Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Februari 18, 2012

MAJLIS DI TV3SUKU TAPI TAK DISIARKAN TV3SUKU

DEY MACHA!!!
TV3SUKU NI BACUL KA PENAKUT
DENGAN ANWAR IBRAHIM?
TIAP2 MALAM DOK KUTUK ANWAR
TAPI TAK PERNAH INTERVIEW ANWAR
MINTA PENDAPAT SANA-SINI
SAMPAI KE PALESTIN
TAPI ANWAR YANG DUK DEPAN MATA
TAK NAK PI INTERVIEW
KAH! KAH! KAH!

KALAU BUKAN TAKUT BUKAN BACUL
MEMANG TV3SUKU NI TIGA SUKU LAH
PASAI MAJLIS PENYERAHAN MEMORANDUM
OLEH KELAB ANWAR IBRAHIM
DI SRI PENTAS PUN
DEPA TAK SIAR DALAM BERITA
KAH! KAH! KAH!



AIC Cabar Tv3 Beri Ruang Ekslusif Anwar Muncul Di Stesennya


DAMANSARA, 17 FEB : Satu memorandum hari ini diserahkan kepada Media Prima Berhad oleh kelab penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang digelar AIC kerana didakwa menyerang pemimpin utama pembangkang itu berhubung isu Negara Israel dan Palestin baru-baru ini.

Memorandum diserahkan Presiden AIC, Saifuddin Shafi Muhammad kira-kira jam 11 pagi tadi di perkarangan Sri Pentas.

Mastura Adnan dari bahagian Komunikasi Korporat yang mewakili Pengerusi Lembaga Pengarah Media Prima Berhad telah menerima memorandum berkenaan.

" AIC melihat situasi ini seperti satu medan pembunuhan karakter terancang, bertujuan memburuk-burukkan serta menjatuhkan kredibiliti Datuk Seri Anwar Ibrahim sedangkan beliau tidak diberikan peluang untuk muncul di media-media naungan Media Prima Berhad untuk menerangkan fakta sebenar dan mempertahankan diri berhubung isu tersebut," jelas Saifuddin, membacakan kandungan memorandum berkenaan.

Antara lain, kandungan memorandum itu juga menggesa Media Prima supaya bersikap adil dalam menyampaikan informasi kepada rakyat dengan mendapatkan penjelasan lanjut daripada pihak yang dilaporkan.

" Adalah satu perkara yang tidak adil apabila Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mendapat peluang bagi menerangkan kepada rakyat apakah pendirian sebenar beliau dalam isu ini.

" AIC juga mencabar Media Prima Berhad melalui rangkaian Buletin Utama TV3 khususnya untuk memberi ruang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahi untuk muncul secara ekslusif dalam masa terdekat, agar beliau mempunyai medium untuk menjawab serangan berta sebelah yang dilancarkan terhadap beliau saban hari," petik memorandum itu lagi.

Anwar semalam menerusi satu kenyataan media mempertahankan kenyataannya terhadap Wall Street Journal (WSJ) bahawa beliau mengiktiraf negara Israel dengan syarat regim zionis itu menghormati hak rakyat Palestin yang selama ini menjadi mangsa Tel Aviv.

Anwar bagaimanapun berkata beliau menghormati pendirian Pas yang secara tegas menolak negara haram tersebut.

Musyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini menggesa Anwar untuk menarik balik kenyataannya kepada WSJ atau pun menyaman akhbar tersebut sekiranya ia tersalah lapor.

Anwar dijadual bertemu dengan Nik Aziz minggu depan bagi menjelaskan kedudukan sebenar kepada Menteri Besar Kelantan itu bersabit pendiriannya menyokong penyelesaian dua negara, iaitu mengiktiraf Israel jika hak Palestin dibela.

antarapos



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK



KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive