Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 29, 2009

Kununnya...Nak Calon Bersih | Nizar News


GORENG SAJA LEBIH....LAGI LAMA LAGI RANGUP!!!

Umno mahu calon bersih, tetapi rasuah berbilion babitkan wang rakyat ditutup!

KUALA LUMPUR: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Zaid Ibrahim menyelar sikap Umno/BN yang seolah-oleh bermain wayang kononnya mahukan calon yang bersih bagi pilihan raya kecil Dun Bagan Pinang.

"Dalam menentukan calon pilihan raya kecil Bagan Pinang, pucuk pimpinan Umno (yang sekarang seolah-olah diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad) riuh-rendah tidak mahu Isa Samad menjadi calon.


"Bagi mereka, Isa telah tercemar dengan rasuah dan Umno perlukan calon yang “bersih”. Wah, wah, wah! Begitu bersungguh-sungguh Umno mahu banteras rasuah.


"Kesalahan politik wang dalam Umno dianggap rasuah yang besar sedangkan rasuah sebenar yang melinatkan berbilion ringgit wang rakyat, mereka sanggup tutup sebelah mata," ujar beliau.

Zaid menyatakan, tindakan memberi wang untuk perwakilan sewaktu pemilihan Umno adalah satu kesalahan rasuah tetapi hal bagi wang kepada ahli Umno ini adalah satu budaya yang lazim dan diguna pakai oleh semua pemimpin Umno.

"Ada perwakilan menerima RM500 dan ada juga yang menerima RM1,000; bergantung kepada jawatan yang dipertandingkan, dan siapa yang bertanding. Setahu saya, semua pemimpin Majlis Tertinggi Umno, bila berkempen, mereka gunakan ejen-ejen tertentu untuk membeli undi atau meluluskan projek (yang sama juga taraf rasuahnya)," katanya.

Justeru Zaid menyeru kepada Umno agar pemimpin parti itu tidak berlagak dan menganggap kesalahan Isa Samad itu terlalu besar berbanding kesalahan pemimpin lain dalam Umno.

"Kalaulah Isa semasa menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan dahulu mengambil rasuah berjuta ringgit, itu memang patut menjadi sebab mengapa beliau tidak boleh menjadi calon. Kalau itulah yang berlaku, mengapa pula beliau dikekalkan sebagai MB begitu lama?

"Malah kita dengar ramai MB dan bekas MB dari Umno yang bergelumang dengan rasuah dan penyelewengan duit rakyat. Kalau setakat duit kempen pemilihan Umno, rasanya tak ada seorang pun pemimpin Umno yang berani bersumpah yang dia adalah 'bersih'," katanya.

Beliau turut menyeru agar pemimpin Umno tidak menggunakan alasan politik wang dalam Umno semata-mata nak tunjuk kononnya Umno ini parti yang bersih.

Sebaliknya jika benar parti itu jujur dan mahu 'bersih', parti itu tidak perlu sibuk untuk menangkap pihak yang mendedahkan maklumat tentang skandal Pelabuhan Bebas Cukai Klang (PKFZ).

Sepatutnya siasatan dan tindakan diambil terhadap pihak yang disyaki bersalah, tetapi Umno/BN hanya nampak kuman di seberang laut, gajah di depan mata, pura-pura buta.

"Skandal PKFZ itu penyelewengannya berbilion-bilion ringgit. Masakan PKA dapat pinjaman mudah dari kerajaan dengan cara kelulusan 'retrospektif cabinet' sebanyak $4billion tanpa penglibatan orang atasan.

"Pinjaman yang pasti tidak terbayar kerana projek itu telah pun gagal . . Samakah rompakan wang rakyat itu dengan kesalahan beri duit kempen kepada perwakilan Umno?," soalnya

detikdaily

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...ANDA BUAT ANDA DAPAT
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive