Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, April 17, 2014

CARA AKSES KOMPUTER DARI TELEFON PINTAR


"Cloud storage" membolehkan perkongsian fail merentasi desktop dan peranti mudah alih. Tetapi bagaimana jika anda tertinggal sesuatu fail pada komputer desktop anda dan anda perlu untuk mendapatkannya?

Jangan risau,kini Google telah mengeluarkan "Chrome Remote Desktop", satu aplikasi untuk peranti mudah alih Android yang membolehkan anda mengakses desktop anda dari telefon pintar atau tablet anda.

Untuk menggunakannya, anda perlu memasang aplikasi "Chrome Remote Desktop" pada komputer anda. Kemudian pada telefon Android anda pintar atau tablet, anda perlu memasang aplikasi "Remote Desktop Mobile".

Cara untuk "setting"nya agak mudah dan untuk tujuan keselamatan, remote access pada komputer memerlukan "access code".Pada masa ini, aplikasi mudah alih ini hanya boleh digunakan pada peranti mudah alih berasaskan Android, manakala versi IOS dikatakan akan dilancarkan lewat tahun ini.-biaqpila

3 ulasan:

  1. mohd azrul18/4/14 2:07 PG

    malam ini jgn lupa penyokong johor beri sokongan kpd jdt 1 vs t-team di stadium larkin dan jdt 2 vs uitm fc di stadium mppg lawan pukul 8 45 malam ayuh johor luaskan kuasamu.

    BalasPadam
  2. Lu oe hal beb jdt..bosan la dgn jdt...

    BalasPadam
  3. Pembetulan.jdt2.vs.uitm.fc.lawan.esok.salah.tulis.tanpa.nama.kalau.bosan.jgn.baca.suka.hati.lah.nak.promo.jdt.admin.tak.ada.kecoh.kau.pula.lebih.-lebih.cemburu.ke.?.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive