Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Jun 10, 2017

PASUKAN PEGUAM ANWAR AKAN BERLEPAS KE UK AMBIL DOKUMEN


Lanjutan dari dakwaan Sarawak Report bahawa Claire Brown melihat dokumen yang menunjukkan pembayaran Najib kepada Shafie menggunakan dana 1MDB untuk memastikan Datuk Sri Anwar Ibrahim didapati bersalah dalam kes liwatnya, pasukan peguam Anwar diketuai N Surendren akan berlepas ke UK dalam jangka masa terdekat untuk mendapat semua dokumen yang berkaitan.

Dokumen ini yang dipercayai dibekalkan oleh seorang bekas pegawai kanan SPRM kepada portal pembocoran maklumat kerajaan itu penting untuk digunakan untuk menyokong rayuan Anwar bagi membatalkan sabitan hukuman yang dijatuhkan ke atas beliau oleh Mahkamah Persekutuan pada tahun 2015.

Penting untuk pasukan peguam Anwar ke London kerana dalam pendedahan itu, Sarawak Report tidak menyertakan sekali dokumen yang dimaksudkan itu. Sekalipun dokumen itu disertakan, ia tidak asli kerana di muat turun dari Internet, sebab itu perlu untuk pasukan guaman Anwar terbang ke London dan mendapatkan dokumen itu sendiri.

Sekalipun dimaklumkan ia adalah 5 hakim Mahkamah Persekutuan dan 3 hakim Mahkamah Rayuan sebelumnya yang membuat keputusan untuk menyabitkan Anwar dengan kesalahan tersebut (bukan Shafie), tapi jumlah pembayaran dalam jumlah yang besar tersebut sudah tentu menimbulkan tanda tanya yang besar.

Apatah lagi, Shafie bertindak sebagai pendakwaraya dalam kes Anwar semasa di peringkat Mahkamah Persekutuan setelah pendakwaraya yang mengendalikan kes tersebut, Datuk Yusof, bersara awal.

suarapakatanharapan

21 ulasan:

  1. Aku dh agak HAKIM HAKIM MUNGKIN TERLIBAT KONSPIRASI PENJARAKAN ANWAR IBRAHIM.NA'UZUBILLAH.UGAMA APAKAH HAKIM HAKIM MELAYU NI SANGGUP JUAL MARUAH DIRI DEMI DUIT HARAM.IKUT LAH MAMAK KELING YANG AKAN BAWAK ANDA KE API NERAKA.TAUBATLAH HAKIM HAKIM YANG TERLIBAT.

    BalasPadam
  2. Ni Hakim Hakim yang bodoh macam keldai dah....mereka lupa cerita keldai dizaman nabi musa..a.s...jawab LA nantii

    BalasPadam
  3. Saya berharap agar para peguam DSAI akan berjaya di dalam misi mereka. Dengan memperolehi dokumen dokumen tersebut hendak nya segala kerja kotor oleh si Mamak akan meletup. Andai kata ia nya berlaku di mana kan para hakim nak letak muka mereka. Ingat bahawa kebanyakan para hakim akan di tempat ke ke Neraka, di kala itu segala wang sogokan sudah tidak berguna lagi. Doa mereka yang di aniaya kerap di perkenan kan oleh ALLAH, cuma nya lekas atau pun lambat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Neraka tak nampak. Org tak takut. Duit nampak. Orang berebut2 nak duit.

      Padam
    2. Masa meliwat lubang taik tak nampak neraka jahanam. Lubang taik nampak. Berebut2 nak lubang taik.

      Padam
  4. Sedih dengan apa yg berlaku. Jika benar berlaku seperti didakwa.... Jika pendakwa .... Hakim boleh di pengaruhi oleh Pemimpin yg melantik mereka ..... maka... jahanamlah kita semua.
    Tidak keterlaluan jika kita mohon Allah beri balasan setimpal kpd yg bersalah dan Allah selamatkan merela teraniaya .... jika ada..

    BalasPadam
  5. Yang musykilnya napa ya mantan kpn ni yg beria2 mula2 kata kaun tutup la ni takut bole jejas negara n ada motif tetntu. Banding dgn mantan kpn2 yg lain yg ni mmg ada musykil sikit. Napa ya. Kalau tgk pada senario lepas satu cite satu cite kuar agaknyq lepas ni akan ada cite yg lebih besor yg akan meletop. Sr tkkan lah suka2 buka cote ni.

    BalasPadam
  6. Sedih dengan apa yg berlaku. Jika benar berlaku seperti didakwa.... Jika pendakwa .... Hakim boleh di pengaruhi oleh Pemimpin yg melantik mereka ..... maka... jahanamlah kita semua.
    Tidak keterlaluan jika kita mohon Allah beri balasan setimpal kpd yg bersalah dan Allah selamatkan merela teraniaya .... jika ada..

    BalasPadam
  7. Ingatlah akan janji Allah SWT bahawa setiap kejahatan walau sebesar zarah sekali pun akan timbul juga akhirnya dan ditimpakan pembalasan yang pedih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. akan tiba juga masanya peliwat penipu ditimpakan azab yg pedih sbb Allah sngt benci dn murka dngn kaum nabi Luth.

      Padam
  8. Tuang hj ptesideng tak akan percaya dengan cerita ini. Tuang hj presideng udah ada 4 saksi. Kah3

    BalasPadam
  9. Main kotor yerrrr....
    Tak takut masuk neraka yerrrr...
    Kulit muka dah tebal tak makan dek api neraka yerrr...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Main lubabg taik yerrr...
      Tak takut masuk neraka yerr...
      Kulit muka dah kering mcm jerangkong akibat kuat main lubang bontot dan menipu.
      Tak tau malu yerrr..
      Ngeh ngeh ngeh..

      Padam
  10. Itu amaun wang yang dibayar kepada Shafee, jumlah yang dibayar kepada hakim-hakim yang membicara dan membuat keputusan, setakat ini masih lagi misteri. Tidak mungkin hakim-hakim itu semua melopong saja. Kesemua mereka yang terlibat itu adalah musang berjanggut.

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama11/6/17 2:19 PG

    kalau dah kaki buntut lubang taik akhirnya terima pembalasan Allah didunia lg.. apa peguam2 bahalol tu semua buat.. mkn gaji buta ke.. yg diorg cuba buktikan liwat tu suka sama suka bkn paksaan.. suka sama suka ke paksaan ke ttp main lubang taik.. pengikut pun dah jd mcm taik pemikiran mrk.. mmg la kaki lubang taik ramai di msia ni cuma mrk ni malu2 nak mengaku cuma skrg lgbt dah brani nak bersuara nak kan hak mrk main lubang taik.. kaum nabi luth nak bumi ni di terbalikan kan ke? mengaku islam tp main lubang taik guna nama tuhan tak malu ke? kalau setakat sorg je kata dia kaki buntut blh la tak caya ini smpi dunia pun dah iktiraf sbg homo.. tak plak dia menafikan dia kaki buntut.. dgn penganut blh la ko gebang sbb kepala penuh ngan taik..

    BalasPadam
  12. sperma anuar 4cm dalam bontot mangsa camna pulak...bukti yg sampai sudah gagal disangkal barisan peguam hebat anuar..

    BalasPadam
  13. Baik kau diam anon 219 itu lebih baik dari kau bercakap dalam bulan puasa, beristigfarlah.

    BalasPadam
  14. Survival perjuangan umno sekarang hanyalah demi lubang jubur saiful shj..bagaimana dgn agenda memperjuangkan rakyat yng dizalimi dan ditindas oleh aparat korup?tiada! Yng penting perjuangan mereka adalah tentang lubang jubo shj!!

    BalasPadam
  15. Nuar & Parti Kencing Rakyat memang suka kencing rakyat....Tan Sri Shafie Abdullah tu peguam pendakwa dan bukannya barisan hakim-hakim yang menjatuhkan hukuman keatas kes liwat Nuar tu.

    Memanglah tugas peguam pendakwa sedaya boleh untuk memenangi kes itu.

    Takda bukti dan tuduhan liar mengatakan bahawa Shafie membayar hakim-hakim untuk menyebelahi beliau...Fitnah berniat jahat!

    BalasPadam
  16. Semasa perbicaraan kes liwat Nuar..sampel air mani DNA Nuar dijumpai dalam bontot Epul...nak nafi apa lagi?...Ia laporan hasil ujian oleh doktor bertauliah....buat apa salahkan Shafie Abdullah,dia cuma jalan tugas mewakili anak guamannya sahaja.

    BalasPadam
  17. Yang disibukkan duit... duit.. duit.. DNA dan sperma yg ada dlm epul tak ade yg nak argue.. itu lah fakta kes.. bukan duit yg dibayar pd peguam.. bagi senarai saksi alibi berjela2 tapi tak pulak panggil... bila bagi keterangan.. habuk pun tak de kaitan dgn kes... lepas tu takut kena cross examine.. ppoooddaahh..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive