Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Januari 31, 2012

INILAH DIA KUASA KETIGA KAH! KAH! KAH!



DEY PAKATAN RAKYAT!!!
SILA TAKE NOTE...
INILAH DIA KUASA KETIGA
YANG PALING DITAKUTI UMNOBN
KAH! KAH! KAH!

DITAKUTI JUGAK OLEH ADNAN YAAKOB
Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob mengakui apa yang dinyatakan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai ancaman `kuasa ketiga' itu adalah benar dan ia perlu diberi perhatian.

KAH! KAH! KAH!
INILAH DIA ANCAMAN UMNO
RUPANYA DEPA TAKUT HASSAN ALI
KAH! KAH! KAH!

Hasan Ali Tubuhkan 'Jati' Untuk Teruskan Perjuangan

SHAH ALAM: Bekas anggota PAS, Datuk Dr Hasan Ali akan menubuhkan badan bukan kerajaan (NGO) dinamakan 'Jati' untuk meneruskan agendanya memperjuangkan agama Islam, hak orang Melayu dan raja-raja Melayu.

"Secara peribadi orang tanya saya nak sertai Umno atau PKR (Parti Keadilan Rakyat)...saya nak katakan, saya tidak akan sertai mana-mana parti politik, saya akan sertai NGO yang namanya Jati," katanya kepada pemberita di sini.

Beliau yang ditemui selepas berceramah di Seksyen 17 malam Isnin,turut mengakui masih sayangkan PAS dan mahu membantu parti itu menghapuskan golongan 'parasit' yang cuba merosakkan perjuangan asal PAS.

Sejak dipecat dari PAS pada 8 Januari lepas, spekulasi tersebar luas bahawa bekas anggota exco kerajaan negeri Selangor itu akan menyertai Umno.

Mengulas mengenai Jati, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu berkata NGO tersebut akan dilancarkan pada 21 Februari ini.

Beliau turut mengajak NGO lain untuk bergabung dengan Jati bagi membentuk 'kuasa ketiga' yang diharapkan dapat mengimbangi kehadiran Barisan Nasional dan pakatan pembangkang pada pilihan raya umum ke-13.

Ditanya sama ada kuasa ketiga itu akan menyokong parti memerintah, Hasan berkata, perkara tersebut belum diputuskan.

"Kita adalah kuasa ketiga kalau bertanding pun atas nama kuasa ketiga dan kita tak kisah sama ada kita bertanding bersama atau tidak bersama dengan mana-mana parti politik," katanya. - BERNAMA



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Wanita Cun ROGOL 10 Lelaki, Apa yang Mengerikan & Menggerunkan? Baca!


Valeria K.

Seorang wanita muda ditangkap oleh polis Rusia kerana didakwa merogol 10 lelaki setelah terlebih dahulu memancing mereka dengan kecantikannya.Wanita itu yang dikenali Valeria K,32, itu juga digelar Black Widow kerana hobinya yang gemar mengumpul labah-labah beracun.

Menurut laman Life.ru, polis mula curiga apabila jumlah pesakit lelaki dengan aduan yang spesifik meningkat di hospital. Aduan tersebut adalah berkaitan dengan keracunan klonidin dan trauma pada penis. Tidak banyak yang diingat oleh lelaki yang menjadi mangsa, kecuali mereka diajak oleh wanita cantik berambut merah minum di sebuah apartmen. Menurut mangsa, wanita itu sangat mesra dan ramah.

Pihak polis yang menjalankan siasatan akhirnya berjaya menahan Valeria dan wanita itu mengakui perbuatannya. Dalam pengakuannya, Valeria memberitahu bahawa dia memujuk lelaki-lelaki yang berfikiran kotor itu ke apartmennya. Di sana, mereka menikmati minuman dan tentu sahaja lelaki-lelaki itu berahi untuk melakukan hubungan seks.

Namun, minuman yang dihidangkan kepada lelaki-lelaki itu bukanlah minuman semata-mata. Valeria mengaku mencampur klonidin ke dalam minuman itu bagi mengkhayal dan membuatkan kesemua mangsa pengsan selama 24 jam. Namun, yang mengerikan dan menggerunkan apabila Valeria mengikat pangkal penis mangsa yang sudah terangsang dengan tali. Tujuan dia berbuat demikian agar penis itu tegak terangsang selama berjam-jam. Selepas itu, Valeria mula merogol mangsa sepuas-puasnya.

Setelah selesai meratah mangsanya, Valeria akan mencampak mangsa di sebuah kawasan sepi dan sebaik sahaja tersedar mangsa tidak dapat mengingati apa-apa. Perkara terakhir yang dapat diingati oleh mereka ialah bertemu dengan seorang perempuan cantik. -DCM



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

ANGPOW PUTIH KATAK MERAH




DEY MACHA!!!
AWAT PUAK PERKASA NI BENGONG SANGAT?
DAH HIDUP LEBIH SEPARUH ABAD KAT MALAYSIA
TAKKAN TAK PERNAH TENGOK ANGPOW?
ANAK GUA KAT TADIKA PUN TAU WARNA ANGPOW
KAH! KAH! KAH!

NAK KATA BUTA WARNA
TAK MUNGKIN LA WEII
PASAI WARNA DUIT RM10 DEPA TAU PULAK MERAH
KAH! KAH! KAH!

ANGPOW TU MAKSUDNYA SAMPUL MERAH
ANG ITU MERAH,POW ITU SAMPUL
BILA PERKASA BAGI SAMPUL PUTIH
ITU DIPANGGIL PEHPOW
DUIT SEDEKAH UPACARA KEMATIAN

DEPA INGAT DENGAN BAGI ANGPOW
BRAHING ALI AKAN DAPAT SOKONGAN
TAPI DAPAT KUTUKAN PULAK
LAIN KALI MENUNJUKLAH LAGI
KAH! KAH! KAH!

ANGPOW PUTIH KATAK MERAH
BRAHING LETIH KENA MARAH

KAH! KAH! KAH!

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Anwar Perdana Menteri seterusnya, ada sesiapa yang tidak berpuas hati?

Ayah saya pernah memberitahu kami supaya jangan takut akan psikosis apabila saya dan adik saya masih muda. Dia memberitahu kami, orang yang takut akan perkara-perkara yang bakal berlaku kepada mereka akhirnya akan berlaku juga -akhirnya. Mungkinkah ia karma?

Di Malaysia, bagi Umno dan kroninya, ia merupakan takut jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri seterusnya. Dan semakin dekat kepada hari PU-13, takut kepada Anwar semakin meningkat. Kesemua Ali Ibrahim, Ezam Mohd Nor dan Hassan Ali bersedia untuk menghapuskan Anwar.

Malahan mereka juga mempertahankan kejatuhan NFC yang tidak dapat dipertahankan sebanyak RM250juta, dan tidak lama lagi mereka akan mempertahankan semua skandal rasuah, termasuk beg Birkin Rosmah Mansor dan cincin berlian bernilai RM24juta. Mengapa? Sangat mudah, ia semata-mata 'takut psikosis' yang sangat hebat terhadap Anwar Ibrahim.

Mengapa takut

Tetapi mengapa takut yang amat sangat? Lagipun, jika BN fikir ia melakukan perkara yang betul, sudah pasti rakyat akan menyokong dan memberikannya beberapa tahun lagi untuk memerintah. Maaf mengatakan, itu bukanlah senario hari ini. Rakyat telah bangun dari 54 tahun dimana mereka dipukau, mereka kini boleh melihat tipu daya BN dan UMNO.

Ia merupakan pemerintahan Pareto - 80% daripada rakyat Malaysia boleh merasakan kesan kehidupan seharian dalam poket mereka dan ia merupakan sakit yang tajam, manakala ahli-ahli perniagaan 20% dan UMNO elit yang hidup mewah menikmati harta rampasan.

Kebanyakan rakyat Malaysia yang berpendapatan mempunyai segala-galanya ditetapkan bagi mereka - pinjaman perumahan, pinjaman kereta, cukai pendapatan, potongan, penyelenggaraan keluarga dan yang paling penting, barang-barang makanan. Jika anda mempunyai kerajaan yang tidak menjaga kesejahteraan negara yang hanya merompak dan membunuh untuk tabung negara, tetapi meninggalkan rakyat tanpa apa-apa, di mana dan siapa yang boleh menolong rakyat?

Penyelesaiannya ialah perubahan

Perubahan adalah jawapannya. Rakyat sedang mencari perubahan dan ia merupakan perubahan yang besar. Semua petanda menunjukkannya, orang ramai tidak akan peduli jika Anwar adalah Perdana Menteri atau walaupun ia Karpal Singh, selagi ia adalah seorang yang akan menolong dan melegakan beban dalam poket mereka.

Rakyat memerlukan gaji yang cukup untuk terus hidup, dan kerajaan harus memastikannya.Rakyat Malaysia bukannya malas. Terdapat beberapa negara-negara di Barat di mana walaupun rakyat tidak bekerja, negara itu menyokong mereka dalam semua jenis skim, mewujudkan sebuah masyarakat yang malas. Di Malaysia semua orang bekerja untuk hidup, dan kerajaan harus mengucapkan terima kasih kepada rakyat untuk kerana itu.

Oleh itu, bawalah Mahathir Mohamad, Nazri Aziz, Ibrahim Ali, Ezam, Hassan, Ummi Hafilda, Zul Nordin dan semua orang bodoh UMNO yang lain dan kaki tangannya untuk menghapuskan Anwar Ibrahim. Kami tidak peduli, rakyat telah memutuskan "Perubahan" dan Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri seterusnya.

Adakah sesiapa mempunyai masalah dengan itu? - Malaysia Chronicle




dperbatasan


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Wanita Panik Bawa Kenderaan Rempuh Masuk Kedai Superbike



KUALA LUMPUR – Mungkin kerana terlalu panik setelah melanggar sebuah kereta mewah jenis Volvo XC60, seorang wanita kemudiannya merempuh dua buah kereta lagi di belakangnya sebelum bertindak merempuh masuk ke dalam sebuah kedai ‘Superbike’ dan menghentam empat buah motosikal berkuasa tinggi di Bandar Sri Permaisuri di sini.


Dalam kejadian pukul 4.30 petang, pemandu wanita dalam lingkungan usia 50-an itu telah menggerakkan kereta Wira gear automatik miliknya berulang kali ke depan dan ke belakang sebanyak enam kali hingga melanggar semua kenderaan terbabit.


Seorang saksi kejadian, Mohd Nooraimee Othman, 23, berkata, wanita itu pada mulanya mengundurkan keretanya untuk keluar dari kawasan tempat letak kereta di hadapan kedai motosikal berkuasa besar berkenaan dan secara tidak sengaja melanggar Volvo milik adik kepada pemilik kedai ‘Superbike’ berkenaan.




“Mungkin makcik tu panik sangat.. lepas dia langgar volvo kat belakang..dia reverse dan ke depan dan belakang lebih kurang lima kali..kali yang kedua dia reverse (mengundur) itu dia hentam pulak dua buah Myvi yang terletak kat tempat letak kerata kat belakang dia.


“Kali ke enam dia maju ke depan dan terus rempuh masuk dalam kedai..masa melompat masuk kedai tu dia sempat langgar sebuah motosikal Honda VFR 1000..pelanggan punya tu,” katanya bercerita mengenai kejadian yang mencemaskannya itu.


Menurut Mohd Noraimee yang merupakan pekerja kedai Superbike tersebut, wanita itu turut melanggar tiga buah motosikal berkuasa tinggi jenis Suzuki GSX 1000cc, Honda CBR 1000cc dan BMW 1400cc yang berada di dalam kedai berkenaan.


Seorang lagi saksi, Sarah Zamzuri, 30, pekerja RHB Bank yang terletak bersebelahan kedai superbike itu berkata, dia terkejut dengan bunyi dentuman kuat membuatkannya berlari keluar dari pejabat untuk melihat punca bunyi berkenaan.


Sarah berkata, dia bingung sebentar apabila melihatkan kereta yang dipandu oleh wanita terbabit berulang kali bergerak ke depan dan ke belakang dengan laju.


Melihat kejadian itu, Sarah berkata, dia terus berlari mengalihkan kereta Avanza miliknya sebelum sempat dilanggar oleh wanita berkenaan.


“Saya panik tengok mak cik tu laju aje reverse dan pecut ke depan, saya terus lari ke kereta saya untuk alihkan kenderaan saya. Memang Tuhan sahaja yang tahu macam mana saya menggigil berlari ke kereta.


“Waktu saya alihkan kereta saya, wanita itu masih lagi menggerakkan keretanya dengan laju,”terang Sarah.


Adik kepada pemilik kedai Superbike yang enggan dikenali itu mendakwa, abangnya mungkin terpaksa menanggung kerugian mencecah setengah juta ringgit akibat insiden tersebut.


Sementara itu, ketika mendapatkan kenyataan dari suami wanita tersebut, lelaki itu hanya banyak berdiam dan turut terkejut dengan kejadian yang berlaku.


Lelaki berkenaan tidak percaya kemalangan yang berlaku itu berpunca daripada isterinya yang ditinggalkan sekejap sewaktu dia keluar untuk membeli barangan.


Orang ramai yang turut berada di tempat kejadian sempat menjerit ke arah wanita berkenaan supaya menghentikan enjin keretanya supaya dia tidak terus menggerakkan kenderaannya.


Wanita berkenaan juga kelihatan masih bingung.



Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN / NAIMAH SHAARI


Foto: YUMNI HARUN



mynewshub


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Isnin, Januari 30, 2012

Trick lama UMNO... Orang kampung semua dah tau



Oleh: Saiburi Sudin



Jangan alih fokus anda, bila puak-puak UMNO Kedah akan menjadikan bangunan pejabat insuran (Madrasah Salihiah) sebagai alat meraih sokongan rakyat.Jangan alih fokus anda bila timbul isu kononnya ada video sex terbaru Anwar di Siam.



Semua itu dikategorikan sebagai 'teori alihan' atau mat salleh kata devisionist theory.



Semua ni sekadar-sekadar satu permainan, 'power games' yang diajar oleh Yahudi APCO PADA ANAK BUAHNYA.



Biasalah, BN sekarang banyak problem dan ada isu dasar yang rakyat sedang perhatikan. Oleh itu nak mengelak rakyat dari terlalu tertumpu kepada isu utama yang sedang dihadapi BN sekarang ini maka terpaksa diwujudkan isu sampingan lain.



BN di Kedah kini dibebani dengan masalah kepimpinan yang teruk, nampak lemah tak bermaya apabila Datuk Mat Bashah pemimpin lama dan tiada kelulusan akademik dipaksa memimpin parti yang juga sudah tua dan lemah. Ketua pembangkang Datuk Mahdzir Khalid terbeban dengan pelbagai skandal kewangan semasa mentadbir dulu, sehingga setiap pendedahan yang dibuat oleh PAS tiada satu pun berjaya dijawab sebab semuanya benar belaka. Ketua Penerangan UMNO Datuk Jamil Khir pula terpaksa berhempas pulas menjawab isu penyelewengan duit zakat yang disapu untuk membiayai kes peribadinya di mahkamah. Semua ini memeningkan UMNO Kedah.



Maka isu pejabat insuran yang akan dirobohkan untuk dibina semua surau gergasi bernilai RM4.8 juta, di samping ganti wakaf RM1.48 juta pun digubah untuk menjadi isu besar yang bisa mengabui mata rakyat (pada anganan mereka). Mereka cuba hiasi dengan amalan yang nampak Islamic seperti solat, kenduri, baca Yasin, solat hajat, qiyamullail, perarakan maulidulrasul TETAPI INGAT!!!!...Allah SWT lebih tahu apa yang ada dalam hari perut hangpa. Elemen Islam dijadikan alat demi kepuasan nafsu serakah politik hangpa, politik UMNO yang berbinkan rasuah dan peghebiahan reta meredak rakyat untuk membina kekayaan peribadi.



Kesimpulannya itu TRICK LAMA UMNO/BN.. Rakyat dah cerdik.. Kami faham apa yang sebenarnya anda sedang lakukan.. Jangan sepanjang masa mahu membodohkan rakyat. Orang kampung semuanya dah tahu!!!



Anda tidak perlu jadi Professor Zainal Keling, Prof Mustafa Ishak atau berjawatan penasihat BBSMS seperti Prof. Dr. Sobri Sudin untuk memahami strategi 'bingai' sebegini.. Cukuplah Allah s.w.t dengan izin dan kekuasaanNya menunjukkan kebesaranNya dan cukuplah dengan akal kita untuk menilai baik dan buruknya..





kedahla


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Harga gula dunia menurun, tapi subsidi gula di malaysia meningkat?

Sila rujuk berita di bawah neh terlebih dahulu. Berita di petik dari utusan malaysia yang pongpang pasal subsidi gula meningkat sebab kerajaan tidak bercadang nak menaikkan harga gula. Ayat yang digunakan benar2 mengelikan ahti dan minda aku.




Muahahah..












Nak baca? Yang buat aku rasa kelakar sebab dia cakap peningkatan subsidi gula adalah untuk kurangkan beban rakyat. Bagi aku, kalau benda neh betul, aku no hal. Sama sekali tak kesah. Siyes. Tapi masalahnya benda neh mengelirukan. 





Aku sebenarnya tak pernah percaya ada subsidi untuk gula. Bagi aku subsidi yang dimaksudkan disini ialah ;





kerajaan nak jual harga lebih mahal dari harga yang sedia ada, bila tak dapat jual dengan harga tersebut, maka dia anggap itu ialah subsidi. Contoh ; harga gula rm.2.30. Kerajaan planning nak jual rm4. Tapi hanya dapat jual dengan rm2.30 je, jadi rm4- rm2.30 = lebihan neh di anggap sebagai subsidi. Aku menganggap macam neh. Teori aku larh. Jangan korang percaya pula. Ini ialah anggapan aku dari dulu lagi bila bab2 susbsidi neh. 





Tapi yang aku nak ulas neh bukan bab teori meori subsidi neh. Sebaliknya isu harga gula mengikut pasaran dunia. Pasal apa nak pongpang gula ikut pasaran dunia? Mudah, sebab si ismail sabri yang pongpang dulu dalam artikel di atas neh. Lihat bawah sat ;












Nampak apa yang aku nampak? Si ismail cakap harga gula di pasaran dunia telah meningkat. Walaupun aku tak faham apa kaitan nya dengan kita tapi aku nak bagi korang bukti bahawa harga gula mengikut pasaran dunia telah menurun. [info dari berita semasa]





Benda kat atas neh aku dah convert kepada matawang ringgit malaysia. Lihat sini. Aku tak faham bagaimana tapi aku percaya index neh menjadi pengukur kepada harga gula sedunia. So sekarang neh soalan aku pada ismail ialah ;





1. Di dunia manakah, harga pasaran gula telah meningkat?





2. Adakah malaysia membeli gula 100% daripada luar?





3. Berapa banyak jumlah penggunaan gula di malaysia berbanding jumlah import dan jumlah penghasilan gula dalam negara? Yelah, kalau pengeluaran gula dalam negara tidak berjaya dipenuhi, itu bermaksud pengeluaran kurang berbanding penawaran, itu sebabnya ada import mengimport neh kan?





4. Ada tak gula2 yang dihasilkan dalam negara dijual kepada negara luar berbanding mengutamakan keperluan rakyat sendiri, itu sebabnya malaysia terpaksa import dan naikkan harga gula sekaligus menyusahkan rakyat malaysia. Ada tak?





5. Apa yang berlaku ketika harga gula di pasaran dunia menurun, namun kerajaan masih mengekalkan harga gula mengikut harga yang telah dinaikkan? Maksud aku disini ialah dari segi wang. Jika ada lebihan kos, apa yang kerajaan buat? Pasti dan sahihkah pengimportan gula neh melibatkan susbsidi bila harga gula dunia menurun?





6. Untuk setiap [tatau tong ka, kampit ka, kilogram ka apa ka] gula yang di import dengan nilai rm74 paling rendah, dan rm88 paling mahal, berapa banyak paket2 kecil gula dihasilkan? Ini perlu supaya kita tahu relevant ka tak relevant harga gula semakin lama semakin meningkat neh.





Di malaysia neh, kita ada 3 kilang gula sendiri.  Dan ia dimiliki oleh kerajaan. Ke, dah tukar?





Muahahaha..





Lagi satu, yang aku nak tanya si ismail neh. Sejak bila gula yang aku beli di malaysia neh lebih murah berbanding rakyat bangladesh, indonesia, thailand dan geng2 PATI di malaysia neh? Sejak bila?




Dan apa point kerajaan buat kerja mengarut kat bawah neh?










1malaysia? 1gula? 1mengarut? 1bahlol?





Buang duit je cop2 benda mengarut bagai neh. Instead dok pongpang2 menyemakkan otak rakyat mengenai kerajaan bagi subsidi itu, subsidi ini, subsidi seme benda baik ko tunjukkan kepada aku apa hujahnya subsidi yang ko salurkan itu wujud dan relevant. Bai.





Ameno : Asyik kantoi je...


amenoworld



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Sudah Ada 3 Isteri, Lelaki Tergamak Rogol Isteri Rakan


RANAU: Walaupun sudah mempunyai tiga isteri, seorang lelaki masih gagal mengawal nafsu serakahnya apabila merogol seorang wanita dalam satu kejadian di Jalan Marakau berdekatan Jalan Airport Lama, di sini, malam kelmarin.

Lebih menghairankan, suspek yang berusia 37 tahun merogol isteri rakan karibnya sendiri di dalam van miliknya sebelum menghantar mangsa pulang ke rumahnya di kampung Kilimu, di sini, jam 8.30 malam.

Difahamkan sebelum kejadian, mangsa berusia 34 tahun menghubungi suspek untuk meminta mengambilnya di pekan Ranau dan menghantarnya pulang kerana dia melanggan perkhidmatan kereta sewa dikendalikan suspek.

Ketika dalam perjalanan pulang, suspek yang dipercayai sedang mabuk, membawa mangsa ke satu kawasan di Jalan Marakau, berdekatan Airport Lama.

Pada mulanya, mangsa menyangka suspek mahu menemui rakannya, namun tiba-tiba suspek menarik tangannya lalu membawa wanita itu ke belakang van sebelum merogolnya.

Suami mangsa yang terkejut apabila isterinya menangis teresak-esak sejurus pulang ke rumah meminta mangsa menceritakan apa yang terjadi. Sebaik diberitahu kejadian itu, dia membawa isterinya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ranau kira-kira jam 12 tengah malam.

Ketua Polis Daerah Ranau, Deputi Superintendan Abdul Rahman Kassim berkata, sebaik menerima laporan mangsa, sepasukan anggota polis daripada Bahagian Siasatan Jenayah IPD Ranau melakukan siasatan.
“Suspek kemudian dicekup di rumahnya di Kampung Marakau tidak sampai satu jam selepas laporan dibuat mangsa.

“Siasatan awal mendapati suspek merogol mangsa kerana menyangkakan wanita itu adalah isterinya disebabkan ketika itu, dia dalam keadaan mabuk. Namun siasatan masih diteruskan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, mangsa dipercayai melanggan perkhidmatan kereta sewa dikendalikan suspek untuk menghantarnya berulang alik ke tempat kerja di pekan Ranau, setiap hari.

“Suspek kini direman untuk siasatan lanjut, manakala mangsa dihantar ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk rawatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya. -HM

duniacacamarba


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

RUPANYA BUNYI MESIN KELAPA SAWIT?

Masih ingatkah kisah ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang kedengaran di Kota Samarahan, Sarawak pada 11 dan 12 Januari lalu?Ia mendapat perhatian antarabangsa apabila artikel mengenainya yang disiarkan di The Borneo Post telah dibincangkan secara hangat di dalam internet di seluruh dunia.Lebih menggemparkan, bunyi yang sama juga sebelum itu dikatakan kedengaran di beberapa buah kawasan di dunia.

Malah ada pihak yang mula mengaitkannya dengan petanda awal kiamat.Misteri mengenainya bagaimanapun bakal terjawab minggu depan apabila pasukan khas dari Agensi Angkasa Negara (AAN) selesai melakukan penyiasatan mereka.Namun siasatan awal mendapati, ia mungkin hanyalah bunyi yang terhasil daripada mesin dari sebuah kilang kelapa sawit yang terletak di kawasan tersebut.Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Innovasi, Datuk Fadhillah Yusuf berkata, setakat ini pasukan yang ditubuhkan khas untuk menyiasat aduan berkenaan sedang bekerja keras untuk menyiapkan laporan mereka.”

Kita akan memeriksa frekuensi yang dihasilkan oleh mesin kelapa sawit itu sebelum dapat mengesahkan sama ia berpunca daripada alat tersebut atau sebaliknya,” katanya.The Borneo Post tempoh hari melaporkan satu bunyi aneh telah kedengaran di Kampung Meranek, Kota Samarahan.Tidak lama selepas bunyi itu kedengaran, satu kejadian gempa bumi kuat (7.3 skala Richter) berlaku di Sumatera, Indonesia.

Bagaimanapun masih tidak dapat dipastikan sejauh mana kaitannya antara bunyi aneh itu dan kejadian gempa bumi tersebut.Selain daripada kejadian gempa bumi di Sumatera itu, ada juga teori yang mengaitkan bunyi aneh itu dengan sebuah program yang dikenali sebagai High Frequency Active Auroral Research Programme (HAARP)HAARP adalah program penyelidikan berkaitan ionosfera dan dinaungi sepenuh oleh US Air Force, US Navy, University of Alaska dan Defense Advanced Research Projects Agency(DARPA).DARPA adalah sebuah agensi yang ditubuhkan oleh kerajaan Amerika Syarikat untuk membina pelbagai senjata berteknologi tinggi untuk kegunaan ketenteraan Amerika Syarikat.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ahad, Januari 29, 2012

Live dari Shah Alam: Ceramah Ustaz Azhar Idrus

SIARAN LANGSUNG TELAH TAMAT...
HARAP MAKLUM.


Live video from your iPhone using Ustream
Published with BloggSer-droid v1.7.4

FITNAH VIDEO SEKS TERBARU!!! Tanda UMNO hampir tumbang

Shahbudin Husin



Di ketika Najib dan Muhyiddin sedang sibuk melakukan lawatan ke negeri-negeri bertemu dengan rakyat sambil menawarkan pelbagai ‘gula-gula’ yang memberi petanda bahawa PRU 13 makin hampir, tiba-tiba seorang anggota trio Datuk T iaitu Shuib Lazim bersuara kembali dengan mengugut akan mendedahkan satu lagi video seks yang dikatakan membabitkan Anwar Ibrahim.

Kali ini kononnya video yang dirakam secara curi itu berlaku di Thailand pada 12 dan 13 Januari tahun lalu.

Dalam masa yang sama beliau turut mencabar Anwar supaya menyamannya di mahkamah berhubung ketulenan video seks yang dikatakan membabitkan Anwar dengan seorang pelacur China yang telah didedahkannya sebelum ini.

Shuib kononnya akan mendedahkan video terbaru ini kiranya Anwar tidak mahu menyamannya.

Melihat bahawa kenyataan berbaur ugutan ini dikeluarkan di ketika Najib dan Muhyiddin sedang sibuk menjelajah ke seluruh negara bagi meyakinkan rakyat agar terus memilih BN dalam PRU 13 ini, ia seakan-akan memberi gambaran bahawa ‘roadshow’ kedua-dua pemimpin itu tidak begitu berjaya menarik sokongan rakyat.

Kehambaran sokongan yang diterima dan seterusnya memberi signal yang cukup jelas bahawa UMNO dan BN semakin hampir kehilangan kuasa telah menyebabkan Datuk T digunakan sekali lagi bermodalkan isu video seks sebagai ‘talian hayat’ dengan harapan rakyat akan terpedaya dengan gambaran moral yang cuba digambarkan mengenai Anwar sebagai bakal Perdana Menteri.

Jika siri demi siri bertemu rakyat yang dilakukan oleh Najib dan Muhyiddin sudah cukup memuaskan hati mereka dari segi penerimaan dan sokongan rakyat, sudah tentu isu video seks ini tidak muncul lagi kerana semua orang sudah tahu dan memahami bahawa isu video seks dan kes liwat kedua yang disensasikan sebelum ini tidak pun mampu mengalih sokongan rakyat sepertimana yang diharap-harapkan.

Kedua-dua isu itu sebelum ini hanya meriah menjadi percakapan di kalangan ahli dan penyokong tegar UMNO sahaja manakala rakyat terbanyak umumnya merasa mual, jijik dan tidak terpedaya sama sekali. Bagi rakyat terbanyak isu yang lebih besar ialah isu rasuah, penyelewengan, salah guna kuasa, kronisme, nepotisme, pembaziran, pemborosan, kerajaan dan menteri yang lemah serta hal-hal yang berkaitan dengan kepedulian kerajaan terhadap rakyat.

Namun hakikatnya UMNO masih seperti seorang jurujual tua yang gagal menjual barangannya sendiri lalu mereka-reka cerita tentang keburukan barang yang dijual pesaingnya dengan harapan barang-barangnya akan laku akhirnya.

Sepatutnya apabila barang kita tidak laku, kita harus mengkaji kekuranganya dan cuba menambahbaiknya dari segi kandungan, bungkusan dan sebagainya supaya akhirnya ia bukan sahaja laku tetapi juga memberi kepuasan kepada pengguna.

UMNO nampaknya tidak pernah berusaha sebaik mngkin menambahbaik nilai-nilai perjuangan, perilaku, pemimpin yang ditonjolkan, keikhlasan dan amanah dalam membela rakyat tetapi sebaliknya hanya sibuk mencari keburukan pihak lawan untuk diaibkan sebagai satu-satunya cara yang mudah untuk mengekalkan kuasa.

Dengan kemungkinan video seks terbaru bakal dimunculkan sebagaimana yang diluahkan oleh Shuib Lazim itu, ia tidak lain hanya mendedahkan kelemahan dan kepincangan UMNO yang makin parah serta sokongan rakyat yang masih tidak berubah.

Jika ada lagi isu-isu yang berkaitan seks yang dikaitkan dengan UMNO, ia bukan sahaja memberi imej dan gambaran yang lebih buruk kepada rakyat yang tidak berparti mengenai UMNO, malahan tidak mustahil kekalahan UMNO lebih teruk daripada yang diramalkan dalam PRU 13 nanti. (SH 27/1/2012).

paspb2


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Bersatu untuk dedahkan skandal “kondo dan lembu”



KUALA LUMPUR, 27 JAN: Semua rakyat Malaysia tidak kira pegangan agama, politik mahu pun kaum yang cintakan negara perlu bersatu untuk mendesak kerajaan pusat menubuhkan segera Suruhanjaya Siasatan Diraja mengenai penyelewengan melampau “lembu dan kondo” NFC.

Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang menggariskan empat sebab kenapa rakyat perlu bersatu padu menentang penyalahgunaan wang rakyat untuk kepentingan peribadi pemimpin UMNO-Barisan Nasional dan keluarga mereka.

Pertama: Pinjaman oleh NFCorp berjumlah RM250 juta dengan kadar faedah 2 peratus dari kerajaan persekutuan untuk memperomosikan penternakan lembu.

Menurut Kit Siang, ada khabar bahawa terdapat pembelian kondominium di Kuala Lumpur dan Singapura, pembelian sebidang tanah di Precint 10 Putrajaya, pelancongan ke luar negara, dan gaji tinggi yang tidak masuk akal untuk keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Kedua: Beberapa personaliti politik tertinggi tanah air juga dikaitkan dengan skandal ini atau mungkin terlibat secara langsung.

“Personaliti itu perlu ke hadapan, jelaskan kepada rakyat, dan mereka yang terlibat itu bukan sahaja Shahrizat, malah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga bekas Pengerusi Jawatankuasa Kabinet Mengenai Projek-projek Bernilai Tinggi yang meluluskan projek NFC pada 2006.

“(Selain Najib,) Timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menjadi Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani ketika itu dan menteri sekarang Datuk Seri Noh Omar.

“Malah, bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi juga perlu ke hadapan kerana beliaulah yang mempengerusikan kabinet sebelum pilihan raya umum 2008,” kata Kit Siang dalam satu kenyataan hari ini.

Ketiga: Kelewatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang mengambil masa lebih lima bulan selepas Laporan Ketua Audit Negara mendedahkan penyelewengan NFC.

Keempat: Usaha terbaharu personaliti-personaliti politik untuk “menutup” dan lari dari tanggungjawab skandal itu.

Sehubungan itu, Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur berkata, konspirasi-konspirasi skandal NFC/NFCorp boleh dijadikan tanda aras atau simbol kegagalan Najib dan ‘pengikutnya’ yang kononnya mahu melawan rasuah dan pelbagai lagi korupsi.

“Walau pun tanpa skandal “kondo berisi lembu” itu, Malaysia telah pun menjunam teruk ke tangga 60… Paling rendah sejak 17 tahun lalu menurut Laporan Indeks Persepsi Rasuah Transparency International 2011,” katanya.

Tambah beliau, Malaysia akan terus menjunam lebih teruk dan buruk lagi tahun ini sekiranya skandal NFC ini tidak disiasat secara telus. –Roketkini.com

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Lelaki hampir putus kepala dilanggar tren LRT


Gambar oleh: ondscene.my

KUALA LUMPUR – Seorang lelaki warga Myanmar maut dengan kepalanya hampir putus akibat dilanggar sebuah tren LRT Laluan Ampang di Stesen Chan Sow Lin di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Cheras, ACP Mohan Singh Tara Singh berkata, dalam kejadian 6.45 pagi itu, lelaki berusia 26 tahun itu telah menceroboh kawasan stesen itu melalui tempat yang tidak berpagar sebelum dilanggar tren berkenaan dan diseret sejauh 10 meter.

"Mangsa mengalami patah tulang pada keseluruhan anggota badan dan lehernya hampir putus. Polis mengklasifikasikan kes itu sebagai kematian mengejut,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu, Pengarah Divisyen Rail RapidKL, Khairani Mohamed berkata, berikutan insiden itu, perkhidmatan tren laluan Ampang diberhentikan selama 31 minit mulai 8.15 pagi bagi membantu siasatan polis.

Perkhidmatan itu disambung semula pada 8.46 pagi, katanya dalam satu kenyataan.

– BERNAMA


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

LAWAK AHAD: CUCU NENEK


Seorang nenek tersenyum mndengar cucunya yg bru berusia 5 tahun belajar mengeja..

cucu : bu+ku = buku, ba+ju= baju..

tiba2 mata si nenek masok habok..

nek : cu, tolong nenek jap..

cucu : apa nek ?

nek : tolong amek ubat titis mata kat atas almari tu.. warna kuning..

seketika kmudian..

cucu : nah nek..

lalu si nenek menitiskannya.. tiba2..

nek : cu.. awat pedih ni.. btul ke wrna kuning kaler dia ni ?

cucu : warna kuning la nek..

nek : cube eja jap nama ubat ni..

cucu : u+hu = UHU..

nek : omg..


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

[PANAS] Debat: Anwar SINDIR Najib Tahap Maksimum di Twitter





Saya petik:



[MK] Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sekali lagi membuat cabaran berdebat kepada Datuk Seri Najib Abdul Razak - kali ini menjanjikan untuk memberi lebih masa kepada perdana menteri.



"Dia boleh cakap 20 minit, saya 10 minit. Dia balas 20 minit dan saya jawab 10 minit," katanya di Twitter.



Anwar yang juga ketua umum PKR pemimpin, telah berkali-kali mencabar Najib dan yang paling baru mencabarnya berdebat mengenai dasar-dasar negara, sewaktu Persidangan Pakatan Rakyat yang ke-3 di Alor Setar, Kedah pada 14 Januari.



Setakat ini, Najib tidak pernah menyambut cabaran-cabaran yang dibuat oleh Anwar itu.



Bagaimanapun, pada bulan Januari tahun lalu, Najib berkata beliau tidak takut untuk berdebat Anwar tetapi berkata ketua pembangkang itu hendaklah terlebih dahulu menyelesaikan kes liwat terhadapnya dan isu-isu peribadi yang lain.



Pada 9 Januari lalu, Anwar telah dibebaskan daripada pertuduhan liwat tetapi pihak pendakwaan memfail rayuan terhadap keputusan tersebut.



Sementara itu, dalam satu kenyataan hari ini, Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty berkata pemimpin yang enggan bersemuka dan bertentang mata memberikan persepsi ketidakikhlasan dan ketidakjujuran.



"Ia mempamerkan bahawa ada rahsia yang mahu disorokkan. Apakah sebenarnya mahu disembunyikan dari rakyat itu? Umno/BN wajib menjelaskannya," tambah beliau.






P/s: Kalau TM jadi Najib, tak tahu nak letak muka di mana. Malu gila! Najib tak ada rasa malu ke?
 
Sebelum ini, Najib pernah menyindir Anwar dengan mengatakan bahawa Ketua Pembangkang itu akan demam jika berdebat dengannnya.


Katanya, "Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat. Kalau saya dedahkannya... adoi... dia akan demam,”


Kah kah kah!



duniacacamarba





KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Sabtu, Januari 28, 2012

KEPUTUSAN LIGA SUPER 28/1/2012









LIONS XII 0 : 1 TERENGGANU

FELDA UTD 1 : 2 PERAK

KELANTAN 3 : 0 KUALA LUMPUR

SARAWAK 2 : 2 N.SEMBILAN

T-TEAM 1 : 2 SELANGOR

KEDAH 1: 3 JOHOR FC








KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Kejadian Ribut Geomagnetik Petanda Kiamat Makin Hampir?



Satu fenomena letusan suar matahari dan semburan jisim korona (Coronal Mass Ejection, CME) telah dilaporkan berlaku di permukaan matahari pada 23 Januari lalu yang dikesan melalui satelit khas pemantauan matahari, SOHO dan STEREO milik NASA dan ESA.


Letusan ini telah menyebabkan fenomena ribut geomagnetik di bumi pada 24 Januari sekitar jam 15:00 UT (jam 23:00 Waktu tempatan).


Untuk rekod, matahari adalah sebuah bintang bersaiz sederhana dan mempunyai aktiviti luaran (permukaan) seperti pembentukan tompok hitam (sunspot), penyemburan tenaga melalui fenomena seperti suar matahari (flare) dan penyemburan jisim korona yang boleh menyebabkan fenomena ribut suria (solar storm).


Aktiviti matahari ini mempunyai kitaran ‘senyap’ dan juga ‘aktif’ selama 11 tahun yang berulang yang dikenali sebagai kitaran suria (solar cycle).


Fenomena di mana matahari mengalami aktiviti ‘aktif’ ini di kenali sebagai solar maksimum (solar max) yang dijangka akan berlaku dalam tahun 2012 hingga 2013.


Kesan fenomena ribut suria dan interaksinya dengan medan magnet dan lapisan ionosfera bumi boleh menyebabkan ribut geomagnetik yang mana boleh menyebabkan gangguan kepada sistem komunikasi radio dan radar, sistem satelit dan gangguan kepada sistem navigasi seperti kompas yang berpandukan kepada magnetik bumi dan fenomena kenampakan aurora di kutub utara dan selatan bumi.


Ribut geomagnetik yang sangat kuat seperti yang berlaku pada tahun 1989 telah menyebabkan arus aruhan yang menyebabkan kebakaran alat transformers di jaringan elektrik voltan tinggi di Wilayah Quebac, Kanada.


Sebenarnya penulis agak panik juga bila mengetahui berlakunya fenomena sedemikian, bertambah panik lagi apabila ramai pihak mendakwa fenomena ini merupakan petanda kiamat makin hampir.


Sejauh manakah benar dakwaan berkenaan?


Agensi Angkasa Negara mempunyai jawapan saintifik berhubung fenomena tersebut.


Dalam kenyataan di laman webnya, AAN menjelaskan satu Nota Jemaah Menteri (N618/2011) daripada MOSTI telah dibentangkan pada 3 Ogos 2011 yang telah menerangkan fenomena berkaitan, dan juga jangkaan berlakunya solar maksimum pada tahun 2012 – 2013 ini, dan kesannya kepada bumi dan aktiviti berkaitan.


Menurut AAN, satu jawatankuasa bersama antara mereka dan Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM), Jawatan Kuasa Pemantauan Solar Maksimum, juga telah diwujudkan untuk memantau dan menangani fenomena solar maksimum ini.



Berkenaan laporan ribut geomagnetik yang dilaporkan berlaku pada 23 Januari itu, AAN menjelaskan, laporan daripada National Space Weather Prediction Centre (NSWPC) dan National Oceanic & Atmospheric Administration (NOAA) menunjukkan ribut yang telah berlaku hanyalah pada skala G1 (bacaan paling rendah) dan bukannya G2 – G3 seperti yang dilaporkan oleh berita TV3.


” Ribut itu tidak memberi gangguan kepada sistem infrastruktur di bumi dan hanya telah mewujudkan fenomena aurora di kutub utara. Untuk makluman, skala G5 ialah bacaan yang paling tinggi.


” Untuk makluman juga, fenomena seperti ribut geomagnetik ini hanya memberi kesan yang ketara kepada negara-negara yang berada di kutub atau di latitud tinggi seperti USA, Rusia, Eropah manakala negara-negara yang berada berhampiran Khatulistiwa adalah lebih selamat.


” Sehubungan dengan itu, Malaysia diramalkan selamat dan tidak akan terkesan dengan fenomena berkaitan,” jelas AAN dalam kenyataan tersebut.


Untuk makluman, bermula bulan Januari 2012 ini, Jawatan Kuasa Pemantauan Solar Maksimum akan menyediakan laporan berhubung dengan fenomena ini secara bulanan untuk makluman umum.


Dengan penjelasan AAN itu, penulis berharap kita semua jangan cepat panik dengan apa yang berlaku.


Ingatlah, kiamat merupakan kerja Tuhan dan bukannya urusan kita.


Firman Allah bermaksud, “Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yg ghaib, tiada siapa yang mengetahuinya melainkan Dia sahaja.” (Surah Al-An’am: 59)


Dalam menghuraikan ayat ini, Ibnu Kathir telah menyatakan satu hadis daripada Imam Bukhari yang meriwayatkan daripada Salim bin Abdilllah, daripada ayahnya bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda yang bermaksud, “Sesungguhnya anak kunci segala perbendaharaan itu ada lima, tidak mengetahui seseorang pun melainkan Allah SWT.


“Lalu Baginda membaca firman Allah yang bermaksud, “Sesungguhnya di sisi Allah jualah pengetahuan yang tepat tentang hari kiamat. Dan Dialah jua yang menurunkan hujan, dan yang mengetahui dengan sebenar-benarnya apa yang ada dalam rahim (ibu yang mengandung). Dan tiada seorang pun yang betul-betul mengetahui apa yang akan diusahakannya esok (sama ada baik atau jahat); dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui di bumi negeri manakah ia akan mati, Sesungguhnya Allah Amat Mengetahui, Lagi Amat Meliputi Pengetahuannya.” (Surah Luqman: 34)


Ertinya dalam hadis ini Nabi SAW menyebut bahawa terdapat lima kunci perbendaharaan segala yang ghaib yang hanya diketahui oleh Allah SWT, tidak diketahui oleh orang lain.


Pertama ialah tentang bilakan berlakunya hari kiamat.


Bukan sahaja Nabi SAW dan manusia yang lain tidak akan mengetahuinya, para malaikat pun tidak diberitahui tentang bilakan berlakunya hari kiamat itu sehingga Jibrail a.s. datang menemui Rasulullah s.a.w. satu ketika bertanyakan soal itu.


Kedua, tentang kekuasaan Allah menurunkan hujan. Allah sahaja yang berkuasa untuk menurunkan hujan di mana sahaja yang Dia kehendaki.


Ketiga, Dialah sahaja yang mengetahui sebenar-benarnya apa yang ada dalam kandungan seorang ibu termasuk berkait dengan zuriat keturunan, jantina janin, kesihatan dan sebagainya.


Keempat, Dialah jua yang mengetahui apa yang akan berlaku ke atas seseorang dengan setepat-tepatnya sama ada baik ataupun buruk. Manusia tidak mengetahui apa yang akan berlaku kepadanya esok hari.


Kelima, Dia sahaja yang mengetahui di manakah bumi tepat matinya seseorang manusia, bagaimanakah keadaan manusia itu mati dan seumpanya. Begitulah juga dengan makhluk-makhluk yang lain. Mereka tidak mengetahuinya tetapi Allah Maha Mengetahui segala-galanya.


Sementara itu sebuah hadis daripada Umar r.a. bahawa Jibrail a.s. ketika merupakan dirinya sebagai seorang manusia yang berpakaian seperti orang Arab, datang menemui Rasulullah s.a.w. bertanyakan tentang Iman, Islam dan Ihsan, lalu Rasulullah s.a.w. memberitahu Jibrail a.s. bahawa ada lima perkara seseorang pun tidak mengetahuinya melainkan Allah.


Lalu baginda s.a.w. membaca firman Allah yang bermaksud, “Sesungguhnya di sisi Allah ada pengetahuan tentang hari kiamat.” (Surah Luqman: 34).”


Wallahualam. – Oleh SYAHRIL A. KADIR



mynewshub

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Syed Husin saman Utusan, Zul Noordin RM10 juta

Bekas timbalan presiden PKR Senator Syed Husin Ali hari ini memfailkan saman fitnah RM10 juta terhadap ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin dan Utusan Melayu (M) Berhad.

Saman tersebut berhubung tulisan Zulkifli dalam blognya yang mendakwa Syed Husin pernah berjumpa untuk menawarkan supaya mengosongkan kerusinya.

Turut dinamakan dalam saman yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini, ialah ketua pengarang kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak.
     
Writ saman tersebut difailkan pagi ini melalui firman guaman Tetuan M/s Edwin Lim Suren dan Soh.
 
NONESaman itu difailkan ekoran penyiaran artikel oleh Utusan Malaysia
bertajuk "Zul Noordin nafi dakwaan Syed Husin" dan satu posting dalam blog oleh Zulkifli.

Tulisan dalam blog itu, yang turut disiarkan oleh Utusan Malaysia, mendakwa Syed Husin berjumla dengan Zulkifli dan meminta ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu itu mengosongkan kerusinya.

Jika beliau berbuat demikian, Zulkifli akan ditawarkan jawatan dalam anak syarikat milik kerajaan Selangor oleh Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, dengan imbuhan bulanan antara RM50,000 dan RM60,000 sebulan.

Zulkifli juga mendakwa dalam tulisan blog tersebut bahawa Anwar menjanjikan pampasan yang sama kepada Syed Husin sekiranya beliau mengosongkan kerusi timbalan presiden untuk memberi laluan kepada Azmin Ali.

MK

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KEPUTUSAN LIGA PREMIER DAN LIGA SUPER 27/1/2012







POLIS 4-2 PERLIS


USM FC 3-1 HARIMAU MUDA B


MP MUAR 5-2 MBJB FC


POS MALAYSIA 2-3 BETARIA


JOHOR FA 2-1 SIME DARBY













PKNS 2 : 2 SABAH






KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Jumaat, Januari 27, 2012

PAYUDARA DISEPIT DENGAN PENYEPIT DARI API NERAKA



Assalamualaikum salam sejahtera untuk semua.

Ini adalah kisah benar tentang seorang pramugari yang koma semasa berada di tanah suci Mekah.

Artikel dari Hj.Mazlan Hj.Nasron. Selama hampir sembilan tahun menetap di Mekah dan membantu ayah saya menguruskan jemaah haji dan umrah, saya telah melalui pelbagai pengalaman menarik dan pelik.

Walaubagaimanapun, dalam banyak-banyak peristiwa itu, ada satu kejadian yang pasti tidak akan saya lupakan sampai bila-bila.

Ianya berlaku kepada seorang wanita yang berusia di pertengahan 30-an. Kejadian itu berlaku pada pertengahan 1980-an semasa saya menguruskan satu rombongan haji. Ketika itu umur saya baru 20 tahun dan masih menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah. Kebetulan ketika itu saya balik ke Mekah sekejap untuk menghabiskan cuti semester.
Saya menetap di Mekah mulai 1981 selepas menamatkan pengajian di Sekolah Agama Gunung Semanggol, Perak. Keluarga saya memang semuanya di Mekah, cuma saya seorang saja tinggal dengan nenek saya di Perak.

Walaupun masih muda, saya ditugaskan oleh bapa saya, Haji Nasron untuk menguruskan jemaah haji dan umrah memandangkan saya adalah anak sulung dalam keluarga.
Berbalik kepada cerita tadi, ketibaan wanita tersebut dan rombongan haji di Lapangan Terbang Jeddah kami sambut dengan sebuah bas. Semuanya nampak riang sebab itulah kali pertama mereka mengerjakan haji. Sebaik sampai, saya membawa mereka menaiki bas dan dari situ, kami menuju ke Madinah. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar hinggalah kami sampai di Madinah.

Tiba di Madinah, semua orang turun daripada bas berkenaan. Turunlah mereka seorang demi seorang sehingga tiba kepada giliran wanita terbabit. Tanpa apa-apa sebab, sebaik sahaja kakinya mencecah bumi Madinah, tiba-tiba wanita itu tumbang tidak sedarkan diri.

Sebagai orang yang dipertanggungjawabkan mengurus jemaah itu, saya pun bergegas menuju ke arah wanita berkenaan.

“Kakak ni sakit,” kata saya pada jemaah-jemaah yang lain.

Suasana yang tadinya tenang serta merta bertukar menjadi cemas. Semua jemaah nampak panik dengan apa yang sedang berlaku.

“Badan dia panas dan menggigil. Kakak ni tak sedarkan diri, cepat tolong saya, kita bawa dia ke hospital,” kata saya.

Tanpa membuang masa, kami mengangkat wanita tersebut dan membawanya ke hospital Madinah yang terletak tidak jauh dari situ. Sementara itu, jemaah yang lain dihantar ke tempat penginapan masing-masing. Sampai di hospital Madinah, wanita itu masih belum sedarkan diri. Berbagai-bagai usaha dilakukan oleh doktor untuk memulihkannya, namun semuanya gagal. Sehinggalah ke petang, wanita itu masih lagi koma.

Sementara itu, tugas mengendalikan jemaah perlu saya teruskan. Saya terpaksa meninggalkan wanita tersebut terlantar di hospital berkenaan. Namun dalam kesibukan menguruskan jemaah, saya menghubungi hospital Madinah untuk mengetahui perkembangan wanita tersebut.

Bagaimanapun, saya diberitahu dia masih tidak sedarkan diri. Selepas dua hari, wanita itu masih juga tidak sedarkan diri. Saya makin cemas, maklumlah, itu adalah pengalaman pertama saya berhadapan dengan situasi seperti itu.

Memandangkan usaha untuk memulihkannya semuanya gagal, maka wanita itu dihantar ke Hospital Abdul Aziz Jeddah untuk mendapatkan rawatan lanjut sebab pada masa itu hospital di Jeddah lebih lengkap kemudahannya berbanding hospital Madinah. Namun usaha untuk memulihkannya masih tidak berhasil. Jadual haji mesti diteruskan. Kami bertolak pula ke Mekah untuk mengerjakan ibadat haji.

Selesai haji, sekali lagi saya pergi ke Jeddah. Malangnya, bila sampai di Hospital King Abdul Aziz, saya diberitahu oleh doktor bahawa wanita tersebut masih koma. Bagaimanapun, kata doktor, keadaannya stabil. Melihat keadaannya itu, saya ambil keputusan untuk menunggunya di hospital.

Selepas dua hari menunggu, akhirnya wanita itu membuka matanya. Dari sudut matanya yang terbuka sedikit itu, dia memandang ke arah saya. Sebaik saja terpandang wajah saya, wanita tersebut terus memeluk saya dengan erat sambil menangis teresak- esak. Sudah tentu saya terkejut sebab saya ni bukan muhrimnya. Tambahan pula kenapa saja dia tiba-tiba menangis?? Saya bertanya kepada wanita tersebut;

“Kenapa kakak menangis?”

“Mazlan.. kakak taubat dah Lan. Kakak menyesal, kakak takkan buat lagi benda-benda yang tak baik. Kakak bertaubat, betul-betul taubat.”

“Kenapa pulak ni kak tiba-tiba saja nak bertaubat?” tanya saya masih terpinga-pinga.
Wanita itu terus menangis teresak-esak tanpa menjawab pertanyaan saya itu. Seketika kemudian dia bersuara, menceritakan kepada saya mengapa dia berkelakuan demikian, cerita yang bagi saya perlu diambil iktibar oleh kita semua.

Katanya ;
“Mazlan, kakak ni sudah berumah tangga, kahwin dengan lelaki orang putih. Tapi kakak silap. Kakak ini cuma Islam pada nama dan keturunan saja. Ibadat satu apa pun kakak tak buat. Kakak tak sembahyang, tak puasa, semua amalan ibadat kakak dan suami kakak tak buat. Rumah kakak penuh dengan botol arak. Suami kakak tu kakak sepak tendang, kakak pukul-pukul saja,” katanya tersedu-sedan.

“Habis yang kakak pergi haji ini?”

“Yalah…kakak tengok orang lain pergi haji, kakak pun teringin juga nak pergi.”
“Jadi apa sebab yang kakak menangis sampai macam ni sekali. Ada sesuatu ke yang kakak alami semasa koma?” tanya saya lagi.

Dengan suara tersekat-sekat, wanita itu menceritakan ;
“Mazlan…Allah itu Maha Besar, Maha Agung, Maha Kaya. Semasa koma tu, kakak telah diazab dengan seksaan yang benar-benar pedih atas segala kesilapan yang telah kakak buat selama ini.

“Betul ke kak?” tanya saya, terkejut.

“Betul Mazlan. Semasa koma itu kakak telah ditunjukkan oleh Allah tentang balasan yang Allah beri kepada kakak. Balasan azab Lan, bukan balasan syurga. Kakak rasa seperti diazab di neraka. Kakak ni seumur hidup tak pernah pakai tudung.Sebagai balasan, rambut kakak ditarik dengan bara api. Sakitnya tak boleh nak kakak ceritakan macam mana pedihnya. Menjerit-jerit kakak minta ampun minta maaf kepada Allah.”
“Bukan itu saja, buah dada kakak pula diikat dan disepit dengan penyepit yang dibuat daripada bara api, kemudian ditarik ke sana-sini, putus, jatuh ke dalam api neraka. Buah dada kakak rentung terbakar, panasnya bukan main. Kakak menjerit, menangis kesakitan. Kakak masukkan tangan ke dalam api itu dan kakak ambil buah dada tu balik”, tanpa mempedulikan pesakit lain dan jururawat memerhatikannya wanita itu terus bercerita.

Menurutnya lagi, setiap hari dia diseksa, tanpa henti, 24 jam sehari. Dia tidak diberi peluang langsung untuk berehat atau dilepaskan daripada hukuman sepanjang masa koma itu dilaluinya dengan azab yang amat pedih. Dengan suara tersekat-sekat, dengan air mata yang makin banyak bercucuran, wanita itu meneruskan ceritanya ;
“Hari-hari kakak diseksa. Bila rambut kakak ditarik dengan bara api, sakitnya terasa seperti nak tercabut kulit kepala. Panasnya pula menyebabkan otak kakak terasa seperti menggelegak. Azab itu cukup pedih, pedih yang amat sangat, tak boleh nak diceritakan.”

Sambil bercerita, wanita itu terus meraung, menangis teresak-esak. Nyata dia betul-betul menyesal dengan kesilapannya dahulu. Saya pula terpegun, kaget dan menggigil mendengar ceritanya. Begitu sekali balasan Allah kepada umatnya yang ingkar.
“Mazlan…kakak ni nama saja Islam, tapi kakak minum arak, kakak main judi dan segala macam dosa besar. Kerana kakak suka makan dan minum apa yang diharamkan Allah, semasa tidak sedarkan diri itu kakak telah diberi makan buah-buahan yang berduri tajam. Tak ada isi pada buah itu melainkan duri-duri saja. Tapi kakak perlu makan buah-buah itu sebab kakak betul-betul lapar.”

“Bila ditelan saja buah-buah itu, duri-durinya menikam kerongkong kakak dan bila sampai ke perut, ia menikam pula perut kakak. Sedangkan jari yang tercucuk jarum pun terasa sakitnya, inikan pula duri-duri besar menyucuk kerongkong dan perut kita. Habis saja buah-buah itu kakak makan, kakak diberi pula makan bara-bara api. Bila kakak masukkan saja bara api itu ke dalam mulut, seluruh badan kakak rasa seperti terbakar hangus. Panasnya cuma Allah saja yang tahu. Api yang ada di dunia ini tidak akan sama dengan kepanasannya.

Selepas habis bara api, kakak minta minuman, tapi kakak dihidangkan pula dengan minuman yang dibuat daripada nanah. Baunya cukup busuk. Tapi kakak terpaksa minum sebab kakak sangat dahaga. Semua terpaksa kakak lalui, azabnya tak pernah rasa, tak pernah kakak alami sepanjang kakak hidup di dunia ini.”

Saya terus mendengar cerita wanita itu dengan tekun. Terasa sungguh kebesaran Allah.
“Masa diazab itu, kakak merayu mohon kepada Allah supaya berilah kakak nyawa sekali lagi, berilah kakak peluang untuk hidup sekali lagi. Tak berhenti-henti kakak memohon. Kakak kata kakak akan buktikan bahawa kakak tak akan ulangi lagi kesilapan dahulu. Kakak berjanji tak akan ingkar perintah Allah, akan jadi umat yg soleh. Kakak berjanji kalau kakak dihidupkan semula, kakak akan tampung segala kekurangan dan kesilapan kakak dahulu, kakak akan mengaji, akan sembahyang, akan puasa yang selama ini kakak tinggalkan.”

Saya termenung mendengar cerita wanita itu. Benarlah, Allah itu Maha Agung dan Maha Berkuasa. Kita manusia ini tak akan terlepas daripada balasannya. Kalau baik amalan kita maka baiklah balasan yang akan kita terima, kalau buruk amalan kita, maka azablah kita di akhirat kelak. Alhamdulillah, wanita itu telah menyaksikan sendiri kebenaran Allah.

“Ini bukan mimpi Mazlan. Kalau mimpi azabnya takkan sampai pedih macam tu sekali. Kakak bertaubat Mazlan, kakak tak akan ulangi lagi kesilapan kakak dahulu. Kakak bertaubat, kakak taubat nasuha,” katanya sambil menangis-nangis.
Sejak itu wanita berkenaan benar-benar berubah. Bila saya membawanya ke Mekah, dia menjadi jemaah yang paling warak. Amal ibadahnya tak henti-henti. Contohnya, kalau wanita itu pergi ke masjid pada waktu maghrib, dia cuma akan balik ke biliknya semula selepas sembahyang subuh.

“Kakak, yang kakak sembahyang teruk-teruk ni kenapa? Kakak kena jaga juga kesihatan diri kakak. Lepas sembahyang Isyak tu kakak baliklah, makan nasi ke, berehat ke.” tegur saya.

“Tak apalah Mazlan. Kakak ada bawa buah kurma. Bolehlah kakak makan semasa kakak lapar.”

Menurut wanita itu, sepanjang berada di dalam Masjidil Haram, dia mengqada’kan semula sembahyang yang ditinggalkannya dahulu. Selain itu dia berdoa, mohon kepada Allah supaya mengampunkan dosanya. Saya kasihan melihatkan keadaan wanita itu, takut kerana ibadah dan tekanan perasaan yang keterlaluan dia akan jatuh sakit pula. Jadi saya menasihatkan supaya tidak beribadat keterlaluan hingga mengabaikan kesihatannya.
“Tak boleh Mazlan. Kakak takut, kakak dah merasai pedihnya azab Tuhan. Mazlan tak rasa, Mazlan tak tau. Kalau Mazlan dah merasai azab itu, Mazlan juga akan jadi macam kakak. Kakak betul-betul bertaubat.”

Wanita itu juga berpesan kepada saya, katanya ;
“Mazlan, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Mazlan ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung. Cukuplah kakak seorang saja yang merasai seksaan itu, kakak tak mau wanita lain pula jadi macam kakak. Semasa diazab, kakak tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya, maka dia diberikan satu dosa. Kalau 10 orang lelaki bukan muhrim tengok sehelai rambut kakak ini, bermakna kakak mendapat 10 dosa.”

“Tapi Mazlan, rambut kakak ini banyak jumlahnya, beribu-ribu. Kalau seorang tengok rambut kakak, ini bermakna beribu-ribu dosa yang kakak dapat. Kalau 10 orang tengok, macam mana? Kalau 100 orang tengok? Itu sehari, kalau hari-hari kita tak pakai tudung macam kakak ni? Allah…”

“Kakak berazam, balik saja dari haji ini, kakak akan minta tolong dari ustaz supaya ajar suami akak sembahyang, puasa, mengaji, buat ibadat. Kakak nak ajak suami pergi haji. Seperti mana kakak, suami kakak tu Islam pada nama saja. Tapi itu semua kesilapan kakak. Kakak sudah bawa dia masuk Islam, tapi kakak tak bimbing dia. Bukan itu saja, kakak pula yang jadi seperti orang bukan Islam.”

Sejak balik dari haji itu, saya tak dengar lagi apa-apa cerita tentang wanita tersebut. Walaubagaimanapun, saya percaya dia sudah menjadi wanita yang benar-benar solehah. Adakah dia berbohong kepada saya tentang ceritanya diazab semasa koma?
Tidak.

Saya percaya dia bercakap benar. Jika dia berbohong, kenapa dia berubah dan bertaubat nasuha?

Satu lagi, cubalah bandingkan azab yang diterimanya itu dengan azab yang digambarkan oleh Allah dan Nabi dalam Al-Quran dan hadis.

Adakah ia bercanggah?

Benar, apa yang berlaku itu memang kita tidak dapat membuktikannya secara saintifik, tapi bukankah soal dosa dan pahala, syurga dan neraka itu perkara ghaib? Janganlah bila kita sudah meninggal dunia, bila kita sudah diazab barulah kita mahu percaya bahawa…

“Oh… memang betul apa yang Allah dan Rasul katakan. Aku menyesal…”

Itu dah terlambat.

SUMBER

pedoman101


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive