Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Januari 27, 2015

PENGGODAM LAMAN WEB MAS UGUT DEDAH MAKLUMAT PENERBANGAN MENTERI KABINET



Hong Kong: Penggodam yang menceroboh laman web Malaysia Airlines (MAS) pagi tadi mengugut untuk mendedahkan maklumat yang dicuri daripada pelayan (server) malaysiaairlines.com ke Internet.

Kumpulan penggodam yang menggelar diri mereka Lizard Squad itu memuat naik foto di Twitter didakwa memaparkan maklumat penerbangan pengguna MAS termasuk seorang menteri kabinet.

Foto berkenaan memaparkan maklumat tempahan yang dibuat seorang pengguna, Amy Keh yang berkata, tempahan dibuat pada Oktober lalu untuk ibu dan dua saudara yang akan terbang ke Taiwan, Mac depan.

"Saya risaukan keselamatan mereka. Sekarang seluruh dunia tahu mereka akan ke Taipei," kata Amy yang dihubungi agensi berita AP hari ini.

Sementara itu pegawai menteri berkenaan yang dihubungi wartawan Harian Metro memberitahu maklumat destinasi menteri terbabit adalah benar namun tiada pengesahan sama ada beliau menggunakan perkhidmatan MAS atau syarikat penerbangan lain.

“Saya sahkan beliau ke Kota Bharu untuk beberapa mesyuarat penyelarasan pasca banjir,” katanya yang enggan memberi komen lanjut mengenai isu godam berkenaan.

Lizard Squad turut mendakwa bertanggungjawab ke atas serangan terhadap rangkaian Sony PlayStation dan laman Microsoft Xbox tahun lalu. - AP

Hmetro



KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive