Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mei 07, 2013

KOLEKSI VIDEO SERAM HANTU PILIHANRAYA




Hantu geng bas sekolah di parlimen Jerai kah! kah! kah! -Sumber


This person who recorded is very daring. 1 bus full of ghost. Many banglas and non Malaysian holding our MyCard IC happened in Pandamaran,Klang Selangor.-Sumber



This video was taken at 3.50pm by 1 of the citizen at Sungai siput (u), perak. Sungai buloh football field. A helicopter was seen with a MCA logo dropped 2 packages and SPR believed to contain ballot boxes in them.-Sumber



Macam-macam hantu ada!



Myanmar kantoi nyanyi lagu negaraku Lupa lyrik,intonasi RAPERS !!Kejadian berlaku di Penang..-Sumber


At Sek. Men. Teknik Klang -Sumber


This is a real video of 3 buses bring a bus full of Bangla people for VOTING in Sungai siput. Dude, this is malaysia, not bangladesh.-Sumber





In Johor Bahru, a taxi was bring few bags of votes via the back road around 10.30pm. Public suspected it as a fraud vote and stopped the taxi from entering the vote counting area. After a 30 minute standoff, police manage to allow the vehicle deliver the votes.-Sumber



Wow VVIP BANGLASIAN can vote even if IC is missing. This video was taken in Taman Segar school.-Sumber



Kertas undi ada kat luar nak buat apa bro?



In Johor Bahru vote beg brought in by taxi via back road at around 10.30pm . Public suspected it as a fraud vote and stopped the taxi from entering the vote counting area. After a 30 minute standoff, police manage to allow the vehicle deliver the votes.-Sumber



KANTOI!!! Bawa pekerja asing untuk mengundi.-Sumber



Wah!!! glemer mat bangla ni depa pakat dok kerumun ambik gambaq dia kat sebuah pusat mengundi di Kuala Selangor.-Sumber


Ini pula pelancong bangla yang singgah melawat di Gelang Patah Johor kerana tertarik dengan suasana pilihanraya di Malaysia. kah! kah! kah!



Good job everyone,,,People power..MENGHALAU PENGUNDI HANTU!!! -Sumber




NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

13 ulasan:

  1. Lima tahun akn dtg bru ada pegawai or kerani yg buat pengakuan terlibat membantu pengundi hantu ni.kit kena menderita bertahun2 bru korang nak mengaku.mmg laknat je sesuai utk golongan ni.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama7/5/13 2:32 PTG

    buat havoc kat S,gor , Kedah jatuh, wow. Apa punya strategy ni.

    BalasPadam
  3. Inilah buktinya,Sistem Demokrasi sudah mati di Malaysia. Kini kita perlu banduan dari negara asing yang betul-betul percayai Demokrasi! Bagaimana kita jadi negara maju?

    BalasPadam
  4. Inilah buktinya,Sistem Demokrasi sudah mati di Malaysia. Kini kita perlu banduan dari negara asing yang betul-betul percayai Demokrasi! Bagaimana kita jadi negara maju?

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama7/5/13 4:45 PTG

    statement pengerusi spr tu betul. mereka warganegara yang disahkan jabatan pndaftaran negara. so spr xble halang deorang mengundi. yg patut kita kerjakan sekarang ni jabatan pendaftaran negara yg dok bawah kementerian dalam negeri tu.

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama7/5/13 5:09 PTG

    PRU ke-13 sudah berakhir dan mandat sekali lagi diberikan rakyat kepada BN untuk membentuk Kerajaan Persekutuan. Walaupun gagal merampas Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang, setidak-tidaknya kemenangan BN di Kedah agak melegakan para penyokong BN di seluruh negara.

    Namun dalam kelegaan itu, seorang rakan yang bukan berbangsa Melayu kelam kabut menghubungi saya, katanya ada cerita “menarik” untuk diceritakan. Kami bertemu dan “ngeteh tarik” bersama.

    Katanya, Timbalan Pengerusi DAP Kedah/Perlis baru saja menghubungi rakannya dalam keadaan yang sangat marah dan kecewa. Katanya, pemimpin DAP itu begitu marah dan kecewa terhadap Anwar yang dikatakan telah menipu bangsa Cina di seluruh negara!

    Menarik! Saya minta dia teruskan cerita tersebut…

    Katanya, sebelum PRU ke-13, Anwar telah meyakinkan DAP dan rakyat berbangsa Cina di seluruh negara bahawa dia akan menjadi Perdana Menteri pada PRU kali ini. Kata-kata Anwar itu sangat meyakinkan mereka…

    Dalam pada masa yang sama, Anwar turut menjelaskan bahawa undi-undi majoriti bangsa Melayu sudah ada di dalam tangannya. Katanya, hampir seluruh bangsa Melayu di negara ini sudah memihak pada PKR dan PAS. Anwar jamin Melayu akan beri undi pada Pakatan Haram.

    Dalam ertikata lain, DAP uruskan kaum Cina, Anwar uruskan banga Melayu. Dan pada 6 Mei, kononnya bolehlah dia angkat sumpah menjadi PM…(mujurlah saya tak muntah masa tu!)

    Rakan saya memberitahu bahawa jaringan masyarakat Cina telah bersepakat untuk berkempen secara besar-besaran dan “all out” habis pada PRU ke-13 ini.

    Buktinya, kedai-kedai Cina di Kedah sebelum ini tidak pernah ditutup pada setiap kali PRU diadakan. Tapi berlainan pada PRU ke-13 ini, boleh dikatakan hampir seluruh kedai Cina tutup dan mereka beramai-ramai berkempen dan mengerah anak beranak mereka untuk mengundi Pakatan Haram.

    Apabila tiba hari mengundi, boleh dikatakan hampir seluruh bangsa Cina memang memberika undi pada Pakatan Haram. Hanya segelintir saja yang tidak percaya pada Anwar sanggup untuk menongkah arus memberikan undi pada BN…

    Malangnya, kaum Cina dan DAP tidak sedar bahawa Anwar sekali lagi telah menipu mereka. Anwar gagal memastikan bangsa Melayu memberikan undi pada Pakatan Haram.

    Malah bangsa Melayu, khususnya golongan atas pagar, pada 5 Mei lalu tidak sabar-sabar keluar mengundi BN di seluruh negara! Lebih menyakitkan Anwar lagi, boleh dikatakan semua masalah dalaman UMNO selesai dan seluruh orang ahlinya setia memberikan undi pada BN..!

    Kini fahamlah saya. Anwar berbohong pada DAP dengan memberi harapan palsu kepada kaum Cina di seluruh negara. Kaum Cina pula “terlalu bijak pandai” sehingga termakan pembohongan Anwar itu dan kini mereka marah pada Anwar kerana merasakan diri mereka tertipu.

    Lebih teruk lagi, kaum Cina kini dikatakan turut marah pada DAP yang turut dituduh berbohong dan memberikan harapan palsu pada PRU ke-13. Dan ketika itulah senyuman saya bertukar menjadi ketawa besar yang bergema di ruang restoran tersebut.

    Saya ulangi, ini bukan cerita tipu. Ini adalah kisah benar. Namun ia tidak dapat dibuktikan kerana rakan kepada rakan saya itu tidak merakam perbualan telefon yang melucukan dengan Timbalan Pengerusi DAP Kedah/Perlis itu.

    Merah padam muka rakan saya itu. Dia berbangsa Cina. Walaupun memberikan undi pada BN pada PRU baru-baru ini, dia malu besar mengenangkan kebodohan kaumnya sendiri.

    Katanya, sampai bilakah kaum Cina nak percaya pada Anwar? Melayu sudah sedar betapa pembohongnya Anwar. Tapi masyarakat Cina pula yang kononnya “bijak” telah ditipu secara “mega” oleh “chameleon” itu. Nasiblah! Siapa suruh percaya, kan? Padan muka..!

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama7/5/13 5:15 PTG

    wahai abg2 polis sekalian, napa anda2 hanya membiar malah menolong lg mamat bangla ni mengundi? kalian tiada perasaan syg kpd negara ka? sanggup kalian tidak bersama rakyat meghalang penipuan2 pilihanraya. d saat kalian ketakutan d serang askar sulu , siapakah yg mendoakan utk kalian ? :-(

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama7/5/13 5:20 PTG

    tak baik tuduh2... biar polis siasat dulu.. semua tu propaganda anwar.. cukup2la kena tipu..yerlah impian dah berkecai nak jadi PM..

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama7/5/13 5:25 PTG

    tipu jer semua kat atas tu.. dah kalah mcm2 lah keluar.. yang bestnya nuar dah kencing cina satu malaysia.. kesian depa ni..hebat melayu nuar.. kata nak angkat sumpah jadi PM jadi ke?.. sultan kiram dah panggil tuu..huhu

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama7/5/13 9:19 PTG

    kalau betul ada bangla undi pun tah2 depa ni undi DAP arahan majikan DAP depa. cina kan suka pakai pekerja bangla ni murah kata mereka.kui.kui.kui

    BalasPadam
    Balasan
    1. depa nie undi DAP? mcm mana depa nie dapat IC? mcm mana depa nie bleh masuk dalam daftar pemilih? DAP bleh buat ka semua nie? bukan kerajaan je ke yg bleh luluskan semua nie? tlglah PK guna OTAK...
      sapa bleh bg IC?
      sapa bleh letak nama depa dlm daftar pemilih?
      jgn pk pakai LUTUT...

      Padam
  11. Tolong baca dgn ikhlas dan hati terbuka...MENOLAK AUTA DENGAN FAKTA…

    Kecoh sekarang ni ahli parlimen Malaysia ramai yang Bukan Melayu. Aduhai.. adakah kita mengalami kerosakan minda yg parah.. DAP bertanding di kawasan Cina menghampiri majority dan lawannya adalah MCA, MIC dan Gerakan.

    Jika DAP kalah sekalipun Melayu tak akan bertambah dalam Parlimen sebab DAP lawan MCA, MIC dan GERAKAN. Malah Kemenangan Pakatan Rakyat ini menyebabkan Melayu bertambah dalam Parlimen dan DUN, saya bagi contoh:-

    Kerusi Parlimen :-
    1. Rafizi (PKR) menang vs Garu Lim (BN) - PANDAN
    2. Dr Siti Mariah (PAS) Menang vs S. Murugesan (BN) - KOTA RAJA
    3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang vs Tan Kok Eng (BN) - BDR TUN RAZAK
    4. Imran Hamid (PKR) menang vs Kong Cho Ha (BN) - LUMUT
    5. Dato Arif (DAP) menang vs Hoh Khai Mun (BN) - RAUB
    6. Kamarul Bahrin (PKR) menang vs V.S Mogan (BN) TLK KEMAMANG
    7. Khairil K. Johari menang vs Teh Leong Meng (BN) BKT BENDERA

    Kesimpulannya :
    Menang Pakatan Rakyat bermakna 7 Ahli Parlimen Melayu bertambah dalam Parlimen. Jika Pakatan Rakyat Kalah, kita akan kehilangan 7 ahli parlimen Melayu

    Kerusi DUN:-
    1. Azman Nasarudin (PKR) menang vs S. Ananthan (BN) – LUNAS, Kedah
    2. Dato Anuar Abdullah (PAS) menang vs Tan Ken Ten (BN) – KOTA LAMA, Kelantan
    3. Azan Ismail (PKR) menang vs Dato Toh Chin (BN) – BANDAR, Terengganu
    4. Tengku Zulpuri (DAP) menang vs Dato Chuah Boon (BN) – MENTAKAB, Pahang
    5. Mohd Rashid (PKR) menang vs Wong Mun (BN) - PANTAI JERJAK, Penang
    6. Dr Idris (PKR) menang vs K. Parthiban (BN) – IJOK, Selangor
    7. Amunul Huda (PAS) menang vs Teo Yew (BN)- PARIT YANI, Johor
    8. Abdullah Husin (PAS) menang vs M. Sorianarayan (BN) – PUTERI WANGSA, Johor

    Orang bertanya kepada saya bagaimana pula seorang Melayu, Ghani Othman boleh kalah dengan Lim Kit Siang. Saya katakan Ghani Othman cari penyakit. Dia bertanding di kawasan (Cina 52%) (Melayu 34%) selebihnya India. Parlimen ini dulunya adalah milik MCA.

    Kalau UMNO masih bangkitkan isu Melayu dan bukan Melayu ni. Saya nak tanya bagaimana pula Kawasan majoriti Melayu, bukan Melayu BN boleh menang. Melayu UMNO undi siapa? saya senaraikan

    1. PARLIMEN Smpg Renggam (M- 56%) Suhaizan (PAS) kalah vs Liang Teck Meng (BN)
    2. PARLIMEN Tjng Piai (M- 52 %) Dr Mahzir (DAP) Kalah vs Wee Jack (BN)
    3.PARLIMEN Batu Sapi (Islam 51%) Hamzah (PAS ) Kalah vs Tsen Tsau (BN)

    4. DUN Gurun (M- 57%) Salma Ismail (PKR) Kalah vs. Dr Leong (BN)
    5. DUN Cheka (M- 69%) Cikgu Abas (PKR) kalah vs Dato Fong (BN)
    6. DUN Gambir (M- 56%) Dato Mahfoz Mohd (PAS) kalah vs M. Aso (BN)
    7. DUN Chenderiang (M-36%, C-30%) Amani Abdullah (PKR) kalah vs Dr Mah Hang(BN)
    8. DUN Pemanis (M- 56%) Cikgu Normala (PAS) Kalah vs Lau Chin (BN)
    9. DUN Kahang (M-74%) Hamdan (PKR) kalah vs R. Vidyanathan (BN)
    10. DUN Pulai Sebatang (M-63%) Ungku Mohd Nor kalah vs Dato Tee Seiw (BN)
    11. DUN Tg Aru (Islam – 52%) Hamid Ismail (PAS) kalah vs Yong Oui (BN)
    12. DUN Bingkor (Islam 38%) Ahmad Shah (PKR) kalah vs Kennedy John (BN)
    13. DUN Merotai (Islam-53%) Ahmad Dullah (PAS) kalah vs. Pang Yuk Ming (BN)

    Masih percaya dakyah UMNO. UMNO menipu kita selama ni dengan memainkan sentiment perkauman. Sebenarnya yg merosakkan Melayu dan menggadaikan masa depan melayu adalah pemimpin UMNO.

    Hentikan main isu perkauman jika anda tak tahu fakta sebenar.

    Suhaimi Saad
    Ketua Penerangan PAS Pahang.

    BalasPadam
  12. salam semua,maaflah sbb komen ni myb xla byk fakta cam ketua penerangan PAS pahang tapi atas dasar cintakan Malaysia@Tanah Melayu saya merayu pada semua,tolonglah kekalkan keamanan negara seperti 1957 dan 1963 dulu..melayu,cina,india dan bumiputera sehati sejiwa..masih ingatkah macam mana nenek moyang kita menangis melaungkan kemerdekaan?masih ingatkah rakyat cina dan india pada masa itu yang masih miskin merayu pada melayu utk dijadikan warga negara sbb xmau balik negara asal yg masih xaman dan berjanji xkan kacau hak keistimewaan melayu?tapi kenapa skrg bila cina dah kaya, india dah bijak pegang perundangan negara, melayu dipijak dan diperguna?bukan smua yg buat macam ni cz saya slalu bincang dgn kawan2 cina saya,knapa org malaysia boleh lupa ini TANAH MELAYU..melayu xpernah halau org cina atau india malah hulur tgn slalu utk bersahabat dan membantu..org bumiputera sabah sarawak ada yg sanggup ambil anak angkat dari kaum lain bila mereka belajar di tanah air mereka..saya minta maaf semua andai apa yg ingin saya katakan ini menyakitkan kaum cina tapi ini kebenaran..ketika saya belajar di universiti dulu,kaum cina memang terkenal kedekut dan perkauman bila nota kuliah dan past year question mereka dapat tapi sorok dari kaum lain utk mereka sahaja berjaya tapi mujur ada seorg kawan saya ni yg hatinya mula tertarik pada Islam lepas saya slalu bawa dia ke ceramah agama,dia yg bagi kami nota dan past year ques yg kaum cina dapat dari senior mereka..saya yakin ramai lagi pelajar sluruh malaysia alami perkara yg sama kan..bukan saya katakan semua cina mmg sangat utamakan perkauman..tak semua..kebanyakkannya golongan berada yg suka menindas golongan miskin..

    saya harap semua baca dan berfikir sekejap bukan berdasarkan PARTI POLITIK..sebab saya tengok semua parti pun salah..semua parti pun korup..tipu kalu dalam pakatan xde rasuah coz saya pernah berada di dalam pakatan..yang bersih hanya PAS insyaAllah setakat ini yang saya tahu..

    oleh itu saya mencadangkan kepada seluruh rakyat malaysia:-
    BUKA MATA,MINDA DAN HATI KITA SEMULA..MARILAH MENANGIS BERSAMA SAYA..SEPERTI KATA TUAN GURU NIK AZIZ, "ambo malu dengan Rasulullah"..SEBAIK SAHAJA BACA AYAT 2 DAN NIK AZIZ TIDAK MAHU JADI MB KELATAN,TAHULAH SAYA,KITA KEHILANGAN SEORG PEJUANG YG BENAR2 BERSIH.LIHAT SAHAJA MUKANYA KITA DAH TAHU SUCI HATINYA..TAPI DIA BUKAN NABI,DIA JUGA MELAKUKAN KESALAHAN..MAAFLAH DIA..BEGITU JUGA SEMUA PEMIMPIN KITA BUKAN NABI..MEREKA MELAKUKAN KESALAHAN..MAAFKANLAH MEREKA DAN SEBAGAI RAKYAT TANGGUNGJAWAB KITA MENDOAKAN MEREKA SEPERTI DOA ANAK KEPADA IBU BAPA YANG TERSALAH ARAH..BUKANNYA BERPERANG BERDASARKAN PARTI..KEPADA SIAPA PUN PEMIMPIN KITA DI ATAS SANA, SAYA MERAYU, BERTAUBATLAH ANDAI KALIAN ADA BERBUAT SALAH KEPADA KAMI RAKYAT MALAYSIA..MUNGKIN KAMI TAK TAU TAPI ALLAH TAU DAN DOA KAMI SEHARIAN SETIAP SAAT MENGIRINGI KALIAN DALAM TUGAS..JGN SALAHKAN KAMI ANDAI DOA KAMI MENYUSAHKAN HIDUP KALIAN JIKA KALIAN MASIH TIDAK INSAF..BERJUANGLAH SEPERTI ISLAM MELALUI RASULULLAH,PERKARA PERTAMA IALAH MEMAAFKAN,BERDOA DAN TAWAKAL..JIKA BENAR2 TERPAKSA BERTARUNG DENGAN MUSUH,GUNAKAN HIKMAH BUKAN KEKERASAN..

    satu masa dulu saya penyokong tegar BN hingga gelap hati utk terima apapun kata2 pembangkang tapi kerana budi dan akhlak yang ditunjukkan Nik Aziz dan sesetengah pemimpin PAS yang berbicara selembut sutera tapi kebijaksanaan terserlah dgn ayat2 Allah dan sunnah Nabi xpernah hilang dari lidah,lembut hati saya menyatakan,bukan PARTI pilihan saya,tapi pemimpin yang mulia...saya menyokong pemimpin yang mulia xkira dari parti mana..

    HARAPAN SAYA:- SEMOGA ALLAH TAMATKAN KEKUASAAN PEMIMPIN YANG ZALIM DAN TIDAK MAHU BERTAUBAT DAN MELETAKKAN PEMIMPIN2 MULIA DI ATAS..CUMA SATU PINTA SAYA PADA PEMIMPIN2 MULIA,JGN BEKERJASAMA DENGAN PEMIMPIN YG TERANG LAGI BERSULUH JAUH DARI SYARIAT KERANA XKAN BERJAYA BENDA YANG HALAL BILA DICAMPUR DENGAN HARAM..MUNGKIN SEBAB ITU HARAPAN XTERCAPAI..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive