Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, April 08, 2014

GAMBAR PEMANDU TRELER DIREMPUH KETIKA MENURUNKAN KENDERAAN




Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un.


Bandar Baru Uda, Johor Bahru - Seorang pemandu treler Perodua yang membawa muatan kereta baru maut dirempuh dari belakang oleh sebuah kenderaan Perodua Alza.

Dalam kejadian yang berlaku pada tengah hari tadi, mangsa pada ketika itu sedang membuka tali nak mengeluarkan kereta Perodua Myvi dari treler yang dipandunya dirempuh dengan kuat oleh kereta Perodua Alza yang dipandu oleh seorang lelaki muda cina yang dipercayai memandu sambil bermain dengan telefon pintarnya.

Mangsa maut serta merta di tempat kejadian. Pemandu Perodua Alza didapati cuba melarikan diri setelah kejadian tersebut, namun gagal apabila tayar kereta yang dipandunya itu tersangkut pada besi bahagian belakang treler.

Setelah percubaan demi percubaan, pemandu kereta tersebut akhirnya berlari keluar dari keretanya dan lari ke Bank Islam berdekatan dan dikejar oleh orang awam.

Lelaki itu berjaya ditangkap tetapi dia mengaku tidak bersalah dengan alasan dia sedang berjoging dan dia tiada kena mengena dengan kejadian itu katanya.







Pemandu Kereta Perodua Alza berbaju ungu


Al-Fatihah...


Sumber- My Media Hub | kredit foto Daily Traffic Report

tengoktvonline


12 ulasan:

  1. Tanpa Nama8/4/14 11:41 PG

    Taruk jer mamat berbaju ungu tu bwh treler n lengek..kt buat lempeng daging

    BalasPadam
  2. Banyak kemalangan angkara telefon bimbit , saman maximum 3,000 baru padan atau penjara 1 thn.

    BalasPadam
  3. Boleh plak bg alasan tgh jogging yer.hukuman qisas adlh yg paling sesuai.

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama8/4/14 2:22 PTG

    saya baru shj lalu di kawasan tersebut sebelum kemalangan berlaku, memang salah pemuda tu bermain handphone tetapi punca utama lori tersebut betul2 di laluan utama pengguna jalan raya ke BBU, tiada sebarang kon untuk memberi jarak selamat semasa kerja2 menurunkan kereta dari treler tersebut..kemalangan in harus membuka mata pada pihak yang terlibat untuk memastikan cara kerja selamat untuk mengelakkan perkara yang sama berlaku..pemuda yang di langgar harus di adili mengikut peruntukkan undang-undang.. farid from jb

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama8/4/14 3:29 PTG

    Cina memang suka langgar orang. 90% kemalangan maut adalah akibat pemandu Cina yang kurang ajar. Bila ditangkap, pura pura gila bagi mengelakkan hukuman mahkamah.

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama8/4/14 3:31 PTG

    Sepak je sampai mati, hari tu Cina sepak budak melayu, langgar Melayu sampai mati. Jom kita halau dan hapuskan Cina dari bumi Malaysia.

    BalasPadam
  7. Guna h/fon masa masa memandu wajib salah tapi treler turun kereta pun tak ambil langkah keselamatan. Sepatutnya letak kon. Banyak buat begitu bukan berhentI dibahu jln tp atas jln sebab mereka lori.

    BalasPadam
  8. kelantan kalah tapi kelantan dah buat yg terbaik sekarang selangor wakil tunggal malaysia ayuh selangor takluk asia buktikan pasukan malaysia boleh juara afc selamanya harimau malaya.

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama9/4/14 8:01 PG

    Cina cina.. kaum yang pentingkan diri sendiri

    BalasPadam
  10. pemandu alza tu kalau ikut mmg salah krn guna henpon....tp x silap lokasi tu betul2 lps trafik light..jalan tu 2 lane....disebabkan lori itu jalan jadi satu lane dan cukup merbahaya krn lps trafik light..Mmg area sibuk....Perlu ikut SOP ketika turunkan kereta. Apupun itu pendapat saya...Harap perodua tampoi beri penjelasan....

    BalasPadam
  11. kenapa kaum cina susah nak bertanggungjawab?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive