Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 30, 2009

Adun dakwa salah guna dibuat BN


SHAH ALAM: Exco Selangor, Ean Yong Hian Wah, antara tujuh wakil rakyat Pakatan Rakyat yang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan penyelewengan wang peruntukan kerajaan negeri, semalam mendedahkan penyelewengan wang didakwa dilakukan ketika pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram itu mendakwa, bekas Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) Kampung Gurney, Ulu Yam Baru, Selangor, Lee Hing Huat, yang dilantik BN melesapkan wang tunai berjumlah RM90,000 pada 2005.

Yong mendakwa, Lee yang mewakili MCA ketika itu menyalahguna kuasa dengan memindahkan sejumlah wang itu daripada akaun JKKK Kampung Gurney ke akaun peribadinya pada 23 September 2005.

Pengerusi DAP Selangor itu berkata, penyelewengan itu dikesan selepas Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri dan menukar semua Pengerusi JKKK dan AJK, selain mengemas kini akaun.

"Bagaimanapun, penyelewengan ini sudah dikesan sebelum Pakatan Rakyat memerintah, tetapi pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadap laporan dibuat," katanya pada sidang media di pejabatnya di sini.

Yong berkata, bekas Bendahari JKKK kampung itu, Wong Kang Foo membuat laporan polis berhubung penyelewengan dilakukan Lee itu pada 31 Disember 2005, tetapi tiada tindakan.

bharian


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
description:nizar,nizar,nizar,zambry,anwar,najib,umno,umno,umno,umno,manohara,altantuya,manek urai,teoh beng hock
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive