Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Oktober 13, 2013

RUMAH MB PERLIS TERBAKAR


KUALA LUMPUR - Kediaman Menteri Besar Perlis Azlan Man di Bukit Persekutuan di sini musnah dalam kebakaran yang berlaku malam semalam.

Ketika kejadian pukul 10.30 malam itu, empat anggota keluarganya yang berada di banglo dua tingkat berkenaan berjaya menyelamatkan diri tanpa mengalami sebarang kecederaan.

Menurut Komander Operasi Bomba dan Penyelamat Sentul Zahari Mohamad, ketika kejadian empat bersaudara terbabit berada di tingkat atas rumah sebelum bergegas menyelamatkan diri selepas menyedari ada kebakaran.

Enam jentera bomba bersama-sama 57 anggota dari balai bomba Hang Tuah, Sentul, Taman Tun Dr Ismail dan Seputeh digegaskan ke tempat kejadian sejurus menerima laporan.

"Setibanya di lokasi kami mendapati hampir 60 peratus bahagian dalam rumah telah terbakar berikutan struktur bangunan dan lantai yang diperbuat daripada papan," katanya kepada pemberita di lokasi kejadian.

Menurutnya api berjaya dikawal setengah jam kemudian, manakala punca kebakaran dan jumlah kerugian masih dalam siasatan.

Sementara itu di KANGAR, Azlan memberitahu Bernama beliau bersyukur kerana kejadian itu tidak menyebabkan kehilangan nyawa atau kecederaan.

Saya belum sempat pulang untuk melihat sendiri keadaan rumah, namun dimaklumkan bahagian atas rumah musnah, katanya yang ditemui selepas penyampaian elaun pengerusi dan setiausaha jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung seluruh Perlis.

Katanya beliau sudah tinggal di rumah itu ketika masih berkhidmat dalam sektor awam.

Belum pasti bila saya akan pulang untuk melihat rumah kerana jadual tugas saya di sini padat, katanya menambah isteri beliau sudah ke Kuala Lumpur untuk melihat tahap kerosakan dan kerugian yang dialami. - Bernama



P-A-N-A-S-S-S !! ... Rahsia 'BESAR' Suami Saya... 
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive