Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Januari 11, 2018

'JIka Anwar banduan, kenapa PM jumpa dengannya?'


Jika Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah seorang banduan, mengapa perdana menteri Malaysia menemuinya, soal peguam kepada bekas ketua pembangkang itu.

N Surendran merujuk kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed yang menggambarkan Anwar sebagai banduan susulan tindakan pihak penjara melarang Tun Dr Mahathir Mohamad menemui anak guamnya itu.

"Sekiranya beliau hanya seorang banduan, mengapa perdana menteri Malaysia melawatnya," soal Surendran.

November lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melawat Anwar selepas ketua umum PKR itu menjalani pembedahan di Hospital Kuala Lumpur.

Menyifatkan tindakan Nur Jazlan sebagai "memalukan dan terdesak oleh seorang menteri junior", Surendran juga mendakwa ia mendedahkan ketakutan Umno terhadap Anwar.

"Itulah yang Umno rasakan perlu menggelarnya sebagai banduan yang hanya mendedahkan ketakutan Umno terhadap Anwar sebagai lawan politik," katanya.

Tambahan pula, Surendran mendakwa tiada seorang di Malaysia menganggap Anwar sebagai "banduan" melainkan menganggap beliau sebagai seorang "tahanan hati nurani".

"Sabitan dan pemenjaraannya telah menerima kutukan yang meluas di dalam negara kita dan di seluruh dunia. Pertubuhan Bangsa-Bangsa, organisasi dan individu terkenal di seluruh dunia menganggap pemenjaraan beliau adalah salah dan menggesa pembebasannya tanpa syarat.

"Bahkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, melalui Kumpulan Kerja Penahanan Arbitrari menyebut pemenjaraan Anwar dilakukan sewenang-wenang dan mendesak pembebasannya segera," tambahnya.

Beliau juga menegaskan bahawa faktor Anwar terus mempengaruhi perbincangan mengenai Pilihan Raya Umum Ke-14.

"Selain menafikan lawatan Mahathir untuk bertemu Anwar, menggelarnya sebagai banduan adalah lebih buruk lagi," katanya.


Mengulas mengenai keputusan pihak penjara tidak membenarkan lawatan Mahathir semalam, Nur Jazlan dilapor berkata bahawa Anwar, sebagai "banduan", masih tertakluk kepada peraturan penjara.

Anwar menjalani pemulihan selepas melakukan pembedahan di Hospital Rehabilitasi Cheras di Kuala Lumpur.

Bekas pemimpin pembangkang itu menjalani hukuman penjara selama lima tahun kerana kesalahan liwat yang didakwanya merupakan konsipirasi politik.


Read more at https://www.malaysiakini.com/news/408333#TEuyo9A0RGXKUFbD.99





6 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kami sekeluarga tak lupa mengucapkan puji syukur kepada ALLAH S,W,T
      dan terima kasih banyak kepada AKI atas bangtuan nomor togel.nya yang AKI
      berikan Keputusa Toto Magnum 4D (3203)alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
      dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
      ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
      allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
      kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
      sekali lagi makasih banyak ya AKI bagi saudara yang suka main togel
      yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi AKI SOLEH,DI NO Cll (082-313-336-747)
      insya allah anda bisa seperti Saya menang togel 227
      juta, wassalam.
      dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri.
      Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini

      1"Dikejar-kejar hutang
      2"Selaluh kalah dalam bermain togel
      3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel
      4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat
      5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
      tapi tidak ada satupun yang berhasil..

      Solusi yang tepat jangan anda putus asah.AKI SOLEH akan membantu
      anda semua dengan Angka ritwal/GHOIB:
      butuh angka togel 2D 3D 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
      100% jebol
      Apabila ada waktu
      silahkan Hub: AKI SOLEH DI NO: Cll (082-313-336-747)
      KLIK DISINI ( RAMALAN*ANGKA*TOGEL*HARI*INI )
      Atau Chat/Tlpn Di WhatsApp (WA)No WA AKI :082-313-336-747
      KLIK DISINI ( INFO PESUGIHAN PUTIH HALAL )
      ADA JUGA JENIS INFO PESUGIHAN&NOMOR TOGEL/DLL
      ANGKA GAIB: SINGAPURA
      ANGKA GAIB: HONGKONG
      ANGKA GAIB; KAMBODIA
      ANGKA GAIB; TOTO MALAYSIA
      ANGKA GAIB; KEPUTUSAN TOTO MAGNUM
      ANGKA GAIB; TOTO KUDA LARI
      ANGKA GAIB; KAMBODIA
      ANGKA GAIB; SYDNEY
      ANGKA GAIB; LAOS

      Padam
  2. Assalamualaikum siapa tau bisa membantu anda. Dan aku mau cerita kisah nyata dalam kesuksesan aku selama ini. Aku dulu anak petani 3 bersaudara aku anak ke 3, 3tahun lalu orang tuaku pusing karna banyak hutangnya gara-gara aku di sekolahkan sampai lulus kuliah, tapi aku diam2 mencari cara supaya semua hutang orang tuaku bisa terlunasi. Waktu itu aku buka-buka facebook aku dapat website https://pesugihanputihislamia.blogspot.co.id/2018/01/pesugihan-putih-islami-uang-ghaib.html?m=1. aku buka di google. Alhamdulillah sekarang orang tuaku tidak punya beban lagi sama orang. Awalnya memang takut hubungi nomer beliau karna kata orang larangan agama. Setelah dengar arahan mbah suroto ternyata bukan juga jalan sesat. Tergantung keyakinan dan kepercayaan saja. Banyak pilihan di berikan yaitu Dana Hibah, penglaris usaha dagan, dana ghaib, anka ghaib togel, jampi pelet, dll tergantung dari keyakinan kita juga dan tidak ada namanya tumbal. Mungkin ada teman mau hubungi langsung beliau ini nomer WhatsApp nya 0822 9127 7145 terima kasih..




    BalasPadam
  3. Assalamu alaikum Nama saya Surwanto seorang TKW dari HONGKONG ,memohon maaf yang ada di room ini bila kata2 saya ada yang salah,namun tujuan saya di sini hanya ingin berbagi cerita kepada para rekan2 saya yang jadi tkw di negeri orang, hidup di negeri orang memang amatlah susah,gaji pas2an,makan'pun ala kadarnya,namun apa boleh buat demi mencukupi kebutuhan keluarga yg ada di kampung,mau tidak mau saya harus menjalani semua penderitaan itu,namun syukur alhamdulillah berkat kerja keras dan doa saya slama ini alhamdulilah di terkabulkan ,meskipun jalan ini di larang oleh agama tp mungkin inilah satu2nya jalan untuk merubah nasib hidup saya,secara kbetulan saya lihat di internet tentang seseorang yg bisa mengubah nasib Menjadi lebih baik dengan jalan pemasangan angka togel, dan juga bisa Melalui Dana ghoib ..... saya beranikn diri menempuh jalan itu dan ternyata apa yg di berikan oleh Abah MAHADANA betul-betul terbukti dan saya menang 344jt,saya sangat bersyukur atas rezeki yg sy daptkan itu,ini bukan hanya sekedar cerita tp ini kenyataan.Jadi bagi saudara2 saya yg masih jd tkw ataupun yg lagi dalam kesulitan jangan takut menghubungi beliau Di 0853-4288-2547/ +628-5342-882-547 krna sy sudah membuktikannya,wassalam

    BalasPadam
  4. Sy tidak tau apa ini cara kebetulan saja atau gimana. Yg jelas sy berani sumpah kalau ada ke bohongan sy sama sekali. Kebetulan saja buka internet dpt nomer ini +6282354640471 Awalnya memang sy takut hubungi nomer trsebut. Setelah baca-baca artikel nya. ada nama Mbah Suro katanya sih.. bisa bantu orang mengatasi semua masalah nya. baik jalan Pesugihan dana hibah maupun melalui anka nomer togel. Setelah sy telpon melalui whatsApp untuk dengar arahan nya. bukan jg larangan agama. Tergantung dari keyakinan dan kepercayaan saja. Biarlah Orang pada ngomong itu musrik hanya tuhan yg tau. mungkin ini salah satu jalan rejeki sy. Syukur Alhamdulillah melalui bantuan beliau benar2 sudah terbukti sekarang. Amin

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive