Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mei 26, 2013

CYBER TROOPER PEMBANGKANG BERPENDIDIKAN TINGGI KATA ZAHID HAMIDI



Zahid: Apa yang menghairankan bahan-bahan yang dipaparkan kumpulan seperti Red Bean Army ini dipercayai oleh golongan profesional, teknokrat dan mereka yang berpendidikan tinggi.

DEY MACHA!!!
KALAU CYBERTROOPER PEMBANGKANG BERPENDIDIKAN TINGGI
ITU MAKNANYA APA TUAN-TUAN?

ITU MAKNANYA CYBERTROOPER PEMBANGKANG PROFESSIONAL
ITU MAKNANYA CYBERTROOPER PEMBANGKANG PIKIR GUNA OTAK
BUKAN PIKIR GUNA KEPALA LUTUT

ITU MAKNANYA BAHAN-BAHAN YANG DISIARKAN TIDAK BOLEH DIPANDANG SEBELAH MATA
ITU MAKNANYA KANDUNGAN YANG DISIARKAN DIPIKIR OLEH ORANG BERILMU
DAN...
ITULAH BEZANYA CYBERTROOPER PEMBANGKANG DENGAN CYBERTROOPER UMNO
PASAI TU SEMUA ORANG BIJAK-BIJAK TAK MASUK UMNO
KAH! KAH! KAH!


Zahid – Kerjasama kawal penyaluran kandungan langgar peraturan di media sosial


BAGAN DATOH- Kementerian Dalam Negeri (KDN) melalui Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) serta Cyber Security Malaysia untuk mengambil langkah segera membanteras penyaluran kandungan menyalahi undang-undang dalam media sosial oleh kumpulan ‘tentera siber’ tertentu.

Menterinya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata langkah segera itu bagi memastikan maklumat yang disampaikan oleh individu atau kumpulan siber menerusi pelbagai media sosial seperti Facebook, Twitter serta blog adalah telus dan benar.

“Apa yang menjadi rungutan adalah kandungan laman sosial dan blog termasuk oleh kumpulan Red Bean Army adalah kerana kandungan itu menyentuh perkara yang termaktub dalam Akta Hasutan dan (isu) perkauman yang sensitif serta bersifat fitnah (iaitu) terkeluar daripada prinsip undang-undang,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau mengulas laporan akhbar hari ini mengenai tindakan pelbagai pihak menggesa kerajaan bertindak tegas memerangi anasir jahat di laman siber seperti ‘Red Bean Army’ yang menggugat keharmonian rakyat berbilang kaum di negara ini.

Pihak berkenaan turut mendesak pihak berwajib meminda Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 bagi menyekat fitnah dan hasutan yang cuba dipromosikan kumpulan siber berkenaan.

Ahmad Zahid berkata dasar mengenai media sosial yang dicetuskan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak adalah untuk memberi kebebasan dan pendapat termasuk penubuhan ‘cyber troopers’ oleh parti politik dan pihak tertentu.

Bagaimanapun beliau berkata prinsip dan dasar itu sewajarnya dihormati berlandaskan tanggungjawab kepada negara serta undang-undang dan ia tidak sepatutnya disalahguna.

“Ini yang cuba kita elakkan. Kita mahu SKMM dan Cyber Security Malaysia dapat mengambil tindakan, bukan kerana kewujudan kumpulan ‘cyber trooper’ seperti ‘Red Bean Army’ tetapi disebabkan oleh kandungan di dalam media social berkenaan yang dikendalikan mereka,” katanya.

Beliau berkata 85 peratus pengendali media baharu di negara ini dikendalikan pihak pembangkang media sosial negara ini tanpa sekatan dibuat oleh pihak kerajaan.

Apa yang menghairankan bahan-bahan yang dipaparkan kumpulan seperti Red Bean Army ini dipercayai oleh golongan profesional, teknokrat dan mereka yang berpendidikan tinggi, katanya. – Bernama

abnxcess

NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA? P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

12 ulasan:

  1. bang nuar, bang nuar? bang nuar suka nyanyi lagu bangau oh bangau ye?

    BalasPadam
  2. nik aziz kata umno dah mati pucuk,,,,apa ye perkataan selepas pucuk ooooooooooo pimpinan

    BalasPadam
  3. azhar idrus terus pachak

    BalasPadam
  4. Achtung! Des brusso SePhyR compagnie is stupido vereenigde oost outdated compagnie, komakan sushi et latte, watchee TV3, rudeo Utusanch
    onlee otokai sujadi Al Beruki waste expresso......

    "Hei macai, ko cakap ape ni"

    "Aku cakap Jerman lah, ko rang UNO tak pgi skolah ,,,ko orang mane paham ,aku belajor tinggi sampai skolah atap tau..."Dari Aku Green Pistachio.

    BalasPadam
  5. hang punya cybertropper jenis penipu and bodoh bangang blogger semua jenis cari makan bukan nya cari kemuncakan ilmu citarasa

    BalasPadam
  6. Tak cukup dengan TV 3 Suku dan Utusan Meloya, . . .media internet yg digunakan PR pun hendak dikawalnya. Cerita pasal mengugat keharmonian kaum pula. . . . ,itu semua kerja macai UMNO. TV 3 Suku dan Utusan Meloya hari hari menghasut tu apa hal pulak? Akhir zaman. . .orang jahat tuduh ( fitnah ) orang lain yg buat jahat.

    BalasPadam
  7. ane yarema kacy jalu jema
    aku cakap bangla daaa

    BalasPadam
  8. bak kata ironman laa..."An intelligence agency that FEARS intelligence? Historically, not awesome."

    yg org umno takut sgt dgn org pandai dalam PR ni apa pasal? umno kuat kencing ke?

    BalasPadam
  9. semua orang kencing, kau berak tak kencing?

    BalasPadam
  10. Ini statement nk kasi block web bloggers propakatan
    Please jgn kasi hariku jadi mega mandom di afternoon menteri takubin
    aku loya nak muntah darah baca utusan...
    Lagi pulak statement jenis jantan telur pecah macam bn macaians...
    Seksa mental wooo...kahkahkah!

    BalasPadam
  11. pak zahid !!oii!!pak zahid!!kamu ni mudah lupe ke!!?.janganle meghapu tak tentu hala!!kalau pelupe bior teman ingatkan,pak mahaguru kome kate yang bodoh dunggu tu memang dok dalam umno,yang choghodek pandai,pintar masuk nun belah pas/pr.

    BalasPadam
  12. tiada nilai statement zahid hamidi.just shutup because the more u open your mouth the more we know how tiny your brain is.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive