Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Julai 19, 2011

Dinosaur lawan Bapa Buaya pulak?



Ibrahim Ali muncul semula, kira-kira seminggu menghilangkan diri selepas Himpunan Aman BERSIH 2.0, tetapi kali ini Presiden PERKASA itu menyerang editor akhbar the Star, Datuk Wong Chun Wai dengan menggelarnya sebagai "bapa buaya".

Datuk Ibrahim berkata demikian sebagai mengulas tulisan Wong dalam kolum akhbar itu yang menyifatkan Ibrahim sebagai dinosaur politik.

"Saya ingin memberitahu Wong Chun Wai, anda boleh menulis dan memperbodohkan orang lain tetapi tidak dinosaur Ibrahim Ali."
Dalam SMS kepada pihak media, Ibrahim berkata, beliau bangga menjadi dinosaur Melayu yang akan melindungi dengan apa sahaja daripada mereka yang cuba hendak menulis 'kontrak sosial' yang baru untuk Malaysia, iaitu Persekutuan Tanah Melayu.

Beliau mengulas kolum tulisan Wong yang disiarkan hari ini yang bertajuk 'Talk less listen harder'.

Wong menulis: “Kita tidak berminat dengan bangunan 100 tingkat, pertelagahan bodoh politik, sama ada isteri perlu taat kepada suami mereka di bilik tidur atau kecaman perkauman dari dinosaur politik seperti Ibrahim Ali dari PERKASA."

Menjawab tulisan tersebut, Ibrahim berkata: "Maaf, saya juga tidak berminat dalam kecaman perkauman dari kolumnis bapa buaya seperti Wong Chun Wai dari Star."

Beliau mendakwa Wong menulis mengenai perkara-perkara yang sensitif dan secara halus cuba untuk memusnahkan negara dan "perlembagaan asasnya".

Sambil memberi amaran kepada Wong supaya menjaga pelakuannya dan menjadi seorang rakyat Malaysia yang baik, Ibrahim (kanan) menambah, 'Jangan cuba meminta lebih-lebih. Cukup-cukuplah."

penangdaily

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

  1. dia nie cakap je kencang..Bersih 2.0 pun goyang

    SENSASI LAGI BERAPI!!:
    MAKCIK HINA ISLAM!!
    MAYA KARIN SUDAH TIADA DARA??

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive