Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 25, 2009

Pas ajak rakyat berpuasa


TELUK INTAN - Pas Perak mengajak seluruh rakyat di Perak untuk bersama-sama berpuasa sunat selama tiga hari bermula Selasa sempena 1 Jamadil Akhir sehingga Khamis.

Timbalan Pesuruhjaya 2 Pas Perak, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, puasa sunat ini diadakan untuk mengajak rakyat bersama-sama Pakatan Rakyat (PR) untuk menunjukkan sokongan mereka kepada PR.

Menurutnya, puasa sunat ini juga tidak ada kena mengena dengan mogok lapar yang akan disertai oleh masyarakat bukan Islam cuma perkara ini berlaku secara kebetulan.

“Kita adakan puasa sunat ini untuk meminta supaya hak rakyat dihormati dan kita mahu tunjukkan sokongan rakyat kepada PR.

“Kita menyeru kepada semua rakyat di Negeri Perak supaya bersama-sama berpuasa sunat pada hari Selasa sehingga hari Khamis,” katanya kepada pemberita dalam satu sidang media sempena Konvensyen Pas Perak Kali ke-14 di Dewan Bandaran Majlis Perbandaran Teluk Intan (MPTI), di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya sama ada Pas menyokong mogok lapar yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat di Perak pada 26 Mei 2009 seperti yang dinyatakan oleh Setiausaha DAP Negeri Perak, Nga Kor Ming.

Menurutnya, Pas mahu bersama-sama rakyat menunjukkan kepada Tuanku Sultan mengenai hasrat rakyat yang mahu Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan tetapi kita melaksanakannya dengan cara Islam iaitu berpuasa.

Sementara itu, Pesuruhjaya Pas Perak, Ahmad Awang berkata, dalam Islam digalakkan untuk berpuasa sunat pada awal bulan dan terpulang kepada kemampuan diri masing-masing.

Mengenai penyerahan kereta rasmi Menteri Besar Toyota Camry 2.4, Nizar berkata, beliau menerima arahan pada 22 Mei daripada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri supaya menyerahkan kereta berkenaan dan telah pun berbuat demikian pagi semalam.


sinarharian

Daftar SEKARANG!!! Untuk MASA DEPAN !!!
GAJI MINGGUAN RM2000-RM5000
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
description:pas,keadilan,umno,dsai,anwar,nizar,nik aziz,najib,zambry,ismail,umno,bn,pas,pkr,dap,bukit selambau,bukit gantang,batang ai,pilihanraya kecil dun penanti,parlimen,sg.petani,kedah,perak,sarawak,polis,fru,altantuya,elizabeth wong,umno,umno,umno


Iklan di Biaqpila cuma RM20 sebulan >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive