Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Oktober 12, 2014

LAWAK AHAD: MINYAK




Mak Jah pulang dari pasar dengan perasaan gembira. Hatinya berbunga riang. Malam ni hasratnya akan tertunai. Sudah lama dia menanggung derita akibat ketidakupayaan Pak Samad.

Malam itu Mak Jah bersiap cantik sekali. Dia menyarung pakaian tidur jarang seksi berwarna pink. Segala kelengkapan sudah dipersiapkan. Gari dan ekor pari diletakkan di hujung katil. Badannya disembur dengan minyak wangi dengan hasrst Pak Samad lebih membara.

***

"Apa ni bang, layu je?"

Luah Mak Jah kecewa.

"Hoh mana la aku tahu."

Kata Pak Samad muncung.

"Yela kenapa tak naik-naik ni? Dah 3 jam sapu minyak, urut taknak naik jugak."

Tutur Mak Jah bergenang.

"Haihh minyak apa kamu sapu ni Jah?"

Tanya Pak Samad ingin tahu.

"Ron 95 bang, dalam fesbuk tu saya tengok orang kata minyak naik minyak naik, saya cuba la. Ni apa pun tak naik."

Jawab Mak Jah tenang.



JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI! PERCUMA BUKU PANDUAN! SILA KLIK SINI!

4 ulasan:

  1. Nasib baiklah Pak Samad tak hisap rokok... kalau tak mau bersumbu .......

    BalasPadam
  2. Lawak zaman 60an. Awas jangan dibawa ke Maharaja Lawak tidak ada nilai tidak ada markah.

    BalasPadam
  3. Dei macha..
    mau bagi kereta kilat memancar2?
    Lepas cuci kereta tu, bilas dengan air bersih yang bercampur pelembut kain. Jenis apa2 pun bole. Kasi kering. Lepas kering kasi lap kain lembap sampai kering. Sudah kering kalu, tengok. Memancar2. Hujan kalu tak payah bukak wiper. Itu ayer bole naik atas sendri ikut cermin.

    Tarak tipu punya macha. Mana ada tipu. Itu pelembut kita kasi masuk dalam mesin cuci jugak. Ada mesin rosak ka macha? Ada baju rosak ka macha?

    Saya sudah try banyak kali. Jangan kasi tau tokey cuci kereta. Nanti ini rashia picah....

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive