Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Oktober 20, 2013

LAWAK AHAD: 50 SEN JE?

Suatu hari seorang budak sedang memanjat pokok rambutan berdekatan masjid..

tanpa seurat benang pun..

Tiba-tiba..Tok imam yang baru habis berwirid dan berzikir keluar untuk

pulang ke rumah ternampak budak tu..dan memanggilnya turun..

Dia pun bertanya pada budak tu.." Nak..kenapa tak pakai baju nie..?"

Budak menjawab "..saya nie orang miskin la pakcik..tak mampu nak beli pakaian"

tok imam pun bagi rm20 suruh beli pakaian dan makanan sekali..

Budak tu blah dan ucap terima kasih..

Sampai kat umah..dia bagitau ayahnyer..dia dapat rm20..

Ayahnyer pun pikir..("kalau anak aku rm20..kalau aku..?!"

ayah mendapat satu idea..

Petang esok ayahnya plak dah ready kat pokok rambutan tu..

Seperti biasa tok imam pun nak pulang dari masjid..dan ternampak orang tua pulak yang ada kat atas..hanya mamakai kain pelekat tanpa memakai seluar dalam..

Tok imam memanggil orang tu turun dan bagi 50 sen..

Ayah budak tu tergamam dan bengang sedikit.." Kenapa saya dapat 50sen jer..?"

"Budak ari tu..dapat rm20..!! Mana adil..!!"

Tok imam jawab.." Takper, gini..duit tu awak pi beli pisau cukur....dah "lebat" sangat saya tengok tadi..!!"


KILANG UTK DISEWA DI SERI MANJUNG PERAK CALL ILA 017-5655767
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN



2 ulasan:

  1. jgn lupa peminat badminton malaysia lcw vs chen long final open denmark kita beri sokongan kpd lcw

    BalasPadam
  2. Tak lawak punnnn

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive