Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Ogos 25, 2011

Wartawan TV3 dakwa kena gangguan seksual


Empat wartawan termasuk seorang pembaca berita TV3 mendakwa menjadi 'mangsa' gangguan seksual seorang editor kanan setesen televisyen swasta itu.
Memetik sumber yang rapat dengan kes itu, TV Selangor melaporkan editor berkenaan bagaimanapun dikatakan dibenarkan terus bertugas seperti biasa.

Namun, seorang kakitangan yang enggan lagi bertugas di bawah editor itu meminta dipindahkan ke NTV7 bulan lalu.

Media Prima adalah syarikat yang memiliki TV3, NTV7, TV9 dan TV8 selain memegang kepentingan dalam stesen radio serta Kumpulan New Straits Times.

Menurut TV Selangor, empat orang yang mendakwa diri mereka mangsa ganggual seksual itu tampil baru- baru ini memberi kenyataan kepada pihak pengurusan.

Antara lain, mereka mengemukakan mesej sistem pesanan ringkas (SMS) berunsur lucah yang dihantar oleh editor berkenaan sebagai menyokong dakwaan gangguan seksual yang dialami mereka sejak beberapa bulan itu.

Menurut sumber berkenaan lagi yang dipetik oleh TV Selangor, editor tersebut menggunakan pangkat dan jawatannya untuk “menggoda” mereka secara licik.

Bagaimanapun ketika dihubungi, Pengurus Besar, Pperhubungan Korporat Kumpulan Media Prima, Mastura Adnan menafikan sebarang siasatan berhubung perkara itu.

“Ini kali pertama sata mendengar mengenainya, ini amat melucukan dan langsung tidak berasas,” katanya.

Pengerusi Media Prima Datuk Johan Jaffar dan Pengarah Eksekutif, Berita dan Ehwal Semasa Media Prima Datuk Ahmad Talib pula enggan mengulas.

MK

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive