Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Ogos 30, 2009

Heret Kepala Lembu : Pakatan Rakyat Jumpa Polis



Beberapa Exco Kanan Selangor hari ini mengadakan perjumpaan tergempar dengan polis untuk menzahirkan kebimbangan kerajaan negeri terhadap tindakan pihak tertentu semalam berarak dengan kepala lembu untuk menghasut penduduk Melayu terhadap tapak baru sebuah kuil di Shah Alam.
Semalam kira-kira 50 orang mengheret kepala lembu di hadapan pintu masuk bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Shah Alam selepas solat Jumaat.

“Kami telah maklumkan Ketua Polis Daerah (OCPD) supaya mengambil tindakan secepat mungkin terhadap peristiwa semalam, “ kata Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar.

Xavier berkata polis member jaminan “akan diambil secepatnya kepada mereka yang bertanggungjawab. Tindakan ini akan diambil secepatnya kerana kita mahu menghantar mesej kepada semua bahawa tiada siapa yang boleh melanggar undang-undang, termasuk UMNO sendiri dan bukan UMNO,”.

Dr Xavier berkata polis akan bertindak berdasarkan beberapa laporan yang dibuat oleh Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan parti komponen Pakatan Rakyat bersabit tunjuk perasaan itu.

Antara yang membuat aduan kepada polis ialah wakil-wakil Parti Keadilan Rakyat, DAP dan PAS serta Parti Sosial Malaysia dan ahli-ahli Majlis Bandaraya Shah Alam.

“Polis kena bertindak dengan tegas supaya untuk menentukan supaya tak ada lagi tindakan seperti ini kalau polis tak bertindak dan dilihat seolah-olah bersama dengan mereka dan ini menyebabkan tindakan yang liar berlaku,” kata Dr Xavier.

Tunjuk perasaan semalam dilihat sebagai cubaan pihak tertentu menghasut penduduk Islam supaya membantah pemindahan sebuah kuil dari Seksyen 19 ke sebuah tapak jauh dari kawasan perumahan di Seksyen 23.

Hadir sama di balai polis Seksyen 11 hari ini ialah Exco Selangor, Ronnie Liu, Teresa Kok, Rodziah Ismail; Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abd Samad; Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago dan ADUN Rawang, Gan Pei Nei.

tva

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
Kelab BlackV6
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Blog YB Nizar Jamaluddin
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive