Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Februari 06, 2015

MINYAK MURAH, HARGA KONDOM MELAMBUNG



Di Venezuela, pengguna terpaksa menunggu giliran untuk mendapatkan kondom, yang kini semakin sukar didapati dan harganya juga melambung sehingga US$755 (RM2,700) untuk tiga dozen.

Laporan Bloomberg menyebut, kejatuhan harga minyak turut menyebabkan kekurangan bekalan barangan keperluan utama, termasuk ayam, gula, ubat-ubatan dan keluaran asas lain.

Bekalan kondom mula berkurangan sejak akhir Disember lalu, menyebabkan pengguna juga kecewa dan malu kerana terpaksa beratur untuk mendapatkan alat kontraseptif berkenaan.

"Negara ini sangat kacau sekarang hingga kami terpaksa beratur untuk membuat hubungan seks," kata seorang eksekutif Jonatan Montilla seperti dipetik agensi berita niaga itu.

Sebanyak 95 peratus daripada hasil tukaran asing Venezuela, negara anggota pengeluar minyak utama dunia Opec, diperolehi daripada eksport minyak mentah.

Harga yang diperolehi Venezuela bagi eksport minyaknya turun 60 peratus sejak tujuh bulan lalu.

Sekiranya harga minyak tidak kembali pulih, negara itu berkemungkinan besar tidak akan mampu menanggung hutangnya.

Kadar jangkitan HIV dan kehamilan di kalangan remaja yang direkodkan di Venezuela setakat ini menunjukkan antara angka paling tinggi di kalangan negara Amerika Selatan.

“Tanpa kondom, kita tidak mampu berbuat apa-apa,” kata Jhonatan Rodriguez, ketua pengarah NGO StopVIH.

“Kekurangan kondom akan mengancam semua program pencegahan yang kita usahakan di seluruh negara,” katanya lagi.

Mk


3 ulasan:

  1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    BalasPadam
  2. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    BalasPadam
  3. Penipu. Tidak mustahil Ibu Hayati dan Mbah Koboireng orang yg sama, mengiklan diri sendiri utk mencari wang upah dari pelanggan yg terpedaya. Ingat, judi itu HARAM.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive