Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Februari 04, 2014

POLIS SAHKAN TERIMA LAPORAN INSIDEN LARKIN

Evaldo tiba di Balai Polis Kuala Terengganu kelmarin untuk membuat laporan polis berhubung insiden yang menimpanya pada aksi Piala FA di Larkin, Johor Bahru Sabtu lepas.

T-TEAM telah membuat laporan polis berhubung insiden yang berlaku dalam terowong menuju ke bilik persalinan pemain sebaik tamat aksi separuh masa pertama kempen Piala FA di Stadium Tan Sri Hassan Yunos di Larkin, Johor Bahru Sabtu lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif T-Team, Abdul Rasid Jusoh ketika mengesahkan perkara tersebut menjelaskan, pihaknya terpaksa bertindak demikian bagi menuntut keadilan.

Dalam insiden di Larkin itu, pemain import skuad The Titans, Elvado Rodrigues dan jurulatih kecergasan, Stefano Impagliazzo didakwa dikasari ketika menuju ke bilik persalinan stadium berkenaan.

Insiden tersebut telah memaksa pasukan berstatus kelab itu mengambil keputusan untuk tidak meneruskan perlawanan babak kedua atas faktor keselamatan.

Ketika itu, tuan rumah, Johor Darul Takzim (JDT) sedang mendahului perlawanan 2-1.

T-Team pada mulanya enggan membuat laporan polis kerana pengurus pasukan, Rozi Mamat mahu menyerahkan kes itu kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Begitupun, The Titans akhirnya tampil di balai polis Kuala Terengganu dengan memberikan kenyataan pada pukul 9.10 malam kelmarin.

Mengulas lanjut, Rasid menganggap laporan polis itu menjadi pelengkap prosedur dalam aduan rasmi mereka yang akan dikemukakan kepada FAM dalam masa terdekat.

"Kami tidak mahu menghantar laporan kosong kepada FAM. Saya berpendapat laporan polis ini akan melengkapkan laporan kami kepada FAM yang dijadualkan bermesyuarat Khamis ini.

Rasid juga mengesahkan Rodrigues dan Impagliazzo berada dalam keadaan trauma selepas dilaporkan ditumbuk dalam insiden yang berlaku di terowong stadium berkenaan.

Dalam laporan polis tersebut pengadu, Fabio Flor De Azevedo menjelaskan bahawa pada kira-kira pukul 9.40 malam bertempat di terowong menuju ke bilik persalinan stadium berkenaan, tiba-tiba dia telah didatangi seseorang yang menggugutnya.

Menurutnya, selepas itu, CEO T-Team, Abdul Rasid datang menghampirinya dan menariknya ke dalam bilik persalinan.

Akibat daripada kejadian tersebut katanya, dia merasakan keselamatan dirinya terancam dan datang ke Balai Polis Kuala Terengganu untuk membuat laporan.

Sementara itu, polis Terengganu mengesahkan telah menerima empat laporan daripada pasukan bola sepak T-Team berhubung insiden tersebut.

Ketua Polis Negeri, Datuk Jamshah Mustapa berkata pihak pengurusan, dua pemain import serta jurulatih kecergasan, Impagliazzo membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu antara pukul 9 malam dan 12.30 tengah malam kelmarin.

"Kami akan menyiasat dan akan memanggil serta merakamkan percakapan saksi-saksi yang berada di tempat kejadian bagi membantu siasatan," katanya.

Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) pula dalam satu kenyataan media semalam menjelaskan bahawa pihaknya sedia memberi kerjasama kepada polis bagi membantu siasatan.

FAM yang enggan mengulas insiden tersebut hanya akan mengeluarkan kenyataan selepas mengadakan mesyuarat khas pada Khamis ini bagi membincangkan insiden itu.


kosmo



4 ulasan:

  1. Tanpa Nama4/2/14 6:44 PTG

    Dulu sibuk ckp org kelantan samseng. Skrng sape yg samseng hah??

    BalasPadam
  2. Seronok juga fanatik johoreans nak kluar dari malaysia eloklah tu boh pagar tinggi main bola sendiri kita tengok perangai sultan yg.pro umno akhlak memang tak elok jenis tak sedar diri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baca sejarah Johor dari Sultan Husin Spore, anak dia Sultan Ali,rampasan kuasa oleh Temengong di bantu oleh Inggeris.Kubur Sultan Ali ada di Umbai Melaka

      Padam
  3. Main bola dgn Spore

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive