Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 28, 2009

BN takut dengan perjuangan Pakatan Rakyat

Saturday, 28 March 2009 •

Kategori: Berita Negeri, Berita Semasa, Berita Utama, Nasional, Parlimen, Perak

CHANGKAT JERING, 28 Mac (SK) : Presiden Gabungan Mahasiswa Islam se-Malaysia (GAMIS) Mohd Dzul Khairi Mohd Noor, membidas pengharaman pengeluaran Harakah dan Suara Keadilan kepada umum oleh Kementerian Dalam Negeri awal minggu ini.

Beliau mendakwa kerajaan BN terdesak kerana takut dengan perjuangan dan pendedahan yang dilakukan di dalam media-media tersebut serta takut dengan penerimaan rakyat terhadap kesalahan yang dilakukan pimpinan Pakatan Rakyat.

Sehubungan itu, Dzul Khairi menyeru orang ramai agar terus menghebahkan segala kerja kebaikan yang telah dilakukan oleh Pakatan Rakyat di negeri Perak keseluruhanya walaupun ketiadaan kedua-dua akhbar tersebut.

Dzul Khairi menyeru orang ramai agar membuat penilaian berdasarkan asas cinta kepada keadilan, demokrasi dan kebebasan bersuara dalam semua bentuk media.

Melalui perbandingan antara pimpinan Pakatan Rakyat dan Umno, beliau berkata ini jelas menunjukkan bahawa Pakatan Rakyat berjuang untuk kebaikan rakyat. Perjuangan PAS yang berlandaskan Islam dalam kepimpinan mampu untuk merubah nasib rakyat.

“Saya sentiasa berdoa untuk kejayaan Pakatan Rakyat dan mengundi calon Pas iaitu Mohamad Nizar Jalaluddin untuk mengembalikan demokrasi di negeri Perak,” jelas beliau.

Dalam ucapannya di Cangkat Jering semalam beliau bertanya “Adakah rakyat Bukit Gantang sanggup untuk menjadikan parti korup Umno/Barisan Nasional sebagai pemimpin mereka?”

Perhimpunan Agung Umno yang sedang berlangsung juga menunjukkan bahawa Umno adalah sebuah parti yang korup, dimana rasuah bermaharajalela dan menjadi tradisi yang bukan lagi rahsia dengan perlucutan jawatan Ali Rustam.

Walaupun telah didapati bersalah dengan tuduhan rasuah yang dipanggil ‘politik wang’ oleh mereka, Ali Rustam masih lagi dapat mengundi dan memimpin kerajaan negeri Melaka.


suarakeadilan
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive