Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Mac 12, 2015

COKLAT CADBURY GAMBAR BABI


SHAH ALAM - Cadbury Malaysia hari ini menafikan bahawa coklat jenis Cadbury Milk Kids 20g yang tertera gambar babi adalah keluarannya.

Ketua Perhubungan Hal Ehwal Korporat Cadbury, Raja Zalina Raja Safran berkata, produk tersebut adalah produk import dan bukan dihasilkan di Malaysia.

“Produk ini diimport pihak ketiga yang bebas mengimport mana-mana produk keluaran luar negara.

“Pengimportan atau pembelian mana-mana coklat keluaran Cadbury oleh pihak ketiga adalah di luar kawalan pihak Cadbury Malaysia dan kami tidak mempunyai hak untuk menyekat mahupun mengawal mana-mana pihak yang ingin membeli dan menjual produk-produk tersebut.

“Sekiranya pengguna ingin maklumat lanjut tentang produk tersebut sila hubungi pihak penjual,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Jelas Zalina coklat Cadbury keluaran Malaysia adalah dijamin halal oleh itu beliau menasihati pengguna agar hanya memilih coklat Cadbury keluaran Malaysia bagi mengelak berlakunya sebarang pembelian yang mengelirukan.

“Kami ingin meyakinkan para pengguna bahawa kesemua Coklat Cadbury yang diperbuat di Malaysia mematuhi Sijil Halal Malaysia dan ia merangkumi lokasi dan bahan-bahan mentah yang digunakan dalam pengeluaran produk berkenaan.

“Jadi nasihat kami, pengguna harus memilih Coklat Cadbury keluaran Malaysia,” jelasnya.

Terdahulu, seorang pengguna telah meluahkan perasaan tidak puas hatinya di media sosial apabila, terbeli coklat Cadbury bergambar babi baru-baru ini.

SinarHarian

6 ulasan:

  1. Salam 1rasuah ,

    Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin.

    Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Heee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama27/3/15 2:12 PG

      Bodohnya...
      ada yg pandai buat kerja bodoh...
      pandai saja tak cukup la mamat...
      banyak menteri..org besar yg pandai..tapi pandai sebat dan songlap duit rakyat..nak buat apa kalau pandai menipu..
      yg baiknya org pandai yg beriman...

      Padam
  2. Tanpa Nama13/3/15 8:09 PG

    kalau macam tu jangan makan semua produk coklat yang ada kat malaysia tak kiralah apa jenamanya... Cadbury, Nestle, Hersheys, Ferrero Rocher, Mars, Toblerone, m&ms, snickers, termasuk yang menggunakan jenama pasaraya seperti Tesco atau apa saje, begitu juga dengan nutella,.. bukannya mati pun kalau tak makan coklat...

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama15/3/15 5:55 PG

    Kenapa masalah Cadbury orang tak boleh makan coklat. Banyak lagi pengeluar2 coklat tempatan yang berkualiti, sedap dan lazat di pasaran. Cuma dibayangi oleh coklat2 jenama luar negara.

    Mungkin pengguna2 anggap coklat jenama orang putih itu pasti ada class namun demikian lihatlah apa yang sedang terjadi.

    Jenama besar namun tiada pemantauan. Coklat diimport oleh third parties kah atau coklat seludup kah mana pengguna boleh tau.

    Rokok pun boleh seludup inikan pula coklat.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive