Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Julai 15, 2017

PENYOKONG KEDAH MAKI KFA

TAK PUAS HATI KES SIARAN LANGSUNG DIBATALKAN.

SEGELINTIR PENYOKONG KEDAH MELUAHKAN PERASAAN MARAH MEREKA DI MEDIA SOSIAL.




BERIKUT KENYATAAN MEDIA DARI KFA BERHUBUNG PENUNDAAN SIARAN LANGSUNG DARI STADIUM DARULAMAN.

KENYATAAN MEDIA
PERSATUAN BOLASEPAK KEDAH DARUL AMAN (KFA)

PER: PENUNDAAN SIARAN SECARA LANGSUNG PASUKAN KEDAH FA DI STADIUM DARULAMAN.

Merujuk kepada isu semasa mengenai siaran langsung melibatkan perlawanan Liga Super ke-16 (No. 91) antara pasukan Kedah FA menentang Selangor FA pada hari Sabtu ini di Stadium Darulaman, pihak pengurusan tertinggi KFA menjelaskan seperti berikut:

1.  KFA mengalu-alukan sebarang  usaha untuk menyemarakkan suasana Liga Malaysia dan tidak pernah menghalang pihak penyiar rasmi Liga Malaysia untuk membuat rakaman siaran langsung membabitkan pasukan Lang Merah selama ini samada di Stadium Darulaman mahupun di gelanggang lawan.

2.  Isu berkenaan pembatalan siaran langsung perlawanan Liga Super Ke-16 (No. 91) antara Kedah FA dan Selangor FA pada 15 Julai 2017 di Stadium Darulaman, KFA merasakan amatlah tidak munasabah untuk sesebuah pasukan tuan rumah yang beraksi digelanggang sendiri disiarkan secara langsung sebanyak 3 perlawanan berturut-turut. Untuk rekod, selepas Liga Malaysia bersambung pada bulan Julai, 2 perlawanan di Stadium Darulaman disiarkan secara langsung iaitu 1 Julai 2017 bertemu Perak FA (Liga Super) dan 4 Julai 2017 bertemu Melaka United SA (Piala Malaysia).

3.  Pihak KFA amat berterima kasih dengan penyiar rasmi Media Prima kerana memilih pasukan Lang Merah dan ini adalah satu penghormatan dari pihak penyiar rasmi yang memberi tumpuan terhadap prestasi pasukan dalam pemilihan siaran langsung, namun ianya haruslah selari dan diputuskan atas dasar situasi menang-menang untuk kebaikan semua pihak. Untuk rekod masih ada pasukan lain dalam Liga Super yang masih belum disiarkan secara langsung.

4.  Pihak KFA juga terbuka untuk menerima siaran langsung membabitkan pasukan Lang Merah selepas ini namun pemilihan serta pemakluman awal secara rasmi mengenai sesuatu siaran langsung haruslah dibincangkan bersama antara pihak penyiar rasmi, pengendali liga serta pasukan yang terlibat dengan pemilihan siaran. Ini adalah penting kerana ianya dapat mengelakkan dari terjadinya sesuatu isu penundaan/pembatalan disaat akhir.

5. Pihak KFA amat berterima kasih buat semua penyokong hijaukuning yang berterusan menyokong pasukan di semua gelanggang terutamanya di Stadium Darulaman dan pengorbanan setiap penyokong akan menjadi azimat pasukan untuk terus beraksi cemerlang pada musim ini. KFA percaya sokongan melalui pelbagai cara adalah faktor utama kemeriahan Liga Malaysia terutamanya di bumi jelapang padi.

Sekian, terima kasih.

Kenyataan media oleh:
YB DATO’ AMINUDDIN OMAR
Setiausaha Kehormat KFA

Grafik & Artikel Kedah FA - Persatuan Bolasepak Kedah -




LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama15/7/17 2:45 PG

    Takut malu kalau kalah di gelanggang sendiri ditonton pula oleh rakyat Malaysia, itulah alasan yang sebenar.

    BalasPadam
  2. ... orang otak seluas padang, depa cuma sebesaq bola. Tu pun jangan susah hati, ada .......


    BalasPadam
  3. PERMISI,,,MOHON MAAF,WAJIB LAPOR YANG PUNYA GROUP UNTUK POSTING DI GROUP ANDA CUMA MAU BERBAGI CERITA KISAH NYATA ,,,assalamu'alaikum warrohmatullohi wabarookaatuh...
    Saya pendatang baru di grup ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada eyang sukarwo karna berkat bantuan Nombor togel 4D yang eyang sukarwo berikan ternyata benar-benar TEMBUS 100% 4D dan alhamdulillah saya menang angka sebanyak Rp 500 juta Dalam 5 putaran dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karna saya pasang angka eyang sukarwo dari 5 bandar di TAIWAN,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan eyang sukarwo,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang eyang sukarwo berikan ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur eyang sukarwo sudah berapa banyak peramal/dukun di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan eyang sukarwo kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya, alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung karna sudah 7 tahun jadi TKW TAIWAN tidak perna pulang ke indonesia, ini karna bantuan eyang sukarwo saya akan pulang ketemu semua keluarga saya itu semua berkat bantuan saya ingatkan kepada teman2 Tki dan Tkw tidak ada dukun yg bisa menangdingi kesaktian eyang sukarwo,"INGAT" didunia ini tidak ada yg tidak mungkin selama lafadz "kun fa ya kun" selalu dalam genggaman Allah, maka cukuplah dengan berkata "JADILAH MAKA TERJADILAH"
    SYARATNYA : ANDA HARUS SERIUS.
    silahkan anda hubungi-eyang sukarwo
    di nomor :-082-393-755-227 :saya sudah buktikan dalam 5X putaran ini tidak perna meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewa dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma eyang sukarwo-yang menjamin Jackpot 100% kemenangan.kalau mau bukti hubungi sekarang,
    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RITUAL ,,,,,,
    2D.3D.4D.5D.6D
    angka GHOIB:SINGAPURA
    angka GHOIB:HONGKONG
    angka GHOIB:MALAYSIA
    angka GHOIB:LAOS
    angka GHOIB:SIDNEY
    angka GHOIB:CAMBODIA
    angka GHOIB:CHINA
    angka GHOIB:KOREA
    angka GHOIB:ARAB SAUDI
    angka GHOIB:BRUNEI DARUSSALAM
    angka GHOIB:TAIWAN
    angka GHOIB:THAILAND

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive