Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, November 11, 2014

MAUT ANGKARA NOMBOR PLAT




Pulau Kambing: Seekor tapir maut terlanggar sebuah bas ekspres di sini awal pagi tadi. Dilaporkan tapir tersebut tidak dapat melihat dengan jelas nombor plat bas berkenaan yang tidak mengikut spesifikasi jpj. Mungkin beliau menyangkakan nombor plat itu merupakan motosikal lalu beliau pun melintas jalan. Ini kerana beliau pernah terlanggar motosikal sebelum ini dan tidak mendapat kecederaan teruk.
-Agensi

10 ulasan:

  1. Pengarah Tapir11/11/14 12:45 PTG

    wow ini satu pencapaian cemerlang JPJ !

    hanya seekor saja tapir mati sedangkan sasaran tapir kemalangan maut ialah 5000 lebih.

    dikatakan punca kemalangan selain no plat tk ikut spec ialah kerana bas menggunakan cermin gelap yg tk ikut spec.

    akibatnya pemandu bas melihat tapir mcm tikus, so dia tk perlu brek bas lah.

    BalasPadam
  2. kahkahkah. bingai

    BalasPadam
  3. Kesian tapir kerana mangsa politik. Kematian tapir ini sepatutnya kita sedih kerana ia binatang dilindungi. Jika benar bagai dikata, saya setuju spesifikasi plet kereta dikaji semula.

    BalasPadam
  4. Tapir tu mati sebab muka dia mcm Pengarah Jpj kot.

    Pasal marah kat kt Pengarah Jpj tu la yg driver bas g langgar.

    BalasPadam
  5. Betul ke tu tapir... bukan pendakwaraya kes tut tut ke? Kaler hitam putih.

    BalasPadam
  6. Innalilah, Gue mau kata jangan buat kelakar atas musibah Keatas makhluk. Namun, tindakan Jpj pada gue, munkin sama sealiran dgn sindrom pembulian yg telah berakar umbi DLM masyarakat di mana di satu pihak adalah pengguna yg rata2 tidak berstruktur Dan bersekutu Dan disatu pihak sebuah organisasi yg besar, berstruktur Dan mantap dgn kekuatan undang2. Pihak pengguna yg berbanding lemah dimangsakan oleh satu entiti yg dibiayai olih Dana (dlm bentuk cukai dan lain2 hasil mahsul) rata2 pengguna atau rakyat olih satu juzu' yg semaumaunya bernafsu untuk meratahlahap mangsanya, layak sekawan dubuk yg menerkam Dan merobekrobek rusa atau kerbau yg berjaya direbahkan DLM keadaan mangsanya masih hidup Dan meronta ronta. INI munkin lantunan atau lajakkan dari kenaikkan harga bahanapi (petrol /disel) yg mana bantahan rakyat (dlm berbagai isu dan skandal) begitu lemah Dan tidak teratur sungguhpun harga bahanapi itu jatuh dipasaran antarabangsa Dari sekitar dollar amerika 115 se tong pada Jun 2014 ke dollar amerika 82 pada November 2014. Kelesuan rakyat begitu ketara apabila seorang menteri muda dilapor berkata cukai mungkin dikenakan lagi sekiranya harga minyak diperingkat antarabangsa terus merosot. Sentimen ketidakpedulian akan bantahan rakyat mungkin di sumbang kemenangan mudah di prk P. Kubur, kejayaan menghuru hara pakatan rakyat sehingga kerajaan uniti antara pas Dan umno hanpir menjadi kenyataan di selangor di samping sistem kroni kapitalis yg semakin kukuh, di samping keyakinan akan kejituan pemberian BRIM untuk menumpulkan kritikan rakyat bawahan yg kurang maklumat Dan masih mudah dibuai Dan diulek oleh media tradisional.

    BalasPadam
  7. iaye mmg bener pak

    BalasPadam
  8. Banyak kemalangan terjadi kerana kerajaan gagal menjalankan tugas dgn baik.

    Banyak jalanraya rosak, berlubang dan garisan hilang, jalan gelap dan satu lorong tanpa lorong memotong.

    Di Sabah dan Labuan tiada kursus menunggang motor semenjak July atas alasan buku syllabus baru belum datang.

    Apa JPJ buat selama 4 bulan, agaknya buku di bawa dengan tongkang atau sampan

    BalasPadam
  9. peraturan nombor plet kenderaan bermotor dah lama wujud...

    cuma pemandu di negara antah berantah lebih suka dengar nasihat cina kedai aksesori kenderaan bermotor dari mendengar nasihat pihak berkuasa membuat peraturan jalan raya...

    nanti pihak berkuasa tu buat peraturan cuma buleh guna plet kenderaan bermotor yang dikeluarkan oleh jpj sahaja baru hangpa tau!

    BalasPadam
  10. rocky the great brown dick says: bodoz tahap Hassan Malek.. orang belawak pon tak reti ka? kalu rhasa pandei sangat tok sah dok kalut tuleh kat sini laa weyyy.. pi tegog Perdana Putra pasai apa dok sedap perabeh duit rakyat & tak mau amek tindakan depa hok dok pegelap duet rakyat.. bodo piang macam juboq Saipul

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive