Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Ogos 19, 2014

LANDASAN KONKRIT MRT JATUH, 3 PEKERJA DIKHUATIRI MAUT

Sebahagian landasan MRT terlucut daripada tiangnya dan jatuh ke tanah pada pukul 8.30 malam semasa kerja-kerja membina tembok sepanjang landasan itu berjalan. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 19 Ogos, 2014.

Tiga pekerja binaan lelaki warga Bangladesh dikhuatiri maut selepas dihempap landasan konkrit seberat 300 tan di tapak projek Mass Rapid Transit (MRT) berhampiran Institut Penyelidikan Getah Malaysia (RRI) di Kota Damansara semalam.




Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd (MRT Corp) dalam satu kenyataan berkata pekerja terbabit adalah Mohamad Faruk Khan, Mohammad Elahi Hossain dan Mohammad Alauddin Mollik.

"Usaha menyelamat masih berjalan dan pasukan tindakan kecemasan sedang bersedia di tempat kejadian, kata kenyataan itu.

Sebahagian landasan MRT itu terlucut daripada tiangnya dan jatuh ke tanah pada pukul 8.30 malam semasa kerja-kerja membina tembok sepanjang landasan itu berjalan.


Landasan itu dibuat daripada 14 unit galang kotak yang 38 meter panjang dan seberat 300 tan, kata kenyataan itu.

Ketua Pegawai Eksekutif MRT Corp Datuk Wira Azhar Abdul Hamid yang berada di tempat kejadian melahirkan kekesalan atas kejadian itu.

"Walaupun siasatan sedang dijalankan, MRT Corp akan bertanggungjawab sepenuhnya atas insiden itu. Sebaik sahaja siasatan selesai, tindakan akan diambil terhadap mereka yang bertanggungjawab, katanya dalam satu kenyataan. – Bernama, 19 Ogos, 2014.



5 ulasan:

  1. Biaqpilah...

    Alfatihah....

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Orang melayu kena bijak mengundi orangcina sudah lama bijak undi untuk kepentingan org cina...orang melayu selangor...melayu sempati hj hadi dlm pas...melayu sempati tski dlm pkr...melayu umno...dan melayu atas pagar bila dun selangor dibubar ...undi melayu perlu undi untuk kepantingan umat melayu..islam dan raja...yg penting jangan undi parti pkr...tolak calon pkr dan calon pas yang libral....yang paling penting jangan beri undi pada calon pkr......selangor untuk sekangor....tolak pkr ....melayu kena bijak undi...say no to pkr

    BalasPadam
  4. Undi calon BN dan PAS yang sokong ulamak.. setuju Melayu kena bijak undi...undi dengan bijak bukan emosi...Selangor untuk Selangor...tolak PKR bermakna islam selamat....

    BalasPadam
  5. ‘Mantap Bro’ - This Is What Women Really Want !!

    Kenikmatannya Terasa Hingga Ke Subuh !!
    KLIK HERE !!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive