Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Julai 21, 2009

Kematian Teoh: Ahli Majlis Perbandaran tolak beri keterangan


Lebih 2,000 orang menghadiri upacara pengkebumian mendiang Teoh Beng Hock di Alor Gajah. Mayat Teoh dibawa ke Nirvana Memorial Park di Semenyih. Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir memberikan penghormatan terakhir.

SHAH ALAM: Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Booh Wah menolak permintaan untuk memberikan kenyataannya kepada polis yang kini sedang menyiasat kes kematian Setiausaha Politik Setiausaha Politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock.

Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata polis juga telah mengeluarkan saman terhadap Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pembangunan Perumahan dan Penyelesaian Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan untuk hadir memberikan keterangan berhubung kes tersebut.

Teoh yang merupakan seorang bekas wartawan adalah setiausaha politik kepada Ean Yong.

"Kita sudah menghubungi Tan tetapi beliau menolak, jika beliau menolak untuk tampil ke hadapan, kita terpaksa menyamannya di bawah Seksyen 111 Kanun Acara Jenayah," katanya kepada media selepas memberikan taklimat kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengenai perkembangan kes berkenaan.

Musa berkata siasatan terhadap kematian Teoh kini hampir 60 peratus lengkap dan berjanji akan memberikan perkembangan terkini kepada media mengenai siasatan kes itu.

Mayat Teoh ditemui di koridor tingkat lima bangunan Plaza Masalam dipercayai akibat terjatuh dari bangunan itu, kira-kira 1.30 tengah hari Khamis lalu.

Bangunan berkenaan turut menempatkan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Tingkat 14.

Beliau merupakan seorang saksi utama yang dipanggil untuk membantu siasatan SPRM berhubung kes salah guna peruntukan kerajaan negeri Selangor.

Sementara itu di ALOR GAJAH kereta jenzah yang membawa mayat Teoh dilihat meninggalkan rumah bapanya di Taman Sri Kelemak menuju ke Nirvana Memorial Park di Semenyih.

Mayat Teoh telah ditempatkan di kediaman keluarganya sejak tiga hari lepas.

Lebih 2,000 orang termasuk Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang dan juga Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Penasihat DAP Lim Kit Siang hadir memberikan penghormatan yang terakhir.

Bernama melaporkan Anwar ketika ditemui pemberita berkata beliau mahukan perubahan tatacara dan etika pihak berkuasa seperti SPRM dan Polis dalam mengendalikan kes siasatan terhadap saksi.

"SPRM dan polis terutama Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Ahmad Said Hamdan harus dipertanggungjawabkan kerana beberapa pelanggaran peraturan yang telah menyebabkan satu kematian," katanya.


mstaronline


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive