar-dasar beliau yang pro-aktif dan berpaksi rakyat.
NONEBeliau seorang yang amat berpengetahuan luas, menjelajah di seluruh dunia dan tentunya peka bahawa hak berkumpul secara aman adalah prinsip asas demokrasi.
Jika benar beliau mendokong prinsip itu, kenapa bertindak begitu zalim terhadap penganjur BERSIH?
Tutup sebelah mata
Jika Najib menyokong prinsip asas demokrasi, beliau sepatutnya turun bersama rakyat, tak kira sama ada mereka penyokongnya mahupun pembangkang , demi menzahirkan komitmennya kepada sebuah pilihan raya yang telus dan adil.
NONEKehadiran beliau bersama rakyat, wakil masyarakat madani dan pemimpin pembangkang pada perhimpunan BERSIH sudah tentu menjadi pemangkin untuk Suruhanjaya Pilihan Raya melakukan penambahbaikan kepada sistem pemilihan yang sedia ada.
"Kalau kita sebagai pemimpin turun bersama rakyat tanpa protokol, tanpa hamparan permaidani merah, tanpa bunga manggar, tanpa sambutan, duduk dengan rakyat, minum dan ambil kira serta ambil berat masalah rakyat, rakyat akan tetap bersama kita dan rakyat akan tetap memberi kuasa."
Itu ucapan Najib pada satu majlis di Sabah tidak lama dahulu. Jika beliau mendokong kenyataannya itu, sudah tentu Perdana Menteri tidak bermasalah menyokong BERSIH.
NONESebaliknya Najib memilih untuk merestui tindakan polis menangkap dan memenjarakan mereka yang menuntut pilihan raya bersih dan adil.
Beliau juga menutup sebelah mata dengan provokasi PERKASA dan Pemuda Umno menganjurkan siri demostrasi pada hari yang sama, semata-mata untuk mencetuskan keadaan tegang dan memberi alasan kepada polis untuk bertindak liar.
Sayang – peluang Malaysia melangkah ke depan untuk menyubur dan mematangkan proses demokrasi negara disambut dengan tindakan pemerintah yang begitu keras dan jauh daripada bersih.


ULASAN ini adalah pendapat peribadi penulis dan tidak semestinya mencerminkan pendirian sidang pengarang Malaysiakini.
Wira Arjuna adalah nama samaran seorang wartawan dan editor kanan yang berpengalaman luas dan pernah menerajui beberapa media arus perdana sebelum bersara menjadi pemerhati politik.



suwaritimur

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Polis Kena Pancut Dengan Susu Wanita



Berita Agensi menyiarkan kisah Stephanie Robinette yang memancutkan susu badannya ke arah anggota syerif berdepan dengan tuduhan berkelakuan tidak sopan.

Menurut Pejabat Syerif di Delaware County berkata, pihaknya menerima panggilan mengenai pergaduhan antara sepasang suami isteri. Seorang lelaki mengadu isterinya mabuk selepas minum terlalu banyak di sebuah majlis perkahwinan dan memukulnya sebelum mengunci diri di dalam kereta.

Syerif menemui wanita berkenaan di dalam sebuah kereta dan cuba memujuknya supaya keluar tetapi dia enggan memberikan kerjasama. Apabila mereka cuba menariknya keluar, wanita itu memberitahu mereka, dia ibu yang menyusukan anak. Dia kemudian mendedahkan payudaranya sebelum memancutkan susu ke arah syerif berkenaan.

Pihak berkuasa berkata, Stephanie Robinette dari Westerbille menghadapi tuduhan, termasuk keganasan rumah tangga, menyerang dan berkelakuan tidak sopan.

P/s: Macam-macam! Peserta BERSIH jangan sesekali tiru perbuatan ini!

duniacacamarba

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

JERSI KUNING PUN DAH TAKLEH PAKAI?

DEY MACHA!!!
BETOI KA KAT MALAYSIA LA NI DAH TAKLEH PAKAI BAJU KUNING?
TAKKAN BOLA PUN DEPA NAK POLITIKKAN JUGA?
KAH! KAH! KAH!

INI JERSI UNTUK PERMAINAN DI TEMPAT SENDIRI (HOME)


INI PULAK JERSI UNTUK PERMAINAN DI TEMPAT LAWAN (AWAY)


TIBA-TIBA SEMALAM MALAYSIA LAWAN TAIWAN
KAT BUKIT JALIL BUKAN KAT TAIWAN
DEPA TAK PAKAI JERSI KUNING (HOME)
PADAHAL MAJORITI PENONTON SEMUANYA PAKAI JERSI KUNING,
NASIB BAIK PENONTON SOKONG JUGAK SAMPAI MENANG
KAH! KAH! KAH!

APA-APA HAL PUN GUA UCAP TAHNIAH
KEPADA PASUKAN MALAYSIA YANG KIAN MANTAP
TERUSKAN MOMENTUM KEMENANGAN
TAKBIR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



MALAYSIA 2 - 1 TAIWAN... Pemain Malaysia meraikan jaringan gol pertama pada perlawanan kelayakan Piala Dunia 2014 malam Rabu. Gol itu dijaringkan oleh Kapten Pasukan Malaysia, Safiq Rahim (minit ke-28) pada perlawanan menentang pasukan Taiwan. - Foto THE STAR Oleh GLENN GUAN

NAK TENGOK JERSI MALAYSIA HOME ATAU AWAY SILA KLIK DI SINI

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Sampai sekarang PAPA GOMO Si Tukang Fitnah kesayangan UMNO masih gagal siar keseluruhan klip video


Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul mencabar 'blogger' Papa Gomo(gambar)(supaya mendedahkan keseluruhan klip yang disiarkan dalam laman web www.papagomo.com petang semalam.

Cabaran ini dibuat beliau berikutan klip yang disiarkan terlalu pendek sedangkan beliau bersama trio 'Datuk T' adalah lebih daripada setengah jam.

"Saya mencabar Papa Gomo, kalau ada rakaman penuh tunjuk semua jangan setakat dua minit. Saya rasa lebih daripada setengah jam."

"Saya juga mahu cabar Papa Gomo untuk siarkan di mana Tan Sri Rahim tawarkan saya duit, Rahim tawarkan keselamatan dan wang kepada saya dan Rahim juga tawarkan untuk bawa saya berjumpa dengan PM. Tunjukkan, dia (Rahim) sebut dengan jelas."

Klip video berdurasi dua minit tersebut memaparkan trio 'Datuk T' bersama Datuk Johari Abdul menonton video seks yang cuba dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Sri Anwar Ibrahim.

Johari juga menafikan bahawa beliau mengakui kepada trio 'Datuk T' bahawa pelaku dalam video klip terbabit adalah Anwar, meskipun beberapa kali didesak oleh Tan Sri Rahim Thambi Chik dengan bertanyakan beberapa soalan yang cuba memerangkap beliau.

Beliau juga menjelaskan ayat yang diulang beberapa kali dalam klip terbabit yang cuba menuduh beliau mempercayai bahawa pelaku terbabit adalah Anwar sedangkan apa yang dimaksudkan bukan seperti yang didakwa blogger Papa Gomo.

"Setengah jam saya jumpa mereka, hanya satu ayat saja yang mereka keluarkan, saya kata "its not about Anwar, its about scene" bukan Sin (dosa) tapi Scene. Terdapat dua perbezaan perkataan tersebut, sin membawa maksud dosa, scene tempat kejadian."

Johari mendesak blogger tersebut berlaku secara adil kepada wartawan dan rakyat dengan menyiarkan keseluruhan klip terbabit seperti mana klip video fitnah hitam putih yang disiarkan oleh www.papagomo.com beberapa bulan lalu.

Dalam sidang media yang sama, Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff mendesak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan pihak polis supaya menangkap blogger tersebut kerana dilihat bersengkongkol bersama trio 'Datuk T'.

"Kami tahu siapa itu papa gomo dan kita agak terkilan dan kita akan beritahu pihak berkuasa hari ini kalau dalam masa terdekat ini Papa Gomo masih tidak ditangkap saya anggap ini adalah konspirasi kerana saya dapat maklumat siapa papa gomo itu daripada orang UMNO."

Beliau juga melihat bahawa blogger Papa Gomo ini boleh didakwa di mahkamah atas tuduhan sama yang telah dijatuhkan terhadap trio 'Datuk T'

"Hari saya tengok papa gomo dan lebih, kalau Rahim Thambi Chik boleh didakwa atas tuduhan membantu, papa gomo juga boleh dikenakan tindakan yang sama kerana saya telah melihat Akta Suruhanjaya Komunikasi dalam menerbitkan dia juga termasuk dalam penerbitan semula yang melibatkan jenayah."

"Hari ni jika kita lihat dalam laman web tersebut, bukan hanya video mengenai Datuk Johari itu diletakkan, malah gambar lucah juga terdapat dalam laman itu."

Yusmadi juga sanggup memberikan kerjasama kepada SKMM dan pihak polis untuk memberitahu siapa orang UMNO yang telah memberikan maklumat mengenai Papa Gomo bagi membolehkan beliau ditaangkap dan disiasat pihak berkuasa.

paspb2


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Cubaan rampas baju BERSIH: Ceramah PAS kecoh


Cubaan merampas baju BERSIH oleh beberapa oleh pihak yang disyaki sebagai polis mencetuskan kekecohan dalam ceramah PAS di Shah Alam malam ini.

ceramah pas shah alam chaos, bersih t-shirt confiscatedPada kejadian di sebuah pintu masuk di Stadium Melawati sebentar tadi, beberapa orang dipercayai polis berpakaian biasa bertindak merampas baju BERSIH yang dijual.

Tindakan itu menyebabkan kira-kira 100 penyokong Pakatan naik angin dan mengerumuni sambil menolak lelaki yang dipercayai polis itu sedikit demi sedikit ke jalan raya.

"Jangan bagi mereka masuk," kedengaran beberapa orang menjerit sesama mereka.

Kelihatan sebuah dua van peronda polis diletakkan sekitar kawasan kejadian sambil menyalakan lampunya.

ceramah pas shah alam chaos, bersih t-shirt confiscatedKekecohan hampir sepuluh minit itu kemudiannya mula reda dengan sebahagian besar orang ramai tadi kembali masuk mendengar ceramah.

Bagaimanapun, semakin ramai anggota Unit Amal PAS - kira-kira 25 orang - mengetatkan kawalan dan mententeramkan penyokong daripada bertindak liar.

Manakala di pihak polis pula, kira-kira 10 anggota masih berlegar di kawasan berkenaan.

Kekecohan tadi menyebabkan beberapa peniaga lain yang menjual lencana dan pengikat kepala BERSIH beralih ke dalam stadium dan menjual sembunyi-sembunyi secara 'jualan langsung'.

ceramah pas shah alam chaos, bersih t-shirt confiscatedSementara di dalam stadium, anggota parlimen Shah Alam Khalid Samad meneruskan ucapannya seperti biasa.

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dijadual menyampaikan pidato khas di hadapan kira-kira 3,000 penyokong Pakatan Rakyat selepas ini.

MK



SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

VIDEO JARINGAN: MALAYSIA VS TAIWAN


MALAYSIA 2 - 1 TAIWAN... Pemain Malaysia meraikan jaringan gol pertama pada perlawanan kelayakan Piala Dunia 2014 malam Rabu. Gol itu dijaringkan oleh Kapten Pasukan Malaysia, Safiq Rahim (minit ke-28) pada perlawanan menentang pasukan Taiwan. - Foto THE STAR Oleh GLENN GUAN





SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Rabu, Jun 29, 2011

LIVE: MALAYSIA VS TAIWAN


:::::::SIARAN TV OFFLINE:::::::

PERLAWANAN TAMAT

MALAYSIA 2-1 TAIWAN


VIDEO JARINGAN:




Live Streaming TV1: KELAYAKAN PIALA DUNIA 2014 PUSINGAN 1
MALAYSIA lwn TAIWAN
STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL
Rabu (29 Jun 11) 20:45 (GMT +8)


SILA KLIK PADA LINK INI JIKA TV DI ATAS TIDAK BERFUNGSI.
(((LIVE STREAMING FOOTBALL)))

SILA LIHAT JADUAL LIVE STREAMING

*BLOG INI TIDAK DIPANTAU KERANA KETIKA INI ADMIN SEDANG BERADA DI STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL,JIKA TERDAPAT SEBARANG KEROSAKAN TEKNIKAL HARAP DIMAAFKAN....



SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Baca ni kalau nak kenai pengkhianat... kah!kah!kah!



Kerajaan sesebuah negara tu boleh diibaratkan macam sekumpulan bijak pandai yang duduk ditempat tinggi. Lagi tinggi depa dok, lagi terang la dunia depa pandang. Rakyat pulak boleh diibaratkan orang ramai yang tak terpilih dan duduk dibawah. Jadi depa tak nampak apa yang jadi kat ataih tapi orang ataih jelaih nampak apa yang jadi kat bawah. Sepatutnya la kan...

Tapi bila NGO Bersih buat tuntutan 8 perkara sejak 2008 dulu lagi, awat yang kerajaan tak bagi? Jangan salah paham, depa bukan tak nampak tapi depa buat buat tak nampak. Lalu terbitlah tuduhan dari TPiem bangsa Umno si Muhyiddin Yasin yang mengatakan penganjur Bersih khianat perjuangan rakyat. Betoi ka depa ni khianat dan hangpa tu dak? Persoalannya siapakah pengkhianat sebenaq?

TPiem Umno mau dok ingat yang menganggotai penganjur Bersih bukan mereka mereka yang bodoh dan boleh dicucuk hidung oleh mana-mana pihak. Kalau depa mau cari jalan selamat dan selesa lebih baik depa menyertai Perkasa dan Pemuda Umno yang sentiasa mendapat perlindungan dan kekebalan daripada pihak pemerintah. Kalau nak kira dari segi cerdik depa, tak leh cari makan la Berahim Ali ngan si KJ tuh... kahkahkah...

Salah tang mana bila dah rakyat bangkit tuntut pilihanraya yang adil seperti penggunaan dakwat, menghapuskan undi pos? Awat kerajaan main aci menyorok pulak? Susah sangatkah nak buat. Kalau dah hangpa tak reti sangat, turun la... bagi Mat Sabu pulak yang pi ajaq hangpa camana cara nak perintah negara... kahkahkah... Tapi kalau dah Umno / BN masih tak bersedia nak terima tuntutan rakyat, maka sahlah kerajaan BN yang khianat kepada rakyat.

Sepatutnya hangpa sebagai kerajaan yang dok di tempat tinggi dah matang nak tingkatkan ketelusan perjalanan pilihanraya. Bila dah hangpa tengok rakyat berarak masa Bersih 10 November 2007 lalu, hangpa kena sedaq dah, banyak yang hangpa buat tak betoi dan kantoi. Jadi dok nganga apa lagi, mau dok perbetoi laa...

Sapa yang betoinya khianat sejak amaran awai rakyat 4 tahun yang lepaih?

shalehudin.blogspot.com


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Perhimpunan Halal Jika Dibuat Pihak Yang Haram Jadah



DEY MACHA!!!
SESSI MEREMPIT DEPAN PEJABAT PKR KINI HALAL
KAH! KAH! KAH!

INILAH DIA MAT-MAT REMPIT DIDIKAN UMPORNO
DENGAN SEHELAI T-SHIRT PATRIOT
MEREKA SEDIA BERJIHAD DEPAN PEJABAT KOSONG
KAH!KAH!KAH!



PATRIOT KE PAKTUROT?
KAH! KAH! KAH!

PERHIMPUNAN DEPA TETAP HALAL
WALAUPUN NAMPAK MACAM HARAM JADAH
KAH! KAH! KAH!


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

CUKAI HARAM DALAM ISLAM?



Bila cukai yang dikutip untuk menambah kekayaan pemerintah zalim

Kerajaan menyasarkan kutipan cukai yang disemak semula sebanyak RM97 bilion pada tahun ini berbanding sasaran awal RM91 bilion, kata Timbalan Ketua Pengarah (Dasar) Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Abdul Aziz Hashim pada 21 Jun lalu.

Sekarang kita lihat pula antara kegunaan hasil cukai yang rakyat bayar kepada kerajaan.Pemimpin kita menggunakan sewenang-wenangnya duit cukai untuk kemewahan hidup dalam keadaan rakyat di bawah sedang gawat dan merana hasil kenaikan harga petrol dan barangan lain:

Lawatan rasmi perdana menteri dan isteri (2008-2011) = RM 17 juta



Penyelenggaran kediaman PM,TPM (2006-2010) = RM48 juta

Bil elektrik PM,TPM = RM160,000 sebulan

Bil air PM,TPM = RM33,000 sebulan

Dan berbagai-bagai lagi penyelewengan untuk menambah tembolok mereka dan kroni.

Ini yg dikatakan cukai yang dikutip untuk menambah kekayaan pemerintah zalim dan kuncu-kuncunya serta menindas rakyat.Hak rakyat pada cukai itu tidak dikembalikan sebagaimana yang sepatutnya. Akibatnya, jurang ekonomi antara pemerintah dan rakyat bertambah jauh. Sesetengah raja Arab pada zaman jahiliah sudah biasa mengutip cukai sebegini.Kalau sudah jadi begini,jatuh halal atau haram kita membayar cukai?

Kerana terdapat hadis mengatakan:

“Sesungguhnya tidak akan masuk syurga orang yang memungut cukai (mukus)” [HR Ahmad, Abu Daud & Hakim].

Dan dalam riwayat lain, Rasulullah SAW bersabda,
“Sesungguhnya pemungut cukai itu berada dalam neraka” [HR Ahmad]

Jika ada ustaz atau ustazah ataupun ahli majlis fatwa yang ingin berkongsi ilmu dipersilakan memberi komen kepada artikel ini.



SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Apabila Pemuda Patriot Berdemo Depan Pak Guard


Arakian, malam tadi, datanglah gerombolan manusia yang memanggil diri mereka PATRIOT. Datanglah mereka ke sebuah tempat bernama Tropicana, khabarnya mahu memprotes di hadapan Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat.

Namun, datangnya gerombolan Patriot ini adalah selepas orang pulang dari solat Isyak. Suasana malam yang aman damai di persekitaran Ibu Pejabat PKR itu telah diganggu dengan hiruk pikuk gerombolan PATRIOT itu.

Khabarnya, gerombolan itu dipimpin seorang manusia berperangai katak bernama Lokman Nor Adam. Pada satu masa dahulu, apa yang tidak dikatakan Lokman terhadap UMNO. Sekarang Lokman menjadi pendokong parti yang pernah diludah serta dihinjaknya.



Sehingga ke tahap menggangu ketenteraman malam Tropicana yang biasanya tenang dan stabil pada jam 10 malam ke atas.

Sayangnya gerombolan PATRIOT ini mungkin terlupa. Pada jam 10 malam, tiada siapa yang berada di Ibu Pejabat PKR kecuali hanyalah Pak Guard sahaja.

Jadilah tunjuk perasaan Pemuda Patriot itu tunjuk perasaan kepada Pak Guard sahaja.

Eloklah, kata saya. Dapatlah juga Pak Guard merasa teruja. Kalau tidak suasana malam tu sepi sesepi sepinya. Sekali sekala nak rasa juga bahang politik walaupun dalam keadaan sudah hampir tengah malam.

Sekian

Tulang Besi

malaysiawaves

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tarif Elektrik Naik Untuk Rakyat Bayarkan Bil PM & TPM?

Bil elektrik PM, TPM RM160,000 sebulan

Kerajaan diminta menjelaskan kos tinggi penyelenggaraan kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya ketika rakyat diseru berjimat ekoran pengurangan subsidi barangan keperluan.

Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Siti Mariah Mahmud (kiri) berkata, ini perlu kerana rakyat diminta mengubah cara hidup mereka bagi menyesuaikan diri dengan persekitaran ekonomi sekarang.

"Apabila mendidik orang ramai supaya berjimat, ia sepatutnya bermula dengan pemimpin,” kata Siti Maria Mahmud kepada wartawan di lobi parlimen hari ini.

Siti Maria mengulas jawapan bertulis di Dewan Rakyat berhubung soalan yang diajukan oleh ahli parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Mohd Yusof, yang juga ketua Dewan Muslimat PAS yang ingin tahu penyelenggaran kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya.

Mengikut jawapan bertulis, RM48 juta dibelanjakan antara tahun 2006 hingga 2010 bagi penyelenggaran kediaman kedua-dua pemimpin negara itu.

"Begitu tinggi perbelanjaannya sedangkan kediaman itu tidak digunakan sepenuh masa,” kata Siti Zailah, yang hadir bersama.

Menurut jawapan itu, hampir RM33 juta dibelanjakan untuk menyewa kediaman lain semasa tempoh itu. Sewa dibayar kepada Perbadanan Putrajaya.

RM3.5 juta lagi dibelanjakan untuk kerja baik pulih, RM10.2 juta bagi bil elektrik dan RM1.9 juta untuk bil air.

"Kami tidak tahu sebesar mana keluarga perdana menteri dan timbalannya sehingga hari ini,” kata ketua pemuda DAP Anthony Loke, yang turut hadir da;am sidang media itu.

Menurut beliau jika jumlah itu dibahagikan sepanjang lima tahun dan dikira mengikut bulan, kerajaan membelanjakan RM160,000 untuk bil elektrik dan RM33,000 untuk bil air bagi kedua-dua kediaman rasmi.

"Ini cukup untuk bayar bil elektrik saya untuk selama 100 tahun dan air pula cukup untuk 6,000 orang,” katanya. -mk

Ulasan GB

RM160,000 sebulan? Ada kilang apa di kediaman PM dan TPM?

Rakyat ada yang hidup papa kedana, sedang pemimpin negara hidup mewah membazirkan wang negara.

Itu petanda kehancuran negara.



greenboc



SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Selasa, Jun 28, 2011

Jangan Bayar Bil Astro 3 Bulan!



KUALA LUMPUR – Kempen pemboikotan Astro bermula hari ini apabila lebih 70 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang diterajui Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menyeru tiga juta ahli dan penyokong mereka supaya tidak membuat pembayaran bil selama tiga bulan berturut-turut ke stesen televisyen berbayar itu.


Arahan itu turut meliputi pemboikotan terhadap barangan dan pengiklan yang mengiklankan produk mereka di stesen televisyen berkenaan.


Langkah ini diambil setelah amaran dan rayuan yang dibuat sebelum ini dipandang sepi oleh Astro malah stesen itu dilihat semakin angkuh mempertahankan pendirian mereka.


Pengerusi Majlis Penasihat PPIM, Tunku Azwil Tunku Abdul Razak berkata, walaupun tanpa Astro, pengguna kini masih boleh beralih kepada perkhidmatan Unifi dan juga perkhidmatan menggunakan aerial seperti yang wujud selama ini.


” Kita tak mati tanpa Astro, kita juga bukan nak bermusuh dengan mereka, tetapi kita tidak mahu mereka sesuka hati menekan kita dengan pelbagai bayaran seolah-olah mereka mempunya kuasa mutlak untuk berbuat apa saja sehingga sanggup mengetepikan pandangan pelanggan, termasuk arahan daripada kerajaan sendiri.


” Astro jangan pandang remeh kempen ini kerana kita pernah berjaya dalam kempen pemboikotan beberapa barangan sebelum ini dan kita akan membuktikan sekali lagi ‘kemampuan’ kita pada stesen televisyen terbabit.


” Sekejap lagi kita akan mula menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) kepada semua ahli , kempen ini akan berkuatkuasa sehingga Astro akur pada permintaan kita” tegasnya.





Tunku Azwil menambah, dengan memperoleh keuntungan sehingga RM800 juta pada tahun kewangan yang berakhir pada 2010, tidak ada sebab untuk Astro terus menekan pelanggan mereka dengan caj yang melampau.


Astro baru-baru ini mengumumkan bahawa mereka akan melakukan pelarasan terhadap pakej yang ditawarkan berkuatkuasa 11 Julai ini dengan harga langganan diselaraskan bergantung kepada pakej pilihan pelanggan.


Sesetengah pelanggan mungkin mengalami kenaikan sekitar RM1 hingga RM15 sebulan, manakala yang lain pula akan menikmati penjimatan RM4 hingga RM14.95 sebulan.


Bagaimanapun notis mengenai kenaikan bayaran perkhidmatan yang dikeluarkan oleh Astro kepada pelanggannya dianggap tidak sah kerana tidak mendapat kebenaran dari Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terlebih dahulu, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim.


Dalam perkembangan yang sama, Tunku Azwil berkata, usaha licik Astro juga jika tidak dibendung, akan membunuh masa depan industri penyiaran negara.


” Untuk pengetahuan anda, Astro mengenakan caj iklan yang rendah kepada syarikat yang ingin mengiklankan produk mereka, iaitu sama dengan kadar iklan stesen radio.


” Caj ini sudah tentu tidak boleh ditandingi oleh stesen televisyen tidak berbayar lain, akhirnya pengiklan akan lari ke Astro secara perlahan-lahan dan kesemua stesen televisyen percuma ini pasti akan mengalami kesukaran untuk bertahan,” ujarnya.


Mengenai pandangan yang mengatakan pihak Astro terpaksa menaikkan kadar cajnya disebabkan program berkualiti yang disediakan, Tunku Azwil berkata, ia bukanlah alasan untuk menambahkan beban.


Ujarnya, jika itu dijadikan alasan untuk menaikkan harga, ia ibarat satu ‘ugutan’ kepada para pelanggannya.


” Kepada kerajaan, tolonglah bela hak pengguna kerana kita dah ada pelbagai akta seperti Akta Perlindungan Pengguna 1999 dan Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.


” Pengguna muak dengan gelagat Astro yang sudahlah memonopoli pasaran hampir 20 tahun lamanya, mereka juga bertindak berlawanan dengan semangat 1Malaysia iaitu rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan,” ujarnya. – Oleh SYAHRIL A. KADIR (Mynewshub.my)



mynewshub



SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Bil elektrik PM, TPM RM160,000 sebulan



Kerajaan diminta menjelaskan kos tinggi penyelenggaraan kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya ketika rakyat diseru berjimat ekoran pengurangan subsidi barangan keperluan.

dr siti mariah interview 300408 02Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Siti Mariah Mahmud (kiri) berkata, ini perlu kerana rakyat diminta mengubah cara hidup mereka bagi menyesuaikan diri dengan persekitaran ekonomi sekarang.

"Apabila mendidik orang ramai supaya berjimat, ia sepatutnya bermula dengan pemimpin,” kata Siti Maria Mahmud kepada wartawan di lobi parlimen hari ini.

Siti Maria mengulas jawapan bertulis di Dewan Rakyat berhubung soalan yang diajukan oleh ahli parlimen Rantau Panjang Siti Zailah Mohd Yusof, yang juga ketua Dewan Muslimat PAS yang ingin tahu penyelenggaran kediaman rasmi perdana menteri dan timbalannya.

Mengikut jawapan bertulis, RM48 juta dibelanjakan antara tahun 2006 hingga 2010 bagi penyelenggaran kediaman kedua-dua pemimpin negara itu.

"Begitu tinggi perbelanjaannya sedangkan kediaman itu tidak digunakan sepenuh masa,” kata Siti Zailah, yang hadir bersama.

NONEMenurut jawapan itu, hampir RM33 juta dibelanjakan untuk menyewa kediaman lain semasa tempoh itu. Sewa dibayar kepada Perbadanan Putrajaya.

RM3.5 juta lagi dibelanjakan untuk kerja baik pulih, RM10.2 juta bagi bil elektrik dan RM1.9 juta untuk bil air.

"Kami tidak tahu sebesar mana keluarga perdana menteri dan timbalannya sehingga hari ini,” kata ketua pemuda DAP Anthony Loke, yang turut hadir pada sidang media itu.

NONEMenurut beliau jika jumlah itu dibahagikan sepanjang lima tahun dan dikira mengikut bulan, kerajaan membelanjakan RM160,000 untuk bil elektrik dan RM33,000 untuk bil air bagi kedua-dua kediaman rasmi.

"Ini cukup untuk bayar bil elektrik saya untuk selama 100 tahun dan air pula cukup untuk 6,000 orang,” katanya.

MK

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

PRK Bagan Pinang, contoh jelas pilihan raya tidak bersih


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak boleh menafikan bahawa terdapat banyak kesalahan pilihan raya berlaku disetiap kali berlakunya pilihan raya, tidak kira pilihan raya kecil mahupun umum.

Sejak beberapa pilihan raya, termasuk pada tahun 2004 dan 2008, pilihan raya di negara ini berjalan dengan parti pemerintah mendapat layanan istimewa oleh SPR.

Kebiasannya, Umno-BN akan menggunakan jentera kerajaan, pihak berkuasa dan media untuk berkempen.

Sebuah badan bukan kerajaan (NGO) Institut Integriti Pilihan Raya Nasional (NIEI) telah memantau perjalanan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Bagan Pinang.

NIEI mendapati terdapat banyak kesalahan pilihan raya yang hingga kini tidak diendahkan SPR.

PRK Dun Bagan Pinang (N31) bermula dari hari penamaan calon pada 3 Oktober hingga 11 Oktober, Umno-BN menggunakan seluruh jentera kerajaan untuk berkempen, dakwaan ketidaktelusan undi pos, rasuah politik dan perbelanjaan wang calon melebihi had ditetapkan.


1) Ketidak telusan pengundian pos

Terdapat dakwaan bahawa senarai pengundi pos tentera yang diwartakan dan diberikan kepada calon-calon yang bertanding berbeza dari senarai pengundi pos tentera yang dipaparkan pada hari mengundi pos 8 dan 9 Oktober 2009.

Selain daripada itu, terdapat juga dakwaan bahawa terdapat pengundi-pengundi pos yang didaftarkan lebih dari satu kem serta pesara-pesara tentera masih lagi terdapat dalam daftar pengundi pos.

Lebih menyedihkan lagi, SPR langsung tidak mengendahkan syak wasangka ini dan tidak membersihkan nama mereka dan maruah sebagai badan penggendali pilihan raya tidak dipertahankan.

Dari pengalaman pemerhatian NIEI di luar negara, Thailand dan Filipina yang mengalami konflik ganas, pengundian secara normal digunakan bagi anggota tentera mereka.

Pusat pengundian yang dikendali sepenuhnya oleh SPR serta hak-hak yang sama bagi agen parti, pemantau tempatan dan pemerhati antrabangsa dibuka di dalam kem-kem tentera.

2) Rasuah politik, penyalahgunaan jentera kerajaan dan politik janji


Rasuah politik, penyalahgunaan jentera kerajaan dan politik janji masih lagi berleluasa dalam PRK Bagan Pinang. Pemberian projek-projek kerajaan kepada penduduk Bagan Pinang semasa tempoh berkempen dilakukan secara berleluasa.

Banyak kementerian-kementerian seperti Kementerian Penerangan, Kementerian Pertanian dan Asas Tani, Kementerian Pendidikan serta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna digunakan untuk memberikan “rasuah politik” kepada pengundi Bagan Pinang secara terbuka.

Selain daripada itu, penyalahgunaan jentera kerajaan turut dilakukan secara berleluasa. Kedua-dua pihak yang bertanding dilihat menyalahgunakan harta rakyat terutama kenderaan milik kerajaan Persekutuan, Negeri dan Tempatan.

Manakala Umno-BN memonopoli dewan orang ramai, sekolah, KEMAS dan JKKK sebagai markas parti.

Amalan ini adalah satu kesalahan besar kerana seharusnya harta milik kementerian, kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan tidak boleh digunakan bagi parti-parti politik yang bertanding semasa berkempen dalam pilihan raya.

Untuk memastikan pilihan raya akan datang adil kepada semua pihak yang bertanding, NIEI mencadangkan agar politik wang, janji peruntukan projek, projek kilat, penggunaan jentera negara dan kemudahan awam hendaklah dihapuskan.

Di negara-negara jiran, terutamanya Thailand, Nepal dan Taiwan amalan ini diharamkan. Kesalahan bersabit dengannya akan diambil tindakan keras, iaitu SPR-nya akan membatalkan calon bersalah daripada bertanding, atau dibatalkan kemenangan mereka.

3) Perayu undi, tukang sorak dan pengangkutan yang disediakan oleh parti politik pada hari mengundi


Amalan merayu undi dan tukang sorak telah menyebabkan ketegangan berlaku pada hari mengundi. Apabila perayu-perayu undi dari kedua-dua parti politik bersaing untuk merayu undi berhampiran dengan tempat pembuangan undi, ianya menggangu pengundi-pengundi untuk melaksanakan tanggungjawab mereka.

Selain daripada itu kemudahan pengangkutan yang disediakan oleh parti politik untuk mengangkut pengundi turut menyesakkan keadaan dihadapan tempat pembuangan undi yang biasanya dilaksanakan di sekolah.

4) Perbelanjaan berkempen

Dalam PRK Bagan Pinang, dapat disimpulkan bahawa perbelanjaan yang digunakan untuk berkempen bagi calon BN, Tan Sri Isa Samad telahpun melebihi had yang ditetapkan iaitu RM 100,000 bagi calon Dun.

Menurut Seksyen 19(1) (a) dan (b) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954, calon-calon yang bertanding dalam pilihan raya umum hendaklah berbelanja tidak melebihi had yang ditetapkan iaitu untuk calon Parlimen RM200,000 dan calon Dun RM100,000.

Akta ini harus digubal semula dan harus menyatakan bahawa ianya termasuklah kepada parti politik yang menyokong sesuatu calon tersebut.

Kerjasama dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bolehlah dilakukan untuk memperketatkan lagi pemantauan perbelanjaan kempen.

NIEI berharap agar isu-isu yang dibangkitan akan diambil perhatian serius oleh SPR agar perjalanan pilihan raya di Malaysia dapat menjadi lebih baik pada masa akan datang.

warta-utara.blogspot.com

-DD


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

LEBIH BAIK TAK PAYAH ADA UNDANG2



DAMANSARA: Kira-kira 300 Pemuda Umno yang berkonvoi dengan motosikal, kereta dan kenderaan pacuan 4 roda berhimpun depan ibu pejabat KEADILAN dengan lempar ugutan untuk membakar bangunan itu, jika pimpinan KEADILAN meneruskan Himpunan Bersih.-KD



DEY MACHA!!!
PATRIOTKUTTY PUNYA UNDANG2,
PUAK-PUAK DEPA BEBAS BUAT APA SAJA
TANPA ADA APA-APA TINDAKAN.

BERLAINAN PULA DENGAN CERITA NI.
BELUM APA-APA DAH KENA CEKUP.

16 diberkas hasut orang ramai sertai perhimpunan haram


PETALING JAYA: Polis menahan 16 lelaki yang dipercayai menghasut orang ramai supaya menyertai perhimpunan haram yang dirancang pada 9 Julai ini.

Ketua Polis Selangor Tun Hisan Tun Hamzah berkata kesemua mereka yang ditahan mengikut Seksyen 27 (5) Akta Polis, iaitu perhimpunan tanpa permit polis yang sah, dibebaskan dengan jaminan polis.


"Tangkapan kesemua mereka ini dilakukan di sekitar Shah Alam, Gombak, Klang Utara dan yang terbaru pagi semalam, iaitu lapan orang ditahan di Taman Kosas, Ampang," katanya kepada pemberita hari ini selepas menghadiri majlis penyerahan sijil kepada beberapa individu yang berjaya mematahkan kes ragut di sekitar Subang.

Tun Hisan berkata penahanan 16 individu terbabit adalah kerana polis mempunyai kuasa mengikut Seksyen 105 Kanun Acara Jenayah iaitu tindakan pencegahan daripada berlakunya sebarang jenayah.-HMETRO

TIBA SAAT DAN KETIKA LAMPU KUNING DI TRAFFIC LIGHT PUN AKAN DIHARAMKAN.....KAHKAHKAH!!!

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

GEMPAR - IBU PEJABAT PKR DI TROPICANA DI GANGGU `WOLFMAN' ?

Oleh: WFAUZDIN NS

JIKA benar berita di bawah ini, maka sahih lah bahawa sememangnya Pemuda Umno bacul dan dayus serta kehabisan modal di dalam meraih sokongan rakyat. Tindakan paling tidak bertamaddun dengan menunjukkan `berani' tidak bertempat berlagak seperti `Samseng Kampung Dusun' hanyalah menyerlahkan `ketololan' pimpinan mereka berpolitik.

Tiada keberanian bersemuka, jauh sekali untuk berdebat samada bos mereka yang paling tinggi sehingga ke `cicak mengkarung'. Sikap ganas dan provokasi ini seperti telah mula dihalalkan di negara ini dan amat malang sekali tiada seorang pun yang ditangkap hatta sehelai baju `merah patriot' yang dirampas. Ini lah yang dikatakan oleh DS Anwar perangai `Pandi Kutti'.

Setelah puas menyalak siang malam di dalam TV menentang Perhimpunan BERSIH, kata-kata mereka tidak laku lagi malahan ditertawakan orang. Sambutan kepada BERSIH bertambah hebat sehebat nyaringnya salakan puak ini. Akhirnya, mereka bertindak umpama `mat rempit' yang tidak bersekolah menyerbu ke Pejabat PKR. Ugutan dikeluarkan dan cabaran dibuat di hadapan bangunan batu. Tiada sesiapa pun waktu itu, andainya batu bangunan itu boleh bercakap, sudah pasti kumpulan tidak siuman itu akan ditertawakan oleh bangunan itu sendiri.

Betapa teruknya mereka, berani berdebat dan menyalak di hadapan bangunan tidak berpenghuni. Kita sering mendengar anjing menyalak di tengah malam ketika sunyi sepi dan tiada orang. Mengapa tidak boleh berfikiran rasional? Beranikah puak ini berdebat secara terbuka melalui TV tentang isu Perhimpunan BERSIH yang dibenarkan oleh Perlembasgaan ini? Jawapannya, sudah pasti tidak. Mereka tidak akan berani untuk berdebat kerana bos mereka pun tidak pernah berani untuk berdebat walaupun dicabar banyak kali oleh DS Anwar.

Tidak perlu ulas panjang, anda boleh nilai sendiri kualiti yang ada pada Pemuda Umno setelah anda membaca berita ini seperti di bawah;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Polis ‘tengok’ 300 Pemuda Umno berhimpun, ugut bakar ibu pejabat KEADILAN

(Oleh Sidiqin Omar)


DAMANSARA: Kira-kira 300 Pemuda Umno yang berkonvoi dengan motosikal, kereta dan kenderaan pacuan 4 roda berhimpun depan ibu pejabat KEADILAN dengan lempar ugutan untuk membakar bangunan itu, jika pimpinan KEADILAN meneruskan Himpunan Bersih.

Konvoi itu tiba di hadapan ibu pejabat parti di Tropicana di sini, kira-kira jam 11 malam semalam dan melaungkan perkataan kesat termasuk mencaci dan menghina pimpinan Bersih, Datuk Ambiga Sreevenasan dan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mengikut paparan twitter, konvoi itu dilapor bergerak dari Batu Tiga, Shah Alam dan berkumpul di stesen minyak Kampung Sungai Kayu Ara sebelum bergerak ke ibu pejabat parti.

Ketua Ranting PJS, M Jeyabalan memberitahu Keadilan Daily, anggota polis yang berada di tempat kejadian hanya memerhati gelagat penyokong yang membawa bendera Umno dan memakai t-shirt Patriot, tanpa mengambil sebarang tindakan menghalang.

Ketika konvoi yang diketuai Exco Pemuda Umno, Lokman Nor Adam tiba di ibu pejabat parti, tiada pimpinan KEADILAN berada di lokasi berkenaan.

Mengikut satu sumber, konvoi berkenaan kemudian bergerak ke PJS 8, Petaling Jaya.

Beberapa pimpinan parti termasuk Angkatan Muda KEADILAN (AMK) kemudian bergegas ke ibu pejabat sebelum membuat laporan polis di balai Tropicana yang terletak di deretan bangunan sama./SK

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=16085



wfauzdin


SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

VIDEO SAMSENG UMPORNO MENYALAK DEPAN IBU PEJABAT PKR



DAMANSARA: Kira-kira 300 Pemuda Umno yang berkonvoi dengan motosikal, kereta dan kenderaan pacuan 4 roda berhimpun depan ibu pejabat KEADILAN dengan lempar ugutan untuk membakar bangunan itu, jika pimpinan KEADILAN meneruskan Himpunan Bersih.


Konvoi itu tiba di hadapan ibu pejabat parti di Tropicana di sini, kira-kira jam 11 malam semalam dan melaungkan perkataan kesat termasuk mencaci dan menghina pimpinan Bersih, Datuk Ambiga Sreevenasan dan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Mengikut paparan twitter, konvoi itu dilapor bergerak dari Batu Tiga, Shah Alam dan berkumpul di stesen minyak Kampung Sungai Kayu Ara sebelum bergerak ke ibu pejabat parti.




Ketua Ranting PJS, M Jeyabalan memberitahu Keadilan Daily, anggota polis yang berada di tempat kejadian hanya memerhati gelagat penyokong yang membawa bendera Umno dan memakai t-shirt Patriot, tanpa mengambil sebarang tindakan menghalang.
Ketika konvoi yang diketuai Exco Pemuda Umno, Lokman Nor Adam tiba di ibu pejabat parti, tiada pimpinan KEADILAN berada di lokasi berkenaan.
Mengikut satu sumber, konvoi berkenaan kemudian bergerak ke PJS 8, Petaling Jaya.
Beberapa pimpinan parti termasuk Angkatan Muda KEADILAN (AMK) kemudian bergegas ke ibu pejabat sebelum membuat laporan polis di balai Tropicana yang terletak di deretan bangunan sama.
Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail ketika dihubungi awal pagi ini, menjelaskan Umno Barisan Nasional (BN) begitu terdesak hingga sanggup mengupah remaja membuat kekacauan.
“Ini tindakan samseng yang sedang menggelabah. Mereka cuba takutkan orang ramai untuk menggagalkan Himpunan Bersih 9 Julai ini.
“Anehnya, tiada seorang pun pemimpin Umno mahupun Perkasa dipanggil polis. Ironinya pimpinan Bersih termasuk Datuk Ambiga dan Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said pula yang disoal.
“Namun, jika itu tujuan mereka, nampaknya mereka silap besar. Budaya ugut dan ancam Umno BN hanya akan menyebabkan rakyat bangkit dan menolak mereka.
“Tuntutan kami jelas iaitu sistem pilihan raya yang bersih dan adil,” kata Saifuddin.

KD

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

TERKINI: LAMAN WEB SUARAM DIGODAM INDONESIANCODER TEAM

KUALA LUMPUR: Penggodam telah berjaya merosakkan laman web pertubuhan hak asasi tempatan Suaram hari ini, dan ia dipercayai antara sebahagian daripada “tindakan keras” serangan terhadap aktivis sejak kebelakangan ini.




Untuk melihat laman ini yang sedang digodam sila ke sini.

Penyelaras Suaram E Nalini berkata pencerobohan ini telah dikesan pada jam 6.45 ptg hari ini dan NGO masih cuba mendapatkan pakar-pakar teknologi maklumat untuk memulihkan laman web, yang telah sepenuhnya digantikan dengan satu halaman tunggal “Indonesiancoder Team”.



Logo senapang AK-47S berkembar kelihatan di bawah tulisan tajuk berapi manakala di bawahnya pula ialah mesej perkataan “Hacked by Dr. Cruzz”. Ikon laman web pula digantikan dengan wajah demon dan latar belakang berwarna kelabu dengan animasi salji.



Bacaan ayat al-Quran juga dimainkan menjadi latar belakang halaman ini.



Juga terdapat tulisan-tulisan pada laman web itu seperti “Marhaban Ya Ramadhan that will come soon” dan “Get the Codes and Feel the Soul”.



“Kami tidak tahu apa yang telah terjadi tetapi kami mengesyaki ia ada kaitan dengan 'tindakan keras' terhadap aktivis-aktivis kami yang dilihat menyokong Parti Sosialis Malaysia and Bersih,” Nalini memberitahu FMT.



Beliau berkata keadaan laman web begitu teruk digodam sehingga arkib maklumat tidak dapat diakses.



“Kami pernah digodam pada Oktober 2008 ketika waktu itu (penulis blog) Raja Petra (Kamarudin) telah ditahan,” Nalini berkata sambil menambah bahawa ia mengambil beberapa bulan sebelum laman web itu berjaya dikembalikan sepenuhnya.



UPDATE : Laman web Suaram.net ketika ini dipautkan kepada halaman facebook SUARAM sementara usaha memulihkan dilakukan.


pulakdah

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Isnin, Jun 27, 2011

Seminggu sebelum BERSIH


Saya dapati ramai rakan-rakan dan jiran serta orang kebanyakan tidak tahu apa tujuan DEMO BERSIH dan mengapa DEMO BERSIH perlu dilakukan, Publisiti dan penerangan mengenainya belum sampai ke akar umbi, mungkin hanya berlegar dalam Internet. Di dalam media elektronik, DEMO BERSIH disebut berulang-ulang sebagai menggugat keselamatan awam dan dirancang oleh kumpulan pengacau.
Semua media UMNO cuba memaku kepala rakyat dengan gambaran negatif terhadap DEMO BERSIH. Dan rakyat tidak tahu apa dan mengapa BERSIH mahu dilakukan.


Tektik propaganda iaitu memaku kepada rakyat berulang-ulang ini adalah tektik al-Hitler. Bila dibuat berulang-ulang, akhirnya rakyat akan akur dan percaya atau termakan dengan propaganda itu walaupun hal atau berita yang disebut itu tidak betul. Itulah yang dilakukan ke atas Anwar Ibrahim, Al-Maunah, Ibrahim Libya, dan JI.


Media BN-UMNO mengatakan bahawa kerajaan bersedia mendengar apa saja cadangan atau kritikan terhadap kelemahan SPR dan semua itu boleh dibuat melalui saluran perbincangan dan tidak perlu kepada DEMO. Katanya Malaysia negara aman (aman? tapi tidak sejahtera kerana penyelewengan, kepincangan, kes buang anak, kes dadah, kes AIDS/HIV dan kes rasuah yang tinggi)


Orang ramai perlu diberi maklumat bahawa DEMO ini dibuat sebagai kemuncak bantahan kepada kerajaan khususnya SPR yang masih mengekalkan penipuan dan penyelewengan dalam pilihanraya semata-mata untuk memastikan BN-UMNO terus menang.


Perbicangan demi perbincangan dengan SPR telah dijalankan, berhelai-helai memo bantahan telah dihantar, puluhan cadangan dan kritikan telah diberikan kepada SPR, tetapi SPR terus melakukan penipuan dalam senarai daftar pemilih dan penipuan dalam pelbagai prosidur melalui proses pelaksanaan pilihanraya.  INILAH YANG RAKYAT dan ORANG KEBANYAKAN PERLU DIFAHAMKAN.


Berikan info kepada rakyat apa sebenarnya kritikan dan cadangan BERSIH.
Berikan sebab mengapa DEMO ini TERPAKSA dibuat dan bukannya BERSIH tidak pernah berdialog atau duduk semeja dengan SPR dan kerajaan. Semuanya pernah dibuat.


Berikan sebab mengapa rakyat harus sokong ketelusan proses pilihanraya.
Berikan inspirasi kepada rakyat mengapa kita sebagai rakyat harus bersama membetulkan urusan negara yang milik kita bersama dan bukan milik BN-UMNO!


Edarkan risalah di seluruh negara, masjid, surau, pasaraya, pasar basah, sekolah, stesen bus, stesen keretapi, stesen teksi, stesen bas, pantai-pantai peranginan,  padang-padang permainan, kawasan rekreasi, dan di sepanjang jalan di seluruh negara. Banjirkan maklumat mengenai BESRIH dalam negara supaya rakyat faham mengapa BERSIH perlu di lakukan dan di sokong! 


Tidak cukup dengan bercakap dalam Internet sahaja! Insya Allah saya mulakan sendiri dengan mencetak dan mengedar info apa dan mengapa DEMO BERSIH itu. Kepada rakyat yang sayang pada negara, ayuh didik rakyat, inform rakyat apa dan mengapa BERSIH.


JK BERSIH perlu segera lakukan pecutan akhir dalam seminggu ini. Kalau pun tidak jadi DEMO BERSIH kerana arahan DYMM atau sekatan Polis, mesej BERSIH tetap sampai kepada rakyat seluruhnya.


gigitankerengga

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive