Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, April 21, 2009

BELUM TENTU MEMBAZIR BEB! -media bukit selambau

20 April, 2009 20:43 PM


Pilihan Raya Kecil Tidak Semestinya Membazir

SHAH ALAM, 20 April (Bernama) -- Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim isnin berkata bertanding di dalam pilihan raya kecil adalah amalan di bawah prinsip demokrasi dan tidak semestinya membawa kepada pembaziran.

"Dalam demokrasi ini satu perkara yang kita lakukan. Pembaziran yang berlaku seperti yang ditunjukkan oleh The Star ialah pembaziran wang bukan untuk pilihan raya...lebih 80 peratus daripada jumlah itu untuk keselamatan," kata beliau.

Pengerusi Badan Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor itu diminta mengulas kemungkinan Barisan Nasional (BN) tidak meletakkan calon pada pilihan raya Kecil Penanti yang bakal diadakan atas alasan mengelakkan pembaziran.

Abdul Khalid berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyampaikan bantuan bernilai RM2.0 juta kepada 25 Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina di Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di sini.

Kerusi Dewan Undangan Negeri Penanti di Pulau Pinang kosong setelah wakilnya dari PKR Mohammad Fairus Khairuddin meletakkan jawatan atas alasan ingin melanjutkan pengajian dan memberikan tumpuan kepada keluarga.

Sebelum mengumumkan peletakan jawatannya, Mohammad Fairus telah disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kerana disyaki terlibat dalam kes kuari haram di Pulau Pinang.

Bagaimanapun, Abdul Khalid berkata Pakatan Rakyat bersetuju untuk bertanding di pilihan raya kecil bagi tujuan mengukuhkan lagi penyertaan PKR di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dan mencari seorang wakil rakyat yang akan bekerja untuk kebaikan kawasan Penanti.

Jika BN tidak bertanding pada pilihan raya kecil DUN Penanti itu adalah perkara yang baik bagi PKR, katanya.

Ditanya mengenai penyebaran gambar-gambar terbaru Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Selangor, Elizabeth Wong, Abdul Khalid berkata pihak kerajaan negeri akan mendapatkan gambar itu dan memberikannya kepada polis.

"Gambar itu jika ada intrusion of privacy (mencabuli privasi) kita minta pihak polis mengambil tindakan," katanya.

Gambar-gambar terbaru Wong yang sedang tidur lena berpakaian baju singlet hitam dan menampakkan ketiaknya dikesan di sebuah laman blog baru-baru ini.

Wong yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan kembali bertugas sebagai exco kerajaan negeri Khamis lepas setelah bercuti selama dua bulan berikutan penyebaran gambar-gambar separuh bogel di Internet.

Beliau yang turut hadir di majlis itu enggan memberikan sebarang komen apabila disoal wartawan.

-- BERNAMA
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive