Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Oktober 23, 2013

BONGKAR!!!! CUKAI GST DIKUTIP SEJAK DUA TAHUN LALU?


Beberapa pengendali tempat letak kereta di Lembah Klang didakwa telah melaksanakan cukai barangan dan perkhidmatan ( GST) walaupun kerajaan belum secara rasmi melancarkannya.

Ahli Parlimen Batu merangkap Naib Presiden Parti KeADILan Rakyat YB Tian Chua mendedahkan bahawa pengendali tempat letak kereta di Pasar Borong Kuala Selayang Kuala Lumpur, telah mengenakan GST dalam bayaran letak kereta dengan menambah 6% kepada jumlah asal .

"Saya telah dimaklumkan oleh sumber bahawa pengendali tertentu ini telah melaksanakan GST selama hampir dua tahun," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Dia bertanya jika kutipan hasil ini dimasukan ke dalam kantung kerajaan.

"Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah anugerahkan sebuah syarikat secara tender untuk menguruskan tempat letak kereta di pasar borong tersebut untuk tempoh selama sembilan tahun.

"Adakah mereka (DBKL ) tidak melihat tindakan syarikat itu? " katanya.
Tian Chua juga bertanya sama ada Dewan Bandaraya kini akan menjalankan pemeriksaan audit ke atas syarikat yang menguruskan hartanah.

"Ramai di kawasan bandar seolah-olah telah membayar GST tanpa disedari. "

Tian Chua, mendesak kerajaan untuk bertindak segera ke atas pihak yang tidak bertanggungjawab yang mengambil kesempatan ingin membuat keuntungan dengan para pengguna dijadikan mangsa.

Beliau menggesa orang ramai untuk memeriksa resit mereka selepas membayar untuk barangan dan perkhidmatan dan segera memfailkan aduan kepada pihak berkuasa jika terdapat sebarang kutipan GST didalam bil-bil mereka.

omakkau

P-A-N-A-S-S-S !! ... Rahsia 'BESAR' Suami Saya... 
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive