Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, April 24, 2014

KAMERA TERAKAM KUBUR BERCAHAYA


Berkenaan foto kubur bercahaya:
Shaq Adzwan :- Sebagai waris terdekat, kami izinkan penyiaran artikel ini dengan pembetulan:

Jenazah Allahyarhamah Adzlin Lin Halimi (Haslinatul Adzlin) dikebumikan di Batu 8, Changkat Jering, Taiping selepas asar.

Allahyarhamah dari Ipoh, Perak dan meninggal di Hospital KL pada 20.4.2014 jam 8.52am (Ahad) kerana menghidap Breast Cancer dan merebak ke tulang sum-sum serta hatinya. Merupakan ibu tunggal kepada 2 orang anaknya iaitu Aina Sofiya dan Amsyar Zarif yang masih kecil.

Sepanjang hayatnya, arwah sangat tabah menghadapi segala dugaan yang dihadapi dan sewaktu sakaratul maut, beliau berzikir LAAILLAH HAILLALLAH selama hampir 4 jam tanpa henti sebelum subuh sehinggalah ke akhir nafasnya yang berhenti perlahan-lahan.



8 ulasan:

  1. Tanpa Nama25/4/14 8:26 PG

    Hanya pembalikan cahaya matahari terik pada dinding kubur oleh kilatan tikar penampan tanah. Nur tidak dapat dilihat oleh mata biasa apatah lagi dirakam kamera, kecuali ianya hanya cahaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nur itu sdiri bmksud cahaya...tiada yg mustahil..bg yg dikehendakinNya

      Padam
  2. betul kah Tanpa Nama.? Tapi hairan juga kan, kenapa banyak2 tikar, tikar ini pula yang begitu kuat memantul cahaya?
    Wallahualam..
    Allah huakbar. Dia lah yang mengetahui apa yang tersirat dan tersurat.

    BalasPadam
  3. Tiada yang mustshil bagi Allah..sebagai peringatan untuk yang hidup

    BalasPadam
  4. Tidak perlu untuk menunggu keajaiban untuk melihat kebesaran Allah. Asal kejadian manusia dan alam yang diduduki ini telah menunjukkan kebesaraanNya bagi sesiapa yang mahu memikirkannya.

    BalasPadam
  5. x kisah la apa pun keadaan. Allah berkuasa atas apa yg dikehendakiNya. kita ni yg dok sibuk hal2 mcm ni sepatutnya jadikan hal2 begini sbg contoh utk beramal. utk pompuan2 & isteri2...x nak ke dikurniakan nikmat mcm ni/tu? bila lg nk tutup aurat/berhijab? bila lg nak taat pd suami? boleh ke berjihad dlm rumahtangga? boleh ke x tinggi suara pd suami? boleh ke hormat ibu suami? boleh ke kawal nafsu korg?

    BalasPadam
  6. Tiada mustahil d dunia ini.. jika kita beriman dan bertakwa

    BalasPadam
  7. Tanpa Nama26/4/14 7:40 PG

    Lailahaillah hanya satu kali dgn ikhlas boleh memenuhi timbangan sejauh timur dan barat. Inikan pula 4 jam sehari. Beruntunglah org yg mendapat rahmat allah. Soal pembalikan tikar tu bg org bersangka buruk. Bersangka baik lah kita kpd mayat umat islam. Mudahan2 kita juga mendpt rahmat allah.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive