Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, September 26, 2017

SURAT RAFIZI BUAT LEMBU NFC MENGAMUK


Assalamualaikum wbth

Ke hadapan Dato' Seri Salleh Ismail yang dikasihi
Saya ada terbaca berita mengenai keluhan Dato' Seri yang menghubungi Berita Harian sekitar jam 7 malam tadi kerana Dato' Seri belum menerima cek dari saya.

Saya ada sertakan petikan skrin dari Berita Harian sebab saya khuatir Dato' Seri ingat saya memfitnah Dato' Seri. Kalau Dato' Seri failkan saman terhadap saya sekali lagi kerana berita ini, nanti Dato' Seri kena bayar peguam yang mahal untuk menguruskan kes saman yang baru itu.




Saya minta maaf kalau sedikit kelewatan beberapa jam itu begitu meresahkan Dato' Seri sehingga mendorong Dato' Seri menghubungi wartawan (Rafidah) selepas waktu kerja biasa. Lagi pun saya tengok Rafidah telah pun menghubungi salah seorang peguam saya (En Razlan Hadri) yang telah mengesahkan bahawa saya telah menyerahkan cek kepada peguam saya. En Razlan juga telah pun memaklumkan Rafidah yang cek itu akan disampaikan kepada peguam Dato' Seri esok.

Semasa saya dan peguam saya berbincang mengenai kepada siapa saya patut menulis cek berjumlah RM306,999.18 itu, saya dinasihatkan untuk menulisnya kepada peguam Dato' Seri yang berbulan-bulan kononnya tidak dapat mencari saya. Padahal saya tiap-tiap hari ada buat #liveFB. Pusat Khidmat saya pun terbuka sepanjang minggu tetapi peguam Dato' Seri ini tidak dapat cari saya seperti mana pihak berkuasa tidak berjaya mencari Jho Low.

Mungkin sebab muka saya ada iras Cina sedikit dan saya pun tembam-tembam juga, agaknya kerani dari firma peguam Dato' Seri tersalah cari Jho Low!

Mulanya saya mahu membayar kesemua RM306,999.18 itu kepada Dato' Seri. Saya pun bersimpati dengan Dato' Seri. Setiap kali kita bertemu di mahkamah, Dato' Seri nampak murung sekali.
Saya tak salahkan Dato' Seri kerana bebanan hidup kebelakangan ini sangat menekan. Saya yakin Dato' Seri juga ada terkesan dengan GST, tambah-tambah dalam keadaan perniagaan Dato' Seri tidak begitu baik. Saya tahu pasaraya di Singapura itu ditutup dan mungkin juga perniagaan-perniagaan lain.

Oleh kerana saya memang tidak setuju dengan pengenalan GST sekarang, saya harap Dato' Seri bersabar selagi kita tidak menukar kerajaan kerana selagi itulah kita kena bayar GST.
Hati saya memang mahu membayar kesemua RM306,999.18 kepada Dato' Seri.
Kemudian barulah peguam saya mengingatkan bahawa RM306,999.18 bukan semuanya milik Dato' Seri.

Mengikut notis mahkamah yang peguam Dato' Seri tampal di pintu rumah saya minggu ini, hanya RM150,000 yang perlu dibayar kepada Dato' Seri (beserta faedah).
RM50,000 lagi (beserta faedah) sebenarnya diarahkan dibayar kepada NFC. Saya pun tidak ingat berapa lagi wang baki dari RM250 juta yang belum dibelanjakan yang telah dipulangkan kepada kerajaan, tetapi jumlah yang dibelanjakan untuk membeli kondominium dan harta lain adalah lebih dari RM50,000.

Jadi wang RM50,000 ini diperlukan oleh NFC untuk membayar balik wang rakyat yang sudah dibelanjakan tetapi NFC masih berhutang dengan rakyat Malaysia.

Baki RM100,000 lagi adalah jumlah khusus untuk dibayar kepada peguam-peguam Dato' Seri. Saya tahu peguam Dato' Seri tidak mengambil kes ini secara percuma seperti peguam- peguam saya.
Untuk meringankan beban kewangan Dato' Seri yang sudah banyak (dengan GST dan lain-lain), saya kena pastikan wang RM100,000 ini sampai kepada peguam.

Daripada menulis 3 cek yang berasingan kepada 3 pihak, saya telah menulis kesemuanya kepada peguam Dato' Seri yang bernama Khalek Awang itu. Saya telah meminta peguam saya Siau Sun & Michele untuk berhubung dengan peguam Dato' Seri supaya cek dapat diserahkan secepat mungkin. Saya ingat agaknya dengan cara itu juga peguam Dato' Seri boleh belajar kaedah yang lebih mudah untuk menghubungi saya iaitu melalui peguam masing-masing.



Itu pun saya agak keberatan untuk menulis cek sekaligus kepada peguam Khalek Awang kerana saya ingat Dato' Seri mungkin lebih memerlukannya. Tetapi saya tidak mahu menyusahkan Dato' Seri takut-takut Dato' Seri ingat wang kepada peguam atau NFC boleh digunakan sesuka hati. Saya takut Dato' Seri terbelanja wang yang milik NFC atau peguam Dato Seri untuk menternak lembu, seperti dulu Dato' Seri terbelanja wang RM250 juta untuk membeli kondominium.

Saya harap menjelang jam 7 petang esok Dato' Seri dapatlah cek itu. Saya harap kalau Dato' Seri gembira pun jangan sampai tidur dengan cek itu.

Satu perkara lagi, ada kawan saya di Pandan tanya sama ada Dato' Seri sudah bayar kesemuanya wang RM250 juta yang diambil untuk bela lembu dahulu. Kata kawan saya, kalau Dato' Seri cepat-cepat bayar, boleh juga kami gunakan wang itu untuk kurangkan GST atau kurangkan harga petrol.
Kalau boleh Dato' Seri bayarlah sebelum pukul 7 petang esok, saya bimbang kawan saya itu akan sawan dan mula menelefon wartawan Berita Harian kerana belum menerima RM250 juta milik rakyat itu.

Baiklah Dato' Seri anak saya sudah marah kerana saya sibuk menulis surat kepada Dato' Seri. Katanya dulu saya selalu tiada di rumah kerana mencari lembu di dalam kondominium-kondominium di Bangsar. Sekarang masih lagi berpusing-pusing dengan kes lembu ini.
Sampaikan salam kepada anak-anak Dato' Seri juga.

Sampaikan salam hormat dan simpati kepada Dato' Seri Shahrizat Jalil kerana beliau masih terpaksa bekerja pada umur ini walaupun dipencenkan sejak tahun 2008 lagi. Namun dalam keadaan serba GST ini, kita boleh bernafas lega sedikit kalau isteri kita ada pendapatan tetap. Lebih-lebih lagi Dato' Seri Shahrizat dapat gaji menteri tiap-tiap bulan.

Sehingga kita ketemu lagi minggu depan di Mahkamah Rayuan kerana mahkamah akan memutuskan permohonan rayuan saya membatalkan keputusan yang berpihak kepada Dato' Seri.
Jika saya menang, In Sha Allah saya akan menampal notis tuntutan sebesar pintu rumah di pintu pagar rumah Dato' Seri untuk membayar kembali jumlah RM306,999.18 ini.

Saya bergurau sahaja. Saya yakin jika pun Dato' Seri diarahkan mengembalikan wang itu minggu depan, seminggu dapat merasa wang itu bolehlah mengurangkan beban beberapa sen membayar GST untuk minggu ini.

Saya mendoakan Dato' Seri sekeluarga bahagia dan kekal sampai bila-bila.

Yang benar

Rafizi
25 September 2017
1130 malam
PS: Dato' Seri masih menjual daging lembu di Meatworks? Kalau masih ada, ingat nak singgah belanja Tun Mahathir minggu depan.


Sumber

3 ulasan:

  1. LEONARDO DORA | Halo, Adakah anda sedang mencari Kewangan / Pemberi Pinjaman yang sah dan dipercayai? Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, syarikat dan syarikat dalam terma dan syarat yang jelas dan difahami. Kami menyalurkan apa-apa jumlah pinjaman ke mana-mana destinasi jadi hubungi kami hari ini untuk mendapatkan pinjaman segera hari ini. Hantar kami e-mel kepada: (leonardodorafinance@gmail.com)

    BalasPadam
  2. Adakah anda memerlukan pinjaman cepat dengan kadar faedah yang relatif rendah serendah 2% ?, cari lagi kerana Linda Moore Firma Pinjaman menawarkan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang e.t.c. tidak kira nilai kredit anda. Firma Pinjaman Linda Moore dijamin memberi perkhidmatan kewangan kepada pelanggan kami di seluruh dunia. Dengan pakej pinjaman yang fleksibel, pinjaman boleh diproses dan dipindahkan kepada peminjam dalam masa yang sesingkat mungkin, hubungi pakar kami untuk nasihat dan perancangan kewangan jika anda memerlukan pinjaman cepat. E-mel: lindamooreloans@gmail.com atau WHATSAPP: +19292227999.

    BalasPadam
  3. Nama saya Marymomah dari Malaysia, saya mahu menggunakan media ini untuk menasihati semua orang, saya menjadi mangsa penipuan di tangan pemberi pinjaman, saya menipu RM90.000 kerana saya memerlukan pinjaman RM250.000 untuk membayar perbelanjaan perubatan & hutang pembayaran Saya hampir mati, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi dan anak-anak saya berada di hospital untuk operasi.

    Semua ini berlaku pada bulan Julai 2020, sehingga saya bertemu dengan seseorang Sarnia Devina dalam talian melalui e-mel: reddevina@gmail.com yang memberi keterangan mengenai pemberi pinjaman SYARIKAT PELABURAN PINJAMAN MRS PROMISE SOLEDAD jadi saya membuat pertanyaan dan dia memperkenalkan saya kepada ibu yang baik JANJI SOLEDAD yang akhirnya menolong saya mendapatkan faedah rendah RM250.000.00 pinjaman tanpa jaminan 2% di SYARIKAT PELABURAN PINJAMAN SOLEDAD

    Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih, Puan PROMISE SOLEDAD, semoga Allha terus memberkati anda, Puan PROMISE SOLEDAD atas kejujuran dan perbuatan baik anda.

    Saya menasihati sesiapa yang memerlukan pinjaman segera harus segera menghubungi SYARIKAT PELABURAN PINJAMAN SOLEDAD

    e-mel syarikat: promisesoledadloancompany@gmail.com
    dan anda juga boleh menghubungi nombor whatsApp ibu yang jujur ​​+17606780093
    Anda boleh menghubungi saya juga ladymarymomah@gmail.com

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive