Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Disember 09, 2013

KETUA MENTERI MELAKA ANGKUH?

PKR: Ketua menteri Melaka 'angkuh'
7:35PM Dis 8 2013

   Ketua Angkatan Muda PKR (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata kenyataan Datuk Idris Haron berhubung kesediaan untuk memaafkan pengundi Cina kerana tidak menyokong BN menunjukkan sikap angkuh ketua menteri Melaka itu.

Shamsul berkata, kenyataan Idris itu menunjukkan bahawa BN sememangnya menyalahkan pengundi Cina atas prestasi mereka yang merosot dalam pilihan raya umum lalu.

“Kenyataan Idris ini jelas menunjukkan beliau setuju bahawa masyarakat Cina wajar dipersalahkan atas kegagalan BN mendapatkan majoriti dua pertiga di Dewan Rakyat,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata tempoh pentadbiran BN yang lama memberi gambaran bahawa ia tidak dapat dikalahkan sehingga menghasilkan “pemimpin angkuh” seperti Idris.

MP tersebut yang merampas kerusi Bukit Katil dari penyandangnya, bekas ketua menteri Datuk Seri Ali Rustam berkata, Pakatan Rakyat berjaya meraih 52 peratus dari undi popular yang terdiri dari masyarakat pelbagai kaum.

Beliau mengulas kenyataan Idris pada Jumaat lalu yang menyebut bahawa beliau sedia memaafkan pengundi Cina walaupun golongan itu tidak menyokong BN.

malaysiakini

3 ulasan:

  1. Orang punya pasal nak undi siapa pun.

    BalasPadam
  2. bodohnye..

    BalasPadam
  3. Statement politik gila.maaf lepas tu....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive