Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, November 28, 2013

GAMBAR LORI TERBAKAR DI LEBUHRAYA DUKE

KUALA LUMPUR: Sebuah lori tangki yang membawa muatan minyak kelapa sawit terbakar dan mengakibatkan kesesakan lalulintas yang teruk sejauh tiga kilometer di Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE) menuju ke Damansara pada petang tadi.

Kebakaran yang berlaku di laluan KM 3.9 menghala ke Damansara berdekatan Plaza Tol Duta itu menyebabkan pengguna lebuhraya terpaksa dilencongkan ke satu laluan alternatif.

Penolong Pengarah Penguasa Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Wilayah Persekutuan, Azizan Ismail berkata mereka menerima panggilan kecemasan pada jam 1.30 petang dan jentera bomba tiba 20 minit kemudian.

“Ketika bomba tiba di tempat kejadian, api sedang marak dan telah memusnahkan hampir keseluruhan 16 tayar belakang lori tersebut. Kita terpaksa menggunakan semburan ‘foam’ untuk mengawal tumpahan minyak dan kebakaran dari terus merebak,”.

Seramai 42 anggota bomba dan tujuh jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Setapak, Sri Hartamas, Jalan Hang Tuah, Gombak Selatan, Sentul dan Jinjang terlibat dalam kerja-kerja pemadaman ini.

“Lori tersebut dalam perjalanan dari Temerloh ke Klang ketika kejadian itu berlaku dan kita percaya terdapat masalah mekanikal melibatkan brek lori tersebut yang menyebabkan kebakaran itu berlaku,” katanya lagi.

Tiada kemalangan jiwa berlaku dan api berjaya dipadamkan sepenuhnya pada jam 2.44 petang.

astroawani.com

2 ulasan:

  1. Presiden.fam.dan.pimpinan.fam.yg.lain.sila.letak.jawatan.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive