Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, November 10, 2008

KERUSI TERBANG



Dalam keadaan normal,kerusi digunakan untuk duduk manakala kerusi malas (gambar atas) pula digunakan untuk berbaring sambil berehat,tapi berlainan pula ceritanya pada Persidangan Perwakilan Umno Seremban pagi semalam yang menjadi gamat dengan adegan baling kerusi dan tumbuk menumbuk di dalam dewan Kelab Golf Taman Tuanku Ja'afar.

Aku ingat tikar terbang P.Ramlee saja yang wujud kat dunia ni. Rupa-rupanya kerusi terbang pun ada juga. Zam-zam ala kazam betul la umno ni.Tak habis-habis pulun nak jawatan. Berita macam ni kita kena sebarkan, kalau nak harap tv3 atau rtm atau utusan depa tak tunjuk cerita macam ni. Ni kira cerita ajaib la, kerusi terbang. Mana nak dapat beb.



Itulah demokrasi kerusi terbang ciptaan umno yang selama ini dibangga-banggakan oleh pemimpin mereka.Kalau pembangkang buat hal macam tu,waima baling putik kapas pengorek telinga pun tujuh hari tujuh malam masuk buletin utama.Siap tambah kuah sotong lagi nak bagi sedap cerita.

Lepas ni kita nak tengok pula apa tindakan yang akan diambil oleh pihak berkuasa ataupun umno itu sendiri kerana ia juga merupakan satu perbuatan jenayah dan boleh dikenakan tindakan menurut Kanun Keseksaan sebab laporan polis sudahpun dibuat di Balai Polis Senawang.Harapan kita undang-undang Malaysia tidak akan membezakan antara orang umno atau tidak.Jika tidak payahlah untuk rakyat meyakini kepada pihak berkuasa.

1 ulasan:

  1. hahaha umno. dari dulupun dah ada yang terbang-terbang. kerusi terbang biasalah. eurocopter memang terbang! hahaha umno....ku dah meluat!uwek!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive