Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Julai 29, 2015

MAJALAH TIME SARAN OBAMA ELAK BERTEMU NAJIB



Sebuah artikel yang disiarkan oleh majalah Time semalam menyarankan supaya Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama mengelak bertemu Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Mendahului senarai lima sebab untuk Obama berbuat demikian ialah skandal 1MDB.

Menurutnya, semua berita dari Malaysia adalah negatif dan ia menegaskan bahawa Najib memecat timbalan beliau dan peguam negara semalam, yang didakwanya satu tindakan untuk membersihkan pengkritik.

Laporan yang diterbitkan dalam talian itu semalam berkata, Perdana Menteri Britain, David Cameron berdepan tekanan domestik kerana mahu meneruskan lawatan ke Kuala Lumpur minggu ini walaupun kontroversi itu semakin membesar.

Ulasan itu ditulis oleh editor bersekutu majalah Time, Charlie Campbell, dan ditulis sebagai satu senarai yang menyimpulkan setiap satu daripada lima isu yang sepatutnya menjadi alasan untuk mengelakkan bertemu Najib.

Cameron dijadual tiba di Kuala Lumpur esok, manakala Obama dijangka menghadiri Sidang Kemuncak AS-Asean dan Sidang Kemuncak Asia Timur di Kuala Lumpur pada akhir bulan November.

MK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive