Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mac 03, 2020

PENGKHIANATAN DAN HIKMAH



La Tahzan

Sebenarnya pengkhianatan ini banyak untungnya
HIKMAHNYA FITNAH AKAN TERLERAI...

La Tahzan... Janganlah bersedih hati. Ambil masa utk tempoh bertenang. Dlm berpolitik tak perlu kita sampai memukul sesiapa. Itu politik rimba...setahu saya ahli atau penyokong PH ini adalah kelompok intelektual politik.

Semalaman saya duduk bersendirian berbicara dgn hati... bukankah agama ku mengajar setiap berlaku pasti byk hikmahnya.

Hampiri Subuh saya menjumpai jawapan untuk diri sendiri. Ya tentunya fitnah yg sukar dijawab selama 2 tahun akan terjawab selepas ini. Bukankah dlm kehidupan membina ketakutan itu lebih mudah dari membina kepercayaan.

Lihatlah hikmah Tuhan...Selama ini umat Melayu percaya Islam terancam, kilang arak, lesen judi, rumah urut, hudud tak boleh dilaksanakan, kes Adib, kes pemandu mabuk, tidak tangkap pengamal LGBT dan bermacam macam isu semuanya kerana kerajaan PH bukannya di bawah kuasa PM Melayu tetapi kononnya dipimpin oleh DAP.

Tun Mahathir dituduh tunduk pada Cina DAP sebab kes Adib tak selesai atau tidak dpt memuaskan hati sesetengah org Melayu, Anwar Ibrahim dituduh barua Cina DAP sebab itu tak layak jadi PM sdgkan di rumahnya Bacaan Yasin dan Bayan setiap minggu...semuanya ini akan mudah dijawab selepas ini.

Mungkin Tuhan mahu hentikan fitnah dan mahu tunjukkan benarkah mereka itu berjuang atas nama agama atau menjual agama ini utk tujuan politik.

Dulu pemimpin Amanah kata hudud buat kemudian dituduh tolak hudud hingga terkeluar mereka dari PAS. Bila Hadi kata hudud sukar dilaksanakan... semua akur. PH letak calon bukan Islam dia kata wajib pilih calon Islam, bila letak calon Islam ( seorang Imam ) dia kata tidak wajib pilih yg Islam. Seolah Islam ini milik eksklusif satu kelompok yg tak boleh berbeza pendapat.

2 tahun mereka tuduh pemimpin Melayu PH tak mahu tutup kilang arak, tidak membela kes Adib, tidak perjuangkan tulisan Jawi... kita tgk selepas ini adalah kilang arak ditutup, kes Ajib selesai dan sekolah Vernakular wajib belajar tulisan Jawi. PAS kini menjadi kerajaan yg mempunyai tempoh 3 tahun. Apa dalil mereka?

Saya memilih menyokong PH bukan kerana sokong Cina, bukan kerana benci ahli UMNO atau PAS tapi kerana bencinya saya pada rasuah. Ahli PAS dan UMNO itu saudara sesama Islam bukannya saya bermusuh dgn mereka apatah hanya kerana politik.

TS Muhyiddin dlm byk video sendiri mengatakan Najib curi duit 1MDB. Malah dlm kenyataannya dia membidas PAS kerana sanggup bekerjasama dgn perompak. Jika pemimpin UMNO itu bersih nescaya saya tidak menulis menentang mereka.

Adakah saya wajib kena pilih Melayu walaupun pemimpin itu merompak wang rakyat. Merompak dana fakir miskin.... ajaran Islam mazhab apa yg mengajar begitu?

Di negara2 maju persaingan parti politik adalah dari manifestonya. Tapi di negara kita manifestonya cukup diperbodohkan dgn isu agama dan bangsa. Hingga perkara dibolehkan dijadikan haram malah diperbesarkan. Contoh isu pemimpin Cina masuk masjid.

Saya masih ingat kata Allahyarham TGNA yg boleh kita baca dlm buku Pemikiran Tuan Guru Nik Aziz. “Mengapa isu membenarkan bukan Islam masuk ke rumah ibadah agama Islam diperbesar-besarkan, sdgkan org bukan Islam yg membina dan membuat mimbar masjid tidak dipersoalkan?”

“Tidak salah..... Saya sendiri sentiasa konsisten bahawa budaya politik rasis sewajarnya layak dibuang terus dari kamus masyarakat Malaysia.

"Cuma apa yang dilihat benda itu sebagai pelik pada zaman ini menunjukkan umat Islam kita terlalu jahil dengan agama," antara petikan kata2 TGNA seorang Ulama yg disayangi pelbagai pemimpin agama.

Saya berhujah dgn ramai kawan.. ya saya setuju ada kata2 segelintir pemimpin DAP yg tidak bijak utk menjaga hati org2 Melayu. Walaupun MCA senada tetapi kerana maklumat yg disabotaj dari dalam atau org Melayu kata musuh dlm selimut.. persepsi mengatasi segalanya.

Puas saya berhujah yg saya menolak kerjsama dgn kerajaan pintu bekalang ini dgn netizen dan rakan2...akhirnya mereka hanya menggunakan ayat bodoh, barua Cina, otak udang, babi dan bermacam macam utk menyakinkan saya agar benci dgn Cina DAP.

Akhirnya saya berhenti berhujah kerana dlm apa situasi dgn saya utk menyakinkan sesuatu perkara mesti dibawa dgn hujah yg menyakinkan. Maki hamun... itu bukan hujah.

Pengajaran juga kpd DAP, mereka selepas ini mesti mendidik pemimpinnya matang dlm berpolitik. Benar DAP banyak memperuntukkan bajet utk agama Islam di PP tetapi dlm pemahaman Melayu kelompok 'malas berfikir' ( kawasan bandar ) dan Melayu yg tidak mampu berfikir ( luar bandar ) DAP ini adalah parti Komunis. Kebaikan kamu dihapuskan hanya dgn persepsi.

DAP kena banyak belajar dgn Inggeris. Bagaimana Inggeris mampu menawan hati org Melayu. Bagaimana org Melayu boleh mentafsir Jepun dan Komunis itu penjajah ( musuh ) tetapi British adalah bangsa yg membangunkan Tanah Melayu. Cukup sekadar permainan persepsi.

Buat pemimpin2 Melayu/ Islam PH pula, tentulah byk perkara yg boleh diambil sebagai hikmah. Pertama jgn mudah percaya kpd kawan yg baru dikenali. Bukan sahaja dlm berpolitik tetapi di mana2. Kena kenal hati budi dulu.

Kedua tentulah jgn lupa kawan lama. Mengapa bila menang , rakan yg berjuang dan susah senang bersama dilupakan. Malah mahu berjumpa pun susah apatah lagi pandangan kawan lama tidak dipedulikan.

Tanya saya situasi politik... tidak mengharap langsung pengundian Dewan Rakyat. Ini kerana semua maklum pemimpin2 negara kita berjuang lebih kpd kepentingan diri. Bila2 masa mereka boleh berubah dgn mudah. Jadi masa 3 tahun yg ada fokus kpd isu.

Pemasalahan yg perlu difikirkan oleh PH ( fokus ) ialah bagaimana menangani persepsi. Ini kerana tanggapan seseorang manusia terpulang tahap suka atau kebenciannya bagaimana kpd individu atau kelompok itu. Kalau dia suka apa saja walau salah akn jadi betul. Kalau benci betul berkata kata sudah mahu disanggahnya.

Walaupun mereka tahu yg jadi PM itu Melayu. Yg mempunyai kuasa perlantikan adalah Ke Bawah Duli Agong juga Melayu. Hanya dgn kuasa PM Melayu maka hilang jawatan2 semua pemimpin2 Cina tetapi masih beranggapan Cina yg menguasai dan memerintah samada tertipu atau dgn niat.

Persepsi kebencian politik telah mengatasi dari kepentingan agama itu sendiri. Contoh apa sahaja yg dibuat Menteri Agama, Dr Mujahid semua tak kena. Mujahid dtg ke sekolah atas isu Tanglung dihentam, tapi apabila Allahyarham TGNA dtg dari Kelantan meraikan ulang tahun mendiang Karpal Singh dipuji. Kenapa tidak dipersoalkan TGNA tidak meraikan birthday Najib.

Mujahid dikata buruk akhlak dan TGNA dipuji baik akhlak walaupun tujuannya sama iaitu menunjukkan ahklak yg baik kpd bukan Islam sepertimana ditunjukkan Rasulullah saw.

Ok saya juga akan berehat dari serius menulis. Dah penat dan saya Redha. Pesanan saya berpolitik cara sihat dan fokus kpd pemasalahan yg lepas. Berlapang dada lah kita semua, bertenang dan ambil ia sebagai hikmah yg baik dari Tuhan.

Kpd pihak yg mengapi api kebencian perkauman cukup2 lah. Mereka pun bukan diminta dilahirkan sebagai Cina, India, Dusun dan sebagainya. Mereka tidak curi duit rakyat tetapi mereka dihina hanya mereka berpolitik bersama DAP ( salah satu parti politik ). Satu pernilaian yg sgt rasis dan tidak adil utk mereka.

Islam agama kasih sayang dan bukan kebencian.
Kata Gus Mus..."Agama itu menerangi, bukan membenci. Agama itu mengajak, bukan menyepak. Agama itu rahmat, bukan kebencian. Agama itu tidak hanya teriak Allahu Akbar di pinggir jalan.

Gus Mus memberitahu lagi bahwa bukan sedikit masyarakat awam yg tertipu dgn penampilan2 org yg mengaku tokoh agama, tetapi perilakunya jauh dari ajaran agama. “Jangan lihat janggutnya, jubahnya, Allahu Akbarnya, tapi lihat perilakunya,”.

Apa salah Anwar dia nak jaga anak Melayu, anak Cina, anak India, anak Dayak, anak Iban, anak Dusun, anak Bugis dan lain2.... bukankah mereka ini anak Malaysia yg wajib pemimpin Islam bela mereka yg miskin, yg perlukan bantuan. Insani...

Wasalam


21 ulasan:

  1. Yang khianat raykat adalah KERAjaan atok/dap. Fakta..

    Sana sini kata negara bangkrap..
    Tapi hutang makin ditambah...

    Dah nak rebah buat bajet baru...
    Tanpa sedar mengaku negara ada rm2trillion...

    Raykat tak mengata jika KERAjaan atok/dap bagus.
    Janji 100 hari kena kencing.
    Aset dan harta negara dijual sewenang2nya konon nak cover hutang.
    Tapi ada pembeli individu yg tidak diketahui. Siapa pembeli individu?
    Kroni atok kah, kroni dap kah, kroni pkr kah?

    Susah payah org terdahulu mengangkat dan memertabatkan ekonomi tersebut TAPI senang2 mrk jual lambak. Jadah!!

    Belum cerita yg hilang pekerjaan. Kalau 100 org mgkin boleh ditutup tapi puluhan ribu hilang kerja dgn mendadak atas alasan negara tiada wang. Jadah!

    Tanpa ada guling2 atas jalan menunjukkan raykat dah muak dgn KERAjaan atok/dap. Noktah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
      Do you need Personal Loan?
      Business Cash Loan?
      Unsecured Loan
      Fast and Simple Loan?
      Quick Application Process?
      Approvals within 24-72 Hours?
      No Hidden Fees Loan?
      Funding in less than 1 Week?
      Get unsecured working capital?
      Contact Us At : urbansuccessfundings@gmail.com

      LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:

      Commercial Loans.
      Personal Loans.
      Business Loans.
      Investments Loans.
      Development Loans.
      Acquisition Loans .
      Construction loans.
      Credit Card Clearance Loan
      Debt Consolidation Loan
      Business Loans And many More Loan Opportunity:

      LOAN APPLICATION FORM:
      =================
      Full Name:................
      Loan Amount Needed:.
      Purpose of loan:.......
      Loan Duration:..
      Gender:.............
      Marital status:....
      Location:..........
      Home Address:..
      City:............
      Country:......
      Phone:..........
      Mobile / Cell:....
      Occupation:......
      Monthly Income:....

      Contact Us At urbansuccessfundings@gmail.com

      Padam
  2. TUN MAHATHIR JUGA AKAN DIPANGGIL MENJADI SAKSI DI MAHKAMAH DALAM KES 1MDB. LATHEEFA KOYA KANTOI DI MAHKAMAH.

    MARCH 05, 2020 LABELS: KHAWARIJ, PKR, POLITIK

    Part 1

    TS Shafee tanya, bolehkah Latheefa Koya sahkan kesembilan sembilan rakaman ini adalah legal atau tidak.

    Contohnya, adakah rakaman ini dari pihak dan agensi penguatkuasa seperti polis, SKMM atau tentera.

    Latheefa kata dia tak boleh sahkan dan dedahkan perkara itu kerana ia masih dalam siasatan SPRM.

    TS Shafee tanya lagi, kalau dia tak boleh dedahkan dalam mahkamah kerana ia masih dalam siasatan, kenapa dia dedahkan rakaman itu kepada public (awam) kalau dia sendiri tak boleh sahkan rakaman ini legal atau tidak?

    Terpinga pinga Latheefa dan berpusing pusing dia nak jawab.

    TS Shafee kata, “kita dah macam radio buruk” asyik berpusing dalam keadaan yang sama.

    (Fuh... Hangit...Tepokkk pop corn tambah lagi)

    Part 2

    Ditanya adakah Latheefa Koya bersetuju dan tahu bahawa setiap bukti rakaman (suara atau video) perlu ada tiga kriteria sebelum didedahkan iaitu ;

    1) history,

    2) provenance, dan

    3) originality

    Latheefa bersetuju.

    TS Shafee seterusnya bertanya, adakah rakaman itu sudah memenuhi ketiga tiga kriteria tersebut sebelum ia didedahkan kepada awam.

    Latheefa kata tidak tetapi dia kata ia perlu didedahkan supaya rakyat tahu adanya penyelewengan, campurtangan entah apa apa lagi dia jawab untuk justify tindakan dia.

    Mana integriti Tipah bila dia dedahkan sesuatu perkara yang tak pasti kononnya perkara itu melibatkan keselamatan negara?

    (Giloss.. Muka Latifah mula mencuka macam muka berudu...)

    Part 3

    TS Shafee bertanya apakah niat Latheefa melakukan pendedahan rakaman itu kepada awam dengan merujuknya sebagai “blunder”.

    Blunder maksudnya tindakan bodoh.

    Latheefa kelihatan bengang dan bertanya,

    “Apa yang blunder? Saya tak rasa itu adalah blunder.”

    TS Shafee jawab,

    “Tindakan kamu itulah blunder. Tapi takpa, itu apa yang saya rasa.”

    (Kikikikikiki..! Macam muka cipan terkena Corona Virus dah muka Tipah..kikikikiki..!!)

    Bila ditanya oleh wartawan samada Tun Mahathir juga akan dipanggil sebagai saksi dalam kes 1MDB , Peguam bela Datuk Seri Najib Tun Razak Datok Seri Shafie Abdullah berkata "BRING IT ON, BRING IT ON" sebanyak 185 kali..!!

    sekian dari mahkamah 1MDB melapurkan

    BalasPadam
  3. Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan muka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    FormulaTurunHarga = #BMF

    BalasPadam
  4. According to Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason this country's women live 10 years more and weigh an average of 19 KG lighter than us.

    (And by the way, it is not related to genetics or some secret-exercise and really, EVERYTHING around "HOW" they are eating.)

    P.S, I said "HOW", not "WHAT"...

    Tap this link to reveal if this little questionnaire can help you find out your real weight loss possibilities

    BalasPadam
    Balasan
    1. DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
      Do you need Personal Loan?
      Business Cash Loan?
      Unsecured Loan
      Fast and Simple Loan?
      Quick Application Process?
      Approvals within 24-72 Hours?
      No Hidden Fees Loan?
      Funding in less than 1 Week?
      Get unsecured working capital?
      Contact Us At : urbansuccessfundings@gmail.com

      LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:

      Commercial Loans.
      Personal Loans.
      Business Loans.
      Investments Loans.
      Development Loans.
      Acquisition Loans .
      Construction loans.
      Credit Card Clearance Loan
      Debt Consolidation Loan
      Business Loans And many More Loan Opportunity:

      LOAN APPLICATION FORM:
      =================
      Full Name:................
      Loan Amount Needed:.
      Purpose of loan:.......
      Loan Duration:..
      Gender:.............
      Marital status:....
      Location:..........
      Home Address:..
      City:............
      Country:......
      Phone:..........
      Mobile / Cell:....
      Occupation:......
      Monthly Income:....

      Contact Us At urbansuccessfundings@gmail.com

      Padam
  5. Org lain Yg merembat duit. Habis semua kena masuk mahkamah... Pelik bwtul la. Dgn alasan tak Tau, tak Ingat. Habis semua org Kelam kabut. Dulu tak mengaku...

    BalasPadam
  6. Setuju. Saya pun berpendapata macam tuan

    BalasPadam
  7. Menegak kan kemungkaran utk mengelurikan rakyat adalah perbuatan terkutuk. Penyamun tetap penyamun, masak an dia nak mengaku.. Taubat sebelum terlambat, Cukup2lah perbodohkan rakyat yg dah sedia bodoh.

    BalasPadam
  8. BANTUAN! BANTUAN !! TINDAKAN !!!

    CORONA VIRUS LOAN RELIEF DARIPADA ROSSA STANLEY LOAN COMPANY
    Adakah anda memerlukan bantuan kewangan yang disebabkan oleh lockdown virus corona, maka sekarang terburu-buru sekarang ke syarikat pinjaman rossa stanley di mana ada bantuan WOLRD BANK untuk semua orang jadi berhubung dengan kami sekarang di syarikat pinjaman rossa stanley sekarang untuk pinjaman dan bantuan kewangan anda melalui mana-mana saluran berikut

    E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
    Pengarah Tel: +1 (914) 529-5708
    Whats-app: +1(914)529-5708
      Rasmi Instagram: rossastanley
    Twitter rasmi: Rossastanlyloan
    Rasmi Facebook: Rossa Stanley Favor
    Mrs.Rossa Stanley Favor
    Ketua Pegawai Eksekutif ROSSASTANLEYLOANCOMPANY
    E-mel rossastanleyloancompany@gmail.com

    Alamat pejabat ibu pejabat: 3911 Kenwood Place, Orlando Florida USA.
    Zip-code: 32801

    BalasPadam
  9. nice blog and good information. thank you very much for article

    BalasPadam
  10. 3ply Disposable Face Mask!!
    Face Mask.
    We have CE certificate ✅ Please do not hesitate to contact us for more info.

    BalasPadam
  11. Kita menyediakan lori besar dengan harga yang berpatutan.

    BalasPadam
  12. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com

    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group 
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    BalasPadam
  13. DO YOU NEED A LOAN : TRUST ME WE CAN SOLVE YOUR FINANCE PROBLEM
    Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us At : urbansuccessfundings@gmail.com

    LOAN SERVICES AVAILABLE INCLUDE:

    Commercial Loans.
    Personal Loans.
    Business Loans.
    Investments Loans.
    Development Loans.
    Acquisition Loans .
    Construction loans.
    Credit Card Clearance Loan
    Debt Consolidation Loan
    Business Loans And many More Loan Opportunity:

    LOAN APPLICATION FORM:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us At urbansuccessfundings@gmail.com

    BalasPadam
  14. Saya telah melihat dan mencuba pelbagai strategi dan kaedah, sehingga saya kehilangan banyak wang ketika mencuba. Sehingga saya mengemukakan strategi baru ini yang saya jalankan semula dan berjaya mendapatkan kembali wang saya yang hilang dan masih membuat pertumbuhan yang konsisten di seluruh perdagangan saya. Carlos Ellison adalah profesional yang luar biasa, dengan pengalaman yang luas dan pengetahuan mendalam mengenai perundingan pertanian, Dia membantu saya untuk mengambil penalti kewangan.

    Melabur US $ 500 dan dapatkan AS $ 6000 seminggu (7 hari),

    Melabur $ 1000 dan dapatkan $ 12000 seminggu (7 hari)
    ,
    Melabur $ 2500 dan dapatkan $ 30,000 seminggu (7 hari).

    Semua dalam keuntungan mingguan dan dijamin 100%. (Bayaran dijamin). Bebas untuk dihubungi - jika anda berminat melalui e-mel: carlose78910@gmail.com

    BalasPadam
  15. KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
    Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

    BalasPadam
  16. Pemimpin DAP salahkan Dr Mahathir punca kerajaan PH tumbang

    Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu. Seorang ahli jawatankuasa eksekutif pusat DAP hari ini menyalahkan Dr Mahathir Mohamad berhubung krisis politik yang membawa Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa pada Februari dan tumbangnya kerajaan negeri yang dipimpin gabungan itu.

    Ronnie Liu, yang secara terbuka mengkritik bekas perdana menteri pada masa lalu, berkata tiada masalah jika Mahathir menyerahkan kuasa kepada Anwar Ibrahim.

    Beliau juga berkata tiada masalah jika Mahathir tidak meletakkan jawatan, menerima nasihat Yang di-Pertuan Agong, dan jika negarawan veteran itu tidak mencadang untuk menubuhkan kerajaan perpaduan tanpa PH dan parti politik lain.

    “Akhirnya, kerajaan PH tumbang kerana rampasan kuasa oleh orang parti Mahathir sendiri,” katanya, merujuk kepada PPBM

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive