Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Oktober 18, 2013

RAKAMAN PERBUALAN SARAVANAN DAN GURUBESAR KINI TERSEBAR




Pendedahan rakaman perbualan melalui telefon, Saravanan yang mempertikaikan keputusan sekolah mengadakan majlis ibadah korban di sekolah. Beliau bertanya adakah babi juga boleh disembelih di sekolah ketika perayaan orang cina. Sungguh biadap mamat ni!!!!

P-A-N-A-S-S-S !! ... Rahsia 'BESAR' Suami Saya... 

37 ulasan:

  1. Banyak lagi isu2 sebegini di merata rata media.Sara ni salah satu darinya. Punca masaalah bukan mamat ni tapi Melayu Islam sendiri yang tidak bersatu..orang Luar pun boleh tengok betapa lemahnya kita..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hang ni pun sama dengan Saravanan. Kalau cakap Islam, Islam saja. Ini masuk Melayu pulak. Saravanan kata India, hang kata Melayu. Hang dengan dia, 2 x 5 saja. Jangan-jangan hang tu macam spesis Mahathir kot. Kalau tidak, mesti macam Azeez, CEO Tabung Haji .....

      Padam
  2. bodoh punya keling

    BalasPadam
    Balasan
    1. keling tu tak bodoh tapi org yg mengundi dia tu bodoh.....khususnyer melayu UMNO/BN...bodoh mcm lembu....eloklah tu....shahrizat menang....dia kan pakar jaga lembu....hihihihihihi

      Padam
    2. ko lebih bengap dari keling tu......
      leh la jadi pakar jaga hati2 keling.

      Padam
  3. kalau sekolah 'jenis' dibolehkan sembelih dan hidang babi... :-D

    BalasPadam
  4. Mr. SAravanan. Babi tu najis, kategori najis Berat dalam Islam. bukan kata nak sembelih, nak pegang pun tak boleh HARAM.
    Menyembelih lembu, kerbau kambing, bukanlah tabiat En, saraVana, tapi adalah tuntutan agama dalam Islam. Kalau tak percaya En. Saravana boleh bertanya kepada Ulama yang lebih arif. Mengenai menyentuh sentimen Kaum India, pun sebenarnya tak wujud. Amalan menyembelih daging Qurban, ini sebenarnya telah beribu tahun lalu dilakukan oleh umat Islam. En. Saravanan, anda sepatutnya fikir dulu sebelum menyoal, anda boleh mencetuskan api perbalahan, Kalau anda seorang terpelajar, pergilah ke mana-mana pun, malahan di Negara India pun ada sembelihan haiwan lembu yang dilakukan oleh India muslim di sana. Tak percaya! anda boleh lihat sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sentoh Babi Haramkah? Inilah mentaliti Melayu. Najis Berat bukannya Haram. Yang Haram ialah makan. Jangan bagi peluang Saravanan hentam balik.

      Padam
    2. Ini bukan mentaliti, ini agama. Dalam Islam Babi adalah binatang paling kotor dan jijik. Bahkan perkataan babi digunakan untuk menggambarkan jijik. Kalau sentuh x boleh, makan lagi x boleh. Jangan sentuh sentimen agama, kalau x faham.

      Padam
    3. Kotor dan jijik bukannya HARAM. Siapa kata sentoh tak boleh? Kalau Babi membawa penyakit, siapa yang merawatnya? Tak kan nak suruh Dr Babi kot. Sudah tentu manusia yang merawatnya. Jangan bawa fahaman yang salah. Itu yang aku kata Melayu tu. Bagi Melayu, Babi memang HARAM bukan setakat sentuh, cakap pun tak boleh. Jijik ... makna HARAMkah?

      Padam
    4. Kepada Muslim, jangan ambil hati tentang penulisan aku ni. Di pagi jumaat yang mulia ni, kita perlu kepada pemahaman Islam yang sebenarnya agar bila berbicar dengan Bukan Islam, kita tidak terperangkap.
      Aku minta maaf kalau penulisan aku nampak kurang ajar. Yang baik datang daripada Allah swt. Yang jahat dan nakal tu adalah diri aku. 1000 apologies.

      Padam
    5. Awak fikir istilah HARAM tu hanya utk dimakan saje ke?.......Saya fikir awak mmg perlu byk belajar lagi.

      Padam
  5. Sejarahnya Malaysia adalah negara orang melayu. Kedatangan India dan Cina adalah dibawa oleh penjajah. Oleh itu tidak salah orang Islam melayu mengamalkan ajaran Islam di negara sendiri. Oleh itu pendatang asing hormatlah sikit penduduk asal negara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukankah orang asli tu penduduk asal semenanjung ni?

      Padam
    2. u pple dun tok bout penjajah all! tiz iz our country n we born here as malaysian! u idiotz nex time tink b4 write!

      Padam
    3. Malaysia Malaysian18/10/13 11:24 PG

      You are right. This is the writing of Ultra Malay who know nothing but like to talk about shit. He forget that no land is belong anybody. Only on this bolehland, other than your land, all the others belong to "Malay", even not register under their name. Malaysia Boleh. Just like proton, paste others' butt into their face.

      Padam
    4. sebelum merdeka.....org2 cina dan india ada perjanjian kalau mahu kekal di tanah melayu........manusia berpegang pada janji...jadi jgn nak lebih2....
      jgn persoalkan hak kami org melayu

      Padam
  6. negara sendiri??? ur head la!

    BalasPadam
  7. Kamu tidak menguasai ilmu feqah, mengapa kamu berani bagi pendapat halal haram. Adakah kamu berani bertanggungjawab di Akhirat nanti? Jangan berlagak pandai.

    BalasPadam
  8. Saravanan kata dia buat panggilan dari luar negara. Orang yang cerdik tidak pertikai tetapi dia bodoh asabiah ada mata buta ada telinga pekak ada hati tutup kerana mempertikaikan amalan islam di negara yang ada agama rasminya, berani.... Inilah akibat pemimpimpin yang tidak melaksanakan islam sepenuhnya, penakut....

    BalasPadam
  9. guru besar pun tak pandai jawab cakap la ibadat kaum cina tak ada korban babi ook eek ook eek nak jawab lembap

    BalasPadam
  10. kalau keeling dengan keeling pun ada double standard, dia nak sibuk pulak.

    BalasPadam
  11. Belum apa-apa lagi dah kurang ajar. Macam mana baik pun mereka hanya sifat di luar sahaja iaitu sebelum dapat berkuasa. Mana ada dia suka sama Melayu. Kecik2 lagi sudah diajar benci sama Melayu tak tau ke Melayu bodo?...Dah berkuasa kalu habis orang Melayu dia bunuh.Sebab Melayu tu Islam.

    BalasPadam
  12. Dia tepon dari sentul aje tu..

    BalasPadam
  13. En saravanan mempersoalkn ibadat agama islam dn provokasi dari segi soalan tentang sembelih babi. Padahal babi itu adalh jelas haram bg islam

    BalasPadam
  14. kalau nak sembelih babi pegi la buat kat S(J)K.
    saravanan tu suka makan babi tu yang dia jadi macam tu

    BalasPadam
  15. Di sekolah, mata pelajaran agama ada cerita palas raya haji, pasal korban, pasal kesyukuran pada murid-murid Islam, tapi bila nak buat amali korban untuk murid-murid Islam tak boleh?. kalau macam tu apa guna belajar.. saravanan lah yang punca mainkan isu AGAMA, orang macam ni kita haramkan dia masuk Malaysia..

    BalasPadam
  16. guru2 India tak bising pun, dia pula yang kecoh... mcm la lembu tu disembelih depan anak dia

    BalasPadam
  17. Lembu tu tuhan dia. Tentulsh dia marsh sbb tuhan dia kena sembelih.

    BalasPadam
  18. Umat islam yang salah, kerana tidak menjaga agama islam itu sendiri dengan melaksanakan perkara yang difardhukan allah.hukum islam tidak dilaksanakan kerana tidak yakin dengan hukuman allah yg tlh diwahyukan. En saravanan seorang yg sensitif dgn agama yg dianutinya .sy yakin jika allah hendak beri hidayah kepadanya insyaallah dia akan menjadi seorang muslim yg taat kepada allah. Cuba lihat sejarah hidup ustaz ravi dn juga produser filem fitna. Wallahua'lam
    Apa yg berlaku pada hari ini bertepatan dgn ramalan nabi muhammad.

    BalasPadam
  19. orang orang patut bunuh saja hindu paria tak sedar diri ni keturunan dari india tak senang dengan negara ini balik lah india

    BalasPadam
  20. bagi muka pada hindu paria inilah jadi nya suruh balik india tak mahu duduk negara orang melayu nak buat kacau.bakar orang melayu ,jadi negara macam filem hindu paria .sudah lah paria lu jaga jaga sikit diri

    BalasPadam
  21. ini lah yang dinamakan hindu paria yang tak sedar diri kalu duduk india belum tentu boleh pakai seluar.mungkin datang malaysia jadi buat roti canai bedebah punya anak hindu paria. sepatutnya orang melayu bersatu hapuskan hindu paria kat malaysia ini

    BalasPadam
  22. Kepada tanpa nama sila berikan dalil n kitab rujukan mana yg haramkan memegang babi?

    BalasPadam
  23. Di dalam islam memegang babi tidak haram. ada 3 situasi Kalau menyentuh kulit babi
    1-dalam keadaan kering ( kulit penyentuh + kulit babi) tidak wajib samak
    2- kulit penyentuh kering + kulit babi basah maka wajib sertu/ samak bg istilah melayu
    3- kulit penyentuh basah + kulit babi kering maka wajib samak/ sertu.
    P/S RUJUKLAH DULU SEBELUM BERBAHAS.
    *

    BalasPadam
  24. mengenai hukum memegang anjin dan babi adakah haram atau harus? Jawapan dari persoalan tersebut ialah harus dan tidak menjadi masalah menyentuh anjing dan babi. Anjing dan babi adalah binatang yang dikategorikan sebagai najis mukhallazoh (berat), untung menghilangkan najis ini mestilah dibasuh dengan 1 kali dengan air tanah dan 6 kali dengan air mutlak.

    Hujah dari jawapan tersebut ialah tiada dalil Al-Quran dan hadis yang mengharamkan menyentuh binatang tersebut. Hanya ada dalil yang mengharamkan kita memakan binatang anjing, babi dan keturunannya. Dalil yang mengharamkan memakan anjing dan babi ialah :

    Firman Allah yang bermaksud :

    “Katakanlah (Wahai Muhammad): "Aku tidak dapati Dalam apa Yang telah diwahyukan kepadaku, sesuatu Yang diharamkan bagi orang Yang hendak memakannya melainkan kalau benda itu bangkai, atau darah Yang mengalir, atau daging babi -kerana Sesungguhnya ia adalah kotor - atau sesuatu Yang dilakukan secara fasik, Iaitu binatang Yang disembelih atas nama Yang lain dari Allah". kemudian sesiapa Yang terpaksa (memakannya kerana darurat) sedang ia tidak mengingininya dan tidak melampaui batas, maka Sesungguhnya Tuhan mu Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Al-An’am : 145)

    Firman Allah yang bermaksud :

    “Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan bangkai, dan darah, dan daging babi, dan binatang-binatang Yang disembelih tidak kerana Allah maka sesiapa terpaksa (memakannya kerana darurat) sedang ia tidak mengingininya dan tidak pula melampaui batas (pada kadar benda Yang dimakan itu), maka tidaklah ia berdosa. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Al-Baqarah : 173)

    Sabda Nabi Muhammad saw yang bermaksud :

    “Cara menyucikan bejana milik salah seorang kamu apabila dijilat anjing hendaklah dibasuh sebanyak tujuh kali, salah satu daripadanya mestilah mengunakan tanah”. (Diriwayatkan oleh Muslim, Ahmad, Abu Daud dan Al-Baihaqi)

    Dari dalil di atas, menunjukkan bahawa diharamkan memakan anjin, babi dan keturunannya dan tiada dalil yang menyatakan haram menyentuh anjing dan babi. Harus bagi sesiapa yang menyentuh anjing dan babi. Apabila bersentuhan dengan binatang tersebut, perlulah menyamaknya dengan menggunakan 1 bejana (cebok) air tanah yang suci disapukan dan digosotkan ditempat yang terkena atau tersentuh binatang tersebut. Selepas membasuh dengan air tanah, hendaklah dibasuh dengan air mutlak (air yang suci lagi menyucikan) sebanyak 6 kali berturut-turut sehingga hilang bau, warna dan rasanya. Jika didapati masih ada bau, warna dan rasanya, maka ditambahkan lagi basuhan air mutlak tersebut sehingga hilang ketiga-tiga sifat najis tersebut.

    Tidak usahlah menyentuh binatang tersebut tanpa tujuan dan hajat, kerana tiada faedah bagi orang yang melakukan pekerjaan sia-sia. Setiap umat Islam berlulah bersikap ihsan terhadap binatang, kerana Allah swt akan memuliakan orang yang ihasan kepada binatang. Ada kisah seorang sahabat Rasulullah yang singgah disebuah perigi untuk mengambil air minum, sahabat tersebut turun ke dalam perigi tersebut untuk minum, setelah sahabat tersebut minum dan hilang hausnya, maka beliau naik kembali dari perigi tersebut, beliau terlihat seekor anjing melihatnya dalam keadaan lidahnya terjelir keluar dari mulutnya, sahabat tersebut turun mengambil air dengan menggunakan kasutnya untuk diberikan minum kepada anjing yang kehausan sehingga anjing itu kenyang.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive