Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Februari 24, 2009

KATAK SEPI DALAM RINDU




Seekor katak dilaporkan kesunyian yang amat sangat setelah ditinggalkan oleh ribuan peminatnya.Kesedihan yang melanda membuatkan dia cuba dipujuk oleh bekas teman sekolam untuk mejilat kembali ludahnya dari lidah yang pernah menangkap nyamuk bersama-sama seketika dulu.Namun itu cuma secebis dari kenangan silam kerana teman lamanya itu sudah mengharamkan baginya seumur hidup supaya jangan memijak lagi kaki ke kolam kenangan yang penuh dengan nyamuk-nyamuk chikugunya itu.

Untuk dia kembali ke kolam kenangan itu terlalu berat hati kerana dialah juara pencaci teman lamanya seketika waktu dulu,lalu membuatkan dia malu-malu kucing,walaupun teman lamanya itu jenis spesis yang tak kisah jika dia ingin kembali bersama mencari nyamuk tiruk betina di kolam kenangan itu.Ibarat bohsia barai,tak kisah jika bekas pakwe nak pakai lagi sekali.

Hasrat teman lamanya itu tidaklah diketahui oleh si katak yang sedang kesepian menyendiri ini.Dia masih keliru tetiba saja kawan lama yang dah jadi musuh nak ajak berkawan semula."Alangkah baiknya hatimu kawan", kata katak sepi itu dalam hatinya.

Oleh kerana terlalu suka hatinya kerana masih ada yang sayang padanya,si katak sepi itu sering menyanyi-nyanyi memanggil hujan. Lagu yang pegrhnah dia nyanyikan semasa dengan teman lamanya dulu.
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive