Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Julai 26, 2009

Kit Siang Kepada Ong: Alang-alang digulingkan, dedah terus skandal PKFZ



Penasihat DAP Lim Kit Siang menggesa Presiden MCA Ong Tee Keat untuk mendedahkan skandal Zon Bebas Pelabukan Klang (PKFZ) sepenuhnya, alang-alang beliau akan digulingkan oleh pihak tertentu.

Kit Siang berkata demikian menyusuli kenyataan Ong yang mendakwa wujudnya pakatan untuk menggulingkan beliau sebagai Presiden MCA.

Pemimpin veteran itu mencemuh tindakan terdesak Ong yang mahu menampilkan dirinya sebagai pendekar yang dikepung dari pelbagai sudut kerana mendedahkan sekelumit skandal RM12.5 bilion itu.

"Perlu saya tegaskan disini saya sebenarnya tidak berminat dengan politik MCA dan saya tidak peduli ada atau tidak kempen untuk menggulingkan Ong dalam MCA. Samada Ong atau timbalannya Chua Soi Lek menjadi Presiden tidak penting sama sekali kepada rakyat Malaysia yang fikir tidak ada perbezaan antara mereka berdua," kata Kit Siang.

"Ong sekarang ini mahu menjadi hero. Alang-alang dia akan digulingkan hanya kerana mendedahkan kurang dari 10 peratus skandal PKFZ ini, saya sarankan dia jadi anak jantan dan dedah 100 peratus penyelewengan disebalik skandal ini," tegas Kit Siang.

Sementara itu, Ong juga mendakwa beliau menerima surat ugutan dari pihak tertentu. Kit Siang memberi jaminan bahawa beliau akan membelakangi Menteri Pengangkutan itu sekiranya Ong mendedahkan skandal PKFZ sepenuhnya.

"Saya sendiri akan failkan laporan polis untuk Ong jika beliau gagal ke balai polis dalam masa 48 jam, bagi memastikan tidak ada samseng-samseng jahat mengugat integriti kerajaan," katanya.

tva


E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive