Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, November 18, 2013

JOM PAKAT BELI KERETA BARU....HARGA DAH TURUN HOHO!!!







Sebelum ini motor cc rendah @ kapcai tak boleh guna laluan lebuh raya,,,..tak cukup motor, kereta pulak..


Kereta beli bayar ansur-ansur selama 9 tahun, selesai hutang.... selepas 3 tahun dah tak boleh guna lagi,,, apa ni... Dah turun ke harga kereta? .. tak juga,,,

kemalangan diatas jalan raya, tak semestinya kereta berusia 12 tahun atau kereta lama,,, kereta baru pun belambak eksiden,, salah satu sebabnya hilang kawalan,,,kenapa,,, kereta baru,, tekan minyak makin laju makin syok,, akhirnya... kiut,,,

Apa lagi yang ada pada rakyat marhaein,, kalau motor tak boleh guna,, kereta pula nak kereta baru.... jalan kaki ler...

Sepatutnya, undang-undang kenderaan berusia hanya sesuai untuk pengangkutan awam seperti teksi dan bas,,, itu yang banyak meragut nyawa,,,

Kereta persendirian, walaupun dah 30 tahun usinya,, namun kalau dijaga, jarang digunakan,,, prestasinya tetap boleh dipercayai..

Apakah negara kita Malaysia ini menuju ke arah muflis atau bankrupsi,,, sehingga rakyat ditekan sebegitu rupa untuk mendapatkan sumber kewangan akibat dari berbelanja borosnya Najib dan Rosmah...

Sumber:
manjongmari

10 ulasan:

  1. Selagi pemboros dlm BN ni hidup sampai bila2 pun rakyat akan jadi mangsa

    BalasPadam
  2. negara kita Malaysia ini menuju ke arah muflis atau bankrupsi,,, sehingga rakyat ditekan sebegitu rupa untuk mendapatkan sumber kewangan akibat dari berbelanja borosnya. Inilah kemajuan yg diberikan Kerajaan BN.
    Kereta yang dijaga dengan betul akan bertahan selama lebih 25 tahun tanpa sebarang masalah.
    Tujuan dasar ini dilaksanakan, supaya Rakyat Malaysia yg berhutang akan terus berhutang sepanjang Hayat, disebabkan kerana DIPAKSA membeli lambakan kereta Baru yang MAHAL LAGI TAK LAKU di pasaran!

    BalasPadam
  3. Penjual kereta baru:
    12 tahun tu sebenarnya terlalu lama, kalau dihadkan usia kereta perlu sentiasa tidak melebihi 5 tahun, banyak keuntungan akan kami dapat.

    Pengusaha bengkel:
    Dahlah kos kehidupan makin meningkat, periuk nasi kami pula cuba diganggu, tak ada akal ke mereka tu?

    Kerajaan:
    Banyak dapat kutip hasil cukai ni! Kita perlu rancang kaedah sesuai nak keluarkan duit tu dari perbendaharaan, boleh masyukk...

    Pembeli besi lusuh:
    Kasi cepatlah, itu idea banyak baik.

    Rakyat:
    @#>?*&^^*%$#@!)#@%&*???

    BalasPadam
  4. kerajaan yg mangkuk2 tingkat 47% pilih mcm haramjadah.. bukan nak menyenangkan ttp byk menyusahkan...suruh rakyat berjimat..mereka bil api air 2juta lebih sebulan...mampus rakyat tanggung semuanya

    BalasPadam
  5. sebenarnye bukan masalah umur kereta ia adalah lebih kpd masalah pemandu sendiri.....jika ia dilaksanakan juga rakyat akan berhutang sepanjang hidup....

    BalasPadam
  6. nanti bila kami loan keta baru bole ler ambil loan dr TEKUN.sure tak payah bayar.bole kan kak midah gangster terbuang.sume accident hanya melibatkan keta umur atas 12 tahun jer.keta baru tak accident pun.bodohbangang tak sudah dgn cadangan bangsat nie.selayak nyer pencadang tu di lutu kepala nyer sorang sekali.biar hilang bodohbangangbangsat nyer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju sangat2

      Padam
  7. ada jugak dgr khabar..
    semua kos pengangkutan dimasa hadapan akan disedia & ditanggung spenuhnya kerajaan.. bererti stiap keluarga akan menerima sbuah kereta baru... ala2 BR1M la gitu...

    entah la..
    mungkin ada benarnya jugak !!
    dan mungkin gosip je kot !!

    BalasPadam
  8. Dengan BNatang ni tak payah cakap banyak-banyak......cakap PUKIMAK je.....itu yang layak bagi mereka!!!!

    BalasPadam
  9. Kebanyakan eksiden kerata gear automatic (kereta baru) . jadi kalau ikut idea gila BN boleh le haram kan kereta Automatic.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive