Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Disember 14, 2008

NENEK LAIN PULA AKAN MASUK DAUN


Gambar Hiasan

Percaya atau tidak akan berita ini? Seorang nenek tua akan masuk join semangkuk ataupun masuk daun dalam pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu nanti.Itulah maklumat risikan terbaru yang diperolehi dari sumber-sumber yang tidak boleh dipercayai tapi kadang-kadang menjadi sahih dan nyata di alam fana.Tapi bukanlah nenek gambar kat atas tu.Bukan juga nenek glamour yang dulu tu sebab dia dah pokai katanya,tapi kalau ada orang nak support dia layan je.


Strategi menggunakan nenek tua sebagai pengacau daun dalam pilihanraya lalu akan praktikkan semula setelah hasilnya menjadi dalam pilihanraya lalu. Takkanlah nak letak tenggiling pula sebagai calon pemecah undi.Sapa nak pangkah.Maka strategi meletakkan calon dari kalangan nenek lebih menyayatkan hati pengundi seusia mereka.Suasana tragis pasti melembutkan hati geng-geng otai untuk memberi undi kepada nenek-nenek yang bertanding.

Jika tiada aral melintang,nenek yang menang atas tiket calon bebas ini akan memasuki parlimen dan akan mengangkat sumpah di Parlimen sebagai ahli parlimen yang akan memperjuangkan hak-hak orang usia emas.

Dalam pada itu, bagi Pakatan Rakyat khasnya PAS,mereka juga kelihatan pening kepala dengan strategi ini,samada terus meletakkan Mohd. Sabu sebagai calon ataupun hulubalang lain bagi mengggalas bebanan ini.Silap langkah, PAS akan menang besar. Itu kalau silap langkah. Kalau tak silap langkah,Pas akan menang lebih besar dari itu.Ini memandangkan senario semasa politik di Terengganu sejak isu perlantikan Menteri Besaq tak berapa lama dulu.

Asal saja ada pilihanraya di Kuala Terengganu,nama nenek glamour pasti terpacul bukan saja di bibir-bibir pembuat keropok lekor atau pencetak batik di Pantai Chendering malah seluruh dunia telah mengenali nama nenek ini.Begitulah popularnya nenek tersebut yang sanggup meneruskan perjuangan walaupun usianya telahpun menjadi emas 99 karat.
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive