Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, November 24, 2011

GEMPAQ : TIMBALAN MENTERI TERPIJAK TAIK LEMBU... KAH! KAH! KAH!


Kenyataan Timbalan Menteri Sukan Razali Ibrahim yang menuduh Pakatan Rakyat antara penyebab rakyat Indonesia membenci Malaysia adalah suatu kenyataan yang bodoh lagi tolol. Pemikiran Razali sama seperti Khairy Jamaluddin(KJ) dan lebih rendah daripada pemikiran JKKK.


Adakah Razali membuat "homework" sebelum membuat tuduhan itu di Parlimen? Sebenarnya Razali tidak memahami apa makna "maling" yang ditujukan kepada pasukan Malaysia.

Kebencian segelintir rakyat Indonesia terhadap Malaysia bukan mengenai soal kepartian.Ianya lebih kepada soal kedaulatan negara. Mereka lebih menjurus kepada isu pertiakaian perairan dan pulau, soal layanan terhadap amah dan pekerja Indonesia. Bukan soal politik kepartian.

Mengapa Razali begitu sensitif ? Adakah beliau umpama, "siapa makan lada, dia terasa pedas" ?

Begitulah kehidupan Menteri-Menteri UMNO. Pergi kemana sahaja jika terdengar suara seperti lanun, perompak, takut bini , kapal selam, Mongolia, C4 dan terkini lembu maka cepat-cepat terasa hati dan sensitif seterusnya melabel dan menuduh pembangkang.

Untuk pengetahuan Razali, rakyat Indonesia tidak ambil tahupun tentang hal dalaman politik Malaysia. Mereka lebih kepada semangat Nasionalisme.

Selepas ini, barangkali rakyat Malaysia pastikan "benda-benda" ini menjadi sensitif kepada Menteri UMNO . Antaranya seperti PMNajib - bendera Mongolia dan kapal selam. RTM juga tidak akan menyiarkan filem drama tentang kisah suami takut bini dan Shahrizat Jalil tidak akan hadir sebarang acara yang ada lembu. Nanti rakyat ingat NFC dan kondominium. Atau ingat Shahrizat...ingat lembu!

Barangkali jika Razali terpijak tahi lembu secara automatiknya dia teringat Shahrizat ?

Ejekan "maling" begitu kecil berbanding perangai UMNO yang berlagak lanun dan perompak dalam isu royalti minyak Kelantan dan Terengganu."

gigitankerengga


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

2 ulasan:

  1. Sorang rakan peniaga Melayu mengeluh kerana sukar nak order barang dari Indon. Menurut rakan ini kat dahi peniaga Malaysia ada tercatat CON. Aduh...sakit telinga mendengar kata rakan ni. Kesian kat dia yang berniaga dengan jujur tapi kena label CON jugak sebab perangai sesetengah peniaga memang begitu ketika berurusniaga dengan orang luar.

    BalasPadam
  2. padan muka.. lepas 2 mkn taik BABI plak

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive