Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mac 03, 2020

PENGKHIANATAN DAN HIKMAH



La Tahzan

Sebenarnya pengkhianatan ini banyak untungnya
HIKMAHNYA FITNAH AKAN TERLERAI...

La Tahzan... Janganlah bersedih hati. Ambil masa utk tempoh bertenang. Dlm berpolitik tak perlu kita sampai memukul sesiapa. Itu politik rimba...setahu saya ahli atau penyokong PH ini adalah kelompok intelektual politik.

Semalaman saya duduk bersendirian berbicara dgn hati... bukankah agama ku mengajar setiap berlaku pasti byk hikmahnya.

Hampiri Subuh saya menjumpai jawapan untuk diri sendiri. Ya tentunya fitnah yg sukar dijawab selama 2 tahun akan terjawab selepas ini. Bukankah dlm kehidupan membina ketakutan itu lebih mudah dari membina kepercayaan.

Lihatlah hikmah Tuhan...Selama ini umat Melayu percaya Islam terancam, kilang arak, lesen judi, rumah urut, hudud tak boleh dilaksanakan, kes Adib, kes pemandu mabuk, tidak tangkap pengamal LGBT dan bermacam macam isu semuanya kerana kerajaan PH bukannya di bawah kuasa PM Melayu tetapi kononnya dipimpin oleh DAP.

Tun Mahathir dituduh tunduk pada Cina DAP sebab kes Adib tak selesai atau tidak dpt memuaskan hati sesetengah org Melayu, Anwar Ibrahim dituduh barua Cina DAP sebab itu tak layak jadi PM sdgkan di rumahnya Bacaan Yasin dan Bayan setiap minggu...semuanya ini akan mudah dijawab selepas ini.

Mungkin Tuhan mahu hentikan fitnah dan mahu tunjukkan benarkah mereka itu berjuang atas nama agama atau menjual agama ini utk tujuan politik.

Dulu pemimpin Amanah kata hudud buat kemudian dituduh tolak hudud hingga terkeluar mereka dari PAS. Bila Hadi kata hudud sukar dilaksanakan... semua akur. PH letak calon bukan Islam dia kata wajib pilih calon Islam, bila letak calon Islam ( seorang Imam ) dia kata tidak wajib pilih yg Islam. Seolah Islam ini milik eksklusif satu kelompok yg tak boleh berbeza pendapat.

2 tahun mereka tuduh pemimpin Melayu PH tak mahu tutup kilang arak, tidak membela kes Adib, tidak perjuangkan tulisan Jawi... kita tgk selepas ini adalah kilang arak ditutup, kes Ajib selesai dan sekolah Vernakular wajib belajar tulisan Jawi. PAS kini menjadi kerajaan yg mempunyai tempoh 3 tahun. Apa dalil mereka?

Saya memilih menyokong PH bukan kerana sokong Cina, bukan kerana benci ahli UMNO atau PAS tapi kerana bencinya saya pada rasuah. Ahli PAS dan UMNO itu saudara sesama Islam bukannya saya bermusuh dgn mereka apatah hanya kerana politik.

TS Muhyiddin dlm byk video sendiri mengatakan Najib curi duit 1MDB. Malah dlm kenyataannya dia membidas PAS kerana sanggup bekerjasama dgn perompak. Jika pemimpin UMNO itu bersih nescaya saya tidak menulis menentang mereka.

Adakah saya wajib kena pilih Melayu walaupun pemimpin itu merompak wang rakyat. Merompak dana fakir miskin.... ajaran Islam mazhab apa yg mengajar begitu?

Di negara2 maju persaingan parti politik adalah dari manifestonya. Tapi di negara kita manifestonya cukup diperbodohkan dgn isu agama dan bangsa. Hingga perkara dibolehkan dijadikan haram malah diperbesarkan. Contoh isu pemimpin Cina masuk masjid.

Saya masih ingat kata Allahyarham TGNA yg boleh kita baca dlm buku Pemikiran Tuan Guru Nik Aziz. “Mengapa isu membenarkan bukan Islam masuk ke rumah ibadah agama Islam diperbesar-besarkan, sdgkan org bukan Islam yg membina dan membuat mimbar masjid tidak dipersoalkan?”

“Tidak salah..... Saya sendiri sentiasa konsisten bahawa budaya politik rasis sewajarnya layak dibuang terus dari kamus masyarakat Malaysia.

"Cuma apa yang dilihat benda itu sebagai pelik pada zaman ini menunjukkan umat Islam kita terlalu jahil dengan agama," antara petikan kata2 TGNA seorang Ulama yg disayangi pelbagai pemimpin agama.

Saya berhujah dgn ramai kawan.. ya saya setuju ada kata2 segelintir pemimpin DAP yg tidak bijak utk menjaga hati org2 Melayu. Walaupun MCA senada tetapi kerana maklumat yg disabotaj dari dalam atau org Melayu kata musuh dlm selimut.. persepsi mengatasi segalanya.

Puas saya berhujah yg saya menolak kerjsama dgn kerajaan pintu bekalang ini dgn netizen dan rakan2...akhirnya mereka hanya menggunakan ayat bodoh, barua Cina, otak udang, babi dan bermacam macam utk menyakinkan saya agar benci dgn Cina DAP.

Akhirnya saya berhenti berhujah kerana dlm apa situasi dgn saya utk menyakinkan sesuatu perkara mesti dibawa dgn hujah yg menyakinkan. Maki hamun... itu bukan hujah.

Pengajaran juga kpd DAP, mereka selepas ini mesti mendidik pemimpinnya matang dlm berpolitik. Benar DAP banyak memperuntukkan bajet utk agama Islam di PP tetapi dlm pemahaman Melayu kelompok 'malas berfikir' ( kawasan bandar ) dan Melayu yg tidak mampu berfikir ( luar bandar ) DAP ini adalah parti Komunis. Kebaikan kamu dihapuskan hanya dgn persepsi.

DAP kena banyak belajar dgn Inggeris. Bagaimana Inggeris mampu menawan hati org Melayu. Bagaimana org Melayu boleh mentafsir Jepun dan Komunis itu penjajah ( musuh ) tetapi British adalah bangsa yg membangunkan Tanah Melayu. Cukup sekadar permainan persepsi.

Buat pemimpin2 Melayu/ Islam PH pula, tentulah byk perkara yg boleh diambil sebagai hikmah. Pertama jgn mudah percaya kpd kawan yg baru dikenali. Bukan sahaja dlm berpolitik tetapi di mana2. Kena kenal hati budi dulu.

Kedua tentulah jgn lupa kawan lama. Mengapa bila menang , rakan yg berjuang dan susah senang bersama dilupakan. Malah mahu berjumpa pun susah apatah lagi pandangan kawan lama tidak dipedulikan.

Tanya saya situasi politik... tidak mengharap langsung pengundian Dewan Rakyat. Ini kerana semua maklum pemimpin2 negara kita berjuang lebih kpd kepentingan diri. Bila2 masa mereka boleh berubah dgn mudah. Jadi masa 3 tahun yg ada fokus kpd isu.

Pemasalahan yg perlu difikirkan oleh PH ( fokus ) ialah bagaimana menangani persepsi. Ini kerana tanggapan seseorang manusia terpulang tahap suka atau kebenciannya bagaimana kpd individu atau kelompok itu. Kalau dia suka apa saja walau salah akn jadi betul. Kalau benci betul berkata kata sudah mahu disanggahnya.

Walaupun mereka tahu yg jadi PM itu Melayu. Yg mempunyai kuasa perlantikan adalah Ke Bawah Duli Agong juga Melayu. Hanya dgn kuasa PM Melayu maka hilang jawatan2 semua pemimpin2 Cina tetapi masih beranggapan Cina yg menguasai dan memerintah samada tertipu atau dgn niat.

Persepsi kebencian politik telah mengatasi dari kepentingan agama itu sendiri. Contoh apa sahaja yg dibuat Menteri Agama, Dr Mujahid semua tak kena. Mujahid dtg ke sekolah atas isu Tanglung dihentam, tapi apabila Allahyarham TGNA dtg dari Kelantan meraikan ulang tahun mendiang Karpal Singh dipuji. Kenapa tidak dipersoalkan TGNA tidak meraikan birthday Najib.

Mujahid dikata buruk akhlak dan TGNA dipuji baik akhlak walaupun tujuannya sama iaitu menunjukkan ahklak yg baik kpd bukan Islam sepertimana ditunjukkan Rasulullah saw.

Ok saya juga akan berehat dari serius menulis. Dah penat dan saya Redha. Pesanan saya berpolitik cara sihat dan fokus kpd pemasalahan yg lepas. Berlapang dada lah kita semua, bertenang dan ambil ia sebagai hikmah yg baik dari Tuhan.

Kpd pihak yg mengapi api kebencian perkauman cukup2 lah. Mereka pun bukan diminta dilahirkan sebagai Cina, India, Dusun dan sebagainya. Mereka tidak curi duit rakyat tetapi mereka dihina hanya mereka berpolitik bersama DAP ( salah satu parti politik ). Satu pernilaian yg sgt rasis dan tidak adil utk mereka.

Islam agama kasih sayang dan bukan kebencian.
Kata Gus Mus..."Agama itu menerangi, bukan membenci. Agama itu mengajak, bukan menyepak. Agama itu rahmat, bukan kebencian. Agama itu tidak hanya teriak Allahu Akbar di pinggir jalan.

Gus Mus memberitahu lagi bahwa bukan sedikit masyarakat awam yg tertipu dgn penampilan2 org yg mengaku tokoh agama, tetapi perilakunya jauh dari ajaran agama. “Jangan lihat janggutnya, jubahnya, Allahu Akbarnya, tapi lihat perilakunya,”.

Apa salah Anwar dia nak jaga anak Melayu, anak Cina, anak India, anak Dayak, anak Iban, anak Dusun, anak Bugis dan lain2.... bukankah mereka ini anak Malaysia yg wajib pemimpin Islam bela mereka yg miskin, yg perlukan bantuan. Insani...

Wasalam


44 ulasan:

  1. Yang khianat raykat adalah KERAjaan atok/dap. Fakta..

    Sana sini kata negara bangkrap..
    Tapi hutang makin ditambah...

    Dah nak rebah buat bajet baru...
    Tanpa sedar mengaku negara ada rm2trillion...

    Raykat tak mengata jika KERAjaan atok/dap bagus.
    Janji 100 hari kena kencing.
    Aset dan harta negara dijual sewenang2nya konon nak cover hutang.
    Tapi ada pembeli individu yg tidak diketahui. Siapa pembeli individu?
    Kroni atok kah, kroni dap kah, kroni pkr kah?

    Susah payah org terdahulu mengangkat dan memertabatkan ekonomi tersebut TAPI senang2 mrk jual lambak. Jadah!!

    Belum cerita yg hilang pekerjaan. Kalau 100 org mgkin boleh ditutup tapi puluhan ribu hilang kerja dgn mendadak atas alasan negara tiada wang. Jadah!

    Tanpa ada guling2 atas jalan menunjukkan raykat dah muak dgn KERAjaan atok/dap. Noktah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
      Do you need Personal Loan?
      Business Cash Loan?
      Unsecured Loan
      Fast and Simple Loan?
      Quick Application Process?
      Approvals within 24-72 Hours?
      No Hidden Fees Loan?
      Funding in less than 1 Week?
      Get unsecured working capital?
      Contact Us At : urbansuccessfundings@gmail.com

      LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:

      Commercial Loans.
      Personal Loans.
      Business Loans.
      Investments Loans.
      Development Loans.
      Acquisition Loans .
      Construction loans.
      Credit Card Clearance Loan
      Debt Consolidation Loan
      Business Loans And many More Loan Opportunity:

      LOAN APPLICATION FORM:
      =================
      Full Name:................
      Loan Amount Needed:.
      Purpose of loan:.......
      Loan Duration:..
      Gender:.............
      Marital status:....
      Location:..........
      Home Address:..
      City:............
      Country:......
      Phone:..........
      Mobile / Cell:....
      Occupation:......
      Monthly Income:....

      Contact Us At urbansuccessfundings@gmail.com

      Padam
  2. TUN MAHATHIR JUGA AKAN DIPANGGIL MENJADI SAKSI DI MAHKAMAH DALAM KES 1MDB. LATHEEFA KOYA KANTOI DI MAHKAMAH.

    MARCH 05, 2020 LABELS: KHAWARIJ, PKR, POLITIK

    Part 1

    TS Shafee tanya, bolehkah Latheefa Koya sahkan kesembilan sembilan rakaman ini adalah legal atau tidak.

    Contohnya, adakah rakaman ini dari pihak dan agensi penguatkuasa seperti polis, SKMM atau tentera.

    Latheefa kata dia tak boleh sahkan dan dedahkan perkara itu kerana ia masih dalam siasatan SPRM.

    TS Shafee tanya lagi, kalau dia tak boleh dedahkan dalam mahkamah kerana ia masih dalam siasatan, kenapa dia dedahkan rakaman itu kepada public (awam) kalau dia sendiri tak boleh sahkan rakaman ini legal atau tidak?

    Terpinga pinga Latheefa dan berpusing pusing dia nak jawab.

    TS Shafee kata, “kita dah macam radio buruk” asyik berpusing dalam keadaan yang sama.

    (Fuh... Hangit...Tepokkk pop corn tambah lagi)

    Part 2

    Ditanya adakah Latheefa Koya bersetuju dan tahu bahawa setiap bukti rakaman (suara atau video) perlu ada tiga kriteria sebelum didedahkan iaitu ;

    1) history,

    2) provenance, dan

    3) originality

    Latheefa bersetuju.

    TS Shafee seterusnya bertanya, adakah rakaman itu sudah memenuhi ketiga tiga kriteria tersebut sebelum ia didedahkan kepada awam.

    Latheefa kata tidak tetapi dia kata ia perlu didedahkan supaya rakyat tahu adanya penyelewengan, campurtangan entah apa apa lagi dia jawab untuk justify tindakan dia.

    Mana integriti Tipah bila dia dedahkan sesuatu perkara yang tak pasti kononnya perkara itu melibatkan keselamatan negara?

    (Giloss.. Muka Latifah mula mencuka macam muka berudu...)

    Part 3

    TS Shafee bertanya apakah niat Latheefa melakukan pendedahan rakaman itu kepada awam dengan merujuknya sebagai “blunder”.

    Blunder maksudnya tindakan bodoh.

    Latheefa kelihatan bengang dan bertanya,

    “Apa yang blunder? Saya tak rasa itu adalah blunder.”

    TS Shafee jawab,

    “Tindakan kamu itulah blunder. Tapi takpa, itu apa yang saya rasa.”

    (Kikikikikiki..! Macam muka cipan terkena Corona Virus dah muka Tipah..kikikikiki..!!)

    Bila ditanya oleh wartawan samada Tun Mahathir juga akan dipanggil sebagai saksi dalam kes 1MDB , Peguam bela Datuk Seri Najib Tun Razak Datok Seri Shafie Abdullah berkata "BRING IT ON, BRING IT ON" sebanyak 185 kali..!!

    sekian dari mahkamah 1MDB melapurkan

    BalasPadam
  3. Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan muka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    FormulaTurunHarga = #BMF

    BalasPadam
  4. According to Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason this country's women live 10 years more and weigh an average of 19 KG lighter than us.

    (And by the way, it is not related to genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING around "HOW" they are eating.)

    P.S, I said "HOW", not "WHAT"...

    Tap this link to reveal if this little questionnaire can help you find out your real weight loss possibilities

    BalasPadam
    Balasan
    1. DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
      Do you need Personal Loan?
      Business Cash Loan?
      Unsecured Loan
      Fast and Simple Loan?
      Quick Application Process?
      Approvals within 24-72 Hours?
      No Hidden Fees Loan?
      Funding in less than 1 Week?
      Get unsecured working capital?
      Contact Us At : urbansuccessfundings@gmail.com

      LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:

      Commercial Loans.
      Personal Loans.
      Business Loans.
      Investments Loans.
      Development Loans.
      Acquisition Loans .
      Construction loans.
      Credit Card Clearance Loan
      Debt Consolidation Loan
      Business Loans And many More Loan Opportunity:

      LOAN APPLICATION FORM:
      =================
      Full Name:................
      Loan Amount Needed:.
      Purpose of loan:.......
      Loan Duration:..
      Gender:.............
      Marital status:....
      Location:..........
      Home Address:..
      City:............
      Country:......
      Phone:..........
      Mobile / Cell:....
      Occupation:......
      Monthly Income:....

      Contact Us At urbansuccessfundings@gmail.com

      Padam
  5. Org lain Yg merembat duit. Habis semua kena masuk mahkamah... Pelik bwtul la. Dgn alasan tak Tau, tak Ingat. Habis semua org Kelam kabut. Dulu tak mengaku...

    BalasPadam
  6. Setuju. Saya pun berpendapata macam tuan

    BalasPadam
  7. Menegak kan kemungkaran utk mengelurikan rakyat adalah perbuatan terkutuk. Penyamun tetap penyamun, masak an dia nak mengaku.. Taubat sebelum terlambat, Cukup2lah perbodohkan rakyat yg dah sedia bodoh.

    BalasPadam
  8. BANTUAN! BANTUAN !! TINDAKAN !!!

    CORONA VIRUS LOAN RELIEF DARIPADA ROSSA STANLEY LOAN COMPANY
    Adakah anda memerlukan bantuan kewangan yang disebabkan oleh lockdown virus corona, maka sekarang terburu-buru sekarang ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana ada bantuan WOLRD BANK untuk semua orang jadi berhubung dengan kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk pinjaman dan bantuan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

    E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
    Pengarah Tel: +1 (914) 529-5708
    Whats-app: +1(914)529-5708
      Rasmi Instagram: rossastanley
    Twitter rasmi: Rossastanlyloan
    Rasmi Facebook: Rossa Stanley Favor
    Mrs.Rossa Stanley Favor
    Ketua Pegawai Eksekutif ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
    E-mel rossastanleyloancompany@gmail.com

    Alamat pejabat ibu pejabat: 3911 Kenwood Place, Orlando Florida USA.
    Zip-code: 32801

    BalasPadam
  9. nice blog and good information. thank you very much for article

    BalasPadam
  10. 3ply Disposable Face Mask!!
    Face Mask.
    We have CE certificate ✅ Please do not hesitate to contact us for more info.

    BalasPadam
  11. Kita menyediakan lori besar dengan harga yang berpatutan.

    BalasPadam
  12. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com

    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group 
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    BalasPadam
  13. DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
    Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us At : urbansuccessfundings@gmail.com

    LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:

    Commercial Loans.
    Personal Loans.
    Business Loans.
    Investments Loans.
    Development Loans.
    Acquisition Loans .
    Construction loans.
    Credit Card Clearance Loan
    Debt Consolidation Loan
    Business Loans And many More Loan Opportunity:

    LOAN APPLICATION FORM:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us At urbansuccessfundings@gmail.com

    BalasPadam
  14. Saya telah melihat dan mencuba pelbagai strategi dan kaedah, sehingga saya kehilangan banyak wang ketika mencuba. Sehingga saya mengemukakan strategi baru ini yang saya jalankan semula dan berjaya mendapatkan kembali wang saya yang hilang dan masih membuat pertumbuhan yang konsisten di seluruh perdagangan saya. Carlos Ellison adalah profesional yang luar biasa, dengan pengalaman yang luas dan pengetahuan mendalam mengenai perundingan pertanian, Dia membantu saya untuk mengambil penalti kewangan.

    Melabur US $ 500 dan dapatkan AS $ 6000 seminggu (7 hari),

    Melabur $ 1000 dan dapatkan $ 12000 seminggu (7 hari)
    ,
    Melabur $ 2500 dan dapatkan $ 30,000 seminggu (7 hari).

    Semua dalam keuntungan mingguan dan dijamin 100%. (Bayaran dijamin). Bebas untuk dihubungi - jika anda berminat melalui e-mel: carlose78910@gmail.com

    BalasPadam
  15. KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
    Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

    BalasPadam
  16. Pemimpin DAP salahkan Dr Mahathir punca kerajaan PH tumbang

    Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu. Seorang ahli jawatankuasa eksekutif pusat DAP hari ini menyalahkan Dr Mahathir Mohamad berhubung krisis politik yang membawa Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa pada Februari dan tumbangnya kerajaan negeri yang dipimpin gabungan itu.

    Ronnie Liu, yang secara terbuka mengkritik bekas perdana menteri pada masa lalu, berkata tiada masalah jika Mahathir menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

    Beliau juga berkata tiada masalah jika Mahathir tidak meletakkan jawatan, menerima nasihat Yang di-Pertuan Agong, dan jika negarawan veteran itu tidak mencadang untuk menubuhkan kerajaan perpaduan tanpa PH dan parti politik lain.

    “Akhirnya, kerajaan PH tumbang kerana rampasan kuasa oleh orang parti Mahathir sendiri,” katanya, merujuk kepada PPBM

    BalasPadam
  17. Instagram: Aasimahaadilaaloanfirm
    Twitter: ... aasimahaadilaahmedloanfirm
    E-mel: aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com


    salla Llâhu ‘alayhi wa sallam, nama saya Neni Syahir, saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. saya tidak tahan lagi dengan hal ini. 4 November 2019 ini, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI LOAN FIRM, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di sebuah perusahaan. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu muslim yang memberikan pinjaman besar kepada pemilik perusahaan, pabrik burung hantu dan orang pribadi. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia, Jika Anda ingin pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammers di blog ini yang tidak memiliki situs web di google map, saya menawarkan pinjaman dengan tingkat sangat rendah 1% dan saya mendapat pinjaman dalam 1 jam. .
    Kontak Aplikasi pinjaman besar

    E-mel: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com
    Bismillâh ar-ra.hmân ar-ra.hîm

    BalasPadam
  18. DELIMAPOKER - Situs Agen Poker dan Domino Online Terpercaya
    DELIMAPOKER - Situs Agen Poker dan Domino Online Terpercaya
    DELIMAPOKER - Situs Agen Poker dan Domino Online Terpercaya
    DELIMAPOKER - Situs Agen Poker dan Domino Online Terpercaya
    DELIMAPOKER - Situs Agen Poker dan Domino Online Terpercaya
    RIA4D - Situs Bandar Togel Online Terpercaya di Indonesia
    PARTAITOTO - Situs Bandar Togel Online Terpercaya di Indonesia
    KAPAL4D - Situs Bandar Togel Online Terpercaya di Indonesia
    AURORATOTO - Situs Bandar Togel Online Terpercaya di Indonesia

    BalasPadam
  19. FOREX senjata Fitnah dajjal Singapura, DAP dan Brother dalam mencaturkan politik di Malaysia.

    Suka atau tak aku kena tulis dan sebarkan

    Awas isu FOREX dulu dilupakan puak PH ini tetiba hari ini disungkit oleh puak PH semula, Brother, DAP dan Singapura pusat fitnah Malaysia sudah mulakan serangan serentak.

    Akhirnya Tun tenggelam punca akibat angkara nya sendiri.

    Badan penyelia bursa S'pura siasat syarikat berkaitan Mirzan Mahathir : Apa kaitan kes ini dengan DAP..!?

    SBI Offshore, yang mana pengerusi eksekutifnya ialah Mirzan Mahathir iaitu anak kepada Dr Mahathir Mohamad, kini disiasat badan penyelia Bursa Saham Singapura SGX RegCo atas dakwaan kemungkinan pelanggaran peraturan penyenaraian dan tugas fidusiari pengarah.

    Kita Rakyat Malaysia kena faham Singapura adalah pusat fitnah Malaysia di Asia Tenggara.

    Apa kaitan dengan kes ini.. Ia sangat mudah difahami dan dianalisa kenapa Singapura bongkar kes ini sekarang..
    Sebab politik Malaysia tidak stabil dan jarum halus adu domba Singapura melalui DAP kian mengancam di Malaysia

    Singapura abang pada parti DAP masih mahu campur tangan hal hal di Malaysia. Melalui DAP jarum halus Singapura tetap mahu campurtangan hal ehwal di Malaysia.

    Singapura keluarkan audit khas terhadap syarikat milik anak Tun Mahathir yang dibuat RSM Corporate Advisory.

    Menurut laporan The Edge Singapura, SGX RegCo telah memantau SBI Offshore selama beberapa tahun.

    Singapura saja mengeluarkan syarikat anak Mahathir supaya Tun tunduk dengan kemahuan politik DAP supaya bergabung dengan Anwar untuk jatuhkan PN. Chin Tong dari DAP dapat didikan dan dana dari kerajaan Singapura.

    Nampak tak game Singapura nak fitnah dan adu dombakan puak PH vs PN di Malaysia..!?

    Perancangan DAP gunakan abang besarnya di Singapura untuk membantu rancangan DAP sambil membatu apikan dan mengucar kacirkan politik di negara ini...

    Dalam masa yang sama di Malaysia Skandal Forex dimainkan oleh Anwar sambil memalitkan nama Najib.

    Anwar Sambut Baik Gesaan Najib skandal forex dibuka semula.

    Semalam Najib berkata, disebabkan terdapat pihak yang tidak suka pengguguran kes Riza Aziz dan Musa Aman, maka beliau meminta kes yang digugurkan oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) sewaktu Tommy Thomas menjadi peguam negara sebelum ini juga diteruskan oleh Jabatan Peguam Negara sekarang.

    Seperti biasa Brother kita saja usik isu Forex supaya menyokong pendirianya supaya Tun sokong Brother sebagai PM Malaysia..

    Serangan dari Singapork@DAP dan barua nya Brother Anwar Bin Ibrahim serentak makin hebat.

    Nampak tak camner Tun kena main kali ini. Padan muko kau atok kali ini.

    Brother berkata, antaranya ialah “skandal forex” yang sehingga kini tidak menyaksikan mana-mana individu didakwa atau didapati bertanggungjjawab ke atas kehilangan dana yang begitu besar.

    Wahai Atok. kau nak lari ke mana sekarang ini..!? Kiri kanan atas bawah mahu telanjangkan kau dan legacy kau dengan harapan agar kembali bersama Brother, PAN PH supaya perancangan DAP jadi kenyataan.

    Akhirnya atok jadi kuda tunggangan DAP dan kunco kunconya sampai habis nyawa.

    Akhirnya Melayu Bacol Mudah Lupa hasil adu domba dari Singapura melalui parti DAP. Inilah karma dari perbuatan khianat Tun sendiri terhadap negara.

    Inilah karma akibat perbuatan sabotaj dan khianatnya pada negara dibumi bertuah ini.

    Pada rakyat Malaysia sekelian biar kan mereka berperang sesama sendiri, kita teruskan Mufakat Nasional PAS UMNO serpihan Bersatu serpihan PKR supaya Melayu Islam bersatu dalam PRU 15 ini.

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum Wr Wb

    Adakah anda mempunyai masalah kewangan dan anda sedang mencari bantuan dengan pinjaman tulen, kami di sini untuk membantu anda dengan pinjaman untuk memudahkan perniagaan anda dan menyelesaikan semua hutang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang anda untuk kebebasan kewangan. tawarkan perkara berikut.

    √ Pinjaman Perniagaan Besar

    √ Pinjaman Perniagaan Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman kereta

    √ Pinjaman Ladang Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk projek jangka panjang atau jangka pendek

    √ Memulakan pinjaman perniagaan

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Projek sedia ada

    Mengapa anda perlu memilih kami.

    + Kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah

    + Tidak peduli di mana negara anda berasal, kami akan meminjamkan anda.

    + Proses kami sangat mudah dan mudah. sangat orang boleh memahaminya.

    + Kami adalah syarikat yang sangat jujur dan boleh dipercayai.

    + Kami tidak memberikan maklumat peribadi anda kepada sesiapa sahaja,

    Maklumat anda selamat dengan kami.

    Matlamat utama kami adalah untuk memberi pinjaman seberapa banyak yang anda mahu dan bersedia untuk mendapatkan pinjaman, anda perlu mengatakan kepada diri anda cukup, anda tidak boleh terus membiarkan kekurangan wang menghadkan pertumbuhan perniagaan anda. hubungi kami dengan maklumat hubungan kami di bawah dan marilah kita bersatu dengan memberikan pinjaman yang akan membantu mengembangkan perniagaan anda. Anda tidak perlu bimbang, kami sangat boleh dipercayai dan bersedia memberi pinjaman kepada anda.

    Hubungi kami dengan:
    Syarikat: Firma Pinjaman Femi Otedola
    E-mel: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    E-mel: femiotedolaloanfirm1@outlook.com
    WA: +1 (806) 395-2203 (Chat Only)

    atau lawati Laman Web kami dan gunakan Hubungi Kami dan kami akan membalas anda.

    Laman web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari membantu mengembangkan perniagaan anda.

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum Wr Wb

    Adakah anda mempunyai masalah kewangan dan anda sedang mencari bantuan dengan pinjaman tulen, kami di sini untuk membantu anda dengan pinjaman untuk memudahkan perniagaan anda dan menyelesaikan semua hutang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang anda untuk kebebasan kewangan. tawarkan perkara berikut.

    √ Pinjaman Perniagaan Besar

    √ Pinjaman Perniagaan Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman kereta

    √ Pinjaman Ladang Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk projek jangka panjang atau jangka pendek

    √ Memulakan pinjaman perniagaan

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Projek sedia ada

    Mengapa anda perlu memilih kami.

    + Kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah

    + Tidak peduli di mana negara anda berasal, kami akan meminjamkan anda.

    + Proses kami sangat mudah dan mudah. sangat orang boleh memahaminya.

    + Kami adalah syarikat yang sangat jujur dan boleh dipercayai.

    + Kami tidak memberikan maklumat peribadi anda kepada sesiapa sahaja,

    Maklumat anda selamat dengan kami.

    Matlamat utama kami adalah untuk memberi pinjaman seberapa banyak yang anda mahu dan bersedia untuk mendapatkan pinjaman, anda perlu mengatakan kepada diri anda cukup, anda tidak boleh terus membiarkan kekurangan wang menghadkan pertumbuhan perniagaan anda. hubungi kami dengan maklumat hubungan kami di bawah dan marilah kita bersatu dengan memberikan pinjaman yang akan membantu mengembangkan perniagaan anda. Anda tidak perlu bimbang, kami sangat boleh dipercayai dan bersedia memberi pinjaman kepada anda.

    Hubungi kami dengan:
    Syarikat: Firma Pinjaman Femi Otedola
    E-mel: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    E-mel: femiotedolaloanfirm1@outlook.com
    WA: +1 (806) 395-2203 (Chat Only)

    atau lawati Laman Web kami dan gunakan Hubungi Kami dan kami akan membalas anda.

    Laman web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari membantu mengembangkan perniagaan anda.

    BalasPadam
  22. Itulah cabarannya politik di Malaysia. Nak sangat sokong saudara seagama tapi penyamun dan tukang kaf**. Nak sokong yang lain, nampak sangat anti Islamnya. Bersabarlah.

    BalasPadam
  23. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya berasal dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang anda lihat pada catatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak di sini untuk memberitahu anda kisah bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang kepada mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda SYARIKAT PINJAMAN sebenar dan sahajalah yang ALLAH hantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai syarat dan syarat pinjaman yang cukup besar, untuk menutup semua pinjaman mereka mampu dimiliki dan cepat dilunaskan tidak seperti syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh saksi yang mempunyai nombor dan whatsapp indonesia, mereka semua penipu, bagaimana syarikat individu boleh memberi pinjaman ?, itu harus menjadi pertanyaan pertama anda.

    Rakan-rakan saya di Asia, saya mohon anda mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada anda dengan nama Allah, bahawa saya mengatakan kepada anda semua kebenaran, Syarikat ALL GLOBAL GRANT LOAN, satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda setelah anda menyelesaikan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Mengapa anda tidak menjadi antara berita baik ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan meningkatkan tahap kehidupan anda, berikut adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda bebas menghubungi saya di EMAIL fradesyriritia12@gmail.com saya untuk maklumat lebih lanjut, saya dengan senang hati akan mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    E-mel Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    BalasPadam
  24. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    BalasPadam
  25. thanks for the information very help me. let me share this article.
    4dprizewlatoto
    4dprizewlatoto link alternatif
    4dprize wap

    BalasPadam
  26. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  27. DOMINOQQ BANDARQ SITUS POKER ONLINE TERPERCAYA
    *Gabung dengan kami Dominoqq server Pokerv
    * Hanya Dengan Minimal Deposit & Withdraw Rp.20.000
    * Dengan Proses Deposit & Withdraw Mudah Cepat dan aman
    * Dapatakan Bonus Tornuver setiap Minggunya ( Di hari senin & Kamis )
    * Raih Global Jackpot hingga Ratusan juta untuk setiap Harinya

    Hanya dengan menggunakan 1 ID saja bisa memainkan 9 macam permaianan yaitu :
    (1) Play Poker
    (2) Play Adu q
    (3) Play Bandar Q
    (4) Play Domino
    (5) Play Bandar Poker
    (6) Play Capsa susun
    (7) Play Sakong
    (8) Play Bandar66
    (9) P.Bacarat

    Dominoqq Deposit Pulsa, Ovo & Bank
    Berikut adalah spot Deposit Dominoqq
    BANK BCA
    BANK BNI
    BANK BRI
    BANK MANDIRI
    DEPOSIT PULSA TELKOMSEL, XL & OVO
    INFO HUB :
    WHATSAPP
    FACEBOOK
    halototo.online


    ____________________________________________________________
    HALOTOTO BANDAR TOGEL ONLINE TERBUKTI TERPERAYA JECPOT BERAPA-PUN DI BAYAR LUNAS

    Bonus permainan togel online Halototo
    Bonus New Member 10.000
    Bonus Next Depo 1%
    Bonus JP Depo Unik (4D/3D/2D)
    Bonus Prize 2 & 3D (4D/3D)
    Bonus JP Nomor HP (4D/3D)

    BONUS PERMAINAN BOLA & CASINO :
    Next Deposit 3%
    Cashback Mingguan 5%

    Info lengkap Bandar Agen Togel Online Halototo meliputi Prediksi Sydney SGP HK, Cara Daftar dan Link Alternatif Togel Terpercaya
    Daftar agen togel online sydney SGP HK
    HALOTOTO Deposit Pulsa, Ovo & Bank
    BANK BCA
    BANK BNI
    BANK BRI
    BANK MANDIRI
    DEPOSIT PULSA TELKOMSEL, XL & OVO
    > WHATSAPP
    > FACEBOOK

    SITUS LAIN UNTUK BERITA :
    bokep indonesia tik tok bandar togel aman dan terpercaya halototo 167.99.75.84 halototo.online halototolink alternatif halototo

    BalasPadam
  28. I want you, all of you. I want to feel you inside me, deep inside me. I want you to tell me when you’re going to cum, hear you moan my name and fuck me harder. Hey, i am looking for an online sex partner ;) Click on my boobs if you are interested (. )( .)

    BalasPadam
  29. I read a article under the same title some time ago, but this articles quality is much, much better. How you do this
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  30. Extremely inspired! Everything is extremely open and clear illumination of issues. It contains really certainties. Your site is extremely important. Much obliged for sharing.
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  31. Nice story. It's good that they have made something like these. This looks a whole lot better to me.
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  32. I am always searching online for articles that can help me. There is obviously a lot to know about this. I think you made some good points in Features also. Keep working, great job
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  33. Thank you for taking the time to publish this information very useful!
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  34. I am a new user of this site so here i saw multiple articles and posts posted by this site, I curious more interest in some of them hope you will give more information on this topics in your next articles
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  35. I was extremely satisfied to discover this site.I needed to thank you for this incredible read !! I certainly getting a charge out of each and every piece of it and I have you bookmarked to look at new stuff you pos
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam
  36. You have a good point here! I totally agree with what you have said !! Thanks for sharing your views ... hope more people will read this article!
    Click
    here for
    more
    info

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive