Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Oktober 03, 2013

JAM RM100 DIBELI DENGAN HARGA RM3810

RTM bayar RM3,810 untuk jam RM100

Radio Televisyen Malaysia (RTM) membelanjakan RM3,810 untuk satu jam dinding yang hanya berharga RM100, lapor Jabatan Audit Negara dalam laporan tahunan mereka.

Rangkaian televisyen yang dimiliki kerajaan Malaysia itu mempunyai 20 biji jam yang sama dan harga keseluruhan yang dibayar adalah RM76,200.

Laporan itu seterusnya menjelaskan yang jam dinding itu adalah komponen dikenali sebagai "slave clocks".

Ia sebahagian daripada sistem jam induk yang dihubungkan dengan satelit untuk membantu penyelarasan masa siaran dan bernilai RM116,220.

Bagaimana pun, sistem jam induk itu gagal berfungsi dan jam dinding berteknologi tinggi itu akhirnya digunakan sebagai jam dinding biasa.

RTM juga didapati membayar harga 24 kali ganda untuk satu pengimbas bersaiz A4 dan membayar empat kali ganda untuk pengimbas bersaiz A3.


MK




NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN

9 ulasan:

  1. Utk bg peluang melayu meniaga.. jwpn big bos nanti kot.. hal senjata yg jatuh di laut dah di jwb dah.

    BalasPadam
  2. ...sistem pentadbiran negara sudah cukup mantap. KSN datang dan pergi. KSN sebagai ketua pentadbir. KSU buat kerja ikut standard dan peraturan yang ditetapkan. Bertanggung jawab kepada KSN. Pentadbiran negara kita sudah berdiri selama 56 tahun. Perkara remeh-temeh masih berlaku. Rakyat sudah ditipu keliling.Dah habis keliling lagi keliling. Rakyat melecur hati. Laporan Audit telah menjelaskan. So, apakah tindakan kerajaan????. Rakyat sudah tiada tempat bergantung. Sistem apakah lagi di dalam negara ini yang boleh diharapkan untuk membela nasib rakyat? Bila rakyat turun padang kamu orang tanya apa lagi rakyat mau?...apa boleh buat rakyat kita bodoh. Senang-senang saja ditipu. Hakikatnya istem negara sudah jadi sampah......tidak dapat lagi dipulihkan.

    BalasPadam
  3. buat apa nak diadakan PRK dan PRU.....tiada maknanya lagi. Menambah habiskan duit rakyat sahaja....kau orang perintah jelaa negara ni dan buat jelah apa yang kau orang nak buat. Tiada siapa yang nak adilkan kamu. Negara ini selamat untuk kamu...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat-sangat setuju.

      Padam
    2. Pak cik bodo..pakcik bodo..pakcik bodo

      Padam
  4. aku tidak halal duit cukai yg aku bayar diguna mereka.

    BalasPadam
  5. umporno hrmjdh3/10/13 8:55 PTG

    Kerajaan haramjadah lagi bangsat.

    BalasPadam
  6. Kebaikan dan jasa jauh lebih banyak daripada penipuan dan rasuah. kakitangan yang berjaya menipu pun bukanya ramai. Ada mereka kantoi. Ulasan biarlah menasabah. Diri sendiri pengkritik, penaudit bukan melakukan semua betul dalam hidup

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive