Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, November 30, 2011

FITNAH TV3SUKU TERBONGKAR


Memang agak mencurigakan kenapa budak-budak bawah umur di atas ini membawa banner menyokong seksualiti merdeka ketika orang ramai berkumpul di Kelab Taman Perdana Diraja sebelum berarak ke parlimen, menyembunyikan wajah mereka di sebalik banner ketika kamera dihalakan kepada mereka.


Apakah tujuan mereka? Adakah mereka ada agenda tersembunyi.

Memang ada agenda rupanya.. Budak-budak bawah umur ini memang sengaja diupah untuk menyamar kononnya sebagai penyokong Bersih 2.0 (baju kuning), juga menyamar sebagai "penyokong seksualiti merdeka"

Ini bagi membolehkan TV3 menyebarkan fitnah bagi memburukkan "Walk for freedom 2 walk" atau perhimpunan membantah akta perhimpunan aman 2011 kononnya Bersih 2.0 menyokong Seksualiti Merdeka (atau kebebasan seks kata TV3).

Saksikan laporan Buletin Utama di bawah ini.



Hakikatnya..

Oleh kerana tidak berpuas hati, maka salah seorang aktivis Jingga 13 bersama seorang wartawan wanita dari Suara Keadilan pergi menemubual mereka.

Mereka mendakwa memakai baju kuning kerana menyertai satu program konvoi "suka-suka" ke Melaka dan singgah di situ (parlimen) juga kerana "suka-suka" atau saja-saja.



Pada mulanya mereka tidak mengaku memakai baju kuning, tapi akhirnya mereka menjelaskan bahawa mereka membuka baju kuning tersebut kerana "panas".

Semasa ditanya adakah mereka tahu perhimpunan apa yang sedang berlangsung? Mereka menjawab tidak tahu dan mereka tidak layak menyertai perhimpunan itu.

Saksikan video rakaman temuramah tersebut di bawah ini.



Tambah menguatkan lagi bukti pembohongan Buletin Utama ini, budak-budak bawah umur yang dilaporkan sebagai penyokong Bersih 2.0 oleh TV3 dilihat membakar baju-baju yang mereka pakai.

Penyokong Bersih 2.0 kejadah apa kalau bakar baju kuning yang menjadi simbolik sokongan terhadap Bersih 2.0?



Lihat dengan mata kepala anda sendiri, mereka sanggup mengupah budak-budak bawah umur untuk membuat kerja terkutuk memperbodohkan orang kampung. Ini namanya media haram jadah!

Dibongkar oleh : Milo Suam

darisungaiderhaka




KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

WIFI PERCUMA DI SELANGOR TAHUN DEPAN



Langkah Kerajaan Selangor memperkenalkan Program Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES) perlu diteruskan dalam bentuk menyemarakkan penyampaian informasi dengan memperkenalkan Agenda Masyarakat Berinformasi, Negara Demokratik.Pembahas Selangor yang juga Adun Rawang, Gan Pei Nei mencadangkan agar pimpinan negeri yang diketuai oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdu Khalid Ibrahim merangka strategi informasi ini sebagai langkah penerangan kepada masyarakat yang lebih konprehensif.

“Agenda ini membawa misi untuk mewujudkan masyarakat yang demokratik, bebas, dengan menyalurkan ilmu, berita dan informasi yang berdasarkan fakta dan kebenaran, bukannya politik fitnah yang telah menjadi budaya Umno-BN,” katanya.

Setakat ini, kerajaan negeri Selangor menyampaikan segala informasi mengenai program kepada rakyat melalui portal TV Selangor dan akhbar Selangor Kini serta Selangor Times.

Selain itu, beliau berkata kerajaan Selangor akan menyediakan perkhidmatan Wi-fi dan Broadband di seluruh negeri pada tahun hadapan yang merangkumi kawasan bandar dan luar bandar secara percuma.

Katanya tujuan penyediaan mekanisma perhubungan ini akan membukaan minda rakyat dengan informasi yang benar memberikan ruang kepada semua pihak mengemukakan idea baru dan tidak terkongkong dengan propaganda Umno- BN, ujar beliau lagi.

“Kerajaan Selangor juga harus memberikan komputer percuma kepada golongan belia dan memberikan kursus dalam bidang ini untuk menguasai informasi dan teknologi terkini dalam dan luar negara,” katanya.

Di bawah cadangan ini, semua pihak termasuk pimpinan negeri dan masyarakat perlu membuat satu perbincangan dan dialog terbuka setiap minggu bermula tahun hadapan diseluruh 56 Dun Selangor agar maklum balas dan suara hati rakyat dapat di dengar dan dasar kerajaan dapat diperjelaskan.

kl-today


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Selasa, November 29, 2011

BUAT MAKSIAT DALAM KERETA


KUANTAN - Memalukan. Itulah perkataan yang sesuai menggambarkan perbuatan tidak senonoh dua individu dipercayai sepasang kekasih apabila tanpa segan silu melakukan maksiat dalam kereta yang diletakkan di tempat letak kereta belakang lorong kedai, Jalan Datuk Lim Hoe Lek di sini, petang semalam.

Perbuatan terkutuk pasangan berusia dalam lingkungan 20-an itu sempat dirakam orang awam kebetu-lan berada di kawasan itu.

Lebih memalukan, pasangan wanita yang melakukan adegan itu nampak sopan dengan bertudung dan berbaju kurung.

Orang awam dikenali sebagai Fook berkata, adegan memalukan dalam kereta jenis Proton Saga itu berlaku kira-kira 20 minit.

Menurutnya, dia kebetu-lan di pejabat berhampiran kawasan itu ternampak kelibat mencurigakan pasangan terbabit sebelum keluar meninjau kerana bimbang berlaku kejadian jenayah di situ.

“Selepas mengamati barulah saya tahu peristiwa sebenar di mana pasangan kekasih itu sedang asyik bermadu asmara di tempat terbuka tanpa segan silu,” katanya.

Fook berkata, tidak lama kemudian dia ternampak kereta itu beredar namun masih berlegar di kawasan terbabit sebelum meninggalkan kawasan itu.

Sementara itu, seorang pekerja swasta di kawasan berkenaan yang mahu dikenali sebagai Rahman berkata, lorong belakang yang agak tersorok dan jarang dilalui kenderaan memberi kesempatan kepada pasangan gelojoh nafsu seperti itu melakukan aksi terlarang.

Dia berkata, beberapa rakannya pernah menceritakan terserempak dengan pasangan kekasih yang sedang memadu asmara dalam kereta seperti mana aksi yang dirakamkan itu.

“Kalau boleh, pihak berkuasa agama turut memberi tumpuan dan membuat rondaan di kawasan lorong belakang bagi membendung gejala negatif ini.

“Mungkin pasangan kekasih seperti itu berani melakukan maksiat kerana mereka tahu kawasan itu ‘selamat’ dan tersorok,” katanya.

SH

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

AJAL DI TEMPAT WUDUK


Gambar Hiasan

KULIM: “Pada mulanya saya hanya menyangka ia mungkin kesan darah ikan disiang, tetapi terkejut apabila menemui mayat seorang lelaki berlumuran darah dalam keadaan telentang di situ,” kata Hishamsul Osman, 42, apabila menemui mayat seorang lelaki warga Myanmar dipercayai dibunuh di tempat mengambil wuduk wanita di tapak projek Masjid Taman Kenari, dekat sini, jam 9.30 pagi semalam.

Hishamsul yang bekerja sebagai penyelia berkata, dia pelik mendapati kawasan tapak pembinaan berkenaan sunyi tanpa kehadiran pekerja melakukan tugas masing-masing seperti biasa.


Berikutan itu, katanya, dia meronda di sekitar kawasan selain memeriksa tempat mengambil wuduk wanita yang dijadikan tempat tinggal pekerja asing.

“Ketika sampai, saya melihat kesan darah di pintu masuk lalu menyangka ia mungkin kesan darah ikan disiang pekerja terbabit.


“Saya masuk ke dalam dan terkejut melihat seorang lelaki dalam keadaan terlentang dan berlumuran darah di dalam bilik berkenaan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, di sini.


Menurutnya, dia langsung tidak mengenali lelaki terbabit kerana mukanya dipenuhi darah lalu menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian.


Katanya, dia mempunyai 10 pekerja menjalankan kerja pembinaan masjid berkenaan, namun mayat lelaki ditemui itu mungkin pekerja kepada subkontraktor lain yang turut melakukan kerja di tempat sama.


“Saya hampir pengsan selepas melihat mayat lelaki itu dalam keadaan mengerikan dan terus berlari keluar sebelum memaklumkan polis serta majikan saya.

“Ini pertama kali saya melihat mayat mangsa pembunuhan dan tidak sangka keadaan sunyi rupanya petanda perkara buruk berlaku,” katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Superintendan Law Tiang Huat berkata, pihaknya menerima laporan orang awam mengenai penemuan mayat seorang pekerja asing di kawasan berkenaan, jam 10 pagi.


Katanya, polis ke tempat kejadian dan menemui mayat seorang lelaki warga Myanmar berusia 30-an.


“Mayat lelaki terbabit masih belum dikenal pasti identitinya kerana tiada pengenalan diri pada mangsa.


“Hasil pemeriksaan, pasukan forensik percaya mangsa kemungkinan dibunuh lebih seorang dan kejadian mungkin berlaku pada awal pagi tadi (semalam).


“Mangsa cedera di bahagian muka iaitu satu kecederaan di atas kening dan tiga kesan cedera di bawah bibir. Polis turut menemui sebatang kayu mempunyai kesan darah di tempat kejadian dipercayai digunakan suspek,” katanya.


Menurutnya, pihaknya tidak menolak kemungkinan mangsa mungkin diserang dengan senjata tajam berdasarkan kesan kecederaan, tetapi gagal menemui senjata terbabit.


Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah, Asisten Superintendan C Tharmalingam di talian 04-4906222 atau mana-mana balai polis berhampiran.

HM

Pergerakan 'Occupy' akan 'duduki' Parlimen, esok

Sekumpulan aktivis bertujuan membawa pergerakan antarabangsa ‘Occupy’ ke bangunan Parlimen esok, sebagai bantahan terhadap Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011, yang dijadual dibahaskan dan dibentang untuk bacaan kali kedua. Sehubungan itu, Occupy meminta orang ramai berhimpun di hadapan bangunan Parlimen selama tiga hari berturut-turut, bermula jam 11 pagi esok. occupy dataran merdeka 151011 night programme story imageKumpulan itu dipelopori Dewan Perhimpunan Rakyat KL yang sebelum ini terbabit dengan pergerakan Occupy Dataran yang mengadakan pelbagai aktiviti di Dataran Merdeka sejak Ogos lalu. Dalam satu kenyataan media, kumpulan itu berkata rang undang-undang yang cuba dibentangkan kerajaan BN itu bertujuan menyekat kebebasan rakyat tanpa sebrang rundingan dengan orang ramai.Dakwa mereka, tindakan itu jelas bertentangan dengan amalan demokrasi di negara ini. "Kami, Dewan Perhimpunan Rakyat KL, berpendapat bahawa amalan semasa membuat keputusan mengenai dasar-dasar yang memberi kesan kepada semua rakyat Malaysia adalah tidak demokratik. Ini kerana tidak ada ruang untuk orang ramai mengambil bahagian dalam proses membuat keputusan. "Kami berpendapat bahawa kebebasan untuk berhimpun secara aman tanpa sekatan adalah asas dalam mana-mana demokrasi yang berfungsi. Malah, hak itu juga dijamin dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan," petik kenyataan itu. Menurut kumpulan itu , rang udang-undang itu jelas mendiskriminasikan bukan warganegara, kanak-kanak dan belia di bawah umur 21 tahun kerana kumpulan-kumpulan berrkenan dilarang daripada menganjurkan perhimpunan. "Rang undang-undang memperuntukan pihak berkuasa untuk menetapkan di mana dan bagaimana perhimpunan boleh diadakan. Intipati hak untuk berhimpun secara aman lenyap dengan sekatan seumpama ini." Justeru, Occupy menuntut kerajaan menarik balik rang undang-undang itu pada kadar segera dan mencadangkan suara rakyat diambil kira sebelum mana-mana undang-undang atau polisi digubal. Selain Occupy, Majlis Peguam juga telah mengarahkan semua peguam di bawah persatuan itu untuk turut berarak bermula dari Kelab Tasik Diraja ke bangunan Parlimen, pada jam 11 pagi bagi menyerahkan nota bantahan. Persatuan Dayak Iban Sarawak, sebuah NGO di Kuching pula akan mengadakan bantahan di Bangunan Lama Mahkamah di Kuching. Malaysiakini
Published with Blogger-droid v1.7.4

Isnin, November 28, 2011

GAMBAQ LAWAK PETANG ISNIN


DEY MACHA
RAMAI RAKYAT MALAYSIA DOK SEDIH LAGI
MAKLUMLAH KALAH BOLA SEMALAM
KALAH PULAK CARA MACAM TU
MEMANG MAKAN DALAM LA
MACAM MAKAN BUDU LA
SEKALI MAKAN MELEKAT KALER MERAH KAT TANGAN
KAH! KAH! KAH
Published with Blogger-droid v1.7.4

ELOK SANGAT LA UMNO CONTOHI HARIMAU MUDA


"Harimau yang terlalu dipuja boleh berubah menjadi arnab yang lucu."

KELMARIN HJ NAJIB SELAKU PRESIDEN UMNO MENYERU AHLI-AHLI UMNO SUPAYA MENGIKUT CONTOH SEMANGAT JUANG HARIMAU MUDA.HARI NI HARIMAU MUDA TUNJUK DIA PUNYA BELANG...TU LA PUJIAN MELAMBUNG SANGAT.....KAH! KAH! KAH!

ELOK SANGAT LA TU.ELOK-ELOK DAH LEADING 2-0 BOLEH KALAH 2-3 DALAM MASA 6 MINIT.HARAP-HARAP UMNO JUGAK AKAN JADI LAGU TU KAH! KAH! KAH!

GUA DAH CAKAP 18 KALI, KALAU NAK MENANG JANGAN LETAK THAMIL ARASU JADI STRIKER.KAN DAH BETOI... KAH! KAH! KAH! PATUTNYA MALAYSIA BOLEH LEADING 5-0 LA KALAU STRIKER BAGUS.INI STRIKER TUNGGU BOLA.NAK BERLARI CARI BOLA JAUH SEKALI.KALAU DAH LEADING 5-0 NAK MAIN SAMBIL LEWA 10 MINIT TERAKHIR PUN TAK DAK HAL...KAH! KAH! KAH!

GUA RASA MALAS NAK PI STADIUM DAH SELEPAS TENGOK AKSI LU ORANG SEMALAM.DENGAN SKUAD LEMAH MACAM BAHRAIN MAIN 10 ORANG PUN BOLEH KALAH.BILA KALAH MACAM NI KITA KASI KUTUK KOW-KOW LA KAH! KAH! KAH!




KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KEPUTUSAN KELAYAKAN OLIMPIK 2012 ZON ASIA



KUMPULAN A


OMAN 1 - 1 QATAR



KUMPULAN B (22/11/11)


AUSTRALIA 0 - 0 UZBEKISTAN


UAE 0 - 2 IRAQ



KUMPULAN C


MALAYSIA 2 - 3 BAHRAIN


JAPAN 2 - 1 SYRIA





KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Ahad, November 27, 2011

LAWAK AHAD: CAGAR FERRARI



Seorang lelaki India bertemu dengan pegawai pinjaman di bank New York City. Beliau perlu ke India menguruskan bisnesnya selama 2 minggu dan perlu meminjam $5000.

Tanya pegawai bank, "Apa cagaran yang Tuan ada?"

Lelaki India itu mengeluarkan segugus kunci dan beberapa helai dokumen, "Ini kunci dan dokumen kereta Ferrari saya. Saya parkir di depan bank."

Setelah mengusulkan pada presiden bank, pegawai bank bersetuju. Presiden bank sempat ketawa kerana pinjaman $5000 dicagarkan dengan $750,000. Setelah lelaki India menerima $5000, pekerja bank pun memandu dan menyimpan Ferrari di dalam garaj.

Selang 2 minggu, lelaki India itu kembali, "Nah $5000, dan ini bunga $15.41." Pegawai bank dan presiden tersenyum, tetapi wajahnya kehairanan. "Kami gembira dapat membantu Tuan. Namun kami hairan setelah menyemak profil Tuan. Tuan seorang jutawan, kenapa meminjam $5000?"

Lelaki India itu ketawa terbahak-bahak, "Mana saya nak parkir Ferrari saya selama 2 minggu di New York ini hanya dengan $15.41?"

Inilah kisah benar seorang lelaki India bernama Vijay Mallya, jelmaan Tony Fernandez di India. Beliau adalah tauke arak Kingfisher (United Breweries Group) dan syarikat penerbangan Kingfisher Airlines. Pemilik bersama pasukan F1 Force India dan pasukan liga India, Bangalore Royal Challengers, dan East Bengal FC.

P/s: Terjemahan dari nota Jeya Samuel. Pandai-pandailah tapis ilmu, yang baik jadi teladan, yang buruk bukan ikutan.

kredit: www.NurulAmir.com

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

'Perarakan peguam' pada Selasa diteruskan

Majlis Peguam akan tetap meneruskan perarakan mereka Selasa depan walaupun kerajaan kini mempertimbangkan menilai semula beberapa peruntukan dalam Rang Undang-undang Perhimpunan Aman yang dicadangkan.

"Walaupun ia sedikit positif bahawa kerajaan - sebagai reaksi kepada bantahan awam - mempertimbang meminda tujuh peruntukan, kecuali untuk mengurangkan tempoh notis, kita tahu, tidak pindaan lain ...," kata pengerusi majlis itu Lim Chee Wee.

lawyers at brickfields police station 220509 lim chee wee"Bagaimanapun, ia sebenarnya mencerminkan apa yang salah dengan proses yang melibatkan rang undang-undang itu - ia amat tergesa-gesa untuk dijadikan undang-undang tanpa perundingan awam yang mencukupi."

Kata Lim, penyelesaian terbaik dengan merujuk rang undang-undang itu kepada jawatankuasa khas parlimen.

Majlis Peguam semalam mengerahkan 14, 000 anggota berarak dalam program dinamakan Walk for Freedom (berjalan untuk kebebasan) pada Selasa depan apabila rang undang-undang itu akan dibahas.

Lim berkata, rang undang-undang itu amat berbeza dengan amalan negara luar seperti United Kingdom dan Findland yang memerlukan notis lebih pendek untuk berhimpun dan langsung tidak perlu sekiranya tidak munasabah secara praktikalnya.

"Di Finland, hanya enam jam diperlukan. Di Malaysia, perhimpunan dalam gerakan atau perarakan kecuali perarakan pengebumian, adalah dilarang. Ini adalah keterlaluan," katanya.

MK


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Sabtu, November 26, 2011

CALON SPM DAN DUDA DICEKUP KHALWAT


LEDANG – “Saya hanya berehat dan menonton televisyen di bilik ini.”

Demikian alasan seorang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) apabila dicekup berkhalwat bersama pasangannya oleh Penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Ledang (PPADL), awal pagi semalam.

Remaja perempuan berusia 17 dan pasangannya berusia 27 itu ditahan dalam serbuan kira-kira jam 12.30 pagi ketika sedang berdua-duaan di dalam sebuah bilik di bengkel jentera di Serom 6, Sungai Mati, di sini.

Pelajar itu juga mendakwa dia datang ke bilik teman lelakinya itu sekadar untuk mengisi masa lapang kerana tiada kertas peperiksaan yang diduduki pada hari tersebut, selain akan pulang ke rumah di Muar sebaik sahaja selesai berehat di bilik itu.

Manakala, teman lelakinya adalah duda beranak dua dan baru sahaja bekerja di bengkel itu sejak sebulan lalu.

Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, berdasarkan aduan orang awam, sepasukan anggota yang diketuai Pegawai Penguatkuasa, Zainal Kadiran memeriksa bilik di bengkel itu.

Menurutnya, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang hanya berseluar dalam membuka pintu.

“Para penguat kuasa hanya me nunggu kira-kira dua minit sebelum lelaki itu membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.

“Pemeriksaan menemui seorang remaja perempuan memakai baju-T dan berseluar pendek sedang baring di atas tilam,” katanya kepada Sinar Harian.

Sulaiman berkata, pasangan itu kemudiannya ditahan untuk siasatan lanjut kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen mempunyai hubungan mahram atau suami isteri.

“Mereka dibawa ke Balai Polis Sungai Mati untuk dibuat laporan tangkapan sebelum dibawa ke Pejabat Agama untuk siasatan lanjut dan dijamin dengan jaminan keluarga masing-masing.

“Mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 27 (1) a b, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor, 1997 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan,” katanya.

SH

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

MENTERI PERTANIAN KENA TAMPAQ


NEW DELHI – Seorang pemuda menampar muka Menteri Pertanian India, Sharad Pawar semalam untuk menarik perhatian berhubung kenaikan harga makanan dan amalan rasuah di negara berkenaan.

Ketika kejadian, Pawar yang berusia 71 tahun sedang bercakap kepada sekumpulan pemberita dalam satu majlis politik apabila dia diserang oleh lelaki tersebut.

Beberapa laporan berita televisyen menyatakan, lelaki itu menjerit slogan tentang harga makanan yang melambung tinggi dan gejala rasuah.

Imej di stesen televisyen menunjukkan penyerang itu memegang sebilah pisau semasa dia ditarik keluar oleh beberapa pengawal keselamatan dan pembantu Pawar.

“Tahukah anda kenapa saya memukul beliau? Orang ramai di negara ini tertekan. Adakah saya salah?” jerit lelaki itu semasa dia dibawa keluar oleh beberapa pengawal keselamatan peribadi yang menangkapnya.

Stesen televisyen tempatan, CNN-IBN TV melaporkan penyerang itu kini ditahan polis.

Menurut agensi berita AP, Pawar tidak cedera teruk dalam insiden tersebut.

Menurut laporan agensi berita Bernama, Pawar yang memberi reaksi mengenai kejadian itu menyatakan perbuatan itu adalah bodoh.

Ketika ditanya sama ada dia akan mengemukakan dakwaan terhadap penyerangnya, menteri itu berkata, terpulang kepada polis untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Pawar berkata, penyerang itu dilihatnya berdiri dalam kumpulan wartawan dan dia mungkin mengambil kesempatan daripada kawalan keselamatan yang longgar.

Semasa ditampar, Pawar hilang imbangan badan dan kelihatan tidak peduli dengan kejadian itu sebelum menuju ke pintu keluar auditorium dan memasuki sebuah kereta yang sedang menunggunya.

“Saya merancang untuk datang ke majlis itu untuk menampar menteri tersebut,” kata penyerang Pawar, Harvinder Singh.

Perdana Menteri India, Manmohan Singh turut mengutuk kejadian itu. – Agensi

pisanghijau


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KISAH KJ PERTAHAN SHAHRIZAT TERLONDEH


Ramai yang tertanya-tanya mengapa Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin merupakan satu-satunya yang cuba sedaya upaya untuk mempertahankan keadaan kucar-kacir yang dibuat oleh keluarga Shahrizat Jalil berkenaan kejatuhan Gemas-NFC yang bernilai lebih RM250juta. Usaha bersemangat beliau hanya dijejaskan apabila "lembu" yang dibeli bukan seperti yang dilaporkan pada mulanya tetapi dua kondominium. Ini telah diakui oleh Salleh Ismail, bos NFC dan suami Shahrizat sendiri.

Maka tidak masuk akal bagi Khairy untuk membuka mulutnya lagi, beliau tidak sedar sehingga beliau melihat senyuman di wajah 'kawan-kawan'. Beliau mungkin telah benar-benar terkejut selepas itu, tetapi sebenarnya semua orang membuat justifikasi bodoh, malah orang yang paling bijak di dunia membuat keputusan bodoh. Perkara yang terbaik ialah: lebih bijak mereka fikir diri mereka, lebih keras mereka membuat anda ketawa.
Niat tersembunyi

Namun, apabila Khairy Jamaludin mempertahankannya, beliau tidak cuba untuk menjadi pintar; beliau mementingkan diri sendiri mungkin kerana untuk melindungi dirinya daripada akibat kejatuhan Shahrizat dan juga melindungi bapa mertuanya. Mengapa? Kerana ia adalah sepanjang tempoh Abdullah Badawi sebagai Perdana Menterilah keseluruhan skim membuat wangnya dilahirkan dan dilaksanakan.


Khairy ketika itu merupakan ketua bagi orang bodoh di tingkat keempat, di mana idea tersebut telah dipromosikan olehnya selepas Kementerian Pertanian yang ketika itu diketuai oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin membayangkannya. Badawi ketika itu cuba untuk mempelbagaikan ekonomi dengan mengubah pertanian ke dalam perniagaan sebenar, oleh itu slogan "Pertanian itu Perniagaan" atau Pertanian juga Perniagaan muncul di papan iklan di seluruh negara. Seseorang boleh mengandaikan dengan selamat bahwa ini adalah idea Khairy. Tidak hairanlah beliau mempertahankannya seolah-olah ia adalah projek kesayangannya!


Malah, Muhyiddin telah melawat NFC di Gemas untuk mengetahui apa yang sedang berlaku dengan projek ini pada 23 Jun 2011. Di ladang itu, pelawat yang dibezakan diberitahu bahawa "Ia adalah satu tanggapan salah bahawa pertanian tidak menguntungkan. Kami juga mahu menunjukkan bahawa Malaysia mampu menghasilkan daging lembu berkualiti tinggi," Malay Mali telah melaporkan Ketua Pegawai Eksekutif NFCIzran Salleh sebagai berkata demikian. Izran, bersama-sama dengan abangnya Izmir dan kakak Izzana, telah menubuhkan ladang lembu merekadi atas tapak 5,000 ekar di Gemas, Negeri Sembilan pada tahun 2008.


Malangnya kejatuhan yang tak dpt dipertahankan dan apa yang keluar dari mulut Khairy bukan sahaja tidak masuk akal tetapi juga kedengaran agak bodoh. Pertahanan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Pertanian Noh Omar adalah separuh benar, menyebabkan lebih banyak soalan daripada memberikan jawapan. Kemudian Badawi masuk campur tanpa memberi sebarang fakta berkaitan seperti biasa, dan akhirnya, Muhyiddin sendiri putus asa dengan cubaan untuk menerangkan. Dia dengan sombongnya memberitahu rakyat untuk membuat kesimpulan mereka sendiri.

Cuma sekawan lembu?

Sementara UMNO cuba untuk mempertahankan NFC yang gagal, menggambarkannya sebagai satu kejayaan melalui media, seseorang boleh membuat kesimpulan mudah dari klip video yang disiarkan melalui syarikat-syarikat televisyen UMNO yang menunjukkan Cuma sekawan lembu yang mereka ada di seluruh 5,000 ekar ladang. Ia amat nyata bahawa semuanya kurus, lembu-lembu tersebut jelas kekurangan makanan walaupun dengan pinjaman RM250 juta lembut.

Nampaknya tidak ada sesiapa dalam BN-UMNO mahu mengambil tanggungjawab dan Najib cukup gembira tidak menggali jauh ke dalam perkara itu kerana ini telah memberikan kepadanya beberapa kelebihan berbanding Muhyiddin. Ya, TPM mendapat kesan-kesan negatif kerana beliau adalah MenteriPertanian ketika itu. Tetapi Najib – jika beliau fikir beliau tidak perlu bertanggungjawab - juga Timbalan Perdana Menteri ketika itu. Malangnya, masalah rakyat Malaysia dengan Najib masih ada – beliau benar-benarseorang pemimpin yang paling tidak bertanggungjawab dan mengambil berat hanya tentang glamor dan keseronokan peribadi.


Shahrizat dan keluarganya benar-benar bernasib baik kerana mempunyai Najib sebagai Perdana Menteri. Shahrizat juga sedar bahawa NFC akan dipertahankan dalam semua keadaan kerana ia akan menjadi paya UMNO. Wakil-wakil yang menghadiri perhimpunan tahunan Disember pasti akan menuntut untuk tahu bagaimana projek itu akhirnya diberikan kepada keluarganya? Mengapa pembida lain bagi projek Lamberts Agricultural Trade (M) Sdn Bhd, sebuah syarikat berpangkalan di Australia, menarik diri daripada skim ini? Itu adalah satu lagi kisah yang akan diberitahu pada hari yang lain, diharap bersabar.

Siapa semakin kaya, siapa semakin miskin

Sekarang semua orang cuba untuk menjauhkan dirinya dari kejatuhan. Noh Omar baru-baru ini memberitahu kita bahawa pinjaman RM250 juta adalah tidak dirujuk kepada Kabinet. Tetapi Kabinet mana? Kabinet Badawi atau Kabinet Najib?

Keseluruhan kisah ini telah mendedahkan warna sebenar BN-UMNO dan menteri-menteri Malaysia. Malangnya, kerajaan UMNO-BN tidak mempunyai idea bagaimana untuk menyelamatkan NFC atau apa yang perlu dibuat dengannya. Perkara yang mudah dilakukan yang merupakan norma bagi kerajaan UMNO-BN adalah untuk memberhentikan NFC. Adakah ini bermakna keluarga Shahrizat akan menjadi RM250juta lebih kaya dan rakyat RM250juta lebih miskin?


Tiada siapa yang akan tahu sehingga audit yang menyeluruh dijalankan. Jadi ini adalah mengapa siasatan yang sewajarnya perlu dijalankan. Malangnya, selepas RCI Teoh Beng Hock, tidak ramai yang mempunyai kepercayaan dalam mana-mana institusi lagi. Ia kelihatan seperti lebih banyak wang rakyat akan dicampakkan, bukan ke dalam longkang, tetapi sudah tentu ke dalam tahi lembu di Gemas.



Oleh
Nawawi Mohamad Malaysia Chronicle





KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tarik balik bentang kertas kerja dengan e-mel saja


KUALA LUMPUR, 25 Nov: Pakar undang-undang perlembagaan, Prof Abdul Aziz Bari hari ini menjelaskan beliau hanya dimaklumkan oleh pihak Kolej Universiti Islam Selangor (Kuis) terhadap penarikan balik jemputan perbentangan kertas kerja hanya melalui e-mel sahaja.

Beliau yang ditemui Harakahdaily memberitahu dalam kandungan e-mel yang dihantar kepadanya itu hanya memberitahu tentang maklumat menarik balik terhadap perbentangan kertas kerja tersebut tanpa memberitahu apa sebab utama.

"Surat jemputan kepada saya telah dihantar kepada saya lebih kurang tiga minggu lepas dengan menjemput saya membentangkan kertas kerja bertajuk undang-undang syariah.

"Tetapi pihak Kuis hanya menghantar email kepada saya untuk memaklumkan bahawa penarikkan balik perbentangan kertas kerja tersebut tanpa memaklumkan sebab dan kenapa," jelasnya.

Beliau memberitahu sehingga sekarang apa sebab sebenarnya penarikan tersebut dan melalui makluman dari pihak Kuis ia merupakan arahan dari Majlis Agama Islam Selangor (Mais).

"Yang saya tahu ia adalah arahan dari Mais dan pihak Kuis tidak memaklumkan kepada saya sebab sebenar Mais membatalkan penyertaan saya.

"Hanya saya sahaja yang dibatalkan perbentangan kertas kerja manakala dua lagi panel meneruskan perbentangan kertas kerja mereka," sambungnya lagi.

Dalam pada itu beliau menyifatkan tiada apa-apa kesalahan yang berlaku kerana beliau hanya ingin membentangkan tentang undang-undang syariah dan ia adalah satu pendedahan kepada pelajar.

"Bagi saya apa yang dibentangkan adalah mengenai undang-undang syariah dan ia tidak bertentangan malah ia untuk kebaikan pelajar bagi mendalami undang-undang syariah serta merungkai apa jua persoalan.

"Kerugian hanya kepada pelajar bukan saya tetapi sehingga sekarang ada kekecewaan di hati saya tentang penarikkan tersebut yang saya sendiri tidak mengetahui sebabnya," sambung beliau lagi.

Sebelum itu Abdul Aziz telah menerima jemputan daripada Kolej Universiti Islam Selangor (Kuis) untuk membentangkan satu kertas kerja dalam seminar semalam.

Tetapi beliau menerima notis daripada Kuis yang memaklumkan Mais mengarahkan pihak penganjur membatalkan pembentangan kertas kerja tersebut.

Dalam masa yang sama Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menuntut Majlis Agama Islam Selangor (Mais) memberi penjelasan segera berhubung tindakan mengarahkan kertas kerja Prof Dr Abdul Aziz Bari ditarik balik daripada dibentangkan.

HD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Jumaat, November 25, 2011

UMNO TERUS KETAGIH TIPU RAKYAT



Oleh : Mohamed Hanipa Maidin

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata Akta baru yang bakal menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada Mac tahun depan tetap mempunyai ciri-ciri penahanan tanpa bicara bagi menangani aktiviti militan dan keganasan yang mengancam negara.

Menurutnya lagi dua akta itu akan mempunyai persamaan dengan pendekatan dalam Akta Patriot Amerika Syarikat, Akta Pencegahan Keganasan United Kingdom dan Akta Antikeganasan Australia yang dikuatkuasakan di negara-negara yang terkenal dengan perjuangan hak asasi manusia itu.

Inilah masalah Umno. Mereka masih anggap rakyat negara ini hidup dalam zaman Raja Bersiung –yang mudah untuk ditipu. Umno tipu rakyat dengan permainan istilah. Nama ISA tidak lagi digunakan tapi dua Akta yang masih mempunyai roh dan jasad seperti ISA akan diperkenalkan untuk terus menerus menzalimi rakyat.

Untuk Umno dan Hishamuddin kita ingin mengatakan bahawa rakyat menentang ISA bukan kerana namanya. ISA ditentang kerana isi kandungan Akta tersebut. ISA ditentang kerana ia membenarkan seseorang itu ditahan tanpa bicara.

Penahanan tanpa bicara adalah mekanisme yang subur kepada penyalahgunaan kuasa. Penahanan tanpa bicara menutup rapat pintu Mahkamah sehingga keadilan tidak dibenarkan masuk. Penahanan tanpa bicara melanggar prinsip asas dalam undang-undang yang diterima secara universal iaitu seseorang itu dianggap tidak bersalah melainkan dibuktikan bersalah.

Bagaimana Kerajaaan boleh membuktikan seseorang itu bersalah jika orang itu tidak dibicarakan dan bagaimana seseorang itu boleh mencabar bahawa beliau tidak bersalah jika ia tidak dibenarkan untuk pergi ke Mahkamah untuk dibicarakan.

Apa guna ISA dimansuhkan jika roh ISA iaitu penahanan tanpa bicara diserap pula ke dalam dua Akta yang akan digubal oleh Umno nanti. Dalam bahasa Inggeris tindakan Umno ini dipanggil “ old wine in a new bottle” ( arak yang lama di dalam botol yang baru” ). Maknanya dua Akta yang akan menggantikan ISA adalah benda yang sama yang dihiasi dengan “make up” yang baru bagi menutup wajah asalnya yang hodoh.

Hishamuddin menyatakan Akta yang akan menggantikan ISA nanti akan akan mempunyai persamaan dengan Akta Patriot Amerika Syarikat, Akta Pencegahan Keganasan United Kingdom dan Akta Antikeganasan.

Kita ingin menjawab begini. Mengapa kita harus meniru negara lain dalam menggubal undang-undang yang melanggar prinsip keadilan. Jika Umno ketagih ingin meniru Amerika sebagai contoh kenapa tidak tiru aspek positif demokrasi negara tersebut. Mengapa sebagai contoh Umno tidak tiru budaya perdebatan terbuka yang disiarkan secara terbuka di media massa calon-calon yang bertanding bagi merebut jawatan Presiden Amerika. Mengapa tiru benda yang tidak baik dan tidak tiru benda yang baik.

Keduanya adakah Umno dan Hishamuddin sedar bahawa Patriot Act di Amerika tidak digunakan ke atas rakyat Amerika. Ia hanya digunakan ke atas bukan warganegara Amerika khususnya orang Islam yang sering dilabel sebagai Pengganas oleh Amerika.

Hishamuddin juga menyatakan bahawa dua akta baru yang masih dikaji itu dijangka menerapkan beberapa perubahan seperti dalam soal tempoh tahanan, notis kepada keluarga yang ditahan dan keperluan untuk mereka membuat rayuan.

Ini muslihat halus Umno untuk mengelirukan rakyat. Nampak jelas Umno tidak faham atau sengaja tidak faham asas penentangan kepada ISA. Seperti yang kita katakan asas penentangan ISA adalah ia membenarkan penahanan tanpa bicara bukan kerana isu tempoh penahanan atau notis kepada keluarga. Ini bermakna jika pun Akta yang baru mungkin menghadkan tempoh tahanan atau keluarga tahanan wajib diberitahu sedangkan dalam masa yang sama Kerajaan masih boleh menahan seseorang tanpa bicara Akta baru tersebut tidak akan membawa apa-apa perubahan. Sebaliknya ia satu penipuan.

Hishamuddin menyatakan terdapat rakyat Malaysia yang ditahan oleh Amerika Syarikat di Guantanamo tanpa melalui perbicaraan oleh itu beliau menyatakan jangan bersikap pilih bulu dan hipokrit. Apalah malang rakyat Malaysia dapat Menteri seperti ini. Sejak bila pula kita setuju Amerika tahan orang tanpa bicara dan diletakkan di Guantanamo Bay ? Kerana kita tidak setuju Amerika dan Guantanamo Bay sebab itulah kita menentang ISA dan mana-mana Akta yang membenarkan penahanan tanpa bicara.

Bagi kita Guantanamo Bay dan Kem Kemunting adalah kembar siam yang berpuaka- kedua-duanya kita tentang !

peguampas

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

MAI TENGOK...ADA ORANG KENA FUCK


Kadang-kadang naik menyampah juga bila baca kenyataan-paling tahap bodoh pemimpin UMNO. Pakai sondol je cakap. Cakap tak guna otak. Itulah gelaran yang paling layak untuk Naib Ketua Pemuda UMNO, Razali Ibrahim yang menuduh penyokong Indonesia anti sangat dengan kontijen Malaysia disebabkan pembangkang Malaysia yang telah buruk-burukkan Malaysia di Indonesia. Inilah manusia yang tak pernah baca sejarah lama. Bukan hari ini saja Malaysia diburukkan segelintir rakyat Indonesia. Malah sejak kempen Ganyang Malaysia lagi...sampai hari ini masih ada penduduk Indon yang anti Malaysia walaupun mereka sedar ramai rakyatnya mencari rezeki di negara kita. Kenyataan Razali ini bagi penulis merupakan satu kenyataan paling bodoh pernah penulis dengar.


Penyokong Indonesia, pembangkang ada kaitan?

KUALA LUMPUR 21 Nov. - Tindakan biadab serta layanan kurang ajar yang diberi penyokong Indonesia kepada kontinjen Malaysia di sepanjang kejohanan Sukan SEA XXVI, mempunyai kaitan dengan sikap pemimpin pembangkang yang berterusan memburuk-burukkan negara sendiri di Indonesia.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim berkata, walaupun beliau sendiri tidak berniat untuk memasukkan elemen politik dalam bidang sukan, tetapi perbuatan segelintir pemimpin pembangkang telah membakar dan menyemarak perasaan benci rakyat Indonesia kepada Malaysia.

Katanya, perasaan benci itu hanya ditujukan kepada kontinjen negara kerana pemimpin pembangkang dari Thailand, Vietnam mahu pun Singapura tidak pernah ke Indonesia secara berkala semata-mata kerana mahu memburukkan kerajaan dan negara sendiri demi kepentingan politik sempit.

"Kenapa penyokong Indonesia terlalu benci dengan Malaysia? Adakah kerana pekerja Indonesia tidak dilayan dengan baik? Ini bukan soal layanan kepada pekerja asing Indonesia. Mereka bukan setakat boleh cari makan tetapi boleh ada satu kehidupan yang cukup baik di sini.

"Tetapi kenapa Malaysia sahaja menjadi mangsa iri hati rakyat Indonesia, kenapa tidak Thailand, Vietnam dan Singapura. Ini kerana ada di kalangan pemimpin kita (pembangkang) pergi ke Indonesia untuk memburuk-burukkan negara dan ia dibuat secara berterusan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading)yang ingin tahu mengapa penyokong Indonesia begitu membenci kontinjen negara semasa sesi perbahasan peringkat jawatankuasa kementerian itu di Dewan Rakyat di sini, hari ini.

Terdahulu, Dewan Rakyat mendesak kerajaan, Kementerian Belia dan Sukan serta Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) supaya mengambil tindakan tegas ke atas kegagalan Indonesia memberi layanan terbaik kepada kontinjen Malaysia, termasuk menghina lagu Negaraku danJalur Gemilang.

Mohamad berkata, sikap tidak profesional Indonesia selaku penganjur dengan menjadikan pentas Sukan SEA sebagai medan menimbulkan kebencian sehingga membunuh semangat kesukanan adalah sesuatu yang biadab dan kerajaan Malaysia perlu bertindak segera.

"Sikap penyokong Indonesia dan penganjur cukup memalukan. Mereka ini bukan sahaja merosakkan nilai kesukanan tetapi tidak layak untuk menjadi tuan rumah. Kalau nak sangat menang semua acara, Indonesia anjur sukan yang dia sahaja main, jadi semua pingat dia yang dapat," katanya.

Sementara itu, P. Kamalanathan (BN-Hulu Selangor) pula mahu FAM membawa isu layanan buruk yang diterima pasukan Harimau Muda teke Persekutuan Bolasepak Dunia (FIFA).

pejuang-rakyat

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Kisah Iblis Terpaksa Bertemu Rasullah SAW


Dari Muadz bin Jabal dari Ibn Abbas:

Ketika kami sedang bersama Rasulullah SAW di kediaman seorang sahabat Anshar, tiba - tiba terdengar panggilan seseorang dari luar rumah:
"Wahai penghuni rumah, bolehkah aku masuk? Sebab kalian akan membutuhkanku. "

Rasulullah bersabda : "Tahukah kalian siapa yang memanggil?"

Kami menjawab : "Allah dan rasulNya yang lebih tahu."

Beliau melanjutkan, "Itu iblis, laknat Allah bersamanya."

Umar bin Khattab berkata: "Izinkan aku membunuhnya wahai Rasulullah"

Nabi menahannya :" Sabar wahai Umar, bukankah kamu tahu bahwa Allah memberinya kesempatan hingga hari kiamat? Lebih baik bukakan pintu untuknya, sebab dia telah diperintahkan untuk ini, fahamilah apa yang hendak ia katakan dan dengarkan dengan baik."

Ibnu Abbas RA berkata: Pintu lalu dibuka, ternyata dia seperti seorang tua yang cacat satu matanya. Di janggutnya terdapat 7 helai rambut seperti rambut kuda, taringnya terlihat seperti taring babi, bibirnya seperti bibir sapi..

Iblis berkata: "Salam untukmu Muhammad.... Salam untukmu para hadirin..."

Rasulullah SAW lalu menjawab : "Salam hanya milik Allah SWT, sebagai mahluk terlaknat, apa keperluanmu? "

Iblis menjawab : "Wahai Muhammad, aku datang ke sini bukan atas kemauanku, namun kerana terpaksa."

"Siapa yang memaksamu? "

"Seorang malaikat utusan Allah mendatangiku dan berkata:

"Allah SWT memerintahkanmu untuk mendatangi Muhammad sambil menundukkan diri. Beritahu Muhammad tentang caramu dalam menggoda manusia. Jawablah dengan jujur semua pertanyaannya. Demi kebesaran Allah, andai kau berdusta satu kali saja, maka Allah akan jadikan dirimu debu yang ditiup angin."

"Oleh kerana itu aku sekarang mendatangimu. Tanyalah apa yang hendak kau tanyakan. Jika aku berdusta, aku akan dicaci oleh setiap musuhku. Tidak ada sesuatu pun yang paling besar menimpaku daripada cacian musuh."

Orang Yang Dibenci Iblis

Rasulullah SAW lalu bertanya kepada Iblis: "Kalau kau benar jujur, siapakah manusia yang paling kau benci?"

Iblis segera menjawab: " Kamu, kamu dan orang sepertimu adalah mahkluk Allah yang paling aku benci."

"Siapa selanjutnya? "

"Pemuda yang bertakwa yang memberikan dirinya mengabdi kepada Allah SWT."

"Lalu siapa lagi?"

"Orang Alim dan wara' (Loyal)"

" Lalu siapa lagi?"

"Orang yang selalu bersuci."

"Siapa lagi?"

"Seorang fakir yang sabar dan tak pernah mengeluhkan kesulitannnya kepada orang lain."

"Apa tanda kesabarannya? "

" Wahai Muhammad, jika ia tidak mengeluhkan kesulitannya kepada orang lain selama 3 hari, Allah akan memberi pahala orang - orang yang sabar."

"Selanjutnya apa?"

"Orang kaya yang bersyukur."

"Apa tanda kesyukurannya ?"

"Ia mengambil kekayaannya dari tempatnya, dan mengeluarkannya juga dari tempatnya ."

"Orang seperti apa Abu Bakar menurutmu?"

"Ia tidak pernah menurutiku di masa jahiliyah, apalagi dalam Islam."

"Umar bin Khattab?"

"Demi Allah setiap berjumpa dengannya aku pasti kabur. "

"Usman bin Affan?"

"Aku malu kepada orang yang malaikat pun malu kepadanya ."

"Ali bin Abi Thalib?"

" Aku berharap darinya agar kepalaku selamat, dan berharap ia melepaskanku dan aku melepaskannya. Tetapi ia tak akan mahu melakukan itu." (Ali bin Abi Thalib selau berdzikir terhadap Allah SWT)

Amalan Yang Dapat Menyakiti Iblis

"Apa yang kau rasakan jika melihat seseorang dari umatku yang hendak solat?"

"Aku merasa panas dingin dan gementar. "

"Kenapa?"


"Sebab, setiap seorang hamba bersujud 1x kepada Allah, Allah mengangkatnya 1 darjat."

"Jika seorang umatku berpuasa?"

"Tubuhku terasa terikat hingga ia berbuka ."

"Jika ia berhaji?"

"Aku seperti orang gila. "

"Jika ia membaca al-Quran?"

"Aku merasa meleleh laksana timah di atas api."

"Jika ia bersedekah?"

"Itu sama saja orang tersebut membelah tubuhku dengan gergaji."

"Mengapa jadi begitu? "

"Sebab dalam sedekah ada 4 keuntungan baginya... Iaitu keberkahan dalam hartanya, hidupnya disukai, sedekah itu kelak akan menjadi hijab antara dirinya dengan api neraka dan segala macam musibah akan terhalau dari dirinya."

"Apa yang dapat mematahkan pinggangmu?"

"Suara kuda perang di jalan Allah."

"Apa yang dapat melelehkan tubuhmu?"

"Taubat orang yang bertaubat."

"Apa yang dapat membakar hatimu?"

"Istighfar di waktu siang dan malam."

"Apa yang dapat mencoreng wajahmu?"

"Sedekah yang diam - diam. "

"Apa yang dapat menusuk matamu?"

"Solat fajar."

"Apa yang dapat memukul kepalamu? "

"Solat berjamaah."

"Apa yang paling mengganggumu? "

"Majlis para ulama."

"Bagaimana cara makanmu?"

"Dengan tangan kiri dan jariku."

"Dimanakah kau menaungi anak - anakmu di musim panas?"

"Di bawah kuku manusia."

Manusia Yang Menjadi Teman Iblis

Nabi lalu bertanya : "Siapa temanmu wahai Iblis?"

"Pemakan riba."

"Siapa sahabatmu?"

"Penzina."

"Siapa teman tidurmu?"

"Pemabuk.."

"Siapa tamumu? "

"Pencuri."

"Siapa utusanmu?"

"Tukang sihir."

"Apa yang membuatmu gembira?"

"Bersumpah dengan cerai."

"Siapa kekasihmu? "

"Orang yang meninggalkan solat jumaat"

"Siapa manusia yang paling membahagiakanmu? "

"Orang yang meninggalkan solatnya dengan sengaja."

Iblis Tidak Berdaya Di hadapan Orang Yang Ikhlas

Rasulullah SAW lalu bersabda : "Segala puji bagi Allah yang telah membahagiakan umatku dan menyengsarakanmu. "

Iblis segera menimpali :" Tidak , tidak.. Tak akan ada kebahagiaan selama aku hidup hingga hari akhir. Bagaimana kau boleh berbahagia dengan umatmu, sementara aku boleh masuk ke dalam aliran darah mereka dan mereka tak boleh melihatku.

Demi yang menciptakan diriku dan memberikan ku kesempatan hingga hari akhir, aku akan menyesatkan mereka semua. Baik yang bodoh, atau yang pintar, yang boleh membaca dan tidak boleh membaca, yang durjana dan yang soleh, kecuali hamba Allah yang ikhlas."

"Siapa orang yang ikhlas menurutmu ?"

"Tidakkah kau tahu wahai Muhammad, bahawa barang siapa yang menyukai emas dan perak, ia bukan orang yang ikhlas. Jika kau lihat seseorang yang tidak menyukai dinar dan dirham, tidak suka pujian dan sanjungan, aku boleh pastikan bahawa ia orang yang ikhlas, maka aku meninggalkannya. Selama seorang hamba masih menyukai harta dan sanjungan dan hatinya selalu terikat dengan kesenangan dunia, ia sangat patuh padaku."

Iblis Dibantu oleh 70000 anak - anaknya

Tahukah kamu Muhammad, bahawa aku mempunyai 70000 anak.. Dan setiap anak memiliki 70000 syaitan.

Sebahagian ada yang aku tugaskan untuk mengganggu ulama. Sebahagian untuk menggangu anak - anak muda, sebahagian untuk menganggu orang - orang tua, sebahagian untuk menggangu wanita - wanita tua, sebahagian anak -anakku juga aku tugaskan kepada para Zahid.

Aku punya anak yang suka mengencingi telinga manusia sehingga ia tidur pada solat berjamaah. Tanpanya, manusia tidak akan mengantuk pada waktu solat berjamaah.

Aku punya anak yang suka menaburkan sesuatu di mata orang yang sedang mendengarkan ceramah ulama hingga mereka tertidur dan pahalanya terhapus.

Aku punya anak yang senang berada di lidah manusia, jika seseorang melakukan kebajikan lalu ia khabarkan kepada manusia, maka 99% pahalanya akan terhapus.

Pada setiap seorang wanita yang berjalan, anakku dan syaitan duduk di pinggul dan pahanya, lalu menghiasinya agar setiap orang memandanginya.

Syaitan juga berkata, "Keluarkan tanganmu", lalu ia mengeluarkan tangannya lalu syaitan pun menghiasi kukunya.

Mereka, anak - anakku selalu meyusup dan berubah dari satu tempat ke tempat lainnya, dari satu pintu ke pintu yang lainnya untuk menggoda manusia hingga mereka terhempas dari keikhlasan mereka.

Akhirnya mereka menyembah Allah tanpa ikhlas, namun mereka tidak merasa.

Tahukah kamu, Muhammad? Bahawa ada rahib yang telah beribadat kepada Allah selama 70 tahun. Setiap orang sakit yang didoakan olehnya, sembuh seketika. Aku terus menggodanya hingga ia berzina, membunuh dan kufur.

Cara Iblis Menggoda

Tahukah kau Muhammad, dusta berasal dari diriku?

Akulah makhluk pertama yang berdusta.

Pendusta adalah sahabatku. Barangsiapa bersumpah dengan berdusta, ia kekasihku.

Tahukah kau Muhammad?

Aku bersumpah kepada Adam dan Hawa dengan nama Allah bahawa aku benar-benar menasihatinya.

Sumpah dusta adalah kegemaranku.

Ghibah (gosip) dan Namimah (adu domba) kesenanganku.

Kesaksian palsu kegembiraanku.

Orang yang bersumpah untuk menceraikan isterinya ia berada di pinggir dosa walau hanya sekali dan walaupun ia benar. Sebab barang siapa membiasakan dengan kata - kata cerai, isterinya menjadi haram baginya. Kemudian ia akan beranak cucu hingga hari kiamat. Jadi semua anak - anak zina dan ia masuk neraka hanya kerana satu kalimat, CERAI.

Wahai Muhammad, umatmu ada yang suka lalai semasa solat. Setiap ia hendak berdiri untuk solat, aku bisikan padanya waktu masih lama, kamu masih sibuk, lalu ia manundanya hingga ia melaksanakan solat di luar waktu, maka solat itu dipukulkannya kemukanya.

Jika ia berhasil mengalahkanku, aku biarkan ia solat. Namun aku bisikkan ke telinganya 'lihat kiri dan kananmu',

Dia pun menoleh. Pada masa itu aku usap dengan tanganku dan kucium keningnya serta aku katakan 'solatmu tidak sah'.

Bukankah kamu tahu Muhammad, orang yang banyak menoleh dalam solatnya akan dipukul.

Jika ia solat sendirian, aku suruh dia untuk bergegas. Dia pun solat seperti ayam yang mematuk beras.

Jika dia berhasil mengalahkanku dan dia solat berjamaah, aku ikat lehernya dengan tali, hingga dia mengangkat kepalanya sebelum imam, atau meletakkannya sebelum imam.

Kamu tahu bahawa melakukan itu batal shalatnya dan wajahnya akan dirubah menjadi wajah keldai.

Jika dia berhasil mengalahkanku, aku tiup hidungnya hingga dia menguap dalam solat. Jika ia tidak menutup mulutnya ketika menguap, syaitan akan masuk ke dalam dirinya, dan membuatnya menjadi bertambah serakah dan gila dunia.

Dan diapun semakin taat padaku.

Kebahagiaan apa untukmu, sedang aku memerintahkan orang miskin agar meninggalkan solat. Aku katakan padanya, 'kamu tidak wajib solat, solat hanya wajib untuk orang yang berkemampuan dan sihat. Orang sakit dan miskin tidak, jika kehidupanmu telah berubah baru kau solat.'

Dia pun mati dalam kekafiran. Jika dia mati sambil meninggalkan solat maka Allah akan menemuinya dalam kemurkaan.

Wahai Muhammad, jika aku berdusta Allah akan menjadikanku debu.
Wahai Muhammad, apakah kau akan bergembira dengan umatmu padahal aku mengeluarkan seperenam mereka dari islam?

10 Permintaan Iblis kepada Allah SWT


"Berapa yang kau pinta dari Tuhanmu?"

"10 macam"

"Apa saja?"

Aku minta agar Allah membiarkanku berbagi dalam harta dan anak manusia, Allah mengizinkan.

Allah berfirman, "Berbagilah dengan manusia dalam harta dan anak. Dan janjikanlah mereka, tidaklah janji syaitan kecuali tipuan." (QS Al-Isra :64)

Harta yang tidak dizakatkan, aku makan darinya. Aku juga makan dari makanan haram dan yang bercampur dengan riba, aku juga makan dari makanan yang tidak dibacakan nama Allah.

Aku minta agar Allah membiarkanku ikut bersama dengan orang yang berhubungan dengan isterinya tanpa berlindung dengan Allah, maka syaitan ikut bersamanya dan anak yang dilahirkan akan sangat patuh kepada syaitan.

Aku minta agar boleh ikut bersama dengan orang yang menaiki kenderaan bukan untuk tujuan yang halal.

Aku minta agar Allah menjadikan bilik mandi sebagai rumahku.

Aku minta agar Allah menjadikan pasar sebagai masjidku.

Aku minta agar Allah menjadikan syair sebagai Quranku.

Aku minta agar Allah menjadikan pemabuk sebagai teman tidurku.

Aku minta agar Allah memberikanku saudara , maka Ia jadikan orang yang membelanjakan hartanya untuk maksiat sebagai saudaraku.

Allah berfirman, "Orang - orang boros adalah saudara - saudara syaitan. " (QS Al-Isra : 27)

Wahai Muhammad, aku minta agar Allah membuatku boleh melihat manusia sementara mereka tidak boleh melihatku.

Dan aku minta agar Allah memberiku kemampuan untuk mengalir dalam aliran darah manusia.

Allah menjawab, "Silakan", aku bangga dengan hal itu hingga hari kiamat. Sebahagian besar manusia bersamaku di hari kiamat.

Iblis berkata : "Wahai muhammad, aku tak bolej menyesatkan orang sedikitpun, aku hanya boleh membisikan dan menggoda."

Jika aku boleh menyesatkan, tak akan tersisa seorangpun.

Sebagaimana dirimu, kamu tidak boleh memberi hidayah sedikitpun, engkau hanya rasul yang menyampaikan amanah.

Jika kau boleh memberi hidayah, tak akan ada seorang kafir pun di muka bumi ini.

Kau hanya boleh menjadi penyebab untuk orang yang telah ditentukan sengsara.

Orang yang bahagia adalah orang yang telah ditulis bahagia sejak di perut ibunya. dan orang yang sengsara adalah orang yang telah ditulis sengsara semenjak dalam kandungan ibunya.

Rasulullah SAW lalu membaca ayat : "Mereka akan terus berselisih kecuali orang yang dirahmati oleh Allah SWT " (QS Hud :118 - 119)

Juga membaca, " Sesungguhnya ketentuan Allah pasti berlaku" (QS Al-Ahzab : 38)

Iblis lalu berkata : " Wahai Rasul Allah takdir telah ditentukan dan pena takdir telah kering. Maha Suci Allah yang menjadikanmu pemimpin para nabi dan rasul, pemimpin penduduk surga, dan yang telah menjadikan aku pemimpin makhluk-makhluk celaka dan pemimpin penduduk neraka. aku si celaka yang terusir, ini akhir yang ingin aku sampaikan kepadamu. Dan aku tak berbohong."

-Khalifah


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

MUHYIDDIN MEROYAN



Kasihan Melihat Karenah TPM Kita Sejak 2, 3 Hari Ini...
Dari Kenyataan Alangkah Indah Kalau PAS & UMNO Bersatu...
Semalam Beliau Mengatakan PAS Gagal Dalam Isu Air Bersih Buat Rakyat Kelantan. Terkini Muhyiddin Minta Rakyat Kedah Tak Ulangi Kesilapan Dengan Menyeru Memilih UMNO Pada PRU Akan Datang...
Kah Kah Kah..

Dalam Sibuk Menagih PAS untuk Jadi Sekutu UMNO,
Sempat Pulak Kutuk PAS Dan Negeri Yang Ditadbir PAS.
Akai Ada Ka?
Anggaplah Beliau "Meroyan"
Sebab PRU Akan Datang Rakyat Pagoh Akan "Bersarakan" Muhyiddin Yassin...

Kami Boikot Buletin Utama TV3



KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Media Baru Dan Orang Muda Menghantui BN

Nampaknya media baru dan pengundi muda telah menjadi ancaman kepada BN dalam PRU 13 akan datang. Kebimbangan ini disuarakan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak ketika beliau melancarkan Konvensyen Media Sosial 1Malaysia di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Kerisauan beliau kerana pengundi muda yang berumur 21 hingga 35 tahun adalah kelompok yang akan menentukan kemenangan BN. Beliau sedar bahawa media BN seperti televisyen sudah tidak laku di kalangan anak muda, mereka anggap apa yang keluar daripada corong televisyen hanya sampah sahaja. Sepatutnya beliau tidak perlu takut jika kerajaan dan pemimpin BN adalah kerajaan yang amanah dengan rakyat. Pemimpin PR tidak pernah takut dengan anak muda kerana kerajaan PR adalah telus dan berani berhadapan dengan mereka. Orang salah sahaja yang takut dengan kebenaran. Mungkin beliau sedar jatuhnya rejim di Mesir, Tunisia, Libya antara pemyumbang terbesar ialah media baru seperti face book, twitter, blog. Walau pun Umno BN sudah ada orang upahan mereka untuk membuat fitnah dan cerita rekaan tetapi semuanya tidak menjadi. Kerana ia akan dijawab dengan fakta dan data dalam sekelip mata di dalam media baru. Ini dapat dilihat diruang komen Malaysia Kini contohnya, daripada 100 komen hanya 5 orang sahaja yang menyebelahi BN. Ini yang merunsingkan Datuk Seri Najib Tun Razak. Sehinggakan beliau mengatakan bahawa mereka yang aktif dengan media baru akan menjadi bonus untuk dipilih menjadi calon BN.

idrisahmad

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Khamis, November 24, 2011

GEMPAQ : TIMBALAN MENTERI TERPIJAK TAIK LEMBU... KAH! KAH! KAH!


Kenyataan Timbalan Menteri Sukan Razali Ibrahim yang menuduh Pakatan Rakyat antara penyebab rakyat Indonesia membenci Malaysia adalah suatu kenyataan yang bodoh lagi tolol. Pemikiran Razali sama seperti Khairy Jamaluddin(KJ) dan lebih rendah daripada pemikiran JKKK.


Adakah Razali membuat "homework" sebelum membuat tuduhan itu di Parlimen? Sebenarnya Razali tidak memahami apa makna "maling" yang ditujukan kepada pasukan Malaysia.

Kebencian segelintir rakyat Indonesia terhadap Malaysia bukan mengenai soal kepartian.Ianya lebih kepada soal kedaulatan negara. Mereka lebih menjurus kepada isu pertiakaian perairan dan pulau, soal layanan terhadap amah dan pekerja Indonesia. Bukan soal politik kepartian.

Mengapa Razali begitu sensitif ? Adakah beliau umpama, "siapa makan lada, dia terasa pedas" ?

Begitulah kehidupan Menteri-Menteri UMNO. Pergi kemana sahaja jika terdengar suara seperti lanun, perompak, takut bini , kapal selam, Mongolia, C4 dan terkini lembu maka cepat-cepat terasa hati dan sensitif seterusnya melabel dan menuduh pembangkang.

Untuk pengetahuan Razali, rakyat Indonesia tidak ambil tahupun tentang hal dalaman politik Malaysia. Mereka lebih kepada semangat Nasionalisme.

Selepas ini, barangkali rakyat Malaysia pastikan "benda-benda" ini menjadi sensitif kepada Menteri UMNO . Antaranya seperti PMNajib - bendera Mongolia dan kapal selam. RTM juga tidak akan menyiarkan filem drama tentang kisah suami takut bini dan Shahrizat Jalil tidak akan hadir sebarang acara yang ada lembu. Nanti rakyat ingat NFC dan kondominium. Atau ingat Shahrizat...ingat lembu!

Barangkali jika Razali terpijak tahi lembu secara automatiknya dia teringat Shahrizat ?

Ejekan "maling" begitu kecil berbanding perangai UMNO yang berlagak lanun dan perompak dalam isu royalti minyak Kelantan dan Terengganu."

gigitankerengga


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Rakyat Patut Hukum Siapa Ahli Parlimen Yang Menyokong Rang Undang - Undang Yang Menindas dan Menutup Ruang Demokrasi



Kenyataan Media

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

23 November 2011


Menyebut pembentangan Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman di Dewan Rakyat kononnya bagi menjamin kebebasan berhimpun adalah retorik terbesar Kerajaan Najib Razak dalam merealisasikan apa yang dikata 'Transformasi Politik'. Memang ianya suatu transformasi, tetapi malangnya ia menuju ke arah yang lebih negetif apabila satu demi satu hak rakyat dinafikan terutamanya dalam tajuk berhimpun.

Rakyat negara ini seolah-olah diijanjikan sebuah sinar harapan apabila beberapa langkah Kerajaan Malaysia termasuklah pemansuhkan akta keselamatan dalam negeri (ISA), namun akhirnya rakyat sekali lagi ditipu atas nama transformasi Barisan Nasional apabila akta tersebut masih lagi digunakan di Sabah baru-baru ini menahan antaranya dikenali sebagai aktivis PAS.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) memandang serius pembentangan Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman, melihat pembentangan RUU ini sebagai satu perangkap yang licik. Tiada lagi perhimpunan akan diberi laluan kepada pihak yang dicop berfahaman politik yang menentang dasar kerajaan walaupun perhimpunan itu di dalam kawasan persendirian, maka tiada lagi ceramah umum akan dibenarkan. Kita sebenarnya menuju ke pemerintahan kuku besi dalam bahasa lunak yang dicanang kerajaan pemerintah.

SAMM menyarankan semua pihak mengambil sikap berhati-hati dan setiap langkah kerajaan itu harus diterjemah dengan lebih berhati-hati kerana rakyat sudah muak untuk ditipu berkali-kali dan terus ditipu lagi. Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman secara halus akan menyekat ruang demokrasi buat rakyat. Inikah Transformasi politik yang dilaungkan oleh Najib Razak? Ia lebih mencengkam dan menafikan ruang demokrasi dari undang-undang sebelum ini (akta polis) sebelum ini.

Akhirnya bila penguasa menggunakan undang-undang untuk menindas rakyat, perlawanan menjadi wajib. Lebih kuat rakyat ditekan dan dicengkam oleh regim pemerintah, maka secara langsung dan tidak langsung ia memupuk api kemarahan lalu semangat perlawanan itu meruncing ke penghujungnya. Rakyat harus sedar negara sedar mengundur kebelakang dalam perbagai bidang termasuk menutup ruang demokrasi. bangkit dan hentikan segera sebelum terlambat.

Pergerakan anak muda SAMM berpendapat, Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman yang akan dibentangkan ini satu lagi proses penipuan regim penguasa. Rakyat diseru bangkit. Ahli parlimen yang menyokong rang undang-undang seperti ini harus dihukum.


che'GuBard

Pengasas

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

revolusi13


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive