Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mei 03, 2019

BERHIMPUN HANYA UNTUK POLITIK, ISLAM SEBENAR TAK DIAMALKAN PUN




Mana-mana individu atau kumpulan yang menganjur, akan hadir dan yang sokong Himpunan Ummah pada Sabtu ni hanya golongan yang tak de kerja dan hanya buat kerja yang mengarut dan sia-sia je. Tuduhan yang dibawa mereka dengan mengatakan kedaulatan Islam sedang diruntuhkan adalah tidak benar dan hanya mainan persepsi puak-puak ni je.

Tak nampak ke usaha kerajaan PH selama ni yang bersunggunh nak benteras rasuah disetiap agensi, dikalangan pemimpin politik dan pemimpin kerajaan terdahulu. Bila indeks rasuah berkurangan barulah  negara ekonomi boleh dipulihkan dengan pantas, dimana pelabur yakin mereka tidak akan rugi bila melabur di Malaysia kerana gejala rasuah telah ditangani dengan baik oleh kerajaan.

Malulah sikit dengan orang Non Muslim terutamanya bangsa Cina dan India kat Malaysia ni, mereka tak pernah gunakan alasan untuk menjaga agama mereka demi tujuan politik peribadi. Jadilah ahli politik yang matang wahai pembangkang, kita dah masuk ke era MALAYSIA BAHARU. Anak muda semua dah terdidik dan mereka akan tolak pendekatan politik adu domba yang bersifat perkauman.

Kalau kat Jepun dan Korea, rakyatnya akan berhimpun sekiranya pemimpin yang mereka lantik terlibat dengan rasuah. Mereka akan bangkit berdemo sehingga pemimpin yang dikaitkan dengan rasuah tu letak jawatan. Di Malaysia lain pula caranya, pemimpin yang amalkan rasuah disokong dan dipertahankan untuk kembali berkuasa.

Apa yang jelas, umat Islam kat Malaysia ni sebenarnya kurang mengabdikan diri kepada Allah kerana  jika mereka semua fahami Islam secara mendalam, kedudukan Islam itu sendiri sebenarnya telah dijamin dan dilindungi Allah dalam apa jua keadaan. Yang perlu dipertahankan mereka adalah Iman dan Akidah mereka agar tidak terpesong dari jalan Allah.

Islam tidak akan rosak kerana agama Islam adalah Agama Allah. Manakala yang rosak adalah penganutnya kerana tidak menjaga akidah mereka sepanjang hidup di dunia. Usaha nak pertahankan Islam tu janganlah sekadar di bibir je, tapi kita kena penuhkan ilmu di dada dulu baru boleh berdakwah pada orang lain.

LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL 
ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!

45 ulasan:

  1. Malu ape bossku..

    Org cina slamba je DEMO BERSIH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama3/5/19 8:11 PTG

      Cina demo, cina pandai ambil peluang.

      Melayu amno demo, melayu amno bagi peluang bangsa lain maju selama 60 tahun dibawah pemerintahan melayu amno dlu.

      Padam
    2. bodoh macam bosskau.kau masuk hutan berkawan dengan monyet lagi bagus

      Padam
    3. Tanpa Nama4/5/19 4:57 PTG

      Yg bnyk tolong bangsa lain ialah pm ke4. Sebut jer siapa top10 tokoh bisnesman negara semuanya ada kaitan dgn pm ke4. Mgkin bangsa ini senang sikit kawtim utk kelangsungan bisnes anak2.

      Padam
    4. 457. Pm ke4 buka jalan utk Melayu masa dlm amno. Bangsa lain yg pandai ambil peluang. Jangan salah bangsa lain. Salah bangsa sendiri.

      Bangsa sendiri dlm amno pandai kayakan keluarga sendiri sj. Laat skali lebur duit gitu sj. Contoh mudah kes lembu.

      Sbb tulah pm 4 tinggalkan amno. Krana amno takkan majukan Melayu.

      Padam
  2. Tanpa Nama3/5/19 6:23 PTG

    Kerja bodoh... Ko pembangkang urusan agama Islam urusan pemerintah... Terpekik terlolong maki hamun org lain tak amal akhlak Islam ...semata2 demi politik saja bukan bangsa dan agama pun. Masa BN perintah duit rakyat dah mcm duit harta pesaka tok nenek ...PAS pula jadi balaci....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama3/5/19 6:40 PTG

      Yg balaci dah ada dalam ph pan

      Padam
    2. berjuang atas nama islam konon.tak boleh pakai

      Padam
  3. Tanpa Nama3/5/19 6:39 PTG

    Rba isu terowong isu banglo terlajak murah ramai su menteri terima rasuah isu aruah adib semua itu dah terjawab ke belum. Nak bnteras rahsuah bukan hanya pada pembangkang tapi pada semua. Banyak lagi isu dalaman ph.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau banding dengan ph,umno lagi teruk.terimala kenyataan,jgn nampak keburukan org lain saja.

      Padam
    2. Tanpa Nama4/5/19 4:54 PTG

      Umno nampak teruk era pm ke4. 22tahun memerintah dgn kukubesi ISAnya. Siapa kacau mahdey akan dikerjakan lumat-lumat.

      Sekarang di mana mantan pm ke4 kita?

      Padam
    3. Senang sahaja guna agama untuk menagih simpati . Agama itu adalah Agung cukup sempurna tp mereka yg berhimpun itu manusia yg tak faham agama .

      Padam
  4. O nak jadi orang islam yang tak ada negara macam Pelestin la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tak faham la,kenapa kauorang ni bodo sangat.

      Padam
  5. Tanpa Nama3/5/19 9:55 PTG

    PI MAMPOS LAH ADMIN!!!...BARUA DAPIGS...

    BalasPadam
  6. BODO PUNYA BLOGGER MACAI SI BANGKA
    MENTERI SYIAH DI JADIKAN RUJUKAN
    PLURALISMA MURTAD COMANGO ANUTAN DEPA
    GAY LGBT SYIAH PLURALIS JDI ANUTAN


    BODOOO BODOOO... BAILOUT TAK SUDAH SUDAH NIAGA ROTI BODO PUN LINGKUP...

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama4/5/19 12:05 PG

    Apa kesudahan cerita fitnah Najib bagi PAS 90 juta yang disebarkan oleh iblis rambut puteh kononnya dapat info dari iblis specis hitam tempatan? Mana semua iblis2 pemuja dua iblis betina ini telah lari?

    BalasPadam
  8. penyokong umnopas sembang berjuang kerana islam tapi bahasa macam taik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org Umpas mana sampai tahap pemikiranny utk politik nie... Tu pas sokong penyamun amno.. Konon penyatuan... Eloklh, si bodo dgn si penyamun... Dap klu lebih2 dlm pentadbiran, sokong benda mungkar ikut perangai amno, ko tengok la nnti...

      Padam
  9. PRU 14...

    hanya 1.7j org mlayu mnyokong PAN,BERSATU n PKR.

    3.5J cina SOLID undi DAP.

    Di bahagi 3 parti.

    550k utk PKR
    550k utk PAN
    550k utk BERSATU

    BAHAGI plk 13buah negeri

    Alamatny MENINGGAL Phancing PRU 15

    kihkihkih

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama4/5/19 1:39 PTG

    DAULAT TUANKU TMJ TERBAEK DAN TERBILANG
    SUMA ORANG ADA HAK BERCAKAP BERPOLITIK
    OTAK KUNO AJER BONTOT TERASA PANAS MEMBAHANG
    SI PEKAK DAH PANAS ALJUBORI TGGU MASA KENA JENTIK
    LEPAS RAYA SI JUBO VS PALA PEROMPAK SEPAK TERAJANG


    TUNGGUUUU...!!

    DAIM YANG DIAM DIAM BUAT TAK TAU
    RAKYAT MENYAMPAH KEPALA PEEOMPAK
    PERALIHAN KUASA TETAP AKAN BERLAKU
    TUNGGU MASA KITA NAK TEPUK KUAT2

    KIKIKIKI...

    KEPALA PEROMPAK NAK ALIH KUASA
    ALIH KUASA PADA KEPALA JUBO PENIPU
    PLURALIST MURTAD SYIAH KIAN MENGILA
    INSYALLAH KASI LINGKUP COMING PRU

    KIKIKIKIKI...

    PANJI HITAM BERKIBAR SUDAH
    KIBAR DI DLM ISTANA BOLKIAH
    NEXT PRU PANJI BERKIBAR MEGAH
    HANCUR PLURALIST MURTAD JUGA SYIAH
    BERKIBAR PANJI HITAM DI BOMI BERTUAH


    .... PANJI HITAM SUDAH MUNCUL AKAN MENGHAPUSKAN PANJI PLURALIST MURTAD COMANGO HARBI DAN SYIAH ...


    #LAWANPLURALISMASYIAHSYAHID


    SI FITNAH BERJAYA BENTUK MESIA JIJIK RASUAH...??
    RASUAH APE YANG BERJAYA DIA BANTRAS HAAHH..?
    NIAGA KEDAI ROTI PUN MELINGKUP PUNAH RANAH
    BAILOUT DUIT RAKYAT KIRA HALAL HARAMJADAH...??


    KIKIKIKI... ANAKCUCU DIBAILOUT BERATUS BILLION YG TERBARU KEDAI ROTI LINGKUP MELUTUT MINTAK DIBAILOUT BAGI KRONI PROJEK RASUAH 140 BILLION CINA DAP..??
    NIAGA NAK UNTUNG ANAKCUCU BILA RUGI BAILOUT FREEE...???PANTEKKKK LAAH..!!!

    PANTEK LA SANG FITNAH OTAK KUNO TUA
    BANGKA... RUGI BAILOUT BERATUS BILLION KIRA SUMA KASI FREEEE...



    FAKTA ORANG UTARA MME PELINGKUP NEGARA PELINGUP AKIDAH DAN IMAN...KAHHHAKK PUIIIII...!!

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama4/5/19 2:02 PTG

    perkembangan baik sejak pakatan hancing memerintah,puak2 hancing ni dah mula sedar himpunan di jalanan tdak berfaedah, sebelum pru14 puak2 hancing ni le yang gemar
    berhimpun dan guling2 di jalan

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama4/5/19 4:12 PTG

    Bersetuju dengan pandangan tuan tanah... mereka berhimpun kerana dendam kesumat politik yang tiada kesudahan... Jika benar majoriti mereka adalah pendokong Islam yang sebenar semua masjid akan sentiasa penuh dengan jemaah setiap kali solat fardhu... ini tidak, hanya solat sunat aidil fitri, aidil adha dan hari Jumaat sahaja dapat kita lihat masjid didatangi

    BalasPadam
  13. Tanpa Nama4/5/19 4:50 PTG

    Nampak bersopan perhimpunan ini berbanding perhimpunan Bersih dan perhimpunan kes liwat mantan tpm.
    Dah hilang sepenuhnya kepercayaan trhdp kerajaan tun m. Hanya gembar gembur bermain persepsi utk menampakkan diri tun m adalah yg terbaik. Tun kata org yg tak mengotakan janji adalah munafik. Maka tun m adalah munafik.
    Tun kata negara bangkrap tetapi projek yg tak patut ada diadakan spt kereta ke3 dan airport kulim. Projek2 di negeri2 lain dibatalkan demi menyelamatkan ekonomi negara tetapi negeri anak tun jadi mb diberi 11 projek mega.
    Adakah benar tun seorg yg daddykasi pada anak dan kroni atau kpd rakyat?
    Jujur...menyesal undi ph pru14. Tak akan melupakan rasa kecewa dikencing hidup2 oleh tun dan rakan2.

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama4/5/19 8:26 PTG

    Ye mme pelik bodoh camno ostat ostat, tudung labuh janggut lebat kopiah serban tebal duha tahajut tazkirah ari ari bole jadi lauk fitnah atok sang fitnah..?

    nnpk taskirah duha tahajut tak berapo nak elok sbb jadi ulam makanan si atok fitnah jijik.... kami belum PRU dah nnpk fitnah dan pernah beritahu oni fiynah kemuka bukti tapi golongan ini terus jadi ulam si bangka fitnah juga

    dah nnpk dari awal anak cucu sokong COMANGO dan si palo jubo penipu pengamal pluralisma murtad yg bersekongkol dng syiah tapi masih bodo bangang jadu ulam lauk si atok fitnah..


    KAMI DAH NAMPAK SEBELUM PRU LAGI
    MACAI SESAL BARU NAMPAK LEPAS PRU
    ANAKCUCU PLURALIS COMANGO SYIAH HARBI
    NEXT PRU BANGKIT LUPAKAN SI PEROMPAK PENIPU


    #LAWANPLURALISMAMURTADSYIAHSYAHID

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama4/5/19 8:37 PTG

    biaqpila dah jadi macai DAP...bape banyak kau dapat sebulan menaip...takkan fee sabilillah kot...fee sabilillah tak bayar bil broadband kau....waakakkakakakakak

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama5/5/19 1:06 PG

    SULTAN JOHOR NAFI MILIK TANAH BUKIT CAGAR
    FITNAH PREBET ADAM KEMBALI DI KITAR SEMULA
    CELAKA LAH SANG FITNAH DNG DOSA FITNAH DIKITAR
    SIA SIA PANJANG UMOR FITNAH MASIH DI JAJA


    INI LAH YANG DIKATAKAN SI FITNAH KEMBALI PADA SANG FITNAH... MACAI MASIH TEEKINJA KINJA... INI CONTOH PEMIMPIN UTARA FITNAH JADI ANUTAN ASAL ANAK CUCU KAYA RAYA....!!!

    BalasPadam
  17. Tanpa Nama5/5/19 1:00 PTG

    Yg cerdik penyangak umno dan lobai yg sdg mengintip peluang utk jd menteri/timbalan jk menang PRU. Kesian penyokong yg tak tahu hujung pangkal menyokong dan walak mengkhinzir buta. Hidup penyamun ummah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama5/5/19 4:42 PTG

      Denki le tu....

      kehkehkehkehkehkehkehkehkehkehkeh....

      Padam
    2. Anon 1 petang...

      Ko berkubanglah dlm kencingan hancing tua nyanyuk dan rakan2 dapigs nya.
      Tua nyanyuk kata siapa yg mungkir janji dikira munafik. Nampaknya dia mengata dirinya sendiri. Hanya yg bangang jer percaya dgn manusia yg bermati2an ingin dipenjarakan oleh rakan2nya dlm haprak.
      Hebat berkata2 dan hebat juga mengeluarkan fatwa. Semuanya demi kelangsungan legasi anak..waris..proksi dan kroni.

      Sana sini melaungkan anti rasuah dan kempen negara bersih tapi org kanan dlm kabinetnya dilepaskan kes rasuah terowong dan banglo tanpa kolam.Kempen anti rasuah hanya retorik utk menutup agenda tersembunyi.

      Dgn dirinya sendiri yg telah membatalkan bnyk projek2 yg dirancangkan kpd raykat tetapi negeri anaknya jadi mb diberi pula 11 projek mega. Tiada unsur salahguna kuasa kah di situ?

      Projek dibatalkan..pelabur lari dan dihidupkan semula lalu kroni mendpt peluang. Sikap flip flop dan u_turn menyebabkan ramai pelabur hilang keyakinan dan lari ke negara2 lain. Nampak mcm tiada arah dan perancangan ikhlas utk memulihkan keyakinan raykat.
      24/7 hidup dgn menyalahkan org lain dan menyampaikan persepsi yg kononnya dia adalah yg terbaik. Pada hakikatnya jiwa mgutamakan anak..proksi dan kroni lebih dpd raykat akan menjatuhkan kerajaan kaki hancing. Jgn salahkan raykat dan penyatuan ummah. Salahkanlah mrk yg memulakan kempen kencing merata2....

      Padam
  18. Tanpa Nama6/5/19 11:03 PG

    Macai kataaaa... bukan saya kateeee..


    atok tu ade keramah eeehhh..!! eeehh..!

    keramah eehhh...! eehhh...!! atok mme ade keramah.. eehhh.!! eeehhhhh!!!


    kikiki... eehhhh...!! eehh..!!

















    keramah bailout eeehhhh..!!! eeeehh..!


    kikikik.. eehh...!! eeehh..!!

    BalasPadam
  19. Tanpa Nama6/5/19 3:17 PTG

    aku tengah dok fikir, celah mana ph ni memerangi rasuah. naik je ph, kes mahkamah pemimpin-pemimpin ph dah dihumban ke longkang. mana perginya kes rasuah bukan kecik anak banglo tanpa kolam? mana perginya kes rasuah terowong dasar laut? yang bapak-bapak rasuah boleh dilepaskan macam tu je, ada hati nak kata ph memerangi rasuah dari segala sudut. mungkin kalau belah ph punya rasuah, biaq pi la akt depa. tapi kalau belah pembangkang mampoi la hang kena ligan. tak macam tu tuan blogger?

    BalasPadam
  20. Tanpa Nama6/5/19 3:30 PTG

    orang ade keramah ni bole ngate orang lain 'bodoh' eehhhh... eeehhh...eeehh macai macai sekelian...eehh.. eehh


    atok ade keramah eehh.. eehhhh..!!

    orang ade keramah ni bole maki maki eehhh... eehhh.. maki hamun.. eehh eehhh...!!


    kalau maki hamun lagi kuat keramah dia eeehhh.. eehhh..!!


    kikikikiki..macai kata orang ade
    keramah ni bole maki maki sultan eeehhh... eeehhh.. eeehhh..!! bole maki tengku mahkote bodoh eeehh...!! eehh..!



    puuiiiii... eehh.. eehhh..

    BalasPadam
  21. satu jari tunjuk orang bodoh 3 jari tepat tunjuk kat lubang idung balik


    tahniah sabar dan tenang menjawab dan menyantuni sang fitnah yang hodoh


    tahniah... sabar dengan kerenah orang tua tu..


    biasa la beb.... orang tua layan jerr...eehh ... eehh..!!

    BalasPadam
  22. Tanpa Nama7/5/19 6:19 PG

    ORANG TUA INI SEDANG CUBA BAKAR RAKYAT
    BAKAR RAKYAT HERET HASUT LAWAN RAJA
    TMJ SANTUNI DNG BIJAKSANA SGT HEBATT
    CEMAS GELABAH SI BODOH TUA DNG MACAI NYA


    ATOK ADA KERAMAH EEEHHH...!! EEHH..?

    BalasPadam
  23. Tanpa Nama7/5/19 5:25 PTG

    DOLU NANGOI SEKARANG BODOH PULA
    MAKIN TERSERLAH SAPA YANG BODOH YER..!
    TUNJUK SATU JARI TIGA KAT DIRINYA
    SAH BABI NANGOI SUMA PEMIMPIN UTARA


    SEMUA PEMIMPIN NANGOI DAN BARUA YAHUDI PLURALIST SYIAH DARI UTARA

    BalasPadam
  24. Tanpa Nama10/5/19 7:17 PG

    Mohon boss ku buat lawatan dan ziarah di bazar bazar ramadhan terutama di Bazar Kg Baru (tempat kesukaan atok fitnah) Bazar di Johor di Pasar Rabu Kedah ,Langkawi dan tempat strategik yg lain yang sesuai... Mohon juga Bossku buat lawatan di Bazar Darataran Merdeka yang sudah berpindah dari Jalan TAR dan Masjid India KL dengar khabar tempat baru Dataran tiada samubutan lansung di sana. Jalan TAR dan Masjid India sudah tiada sambutan disebabkan laluan awan di sekat dan parking kereta pun sudah tiada lagi. Kawasan masjid india seperti padang jarak padang tekukur sekarang....!!


    Mohon atur dan segrakan lawatan Bossku di tempat strategik sempana Ramadhan ini...

    mohon VIRALKAN...!!

    BalasPadam
  25. kasi up sikit blogger jawaber6.blogspot.com .. blogger ni mme
    ada telor ... dan bebas dari telo labuh dan telo clamping topdog


    jawaber6.blogspot.com

    awesome

    BalasPadam
  26. At-Taubah, ayat 17-18

    {مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ (17) إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ (18) }
    Tidaklah pantas orang-orang musyrik itu memakmurkan masjid-masjid Allah, sedangkan mereka mengakui bahwa mereka sendiri kafir. Itulah orang-orang yang sia-sia pekerjaannya, dan mereka kekal di dalam neraka.


    Hadiah PH di Aidilfitri 2019. Bila orang islam telah diikat tangan orang kafir.Yang memakmurkan masjid-masjid Allah hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, serta tetap mendirikan salat, menunaikan zakat, dan tidak takut (kepada siapa pun) selain kepada Allah. Maka merekalah orang-orang yang diharapkan termasuk golongan orang-orang yang mendapat petunjuk.
    Allah Swt. menyebutkan bahwa tidaklah layak bagi orang-orang musyrik memakmurkan masjid-masjid Allah yang dibangun atas nama-Nya semata, tiada sekutu bagi-Nya.Bahana bila kerajaan dikuasai oleh orang kafir dan menurut kehendak orang kafir semata mata kerana kuasa di dunia sementara.

    BalasPadam
  27. Tanpa Nama9/6/19 1:14 PTG

    DULU AKU PERNAH TULIS MALAYSIA PERLU RAPATKAN ATAU MENYERTAI TERUS "PAKATAN BRICS"

    AKU AKAN BERHENTI MENYERANG ATOK FITNAH SEKIRANYA MALAYSIA MENYERTAI PAKATAN 'BRICS'

    ANTARA PERKARA BERANI YANG DIBENTANGKAN OLEH BRICS IALAH :

    1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
    2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
    3. AIIB(Asian Infrastructure Investment Bank) sudah ditubuhkan di Shanghai untuk Pakatan BRICS bagi mengantikan Bank Yahudi IMF dan World Bank dan menghapuskan penggunaan Dollar Amerika.
    4. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar kewangan baru dan urusniaga baru di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.
    DOLLAR ,IMF , WORLD BANK DAN FEDERAL RESERVE AKAN HANCUR DIBAWAH PAKATAN BRICS

    Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

    SERGEI GLAZIEV : SISTEM HUTANG + RIBA TIDAK MASUK AKAL

    Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

    Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

    Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

    Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

    Bank Negara dan Central Bank setiap negara perlu direvolusikan dan direncanakan semula tidak terikat pada RIBA Yahudi Sedunia dan penghapusan secara total Dollar EURO dan Federal Reserve.

    BalasPadam
  28. Tanpa Nama14/6/19 8:08 PG

    SEJAK BILA HUKUM KAZAF DIGUNA UNTUK KES LIWAT..??

    (Menteri Agama Mujahid bersungguh bercakap mengenai Qazaf tetapi tidak langsung menyentuh kemurkaan Allah mengenai seks luar tabie ini)

    Sekarang Mujahit kes liwat terkini amat memalukan dan mencemar kesucian Islam sebagai agama rasmi negara.

    Yang pelik selama ini Mujahit buat apa bila kesucian Islam dilecehkan puak PH pengamal pluralist murtaf,COMANGO, G25 liberal dan Syiah... apa yang KAU buat pertahankan Islam wahsi Mujahit...?? Bila KAU dan ketajaan pH dan kalut terkial kial pandai pulak KAU cakap pasal kesucian Islam...
    Kes liwat ni onn atau tak onn wahai Mujahit...??

    1. Adakah Azmin ini termasuk kategori perempuan baik-baik sebab dia watak pasif dalam video tersebut? ��

    2. Sejak bila meliwat ini termasuk dalam kategori zina?

    Sumber-Sumber Hukum Mengenai Qazf

    Melemparkan tuduhan zina yang tidak berasas adalah diharamkan oleh syarak berasaskan pada nas-nas al-Quran dan al-Sunnah. Di antaranya :

    1. Firman Allah Ta’ala :

    Maksudnya : Dan mereka yang melemparkan tuduhan palsu (berzina) ke atas perempuan-perempuan yang suci bersih kemudian tidak membawa empat orang saksi maka deralah mereka (yang menuduh) dengan 80 kali dera dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya dan merekalah orang-orang fasiq.

    2. Firman Allah Ta’ala :

    Maksudnya : Sesungguhnya orang-orang yang menuduh (berzina) kepada wanita-wanita yang baik dan yang lupa (melakukan perbuatan keji) lagi beriman, mereka kena laknat di dunia dan akhirat dan bagi mereka azab yang pedih.

    3. Sabda Rasulullah s.a.w. :

    Maksudnya : Jauhilah tujuh perkara yang merosakkan, mereka bertanya ya Rasulullah apakah dia itu ? Rasulullah menjawab : “Menyengutui Allah, sihir, membunuh orang yang diharamkan Allah, memakan riba, memakan harta anak yatim, lari daripada peperangan di jalan Allah dan menuduh perempuan yang baik lagi beriman berbuat zina.

    Mahkamah Rayuan Syariah Wilayah Persekutuan, iaitu badan tertinggi dalam kehakiman syariah, telah membuat keputusan kes menuduh liwat tidak termasuk dalam jenayah Qazaf.

    Jadi Jabatan Agama Wilayah Persekutuan jangan buang masa menyiasat laporan setiausaha politik terbabit.

    p/s: Masa hendak buat Hudud kamu bantah, masa tersepit cari hukum Islam.

    BalasPadam
  29. Tanpa Nama26/6/19 4:05 PG

    ALOLOLL VIDEO KE 3 ADA LAGI RUPANYA
    TERANG BERSULUH ATOK TAKAJUT BODOH
    LAGI BANYAK ATOK NAFI DAN KATA KATA
    LAGI BERJELA BOKTI VIDEO KEPOH KECOH


    HAAHHHAA LAGI BANYAK ATOK NAFI DAN BUAT TATAU .. LAGI KO NAFI LAGI BANYOK KELUAR VIDEO... SIKALANG AMACAM...!!??


    PULISSS OOOIII PULIS BIKIN KIRJA LAA APA PASAT MANYAK LEMBAP SKG...

    ASSMIN SENYAP BODOH LAGI BANYAK KUAR OOO... AMACAM SKG...TIEEWWW NAA SENGGG PUNYA OLANG..????

    ATOK NAFI ATAU BUAT2 BODO BANGANG LAGI BANYAK KELUAR WOOOO

    YANG HUNTUNG TOKEY POP CORN...WAYANG SUDAH PANAZZZZZ...!!


    HAAHHHHH GADUHHH GADUHHH....POP CORN LAGI SATUUUU...!!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive