Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mac 20, 2015

PEREMPUAN HINA HUDUD DIKECAM


SEORANG gadis Melayu didakwa menghina langkah kerajaan Pas Kelantan membentang dan meluluskan undang-undang hudud di negeri itu mencetuskan kecaman hebat terhadapnya di laman sosial.

Gadis yang dikenali sebagai Aishah Tajuddin didapati melakonkan aksi (parodi) dan mengeluarkan kata-kata yang didakwa menghina hukum hudud dalam sebuah klip video yang berjudul 'Aisyah BFM Kupas Hudud di Kelantan'.

Setakat berita ini ditulis, klip video yang berdurasi 1 minit 55 saat itu, telah ditonton seramai 279,031 dan mendapat sebanyak 15,701 ‘share’.

Antara babak dalam lakonan itu yang memperlihatkan dia mempersendakan hudud apabila dia yang tidak berhijab tiba-tiba berubah imej (berhijab) sambil berkata “Eh sejak bila ini, oh lupa pulak mak, Kelantan", merujuk kepada kewajipan wanita untuk menutup aurat selepas undang-undang hudud diluluskan di Kelantan.

Gadis itu terus mempersendakan undang-undang pelaksanaan hukum hudud apabila mengatakan agama digunakan untuk mengaburi rakyat bagi meraih populariti politik.

"Banyak pula pindaan dia. Pastu boleh pulak MB Kelantan panggil orang yang kritik hudud ni tak beriman…Eh awak nie… tak beriman lah.

“Agama digunakan untuk mengaburi mata rakyat dari isu yang penting macam ekonomi, pentadbiran. Sama la macam isu negara ni. Orang gaduh pasal bangsa, agama tapi ekonomi negara merosot, pastu hutang kita meningkat. Bila dah sampai masanya tak tahu lah kalau hudud tu boleh isi periuk nasi kita.”, katanya

Sementara pada minit terakhir, gadis itu membuat satu aksi di mana dia membuka satu bungkusan nasi lemak dan kemudian tiada nasi di dalam bungkusan itu dan berkata: “…eh tak pe la, hudud kan ada“.

Berikutan itu, ratusan pengguna Facebook mengecam tindakannya malah meminta polis mengambil tindakan tegas terhadap gadis berkenaan.

“Mohon PDRM ambil tindakan,” tulis Muhammad Nurudin Ramli.

Sementara itu Muhammad Noor berkata, walaupun dia berasal dari Johor, namun dia tetap menyokong pelaksanaan hudud di Kelantan.

“Aku Islam. Aku sangat-sangat sokong akan hukum hudud di Kelantan. Lagi la bahagia dan ‘happy’ kalau ianya dipraktikkan oleh negeriku dan satu malaysia. Hanya pesalah dan pencinta dosa sahaja yang takut akan hukuman!,” tulisnya.

Sementara menurut Muhammad Izzad Salleh, walaupun dia masih belum memahami hudud secara keseluruhannya, tetapi sebagai seorang Muslim dia mengutuk tindakan gadis ini yang mempersendakan hudud dan Islam.

Sementara Mohd El-eddy Azly Ismail berharap ALLAH membuka pintu hati gadis tersebut.

“Semoga ALLAH ampunkan dosa dia dan buka pintu hati dia untuk kenali kebaikan agama Islam..semoga ALLAH berikan cahaya rahmat dan hidayah- NYA pada wanita ini.. Amin...

“Dia mungkin tidak paham atau tidak pernah dididik berkaitan agama maka mereka yg berilmu dididiklah wanita ini,” tulisnya.



Sinarharian



9 ulasan:

  1. islam dalam ic sahaja....bertaubatlah semoga diberi keampunan

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama21/3/15 7:44 PG

    memang kafir lah betina jalang ni. ko sapa nak mempertikaikan Hudud. Kalau tak Alloh , ko takkan ade di dunia ni. Mampos ko nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TAK ELOK MAKI ORANG SEBAB RASULULLAH TIDAK PERNAH BERBUAT DEMIKIAN SEMASA BERDAKWAH...AJARKANLAH DIS DENGAN BERHEMAH DAN BIJAKSANA...INSYAALLAH GADIS INI AKAN SEDAR KESILAPAN BELIAU. MAKI-MAKIAN INI BUKAN BUDAYA ISLAM PUN...

      Padam
  3. En katiman. Kalo benar nomor buntut (judi no ekor) tu lumayan. Beli saja sendiri byk2. Mengapa perlu di iklankan di sini. Kenapa harapkn duit service yg tidak seberapa ni.

    BalasPadam
  4. Apa kata admin tentang saranan katiman, adakah dikira admin berskongkol untuk kerja-kerja mungkar itu?

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama22/3/15 3:02 PG

    En Katiman ... hahaha.

    BalasPadam
  6. Perempuan aisyah ini ialah ank hanyir... Nama nak ikut isteri Nabi .. Tapi celaka punya badan. Kalau engkoreng agama lain tak apa lah sebb tak tahu iman di dada.. Kau cakap agama Islam.. Tapi kau tu celaka dan bapakan pun celaka.. Harap je penyarah tapi otak jahiliah.. Nak ambil contoh zaman nabi... Kamu tu dah islam.. Dan jauh dari zaman nabi oiiii.. Celaka kamu dan anak kamu.. Kalau 40 orang cakap celaka.. Bermakna kamu ni anak beranak memang celaka...

    BalasPadam
  7. Kau jual nombor ekor sebut nama ALLAH...ni nak kena hudud potong lancaw wak katiman kontol ni....

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama27/3/15 2:13 PG

    admin pandai tak delete komen?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive