Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mei 29, 2010

Berani MIC Belasah UMNO



Anak Samy Vellu mendakwa UMNO yang menjadi dalang kempen menyingkirkan ayahnya dari kerusi Presiden MIC. Dakwaan itu dinafikan sekeras-kerasnya oleh TPM yang turut meminta Samy Vellu mengajar anaknya supaya tidak biadab.

Perkara sebegini sudah kerap berlaku antara UMNO-MCA-MIC. Pada hakikatnya, UMNO tidaklah begitu suka kepada Samy Vellu. Jika tidak masakan Najib menyokong kuat penubuhan MMSP.

Harus diingat bahawa dakwaan tersebut datang sesudah MIC menang di Hulu Selangor dan Palanivel dilantik menjadi Senator. Kelihatan di sini seolah-olah UMNO melepaskan anjing yang tersepit.

Biar apa-apa jua yang berlaku, ikatan parti-parti dalam BN yang diterajui UMNO semakin hari semakin longgar. Presiden MIC tetap dengan egonya. Presiden MCA pula seolah-olah pasrah, tak jadi menteri pun tak apalah. Najib pun tidak bercakap tentang Soi Lek sehingga kini.

Pakatan tidak wajar teruja dengan keretakan itu. Lantaklah BN nak lingkup atau apa-apa pun. PAS-DAP-PKR perlu berusaha sendiri untuk mendapatkan sokongan rakyat bukannya mengambil kesempatan atas kelemahan BN. Binalah kekuatan sendiri atas keyakinan bahawa rakyat perlukan perubahan pucuk pimpinan negara.

bilahrotan


Share
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive