Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, November 24, 2009

Permohonan Penolakan Pertuduhan Kes Liwat II Ketua Umum PKR 1 Disember Ini

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menetapkan 1 Disember ini sebagai tarikh sebutan semula kes permohonan penolakan pertuduhan liwat Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Keputusan itu dibuat Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah selepas pihak pembelaan diwakili Sivarasa Rasiah mengemukakan hujah mengenai tiga pekara asas utama mengapa mahkamah perlu membatalkan kes berkenaan.

Perkara pertama yang disebutkan ialah tuduhan atau pendakwaan yang dibuat adalah mala fide dan ia merupakan satu kesalahan dalam proses perundangan.

Peguam Anwar, Sivarasa Rasiah dalam hujahnya kepada Hakim, Mohamad Zabidin Mohd Diah menambah, perkara pokok kedua yang perlu diambil kira oleh pihak mahkamah ialah adanya konspirasi politik mala fide ke atas Anwar.

Sivarasa turut berhujah bahawa pertuduhan ke atas Anwar adalah berniat jahat semata kerana tiada sebarang bukti klinikal yang menunjukkan terdapat apa-apa tusukan pada bahagian dubur Saiful Bukhari Azlan yang mendakwa dirinya telah diliwat Anwar.

“Permohonan peguam saya untuk membuktikan kes ini dimanipulasi oleh peguam dan dari awal lagi memang tidak ada bukti. Dia beri contoh bahawa mahkamah punya kuasa untuk menghentikan cara kotor dan politik yang dimainkan oleh peguam negara," katanya.

Anwar juga turut mempersoalkan di mana lojiknya kes liwat II beliau ini sekiranya keterangan dari doktor cukup jelas.

“Tidak ada kesan sama sekali adanya kemasukan maka hendak terus bicara soal apa? Tidak pernah dalam mana-mana kes jenayah seks dunia di mana keterangan doktor begitu jelas termasuk pohak doctor yang ditentukan oleh pendakwa dan juga polis," katanya.

Dalam sesi prosiding tersebut, Sivarasa turut menambah sikap berat sebelah pihak pendawaraya juga antara sebab mengapa pihak mahkamah perlu membatalkan pertuduhan ke atas Anwar.

Anwar dituduh meliwat bekas pembantunya, Mohamad Saiful Bukhari Azlan, 23 tahun di Unit 11-5-1, Desa Damansara Condominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun lalu.

Walau bagaimanapun pakar dari Hospital Kuala Lumpur dan Hospital Pusrawi
mengesahkan tiada sebarang tusukan objek keras ke dalam dubur Saiful.

tvs



Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive