Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Februari 28, 2010

Umno-BN Korup Hingga Ke Akar Umbi

Oleh Jamilah Kamarudin


PETALING JAYA 27 Feb - Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan amalan penyelewengan dan rasuah yang berlaku di kalangan pemimpin Umno-Barisan Nasional sudah sampai ke tahap "busuk sehingga ke akar umbi".
Berucap pada majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina KEADILAN 2010 di Dewan Majlis Bandaraya Petaling Jaya di Bandar Utama 3, beliau berkata rasuah kini sudah dianggap menjadi amalan biasa dalam Umno-BN menjangkiti tidak kira pemimpin atasan mahupun orang bawahan.
Merujuk kepada kehilangan enjin jet tempur F-5E dan kerosakan kapal selam Scorpene sehingga gagal untuk menyelam, Datuk Seri Anwar menyelar sikap dengki Umno-BN yang kebelakangan ini asyik menyerang pemimpin Pakatan Rakyat dalam usaha mereka untuk merampas kembali negeri berkenaan.
"Baru-baru ini Lim Guan Eng dituduh sebagai anti-Melayu, Nik Aziz memerintah Kelantan selama 20 tahun seorang yang ringkas, pakaiannya ringkas, tak pernah curi balak, tidak ada kontrak berjuta-juta, tidak ada saham, itu pun dituduh rasuah juga.
"Tapi Umno curi wang rakyat berjuta-juta masih lagi bebas dan tidak ada tindakan dikenakan," katanya dihadapan lebih 3,000 penyokong Pakatan Rakyat.
Sambil menyatakan komitmen Pakatan Rakyat untuk membebaskan Malaysia daripada korupsi kroni Umno-BN, beliau turut menyeru agar rakyat bangkit melawan pemimpin yang korup dan menyalahgunakan kuasa badan pentadbiran kerajaan untuk kepentingan sendiri.
Selain itu beliau menyatakan semangatnya untuk terus berdiri teguh dalam Pakatan Rakyat dan berjuang menegakkan keadilan walaupun beliau kini diancam dengan konspirasi fitnah terhadapnya.
Ketua Pembangkang itu juga membidas media massa milik Umno-BN seperti Utusan Malaysia dan Berita Harian yang diperalatkan tuan mereka sepanjang prosiding perbicaraan beliau.
"Walaupun saya menerima sedikit tekanan dan diaibkan tapi itu tidak akan patahkan semangat saya untuk terus berjuang.
"Kini mereka mahu serang isteri (Datuk Seri Dr Wan Azizah) saya pula. Ini Utusan Malaysia "xiao ren" (orang gila) punya akhbar," katanya sinis.
Majlis rumah terbuka itu turut dihadiri Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, empat Naib Presiden KEADILAN Dr Lee Boon Chye, R. Siavarasa dan Mohamed Azmin Ali, serta Mustaffa Kamil Ayub.
Hadir sama Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail, Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad dan beberapa wakil duta daripada Taiwan, China dan beberapa negara Eropah.
Majlis diserikan dengan nyanyian lagu tradisional Tahun Baru Cina oleh pemimpin PR dan pertunjukan tarian singa.

suarakeadilan





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive