Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Ogos 05, 2013

GEMPAQ!!! SATU LAGI KES TEMBAK TERBARU



6 Ogos - Kejadian terbaru berlaku di Beringin Rendang semalam pada jam 2.30 petang.

Bekas peniaga MLM yang rugi teruk En Polan Bin Polin, 41 ditembak tiga kali didada oleh dua lelaki yang menceroboh tandas rumah beliau lalu menembaknya ketika beliau sedang makan di dalam tandas rumah, dipercayai utk ponteng puasa.

"Dua suspek dilihat ditempat kejadian menunggang motosikal Yamaha RXZ 14 Lejang," kata Ketua Polis Negara Masai.

Dilaporkan terdapat lebih dari 20 kes yang melibatkan pembunuhan senjata api pada berapa bulan kebelakangan ini termasuk seminggu lalu membabitkan kes berprofil tinggi seperti pencuci tingkap bangunan dan pemasang bendera parti.

Walau bagaimanapun rakyat tidak perlu merasa bimbang kerana menurut beliau kes tembakan di negara ini masih rendah dan terpencil berbanding filem James Bond ' Casino Royale' , The Transporter dan Bourne Ultimatum yang lebih banyak kes tembakan dlm masa tidak sampai 2 jam.

Menurut Menteri Dalam Negeri Masai pula, Datuk Sri Pasola, pihak pembangkang harus disalahkan berikutan kejadian tembak bunuh kerana pemansuhan Akta Ordinan Darurat tersebut dihapuskan oleh ketua pembangkang dan kuncunya senyap2 tanpa diketahui oleh PM dan kerajaan Masai.

Beliau juga menyeru rakyat supaya bersyukur kerana negara Masai masih aman berbanding negara Asia yg lain spt Syria, Palestin, Iraq dan Afghanistan. Di Masai rakyat bebas beribadah membayar zakat dan cukai dengan aman tidak spt negara2 tersebut. Beliau juga dengan tegas mengingatkan rakyat yg menyalahkan kerajaan dlm isu ini supaya keluar dari Negara Masai kalau takut ditembak.

Beliau ditemui pemberita ketika majlis berbuka puasa dan pengagihan saki baki wang zakat yg tinggal utk para fakir miskin yang sebelum ini tidak wujud sebenarnya di negeri2 dibawah pemerintahan kerajaan pusat.

-berniamakahai



KILANG UTK DISEWA DI SERI MANJUNG PERAK CALL ILA 017-5655767
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive